PS4 förbokning Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av thewall:

Har bokat för hämtning i Malmö butiken men ej fått mail om att det går att hämta under fredagen, jag bokade 21 februari! Är det verkligen så många bokade före mig i Malmö? Står dessutom fortfarande som under behandling under beställningar?

Någon som bokat för hämt i Malmö som fått mail?

Jag fick mail igår och bokade 23 februari. Den står även fortfarande under "under behandling" men det gör det ju alltid när man bokar i butik innan man faktiskt kan hämta upp dem. Då blir det "Finns att hämta" istället.

Du behöver nog inte oroa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLCL:

Jag fick mail igår och bokade 23 februari. Den står även fortfarande under "under behandling" men det gör det ju alltid när man bokar i butik innan man faktiskt kan hämta upp dem. Då blir det "Finns att hämta" istället.

Du behöver nog inte oroa dig.

Låter ju hyfsat bra, det som oroar är ju det här emailet som jag inte fått...

Permalänk
Medlem

Fick precis mail av webhallen där de säger att Sony inte godkänt att skicka konsolerna ännu.

Har stått "Elektronisk förhandsinformation mottagen" på posten när jag spårar med kollinummer sen förra fredagen.

Så inga konsoler har skickats från webhallen ännu.

Ser därmed väldigt mörkt ut att få i morgon ju.

Fyfan va irriterad man är.

Spelar ingen roll om man är ute flera år före!!

Det konstiga är att folk från tex Spelbutiken fått sina levererade. Är det för den är Dansk? Reglerna borde väl gälla alla om det är Sony som säger något.
Usch!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingkung:

Fick precis mail av webhallen där de säger att Sony inte godkänt att skicka konsolerna ännu.

Har stått "Elektronisk förhandsinformation mottagen" på posten när jag spårar med kollinummer sen förra fredagen.

Det konstiga är att folk från tex Spelbutiken fått sina levererade. Är det för den är Dansk? Reglerna borde väl gälla alla om det är Sony som säger något.
Usch!!!

Det ser inte alls mörkt ut. Webhalllen brukar skicka saker på eftermiddagen och så får man det dagen efter. Väldigt sällan något skickas två dagar innan release eller på förmiddagen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kingkung:

Usch!!!

Folk underskattar nog postgången.
Det som skickas idag dyker upp imorgon. Posten kommer och hämtar alla PS4or från oss strax.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Bokningsnumret har nu fått en ny lycklig ägare

- - - - - -

Har en bokning för avhämtning i butiken i Sickla/Stockholm som jag ej kommer utnyttja.

PMa vid intresse

(Gratis givetvis, skulle aldrig kunna ta betalt för nåt sånt här... dvs bokningen, PS4an får du pröjsa såklart )

Permalänk
Medlem

webhallen, det här gäller inte mig men jag ser att många ger bort eller säljer sina bokningsummer.

Hur hanterar ni när bokningsnumret visas upp av en annan person än vad som är registrerad i ert system?

kan vara bra om ni går ut med information så det inte blir problem i köerna i natt

kontrollerar ni detta vid köptillfället eller spelar det någon roll?

går det bra om den fysiska köparen har fått en fullmakt från ursprungsköparen om så är fallet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Folk underskattar nog postgången.
Det som skickas idag dyker upp imorgon. Posten kommer och hämtar alla PS4or från oss strax.

hoppas du har rätt för har nog aldrig varit med om ett paket som endast har tagit en dag till piteå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

webhallen, det här gäller inte mig men jag ser att många ger bort eller säljer sina bokningsummer.

Hur hanterar ni när bokningsnumret visas upp av en annan person än vad som är registrerad i ert system?

kan vara bra om ni går ut med information så det inte blir problem i köerna i natt

går det bra om den fysiska köparen har fått en fullmakt från ursprungsköparen om så är fallet?

För mig så har webhallen aldrig kollat ID vid köp av någon produkt som jag beställt. Det har alltid räkt att säga telefonnummer eller bokningsnummer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dammskog:

Vi kontrollerar legitimation om man förbetalt, handlar på faktura etc., är det bara en bokning som ska betalas på plats gör vi ingen sådan kontroll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför har priset plötsligt gått upp 500kr på maskinerna? Var väl 4k som den skulle kosta.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Raymond:

Varför har priset plötsligt gått upp 500kr på maskinerna? Var väl 4k som den skulle kosta.

Priserna på alla varor en en summa av många faktorer.
Tillgänglighet.
Efterfrågan.
Inköpspris.
Konkurrenters prissättning.
osv. osv.

Alla som bokat till ett lägre pris, får det lägre priset.
Det dagsaktuella priset justeras kontinuerligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Varför bokar du inte tidigare så du få lägre priset? som jag gjorde för tre dagar sen och fick det vid 3989kr

Permalänk
Medlem

2013-11-28 14:35 Segeltorp, Sverige Försändelsen transporteras

Frågan är bara om den hinner till stackars Robertsfors imorrn. Jag tvivlar

Permalänk

Min har fortfarande bara "elektronisk förhandsinformation mottagen" som status, börjar bli väldigt skeptisk att den ska hinna fram då jag bor på landet dessutom där all post brukar ta en dag extra innan den dyker upp. Riktigt trist att maskinen släpps på en fredag om så är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loverlord:

Min har fortfarande bara "elektronisk förhandsinformation mottagen" som status, börjar bli väldigt skeptisk att den ska hinna fram då jag bor på landet dessutom där all post brukar ta en dag extra innan den dyker upp. Riktigt trist att maskinen släpps på en fredag om så är fallet.

Håller med, när så många numera köper via postorder är det ogenomtänkt att ha release en fredag. Det är också dåligt "bollsinne" av Webhallen att inte ha koll på vilka adresser som tar två dagar för posten att dela ut. Säljer man så mycket på postorder och hanterar nya releaser dagligen bör man kunna det, alla bor inte i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Här blir det nog en till avbokning, håller med många föregående att det helt enkelt inte finns ett enda spel inom de närmsta 6 månaderna som verkar intressanta.

Permalänk
Medlem

Står nu så här för mig " 28 nov kl 14:20 Stockholm, Sorterad" så tror faktiskt den kan komma i tid för min del.

Permalänk
Medlem

Fick mail att jag kunde hämta den på releasedagen. Och idag fick jag mail att de "hade fel i systemet" och jag fick mailet av misstag och kan således inte få ett imorn. Lagom irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Nästan så man tycker synd om stackars Posten dagar som dessa.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cigge88:

Fick mail att jag kunde hämta den på releasedagen. Och idag fick jag mail att de "hade fel i systemet" och jag fick mailet av misstag och kan således inte få ett imorn. Lagom irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi är jätteledsna för det inträffade.
IT hade otur när de tänkte och råkade skicka ut hämtmail felaktigt till en handfull kunder som bokat sina PS4or i Fruängen.

Vi kommer att fortsätta jobba stenhårt på att få tag i fler så att väntetiden blir så kort som möjligt.

Ber verkligen om ursäkt, jag förstår hur extremt knäckande det måste vara om man gått och blivit glad för det förra mailet :/

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Även om launch spelen kanske inte är intressanta, så är jag glad att jag väntade med en del titlar på Ps3, skaffar till Ps4 istället, så det blir mysigt..

Hoppas nu inte posten gör bort sig, in är sorterad i Segeltorp nu..

Bra jobbat webhallen, kan inte vart så enkelt med logistiken!

Permalänk

Börjar bli riktigt orolig - varför har alla andras paket sorterats och liknande medan mitt fortfarande inte är inlämnat till posten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Håller med, när så många numera köper via postorder är det ogenomtänkt att ha release en fredag. Det är också dåligt "bollsinne" av Webhallen att inte ha koll på vilka adresser som tar två dagar för posten att dela ut. Säljer man så mycket på postorder och hanterar nya releaser dagligen bör man kunna det, alla bor inte i Stockholm.

exakt min tanke lär få min på måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Varför bokar du inte tidigare så du få lägre priset? som jag gjorde för tre dagar sen och fick det vid 3989kr

Hade en lovad enhet men avboka då jag inte tycker det finns några spel som lockar. Och ville inte vara girig och sälja vidare på tradera, mer intresserad av hur det kom sig att de höjt priset bara över en natt. Köper en PS4 i mars när de riktiga spelen börjar dyka upp, om detta är de nya svenska priset plockar jag hellre upp en maskin i tyskland eller om det finns i polen 399euro är vettigare pris enl mig

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Ja en får hoppas ps4.an kommer imorgon ,. Vill ju ha något att fördriva tiden med så här till helgen .... Den som väntar på någe gott väntar alltid för länge , man är likt en förväntansfull unge på julafton ju ,. Vullvuxen människa som man är ....... hoppas hoppas att den kommer imorgon ,...

Permalänk
Medlem

Tja hittade denna bild på webhallen ( stockholm )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Fick mail om att även jag fått en konsol ändå.
Blev lite tagen på sängen... Finns det några bra releasedagsspel?

The division och watch dogs var det jag var sugen på men dom kommer ju inte förens senare..
Verkar väldigt tunt vid release, vad ska ni köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Det ligger inte i deras händer. De är inte tillåtna av Sony att skicka iväg tidigare än vad Sony säger, vilket är dagen innan. Supporten jag snackade med nämnde att "med ditt postnummer är det stor chans att du inte hinner få den innan helgen." Webhallen är erfarna nog att veta hur långt leveransen tar till olika platser, så det är inte att de inte har något bollsinne, det är att de inte tillåts göra något åt det.

Skrivet av BasseBaba:

Fick mail om att även jag fått en konsol ändå.
Blev lite tagen på sängen... Finns det några bra releasedagsspel?

The division och watch dogs var det jag var sugen på men dom kommer ju inte förens senare..
Verkar väldigt tunt vid release, vad ska ni köpa?

Man får ju Resogun via PsPlus, och det kommer jag nöja mig med ganska länge. Kommer spendera mer tid med att leka med konsolen i sig än att spela första tiden. Som du säger dyker de coola spelen inte upp förrän nästa år, men jag är förberedd på det ^^

Permalänk
Medlem

Grrr..jag bokade den 21 augusti och blir utan, får hoppas på ett ex i dec i stället.