7970m 13.11b 9.2-9.4 Krashar när man multitaskar :(

Permalänk

7970m 13.11b 9.2-9.4 Krashar när man multitaskar :(

Får inte mitt grafikkkort att fungera som det skall....

Clevo PM150
nyformaterad, senaste drivrutinerna
(Saknar någon pci-express enhet? ingen aning om vad det är, men har installerat alla chipset/vga/gpu drivers etc)
win7 64b

spel= world of tanks

när jag alt+tabbar ut och försöker hoppa in i spelet igen får jag svartskärm, grafikkortet stendör. teamspeak fortsätter fungera musik spelar vidare osv.
i början fick jag meddelande om att grafikdrivrutinen krashat oh avslutats (kunde då starta om spelet så fungerade det igen) men nu blir det bara
svartskärm hela jävla tiden.

tips råd ?

Permalänk
Medlem

Har du provat med andra drivrutiner?
Det är en beta du kör med nu.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

jag försöker installera 13.9 men deras automatiska nedladdningsklient laddar bara ner 49kb och säger att det är klart sen, om någon kan hjälpa mig hitta hela nedladdningsfilen vore jag jättetacksam (givetvis har jag försökt men hittar bara den automatiska nedladdnings skitfilen som inte fungerar)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

provade drivrutinerna Clevo har på hemsidan, då funkar inte ens catalyst control center eller nånting....ska prova din länk nu

Permalänk

Den filen ansåg att jag hade dem senaste drivrutinerna (dem från Clevo) . det är ju lustigt....

jag tänker ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer köpa en dator med ATI

fick precis tillbaks datorn från service, nog är grafikkortet kallt, funkar kalas när man spelar, men man måste ju fan kunna tabba ut ur
spel eller åtminståne installera orginaldrivrutinerna när man har problem , får plåga vidare o hoppas på att dom släpper betadrivrutiner där buggen är fixad...

suck ATI dubbel clevo SUCK

Permalänk
Medlem

Alt tab är broken för Path of Exile också...
Testa någon äldre whql annars.

Permalänk

Vad jag kan höra så är det inte fel på spelet utan felet är att du tabbar som inte alla spel gillar (cs go ett tag) Låt alt tar vara så e de bara att lira i just det spelet, annars avinstallera drivrutinen och dra sedan in senaste WHQL

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordtiger:

Den filen ansåg att jag hade dem senaste drivrutinerna (dem från Clevo) . det är ju lustigt....

jag tänker ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer köpa en dator med ATI

fick precis tillbaks datorn från service, nog är grafikkortet kallt, funkar kalas när man spelar, men man måste ju fan kunna tabba ut ur
spel eller åtminståne installera orginaldrivrutinerna när man har problem , får plåga vidare o hoppas på att dom släpper betadrivrutiner där buggen är fixad...

suck ATI dubbel clevo SUCK

Du kan väl använda Windowed (Fullscreen) för att komma runt problemet?

F.ö. om du tror att nvidia fungerar bättre på laptop GPUs så tror du helt fel, intel är nog det enda som funkar bra men så dålig prestanda...

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

windowed funkade för att komma runt problemet tack för tipset....

förresten.

Blåskärm....hejja windows failupdate....