Permalänk
Medlem

XBMC och svenska kanaler?

Hej!

Vi har ett par svenska kanaler som man kan streama ifrån ex TV3, TV4 och SVT Play. Hur kommer jag åt dessa från XBMC? Jag har provat att installera appen som heter SVT play men jag hittar inte var man startar programmet?

Har även provat XOT men det verkar inte få upp alla kanaler?

Hur löser ni detta?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Testa att gå in på http://boxeeplay.tv/ och titta på deras appar som ligger i en repository. Har inte testat det på min boxee box än så jag kan inte ge mer hjälp än så.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Medlem

När du har installerat add-ons för dom olika svenska kanalerna vilket du kan göra utan att lämna XMBC så är det bara att gå till Video i huvudmenyn och välja add-on där bland dom du installerat så kan du börja streama.

Permalänk
Medlem

Jag är tyvärr så tråkig att jag går in via webbläsare och streamar vid måste. Xots addon funkar lite hursomhelst.

Tv3 play finns dock som addon

Permalänk
Medlem

Ladda ner och installera XOT repository (net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip)
Efter det kan du gå in i Add-on fliken och ladda ner XOT-Uzg.v3 och ytterligare en app som heter XOT-Uzg.v3 Swedish Channels.
Genom detta får du SVT, TV3, TV4, Kanal5, TV6, TV8 och TV9. Där ingår även någon nikelodeon och viasat sport men vet inte hur bra dem är.

Tips är att gå in och inaktivera alla kanaler utom de svenska sen.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojje_c1:

Ladda ner och installera XOT repository (net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip)
Efter det kan du gå in i Add-on fliken och ladda ner XOT-Uzg.v3 och ytterligare en app som heter XOT-Uzg.v3 Swedish Channels.
Genom detta får du SVT, TV3, TV4, Kanal5, TV6, TV8 och TV9. Där ingår även någon nikelodeon och viasat sport men vet inte hur bra dem är.

Tips är att gå in och inaktivera alla kanaler utom de svenska sen.

Utmärkt, ska prova detta.

Jag har redan XOT men troligen lite äldre version och inga extra add-ons till det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

XOT fungerar oftast bra, ibland går någon kanal sönder men det brukar lösa sig ganska snabbt. Om man lägger till XOT repon så kan man välja att ladda ner "swedish channels", då får man bland annat SVT, TV3, Kanal 5 och TV6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

XOT fungerar oftast bra, ibland går någon kanal sönder men det brukar lösa sig ganska snabbt. Om man lägger till XOT repon så kan man välja att ladda ner "swedish channels", då får man bland annat SVT, TV3, Kanal 5 och TV6.

Var exakt gör man detta?

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demerzel:

Var exakt gör man detta?

Här är mer info:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Unofficial_add-on_reposi...

Den du är intresserad av är:
XOT:Uzg Add-on

Dvs den installerbara filen kallad net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip

När du lagt till den kan du hitta XOT:Uzg addonen där du vanligtvis letar och laddar ned tillägg i XBMC.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden istället för att göra en ny.

Jag kör XOT på mitt xbmc och det fungerar sådär. Allt är uppdaterat, men bara vissa playkanaler som fungerar? Är det något som är kans för mig, eller är det så det skall vara? svtplay och kanal 5 fungerar klockrent. men tex tv4 play och tv3 fungerar inte alls? Står bara "no playable files found" Någon som har samma problem, eller har en lösning på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Lånar tråden istället för att göra en ny.

Jag kör XOT på mitt xbmc och det fungerar sådär. Allt är uppdaterat, men bara vissa playkanaler som fungerar? Är det något som är kans för mig, eller är det så det skall vara? svtplay och kanal 5 fungerar klockrent. men tex tv4 play och tv3 fungerar inte alls? Står bara "no playable files found" Någon som har samma problem, eller har en lösning på detta?

TV4 Play fungerade för mig igår. Vet dock inte vilken version jag har på varken XBMC eller XOT. Orkar inte slå igång min HTPC och kolla

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

TV4 Play fungerade för mig igår. Vet dock inte vilken version jag har på varken XBMC eller XOT. Orkar inte slå igång min HTPC och kolla

Okej! Jag som har otur då kanske.

Permalänk
Medlem

Jag har senaste versionen av XOT och version 12.2 av xbmc. Kan det vara att jag har för ny version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Jag har senaste versionen av XOT och version 12.2 av xbmc. Kan det vara att jag har för ny version?

Jag kör XBMC 13.0-ALPHA3 och XOT-Uzg.v3 Version 3.3.6. Detta kör jag på min HTPC med Ubuntu 13.04.

Vet inte om du blir nå klokare av det, men nu vet du!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lolrazz:

Lånar tråden istället för att göra en ny.

Jag kör XOT på mitt xbmc och det fungerar sådär. Allt är uppdaterat, men bara vissa playkanaler som fungerar? Är det något som är kans för mig, eller är det så det skall vara? svtplay och kanal 5 fungerar klockrent. men tex tv4 play och tv3 fungerar inte alls? Står bara "no playable files found" Någon som har samma problem, eller har en lösning på detta?

Det är inte så att du försöker titta på premiuminnehållet? Det kräver ett abonnemang.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är inte så att du försöker titta på premiuminnehållet? Det kräver ett abonnemang.

jag kan förstå det när det står premium på tv4. jag bara nämnde tv4 för det fungerade inte. Men varken 6:an 3:an eller 4:an fungerar.

kollar jag på tv4 play så får jag upp alla program och alla avsnitt normalt, men allt på den skitkanalen är ju premium efter som dem är EA fast kanal, dvs mjölkning i allra högsta gerad. Dock tv3 tex, där listas alla program, men går man in och vill se något, så står det bara "missing files" eller likanande. Och det står det på ALLA program, både 3:an och 6:an.

Permalänk
Rekordmedlem

Tv3och tv6 visar själva inte något live via nätet utan ingår i viaplay.
Alla svenska kanaler är samlade på http://webb-tv.nu men ingen av de svenska reklamkanalerna går att titta på live gratis, Du har inte varit tydlig med vad du vill ha för utbud (om det är live eller inte) men www.magine.se och www.viaplay.se är kanske det du är ute efter ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tv3och tv6 visar själva inte något live via nätet utan ingår i viaplay.
Alla svenska kanaler är samlade på http://webb-tv.nu men ingen av de svenska reklamkanalerna går att titta på live gratis, Du har inte varit tydlig med vad du vill ha för utbud (om det är live eller inte) men www.magine.se och www.viaplay.se är kanske det du är ute efter ?

Inte live, bara play. Vill slippa all reklam.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag har XBMC 13.2 med skalet Aeon Nux.

Lade till TVcatchup 2.0 - då jag trodde den skulle ge mig fint programschema som man kunde ändra kanaler i men nekades tillträde då den sökte engelska kanaler.

Lade till XOT - vilket erbjöd många av våra vanliga kanaler.

Jag letade upp kanaler, och högerklickade samt lade till dom som favorit, för jag vet inget annat sätt att använda mig av det jag hittar i listorna.

Men, sen väl i huvudmenyn -> tv-program.. så finns inget (för dom finns under favoriter).. Hur gör jag för att enkelt få dit mina utvalda tvprogram? Hur gör jag för att få XBMC till trevlig tv-ersättare? Finns det någon plugin för visa schema på senaste svenska tvprogrammen/live tv?

Permalänk