Permalänk
Medlem

Billigt och rymligt chassi?

Gjorde det härliga misstaget att inte mäta innan jag köpte ett nytt grafikkort och det visade sig att det inte alls fick plats vilket jag trodde att det skulle göra... Så nu vill jag bara ha ett stort chassi som har plats för ett Asus R9 280X DCII TOP (ca 29cm) och som helst ska vara så billigt som möjligt då detta blev en kostnad jag inte hade räknat med.

Har kollat lite på Corsair Corbide 200R och Cooler Master Silencio 550 men är självklart öppen för andra förslag och rekommendationer.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Medlem

vilket chassi hade du köpt?

Permalänk

Taget från sidan
"Lätt att vika upp.
Extra stabil botten.
Flyttkartong med bärhandtag." Låter smidigt i mina öron

Permalänk
Medlem
Skrev fel pris
Permalänk
Inaktiv

Själv har jag haft mitt Define Mini från svenska Fractal Design i drygt ett år nu, och kunde inte varit mer än nöjd, kvalitén är definitivt det bästa jag varit med om. Jag antar det dock är ATX du ska ha, så fastän priset är "högt" så rekommenderar jag ändå Define R4, du kommer inte bli besviken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalaMAD:

Vad jag kan se ser priserna ut att vara från 345kr?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Själv har jag haft mitt Define Mini från svenska Fractal Design i drygt ett år nu, och kunde inte varit mer än nöjd, kvalitén är definitivt det bästa jag varit med om. Jag antar det dock är ATX du ska ha, så fastän priset är "högt" så rekommenderar jag ändå Define R4, du kommer inte bli besviken!

Mitt moderkort är mATX så mini skulle fungera. Synd att den kostar nästan lika mycket som R4 bara, då känns nästan R4 mer värt och då är priset lite högre än jag hade tänkt, dock blir jag väldigt sugen på ett.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Medlem

Du kan inte bara modda ditt befintliga chassi men en bågfil/dremel?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vad jag kan se ser priserna ut att vara från 345kr?

Oj skrev fel skulle ha skrivit 349, då den för 345 inte finns i lager. Gör tillägg i orginal posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Du kan inte bara modda ditt befintliga chassi men en bågfil/dremel?

Skulle bli en hel del att såga... Det skulle också innebära att jag måste plocka ut allt och då kan jag nästan lika gärna köpa ett nytt och potentiellt bättre chassi, så slipper jag även att såga en massa.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av APro7:

Mitt moderkort är mATX så mini skulle fungera. Synd att den kostar nästan lika mycket som R4 bara, då känns nästan R4 mer värt och då är priset lite högre än jag hade tänkt, dock blir jag väldigt sugen på ett.

Som sagt, jag rekommenderar det starkt!