Seasonic Platinum-520 Fanless 520W och coil whine

Permalänk

Seasonic Platinum-520 Fanless 520W och coil whine

Tänkte köpa detta nätagg, har läst att tidigare versioner har problem med coil whine, jag undrar hur man vet att man har den senaste versionen vilket serie nummer osv någon som är insatt i det ?
Seasonic verkar inte vilja svara. Tänkte kolla med återsäljaren innan jag beställer...så att det har rätt tillverkningsdatum osv

Permalänk
Medlem

Hade samma huvudbry som du nu har när jag köpte min 460W för drygt en månad sedan (se mitt omdöme på prisjakt).
Är riktigt nöjd...

Coil whine beror på så många saker, nätdelens komponenter är enbart en del i "felkedjan"...

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Hade samma huvudbry som du nu har när jag köpte min 460W för drygt en månad sedan (se mitt omdöme på prisjakt).
Är riktigt nöjd...

Coil whine beror på så många saker, nätdelens komponenter är enbart en del i "felkedjan"...

seasonic har erkännt kvalitets problem med spolen...och ska varit fixat med senare versioner

Permalänk
Medlem

Tja, då borde saken vara klar för dig...köp ingen då...

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Tja, då borde saken vara klar för dig...köp ingen då...

ska ju som sagt vara fixat på senare versioner enligt silent pc review ska deras senaste sample ex vara i stort sett 0 DB

Permalänk
Medlem

Och du är säker att du inte blandar ihop recensioner du kanske läst om den gamla plattformen: SS-xxxFL (80Plus Gold) med den nya (KM3): SS-xxxFL2 (Platinum)?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det var som fan, PSU utan fläkt och med så pass hög effekt.
Det trodde jag inte att det fanns.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Det var som fan, PSU utan fläkt och med så pass hög effekt.
Det trodde jag inte att det fanns.

http://www.silentpcreview.com/Recommended_PSUs

Där skriver dom

Citat:

The very best electrical performance tested, the highest efficiency. Some questions about electronic noise (buzz, whine) on early samples is the only cause for hesitation. Otherwise, this fanless is tops.

Den har alltså den bästa verkningsgraden på något nättagg dom testat...