Köp klarna underskrift

Permalänk
Avstängd

Köp klarna underskrift

Hej. Då tjejen kobbar idag bad hon mig hämta ut hennes köp vid webhallen. Det är orderlagt på internet genom klarnanoch då undrar jag om jag kan hämta ur det med hennes leg? Går ju köpa via internet med frakt utan underskrift tex.

Permalänk
Medlem

Japp har du både din egen och hennes legitimation kommer det att gå utmärkt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Japp har du både din egen och hennes legitimation kommer det att gå utmärkt.

Härligt. Av egen erfarenhet eller du antar? Tack iaf, provar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Härligt. Av egen erfarenhet eller du antar? Tack iaf, provar!

Jag har förvisso ingen flickvän, men min mor har hämtat ut paket åt mig, då jag ej har kunnat haka på till närmsta posten/dhl/schenker ombud.
Dock krävs bådas legitimation.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Keeper of Traditions

Posten har den regeln att ett bud måste ha bådas legitimationer med sig, men vad Webhallen har för regler är ju en annan femma.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Jag har förvisso ingen flickvän, men min mor har hämtat ut paket åt mig, då jag ej har kunnat haka på till närmsta posten/dhl/schenker ombud.
Dock krävs bådas legitimation.

Skrivet av DunderKlumpen:

Posten har den regeln att ett bud måste ha bådas legitimationer med sig, men vad Webhallen har för regler är ju en annan femma.

Man brukar behöva skriva en underskrift i butiken vid webhallen, frågan är om det går att komma förbi..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Posten har den regeln att ett bud måste ha bådas legitimationer med sig, men vad Webhallen har för regler är ju en annan femma.

Ouff, missade att det stod vid och inte från.
Men likväl så borde det vara lungt, om man har bådas legitimation tycker jag.
Att han har hennes också, är ju ett tecken i sig att han fått tillstånd.
Visst skulle dom kunna anta att han "snodde" den från henne, men den chansen känns väldigt liten.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av oouhdawg:

Man brukar behöva skriva en underskrift i butiken vid webhallen, frågan är om det går att komma förbi..

Det låter skumt... Det bör räcka med bådas legitimation.

Annars är det väl bara att vänta tills hon slutat jobbet?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det låter skumt... Det bör räcka med bådas legitimation.

Annars är det väl bara att vänta tills hon slutat jobbet?

Hon slutar 17, webhallen är öppet 12-16. Dessutom börjar hon jobbet 11:30, heheee...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av oouhdawg:

Hon slutar 17, webhallen är öppet 12-16. Dessutom börjar hon jobbet 11:30, heheee...

Om du inte tror att legitimationerna räcker, be henne skriva på en lapp att hon ger dig tillåtelse och så skriver hon under den lappen, då ska det absolut inte vara några problem.

EDIT: Börjar hon jobbet 11:30 kanske det är för sent nu...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Om du inte tror att legitimationerna räcker, be henne skriva på en lapp att hon ger dig tillåtelse och så skriver hon under den lappen, då ska det absolut inte vara några problem.

EDIT: Börjar hon jobbet 11:30 kanske det är för sent nu...

Already Done! Behöver jag filma tror du? La kortet på ett papper(id) och bad henne signera och skriva "jag intygar köpet för XXX kr på webhallen"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av oouhdawg:

Already Done! Behöver jag filma tror du? La kortet på ett papper(id) och bad henne signera och skriva "jag intygar köpet för XXX kr på webhallen"

Nej, du ska inte behöva filma

Jag tänkte snarare "Jag godkänner att "Kalle Kula" hämtar ut mitt paket" plus en signatur, men det går nog bra ändå.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ring webhallen och fråga ?

Permalänk
Avstängd

Det är bådas leg som gäller. alternativ hon signerar och lämnar sitt person nr och telefon nr.

Permalänk
Medlem

Det ska fungera.Jag har själv hämtat packet åt andra personer.Bara jag hade deras leg och mitt eget var det inga problem..På schenker och posten visserligen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Uppdatering: Kom in i butiken och fick en blankett (fullmakt) från kassan att fylla i. Tog en tur till tjejen, skrev på papper, tillbaka och hämtade ut paketet!

Får tacka så mycket för hjälpen, som vanligt!