Permalänk
Avstängd

Varför kostar AMD mindre än Intel?

Varför kostar en AMD processor med liknade prestanda 3-4 gånger så lite som en Intel processor? :S

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Exempel på de två processorerna tack!

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Varför kostar en AMD processor med liknade prestanda 3-4 gånger så lite som en Intel processor? :S

Vilken AMD CPU för 600-700 kr slår min intel 3570k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Varför kostar en AMD processor med liknade prestanda 3-4 gånger så lite som en Intel processor? :S

AMD ligger ganska väl efter i processorutvecklingen. Deras 8-kärniga modeller är just nu egentligen 4-kärninga modeller med en mindre core i varje kärna (jämför med Intels Hyperthreading).

Även deras toppresterande processor förlorar gentemot Intels topp Mainstream processorer efter överklockning osv. Så visst, du betalar mindre men du får mindre prestanda också jämfört med Intels

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Varför kostar en AMD processor med liknade prestanda 3-4 gånger så lite som en Intel processor? :S

Jag skulle också vilja veta vilka processorer du jämför.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 CPU: 3570K H80i MB: MSI Z77 MPower GPU: 780 Ti SC Minne: Crucial 2x8GB PSU: Corsair AX850 SSD: Intel 520x2 Ljud: Asus Xonar Essence STX + ATH-M50

Permalänk
Medlem

AMD 8350: 1 529 kr
Intel 4670k: 1 689 kr

Priserna är från Inets webbshop.

Det är väl dom två man kan jämföra egentligen.. ser inga 3-4 gånger där inte

EDIT: Det låter mer som att du har stirrat dig blind på antal "kärnor" och jämför en i7a mot en 8350 t.ex.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Skrivet av RiHjD:

Varför kostar en AMD processor med liknade prestanda 3-4 gånger så lite som en Intel processor? :S

Intel har fler trådar per kärna.

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Varför kostar en AMD processor med liknade prestanda 3-4 gånger så lite som en Intel processor? :S

Helt felaktigt av dig däremot så är just nu 8350 hyffsat prisvärd för sina dryga 1400:- (1359:- på netonnet 29/11-2013) i pris, men någon överlägsen prestanda besitter den inte direkt. Känns lite som om du trollar lite med oss?

Skrivet av Icte:

Deras 8-kärniga modeller är just nu egentligen 4-kärninga modeller med en mindre core i varje kärna (jämför med Intels Hyperthreading).

ÖÖöö röker du svamp eller? Felaktigare påstående får man leta efter!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Fail troll.

ropa in troll i onödan.

Personen kanske är novice och tror att GHz är GHz, och därför jämför processorer med samma frekvens rakt av, exempelvis.

Skrivet av skruvis:

ÖÖöö röker du svamp eller? Felaktigare påstående får man leta efter!

En åtta "kärnig" bulldozer är väl egentligen 4 "moduler"
som är kapabla att hantera två trådar var.
mer potent variant av hyperthreading skulle man väl kunna kalla det.
Men är lite osäker på om man kan kalla det 8 riktiga kärnor.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Brallan_86:

Intel har fler trådar per kärna.

Fel, det är en fejkkärna. Det emuleras bara. Det är i bland så att man måste stänga av detta för att få bättre prestanda i vissa spel...

I stället är det så att Intels processorer gör mer vid vare arbetscykel. Det ger mer prestanda vid samma specifikationer.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Avstängd

Trollar inte er, kollade bara på deras specs. Amd:s dyraste processor kostade 2900:- tror jag, men hade fler kärnor än i princip alla Intel processorer samt högra clockfrekvens som standard, plus att de alla var upplåsta nästan och gick att boosta till bra mycket mer än något jag kunde se hos Intel. Bara går efter det som står. Går efter Inet.se och kollade på AMD - AM3+ socket, och jämförde dom med alla olika Intels på den sidan i princip. Har aldrig ägt en AMD processor själv, men när jag läste om dom började jag fundera vad som är så bra med Intel egentligen...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan_86:

Intel har fler trådar per kärna.

Vet inte hur du tänker nu, men alla INTELs prollar har inte HT (Om det nu va det du tänkte på) det är bara I3 och I7 som har HT Vad jag vet och är absolut ingen fördel egentligen, finns många spel som inte drar nytta av detta utan får sämra med det aktiverat.

En anledning att dom är dyrare är ju att dom har högre IPC än vad AMD har och således så är ju CPUn snabbare och man kan ju då självklart ta mer betalt för den.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

ropa in troll i onödan.

Personen kanske är novice och tror att GHz är GHz, och därför jämför processorer med samma frekvens rakt av, exempelvis.

En åtta "kärnig" bulldozer är väl egentligen 4 "moduler"
som är kapabla att hantera två trådar var.
mer potent variant av hyperthreading skulle man väl kunna kalla det.
Men är lite osäker på om man kan kalla det 8 riktiga kärnor.

Jag skulle inte kallar det 8 äkta kärnor, jag ser det lite som en typ av hårdvaru HT då det är som du säger 4Moduler och inte 8Moduler som jag tycker det ska vara om man ska kalla det äkta 8kärning CPU

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RiHjD:

Varför kostar en AMD processor med liknade prestanda 3-4 gånger så lite som en Intel processor? :S

Ursäkta men va? Angående priset så är det ett sätt för AMD att marknadsföra sig själv. De säljer mer för att de är så billiga. Däremot var du fått det att Intel kostar 4 ggr mer och att AMD presterar likadant som Intel undrar man ju.. Du får det att låta som Intel tar tiotusentals kronor för sina processorer.

Skrivet av Brallan_86:

Intel har fler trådar per kärna.

Nej. Det har de inte.

Skrivet av Icte:

AMD ligger ganska väl efter i processorutvecklingen. Deras 8-kärniga modeller är just nu egentligen 4-kärninga modeller med en mindre core i varje kärna (jämför med Intels Hyperthreading).

Även deras toppresterande processor förlorar gentemot Intels topp Mainstream processorer efter överklockning osv. Så visst, du betalar mindre men du får mindre prestanda också jämfört med Intels

Det är inte heller sant. AMD kör med 1 och en halv kärna i varje kärna för att simulera en liknande effekt som Intel kör med sin HT.

Skrivet av RiHjD:

Trollar inte er, kollade bara på deras specs. Amd:s dyraste processor kostade 2900:- tror jag, men hade fler kärnor än i princip alla Intel processorer samt högra clockfrekvens som standard, plus att de alla var upplåsta nästan och gick att boosta till bra mycket mer än något jag kunde se hos Intel. Bara går efter det som står. Går efter Inet.se och kollade på AMD - AM3+ socket, och jämförde dom med alla olika Intels på den sidan i princip. Har aldrig ägt en AMD processor själv, men när jag läste om dom började jag fundera vad som är så bra med Intel egentligen...

Så du drog slutsatsen att fler kärnor = bättre prestanda? Du är alltså helt ovetande om vad IPC är?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Alltså hörrni, hur kan ni börja ropa troll och "skämtar du med oss" bara för att någon ställer en fråga om Intel vs. AMD?
Det är väl fasen inte alla som är insatta i hur mycket mer intels processorer klarar per klockcykel än vad AMD gör eller att Intel använder tätare tillverkingsteknik mellan transistorerna o.s.v.

Kom igen nu, det här är ett forum där vi beter oss moget och svarar på frågor utan att kasta massa skit för att alla inte kan alla tekniska fakta kring alla komponenter i en dator.

My 2 cents.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

ropa in troll i onödan.

Personen kanske är novice och tror att GHz är GHz, och därför jämför processorer med samma frekvens rakt av, exempelvis.

En åtta "kärnig" bulldozer är väl egentligen 4 "moduler"
som är kapabla att hantera två trådar var.
mer potent variant av hyperthreading skulle man väl kunna kalla det.
Men är lite osäker på om man kan kalla det 8 riktiga kärnor.

Ta fram definitionen av riktiga kärnor, eller ta fram standarden typ ISO/DIN/IEC eller från vilken standardiseringsorganisation som helst för vad som är riktiga kärnor! Det kan ni inte för det finns ingen standard!

Amd har valt att sätta 2 kärnor i en modul, Intel har valt att sätta exempelvis fyra kärnor i en modul, Intels kärnor använder sig av en teknik som dom kallar hypertreading för att kunna köra 2 trådar i en & samma kärna..

Men åtta kärnor fördelade på fyra moduler är det oavsett vad vi tycker om det!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Trollar inte er, kollade bara på deras specs. Amd:s dyraste processor kostade 2900:- tror jag, men hade fler kärnor än i princip alla Intel processorer samt högra clockfrekvens som standard, plus att de alla var upplåsta nästan och gick att boosta till bra mycket mer än något jag kunde se hos Intel. Bara går efter det som står. Går efter Inet.se och kollade på AMD - AM3+ socket, och jämförde dom med alla olika Intels på den sidan i princip. Har aldrig ägt en AMD processor själv, men när jag läste om dom började jag fundera vad som är så bra med Intel egentligen...

Den processorn(9590) är samma som 8320, enda skillnaden är att 9590 säljs med högre klock(och kanske klockar bättre), har du tur och får en 8320 som klockar riktigt bra kommer den prestera lika bra som 9590.

Intels processorer för 10,000kr spelar i en helt annan prestanda klass även om extreme edition kostar väldigt mycket jämfört med andra intel processorer.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruentusa:

Den processorn(9590) är samma som 8320, enda skillnaden är att 9590 säljs med högre klock(och kanske klockar bättre), har du tur och får en 8320 som klockar riktigt bra kommer den prestera lika bra som 9590.

Intels processorer för 10,000kr spelar i en helt annan prestanda klass även om extreme edition kostar väldigt mycket jämfört med andra intel processorer.

9590 är binade processorer som är garanterade att gå i 5Ghz. Så du har rätt i att det är ungefär samma krets som 8320 fast utvald för sin överklockningspotential och överklockad till bristningsgränsen innan försäljning.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Trollar inte er, kollade bara på deras specs. Amd:s dyraste processor kostade 2900:- tror jag, men hade fler kärnor än i princip alla Intel processorer samt högra clockfrekvens som standard, plus att de alla var upplåsta nästan och gick att boosta till bra mycket mer än något jag kunde se hos Intel. Bara går efter det som står. Går efter Inet.se och kollade på AMD - AM3+ socket, och jämförde dom med alla olika Intels på den sidan i princip. Har aldrig ägt en AMD processor själv, men när jag läste om dom började jag fundera vad som är så bra med Intel egentligen...

Specifikationer kan bara säga så pass mycket i nuet, för äkta resultat så får du kolla benchmarks.

Skrivet av subtector:

Varför är AMD grafikkort dyrare än Nvidia.

För att Nvidia är kvalité

Vänta, är inte AMD grafikkort billigare ? Alltså inom mer prestanda för valutan ? När du säger att Nvidia har bättre kvalité, vad menar du exakt ? Kan säga att inom kvalité är det inte mycket skillnad, enda kanske är att AMD inte kan göra referenskylare. Men i nuet är skillnaden inte mer än så, påpeka inte drivrutiner. Dom är fullt funktionella i nuet och jämförbara med Nvidia, vad dom var några år sen är inte relevant.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFalk:

Specifikationer kan bara säga så pass mycket i nuet, för äkta resultat så får du kolla benchmarks.

Vänta, är inte AMD grafikkort billigare ? Alltså inom mer prestanda för valutan ? När du säger att Nvidia har bättre kvalité, vad menar du exakt ? Kan säga att inom kvalité är det inte mycket skillnad, enda kanske är att AMD inte kan göra referenskylare. Men i nuet är skillnaden inte mer än så, påpeka inte drivrutiner. Dom är fullt funktionella i nuet och jämförbara med Nvidia, vad dom var några år sen är inte relevant.

Om du tar och läser påståendet så ser du att killen driver med TS. Sedan är inte prestandan direkt optimal att kolla sig blint på Benchmarks för att få ut. Rena speltester tex. som de på Sweclockers är att rekommendera eftersom de speglar exakt spelmiljö medan Benchmarks mer är samma miljö som spelas om och om igen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Trollar inte er, kollade bara på deras specs. Amd:s dyraste processor kostade 2900:- tror jag, men hade fler kärnor än i princip alla Intel processorer samt högra clockfrekvens som standard, plus att de alla var upplåsta nästan och gick att boosta till bra mycket mer än något jag kunde se hos Intel. Bara går efter det som står. Går efter Inet.se och kollade på AMD - AM3+ socket, och jämförde dom med alla olika Intels på den sidan i princip. Har aldrig ägt en AMD processor själv, men när jag läste om dom började jag fundera vad som är så bra med Intel egentligen...

Denna korta youtube video handlar om GPUs, men det kan ungefär appliceras på det du just gjort. Om du vill veta hur bra en processor är, kolla på benchmarks. Allt annat är bara teori och mer eller mindre ointressant för slutanvändaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Om du tar och läser påståendet så ser du att killen driver med TS. Sedan är inte prestandan direkt optimal att kolla sig blint på Benchmarks för att få ut. Rena speltester tex. som de på Sweclockers är att rekommendera eftersom de speglar exakt spelmiljö medan Benchmarks mer är samma miljö som spelas om och om igen.

Med benchmarks menar jag generellt sagt tester, alltså både speltester och syntetiska tester. Han driver med TS ? Svårt att läsa sarkasm och liknande...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Tror att han tror att tex fx4100 är bättre än i5 3570k/i5 4670k/i7 3770k/ i7 4770k eftersom de har lika många kärnor och liknande clock.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk

Din prisuppfattning blev nog lite fel, men förhållande till pengarna får du mer om du köper AMD, fast Intel har bättre processorer. Intel kan ta mer betalt för dom är mainstream

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Så det ni menar är att Intel har en större skyffel att skyffla data med än vad amd har. Så även fast de skyfflar med samma Ghz så vinner Intel då skyffeln är större? hehe

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

En åtta "kärnig" bulldozer är väl egentligen 4 "moduler"
som är kapabla att hantera två trådar var.
mer potent variant av hyperthreading skulle man väl kunna kalla det.
Men är lite osäker på om man kan kalla det 8 riktiga kärnor.

Njae, det är väl 8 moduler men dom delar caches med varandra.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Kort sagt, utan att sätta en favorit. Intel har lite mer drag än AMD, därför sätter de ett högre pris, för de vet att de säljer.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Om du tar och läser påståendet så ser du att killen driver med TS. Sedan är inte prestandan direkt optimal att kolla sig blint på Benchmarks för att få ut. Rena speltester tex. som de på Sweclockers är att rekommendera eftersom de speglar exakt spelmiljö medan Benchmarks mer är samma miljö som spelas om och om igen.

Nja det är faktiskt så att jag skrev lite fel.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Alltså hörrni, hur kan ni börja ropa troll och "skämtar du med oss" bara för att någon ställer en fråga om Intel vs. AMD?
Det är väl fasen inte alla som är insatta i hur mycket mer intels processorer klarar per klockcykel än vad AMD gör eller att Intel använder tätare tillverkingsteknik mellan transistorerna o.s.v.

Kom igen nu, det här är ett forum där vi beter oss moget och svarar på frågor utan att kasta massa skit för att alla inte kan alla tekniska fakta kring alla komponenter i en dator.

My 2 cents.

Precis! Varför annars ha ett forum om ingen har frågor?

Visa signatur

Dator: Fractal design arc xl---asus sabertooth r2.0---amd fx 8320 4.5ghz---16gb corsair vengeance---gtx770---corsair ax860i---dvd-brännare---2tb hdd.
Runt datorn har jag: cooler master inferno/razer deathadder respawn---cooler master 400 ceres---mad catz cyborg v5.
Släpbar: compaq presario cq56.

Permalänk
Medlem

Haha trådens namn startar ett uppenbart krig mellan fanboys . Svar på din fråga är Intel lägger mer pengar på reklam och att muta säljare till att rekommendera Intel core i7 . Dom lägger också pengar på att företag inte ska visa upp AMD produkter . Ja och AMD lägger mer pengar på processorn vilket slutar med att AMD processorer kostar mindre än Intels .

Vad kan en fattig person få från amd för runt 1000kr? :Svar FX 6350 .Vad kan en fattig person få från Intel för runt 1000kr? En tvåkärning core i3..............Enough said

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async