TV-avgift för datorer står fast

Permalänk
Skrivet av Fafne:

Då betyder det att staten bara har lagt på ytterligare en skattebörda på det svenskafolket.
Man får tacka den borgerliga regering att de ser till att spendera folkets pengar på det allmännas bästa.

Det är viktigt att SVT finns och kan sprida positiv EU-information.

Hade det vart en skattebörda så hade en ensamstående student inte betalt dubbelt så mycket som en sammboende miljardär.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Mycket lärorikt om den så kallade avgiften http://www.youtube.com/watch?v=whW7hCyarjU

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Mycket lärorikt om den så kallade avgiften http://www.youtube.com/watch?v=whW7hCyarjU

Den visar en del om hur egenintresset för radiotjänst styr hur lagarna tolkas och hur staten håller varann om ryggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Hur menar du när du säger att de försöker införa euron bakvägen? (Är nyfiken, har jag missat något?)

Inte bakvägen utan helt öppet, löftet om att respektera folkomröstningen kördes över när ca 80% av riksdagen röstade för Lissabonfördraget. I detta är euron obligatorisk för alla medlemmar, förutom Danmark också UK som har avtalat om undantag. Vi förbinder oss att verka aktivt för att införa €. uttalande från ECB brukar emellanåt påtala detta faktum, att Sverige inte har något undantag. Vi glider undan via "kryphålet" att anslutning till ERM II är frivilligt. Detta torde strida mot L-fördraget vi skrivit under, där står det att vi ska göra vad vi kan för att införa €.
att vi hade folkomröstning om € berodde på att Bildt (har jag för mig) i ett svagt ögonblick lovade detta, dessutom trodde man nog inte att det skulle bli ett så tydligt nej.

Permalänk
Medlem

Nyheter idag Länk

Citat ifrån artikeln:

"Men eftersom att mannens dator är från en tid då tv-sändningar på internet inte var standard kan man inte säga att datorn är avsedd för tv-mottagning, menar förvaltningsrätten"

"Mannen själv skriver i sin överklagan att hans dator är från millennieskiftet och är utrustad med en Windows 700-processor och operativsystemet Windows 98.Han använder datorn sporadiskt till enklare nättjänster, till exempel internetbanken och deklaration. Eftersom att datorn är såpass gammal är den inte avsedd för att ta emot tv-sändningar, skriver förvaltningsrätten i sitt beslut."

Kommentar:
Intressant att då personen i fråga har en gammal dator och inskaffade den då tv-sändningar inte var en standard på internet gör att datorn inte är avsedd för TV mottagningar. Själv spelar jag enbart på min dator, vilket gör att den heller inte är avsedd för TV mottagningar, avsedd för spel. Kan lagen bli mer luddig?!

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |