Ghosts - Jag är förvirrad...

Permalänk
Avstängd

Ghosts - Jag är förvirrad...

Ghosts "laggar" hela tiden för mig, är det normalt?

Vet att mitt kort inte är det bästa, men jag körde ändå Bo2 på nästan max, tog bort AA och lite annat, på 200 fps. Kollade min fps i Ghosts men den är grymt låg, fast om jag drar ner grafiken till Low på ALLT, så får jag ändå inte samma fps som i Bo2.
Det konstiga är att det inte känns som normalt lagg, för nu idag började jag spela med en inställning som var "mellan hög" som flöt ganska fint i går, High på det mesta, inte Extra. Men spelet flöt inte idag, spelade några matcher sen drog ner till Low på ALLT.

Tro det eller ej men spelet laggade faktiskt 2-3 gånger mer nu helt plötsligt. Jag är förvirrad, ska det inte lagga mindre när man drar ner inställningar?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Hela spelet laggar för övrigt, meny laggar satan, osv. Det känns ju mer so matt spelet lagg och inte min dator, men snäll, var är det för jävla skit jag upplever, kan någon förklara allt laggande?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Ghosts "laggar" hela tiden för mig, är det normalt?

Vet att mitt kort inte är det bästa, men jag körde ändå Bo2 på nästan max, tog bort AA och lite annat, på 200 fps. Kollade min fps i Ghosts men den är grymt låg, fast om jag drar ner grafiken till Low på ALLT, så får jag ändå inte samma fps som i Bo2.
Det konstiga är att det inte känns som normalt lagg, för nu idag började jag spela med en inställning som var "mellan hög" som flöt ganska fint i går, High på det mesta, inte Extra. Men spelet flöt inte idag, spelade några matcher sen drog ner till Low på ALLT.

Tro det eller ej men spelet laggade faktiskt 2-3 gånger mer nu helt plötsligt. Jag är förvirrad, ska det inte lagga mindre när man drar ner inställningar?

Det beror på, för mig låter det som att det är sjukt ooptimerat. Trasigt spel Kolla vad du har för CPU-användning när du spelar! Visst har du tankat nyaste drivrutinerna också? Prova stäng av v-sync också.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av RiHjD:

Hela spelet laggar för övrigt, meny laggar satan, osv. Det känns ju mer so matt spelet lagg och inte min dator, men snäll, var är det för jävla skit jag upplever, kan någon förklara allt laggande?

Den här videon förklarar allt;

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Ghosts "laggar" hela tiden för mig, är det normalt?

Vet att mitt kort inte är det bästa, men jag körde ändå Bo2 på nästan max, tog bort AA och lite annat, på 200 fps. Kollade min fps i Ghosts men den är grymt låg, fast om jag drar ner grafiken till Low på ALLT, så får jag ändå inte samma fps som i Bo2.
Det konstiga är att det inte känns som normalt lagg, för nu idag började jag spela med en inställning som var "mellan hög" som flöt ganska fint i går, High på det mesta, inte Extra. Men spelet flöt inte idag, spelade några matcher sen drog ner till Low på ALLT.

Tro det eller ej men spelet laggade faktiskt 2-3 gånger mer nu helt plötsligt. Jag är förvirrad, ska det inte lagga mindre när man drar ner inställningar?

Det är en dålig console port.

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Redan kollat på den, den förklara dock inte ett skit, bara konstaterar att en kille i England tycker precis samma sak som jag. Det finns fler med samma problem är det ändå jag får ut av den videon, inte förklarar ett skit hur man löser det...

Skrivet av Pantsoff:

Det beror på, för mig låter det som att det är sjukt ooptimerat. Trasigt spel Kolla vad du har för CPU-användning när du spelar! Visst har du tankat nyaste drivrutinerna också? Prova stäng av v-sync också.

V-sync är av, har provat det på med, lagget eller det där skumma fps-droppandet är kvar ändå tror jag, nästan så det var bättre med v-sync, det gick dock inte att sikta, alla mina rörelser blev degiga. senaste drivrutinerna ska jag ha, eller laddade ner dom senaste till Bf4 betan, antar att ingen ny kommit ut. Hur ska jag kolla GPU-användningen medan jag spelar? Och vad skulle det indikera, tex en hög sådan?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rigor:

Det är en dålig console port.

Vad är det då?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Redan kollat på den, den förklara dock inte ett skit, bara konstaterar att en kille i England tycker precis samma sak som jag. Det finns fler med samma problem är det ändå jag får ut av den videon, inte förklarar ett skit hur man löser det...

V-sync är av, har provat det på med, lagget eller det där skumma fps-droppandet är kvar ändå tror jag, nästan så det var bättre med v-sync, det gick dock inte att sikta, alla mina rörelser blev degiga. senaste drivrutinerna ska jag ha, eller laddade ner dom senaste till Bf4 betan, antar att ingen ny kommit ut. Hur ska jag kolla GPU-användningen medan jag spelar? Och vad skulle det indikera, tex en hög sådan?

När rörelser blir degiga osv har jag som erfarenhet att det i 99% av fallen beror på v-sync (eller något liknande). Det har det säkert gjort. Ladda ner nya drivrutiner, men jag tror inte att spelet kommer bli så mycket bättre. Såg TotalBiscuits film, haha rolig är han!

Spelet är BROKEN! Spela BF4 med hela Sweclockers istället ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Det här var ju bara pinsamt, Kollade videon och nog för att jag äger alla call of duty sedan Modern warafare(blivit lite av en tradition)

Men detta är ju bara pinsamt, grafiken var ju sämre än jag vet inte vad. Black ops 2 hade ju ivf lite innovativa idéer!

Skrivet av RiHjD:

Vad är det då?

Varför spelet är som det är förklarade han rätt bra. Spelet är trasigt! du kan inte göra nått för att fixa det.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem med bf3 och mitt 560, klarade tydligen inte av den frekvensen som grafikkortet var inställt på från fabrik, ändrade det och sen gick det att spela utan problem. Antagligen så är det nåt annat för dig men är ju värt att testa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Terihan:

Hade ett liknande problem med bf3 och mitt 560, klarade tydligen inte av den frekvensen som grafikkortet var inställt på från fabrik, ändrade det och sen gick det att spela utan problem. Antagligen så är det nåt annat för dig men är ju värt att testa

Allt är värt att testa, vet dock inte riktigt vad mitt kort är inställt på eller hur jag ändrar det. Det står att min skärm har maximal frekvens 75Hz, men hittar inte något om kortet. 75Hz är lite konstigt också, då jag bara får 60 när jag kör med V-sync.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Vad är det då?

Utvecklarna optimerar spelet för konsolerna och sen flyttar de bara över spelet till PC, ändrar lite småsaker och släpper ut det. Detta resulterar oftast i att spelet flyter på dåligt på ALLA datorer. TotalBiscuit laggar, och han har två GTX Titans. (Har jag för mig)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Cod: Ghost är trasigt. Dåligt optimerad spelmotor och sen ett dåligt optimerat spel på den spelmotor, tänk dig ett ansikte som möter en vägg i hög hastighet, det är så bra det blir. Skämt-o-sido.

Just nu finns det ingen fix för COD: Ghost, skruva ner allt på minsta och du kanske kan spela det med bra FPS iallafall, kanske. Men tills Infinity Ward löser det med en jätte stor patch så kommer det fortsätta vara skit. Dock tror jag de är upptagna med att göra map-packs...

Visa signatur
Permalänk

Spelet är inte optimerat för Nvidia ännu, känner många som har stutter lagg osv, men med mitt 7870 så har jag inget sånt o då kör jag ändå på "extra" utan AA.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

det laggar. IW verkar inte bry sig om det heller.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Men vafan. Spelet har aldrig laggat för mej. Endast en gång direkt efter installation. Sambon som har en ännu sunkigare dator spelar oxå lagg fritt (E8500 @ 3,8Ghz GTX 560 Ti OC 8 GB DDR2 minne).

Men förvisso sitter man med ett AMD kort på ett Nvidia exklusivt spel borde man ju istället gnälla på AMD å deras dåliga drivare än på IW...

Handen på hjärtat, har du verkligen gått igenom samtliga inställningar?

http://www.sweclockers.com/forum/128-call-duty/1251828-ett-ga...

Eller söker du endast ryggdunkar av BF4 bandvagnen?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Du kommer aldrig få samma fps eftersom att max är 91.

Lag har inget med dina grafikinställningar att göra btw, det är ju din uppkoppling. Hur exakt beter sig ditt spel när du upplever "lag"?

Enda jag känner igen av det du säger är att menyn hackar, men det är bara precis när spelet har startats. (cpu usage ligger på 100% då i nån sekund). Samma när man laddar sig in på en map.

Flyter perfekt för mig hela tiden.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Nu fick jag en ny update 3.4.3 spelet känns lite mindre laggit men långt ifrån bra.
Nån mer än jag som har gamepad (xbox360) kopplad till datorn och måste välja varje gång man startar spelet om man vill spela med den eller ej?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Nu fick jag en ny update 3.4.3 spelet känns lite mindre laggit men långt ifrån bra.
Nån mer än jag som har gamepad (xbox360) kopplad till datorn och måste välja varje gång man startar spelet om man vill spela med den eller ej?

Jag har inte min 360-kontroll ikopplad om jag inte ska använda den.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Laggar för mig med.... fan, jämfört med bo2 så är ghost så fruktansvärt dåligt gjort för PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Men vafan. Spelet har aldrig laggat för mej. Endast en gång direkt efter installation. Sambon som har en ännu sunkigare dator spelar oxå lagg fritt (E8500 @ 3,8Ghz GTX 560 Ti OC 8 GB DDR2 minne).

Men förvisso sitter man med ett AMD kort på ett Nvidia exklusivt spel borde man ju istället gnälla på AMD å deras dåliga drivare än på IW...

Handen på hjärtat, har du verkligen gått igenom samtliga inställningar?

http://www.sweclockers.com/forum/128-call-duty/1251828-ett-ga...

Eller söker du endast ryggdunkar av BF4 bandvagnen?

Så jävla typiskt dig att skriva något sånt. Alla som klagar på BF4 söker väl med andra ord ryggdunkar ifrån CoD?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Så jävla typiskt dig att skriva något sånt. Alla som klagar på BF4 söker väl med andra ord ryggdunkar ifrån CoD?

Nej för "fragbite" delen på detta forum anser att detta är något gud skapade, spelar ingen roll om de skulle funka som en påse nötter. Skulle ändå vara guds skapelse till mänskligheten.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snozan:

Men vafan. Spelet har aldrig laggat för mej. Endast en gång direkt efter installation. Sambon som har en ännu sunkigare dator spelar oxå lagg fritt (E8500 @ 3,8Ghz GTX 560 Ti OC 8 GB DDR2 minne).

Men förvisso sitter man med ett AMD kort på ett Nvidia exklusivt spel borde man ju istället gnälla på AMD å deras dåliga drivare än på IW...

Handen på hjärtat, har du verkligen gått igenom samtliga inställningar?

http://www.sweclockers.com/forum/128-call-duty/1251828-ett-ga...

Eller söker du endast ryggdunkar av BF4 bandvagnen?

Om du hade orkat läsa så laggade det inte i början för mig heller, det startade efter ett tag, jag har provat allt ja, en massa mer saker än den där killen tipsar om, handen på hjärtat? Ja, nej, jag sitter och ljuger ihop ett lag för att få lite sympati för ett spel! (Y)

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Spelet är BROKEN! Spela BF4 med hela Sweclockers istället ^^

Och vad är BF4 då...?

Gör som jag, spela inte skiten förens de fixat spelen. Man mår bättre och tycker ibland synd om fjortisarna, som stångas med alla problem tills de tjuter av frustration.

Om ingen spelar så här trasiga spel, så skickar det en rejäl heads-up till tillverkarna.. om att detta inte är okej.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Spelet är BROKEN!

Går det inte att laga med silvertejp, är det garanterat trasigt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Redan kollat på den, den förklara dock inte ett skit, bara konstaterar att en kille i England tycker precis samma sak som jag. Det finns fler med samma problem är det ändå jag får ut av den videon, inte förklarar ett skit hur man löser det...

V-sync är av, har provat det på med, lagget eller det där skumma fps-droppandet är kvar ändå tror jag, nästan så det var bättre med v-sync, det gick dock inte att sikta, alla mina rörelser blev degiga. senaste drivrutinerna ska jag ha, eller laddade ner dom senaste till Bf4 betan, antar att ingen ny kommit ut. Hur ska jag kolla GPU-användningen medan jag spelar? Och vad skulle det indikera, tex en hög sådan?

Du är inte ensam om lagget, samma gäller mig som har större rigg. :/

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Redan kollat på den, den förklara dock inte ett skit, bara konstaterar att en kille i England tycker precis samma sak som jag. Det finns fler med samma problem är det ändå jag får ut av den videon, inte förklarar ett skit hur man löser det...

Fast han förklarar ju ganska bra vad som är negativt och varför det är så dåligt optimerat.

Han har en annan video där han förklarar att enda sättet att få bort fps-drops i menyn är att avaktivera "steam-i-spelet".

Edit: Citationstecken

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz