BitFenix Prodigy mITX, plats för nätdel??

Permalänk

BitFenix Prodigy mITX, plats för nätdel??

Blir lite förvirrad, läste en review att denna datorlåda bara tar 15cm långa nätdelar, medans alla sidor som säljer den verkar ha 16cm som max längd?

Vad är det rätta?? snälla, någon som har eller har haft lådan som kan svara, gissa kan jag göra själv

ganska viktigt då jag beställer rätt nätdel direkt..

(Jag vet att modulärt nätagg tar mer plats, men jag ska ha ICKE modulärt)..

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

Blir lite förvirrad, läste en review att denna datorlåda bara tar 15cm långa nätdelar, medans alla sidor som säljer den verkar ha 16cm som max längd?

Vad är det rätta?? snälla, någon som har eller har haft lådan som kan svara, gissa kan jag göra själv

ganska viktigt då jag beställer rätt nätdel direkt..

(Jag vet att modulärt nätagg tar mer plats, men jag ska ha ICKE modulärt)..

Jag byggde en surfdator i ett Prodigy (mITX) till en släkting med följande nätagg: http://www.inet.se/produkt/6909791/be-quiet-pure-power-l8-430...

Den fick plats, men de modulära kablarna blev 90 graders vikta.

Eftersom du vill ha icke modulärt, kan du räkna med max 1cm längre än nätagget jag länkade.

Permalänk
Skrivet av musse pigg:

Blir lite förvirrad, läste en review att denna datorlåda bara tar 15cm långa nätdelar, medans alla sidor som säljer den verkar ha 16cm som max längd?

Vad är det rätta?? snälla, någon som har eller har haft lådan som kan svara, gissa kan jag göra själv

ganska viktigt då jag beställer rätt nätdel direkt..

(Jag vet att modulärt nätagg tar mer plats, men jag ska ha ICKE modulärt)..

Jag har ett semi-modulärt nätagg som är 165mm i mitt Prodigy men då är plåten där framför kablarna uppkapad och trots det är det lite trångt mot hårddiskburens sidoplåt. Så 160mm skulle jag säga är absolut max med icke modulärt och säkert 150 med modulärt. Jag tycker att deras rekommendationer stämmer ganska bra. Hade ett 140mm icke modulärt innan och då var det väldigt rymligt och enkelt. Hittar du ett agg som är 140mm (t.ex. gamla Fractal Design Tesla) så spar du mycket besvär.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Inaktiv

Jag tog loss plåten som moderkortet sitter på och sågade upp för nätdelen och popnitade fast allt igen.

Kan nu ha hur lång nätdel jag vill då jag inte har diskhållarna i.

Permalänk
Medlem

Här hittar du säkert något av intresse: http://www.overclock.net/t/1279693/official-bitfenix-prodigy-...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Bitfenix

Hejsan!

I våra mITX versioner av Prodigy/Phenom/Colossus så är det 160mm för icke-modulära. För modulära nätagg är de svårt att sätta ett mått eftersom olika tillverkare har olika stora kontakter osv. Men eftersom du ska köra på icke-modulärt så kan du få in upp till 160mm.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman
BitFenix Sverige

Permalänk
Medlem

jag kör med nätagget i signaturen och det är tamejfan maxlängd på vad man kan ha, kablarna e duktigt intryckta av plåten men ingen fara så, men ytteligare en CM och det hade inte gått.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻