Permalänk
Medlem

Vilket moderkort är bäst?

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

Det dyrare. Personligen tycker jag Asus Z87-A är det perfekta moderkortet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ZeakQ:

Båda moderkorten har ungefär lika bra kylflänsar. MSI:n har större area och kommer kyla bättre.
Kolla gärna på Z87-GD65 som är i samma prisklass.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Båda moderkorten har ungefär lika bra kylflänsar. MSI:n har större area och kommer kyla bättre.
Kolla gärna på Z87-GD65 som är i samma prisklass.

Tyckte det inte var så stor skillnad mellan GD45 och GD65

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

Svårt att veta om man inte har riktigt bra kunskap om spänningsregulatorer och massvis med annat skit på moderkortet.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ZeakQ:

Tyckte det inte var så stor skillnad mellan GD45 och GD65

Jo men jämför du moderkort med över 30% i prisskillnad mellan den billigaste och den dyraste så får man oftast vad man betalar för.

Personligen så gillar jag inte MSIs Gaming serie utan köper hellre varanterna utan "Gaming" suffix för att slippa deras "Killer" NIC.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Asus kortet, där kommer du även ifrån det skräpiga Killer nätverkskortet, bara det kan vara värt.

Det baserar jag på 0 egna erfarenheter men ett antal trådar om när det strulat för folk, Intel varianten rullar på stabilt enligt egna erfarenheter.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB