Permalänk
Medlem

Problem med det trådlösa nätverket.

Hejsan! Jag har ett litet problem som jag skulle behöva hjälp med.

Det är så att jag bor på ett internat på en folkhögskola och min stationära dator tappar ibland kontakten med det trådlösa nätverket, går från 4-5 streck ner till 0-1 och jag måste då koppla bort mig från nätverket och uppdatera nätverkslistan ett antal gånger tills den hittar nätverket med full kontakt igen.

Detta kan hända flera gånger per dag och ibland inte alls. Jag har också pratat med dem andra som bor här och tydligen är jag den enda som detta problem, detta händer dessutom inte på min bärbara dator, min mobil eller MP3 utan endast på min stationära.

Har försökt hitta lösningar på Google, så som att uppdatera drivrutiner, avinstallera/installera om drivrutiner och ändra strömsparnings inställningar men problemet kvarstår.

Jag köpte nyligen också en extern trådlös nätverksadapter för att se ifall problemet låg hos det intärna nätverkskortet men det hjälpte inte heller.

Har ni några förslag på vad detta kan bero på och hur jag kan fixa det så skulle jag bli mycket tacksam. :3

Permalänk
Medlem

Varje gång en fet person går förbi mellan routern och din dator så försvagas signalen och det skiter sig!

OnT: Har du provat att flytta på datorn, så att den inte bara står olägligt i rummet??

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem

Har flyttat på datorn nu så att den står närmare routern. Återkommer ifall problemet kvarstår eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeiex:

Har flyttat på datorn nu så att den står närmare routern. Återkommer ifall problemet kvarstår eller inte.

Det hjälpte inte, fungerade ett tag men sen så hände samma sak igen.

Permalänk
Medlem

Har du Windows XP??

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem

Jag har Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Kolla om problemet kvarstår om du gör en clean boot. Stäng av allt onödigt och se om samma sak händer.
Sen vet jag inte om det var detta du gjorde när du sa att du fixade power saving, så jag nämner det iallafall. I enhetshanteraren så kan man oftast välja om enheten skall spara ström genom att gå ner i power saving läge. Kolla upp det om du inte gjort det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Kolla om problemet kvarstår om du gör en clean boot. Stäng av allt onödigt och se om samma sak händer.
Sen vet jag inte om det var detta du gjorde när du sa att du fixade power saving, så jag nämner det iallafall. I enhetshanteraren så kan man oftast välja om enheten skall spara ström genom att gå ner i power saving läge. Kolla upp det om du inte gjort det.

Gjorde som du sa men problemet kvarstår. D:

Permalänk

Konstigt att ingen frågat än men...

1. Vad har du för router samt firmware till den
2. Vad har du för trådlöst nätverkskort och vilken drivrutin kör du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Konstigt att ingen frågat än men...

1. Vad har du för router samt firmware till den
2. Vad har du för trådlöst nätverkskort och vilken drivrutin kör du

1. Jag har ingen aning om vad det är för en router eftersom jag sitter på folkhögskolans nätverk. ._.
2. Just nu använder jag en D-Link Trådlås nätverks adapter, DWA-140. Och det interna kortet är ett Ralink 802.11n trådlöst LAN kort, så heter den åtminstånde i enhetshanteraren.