Permalänk
Avstängd

Ghosts - Ospelbart...

Ghosts är nästan ospelbart för mig just nu, i förrgår tyckte jag att jag hade hittat en bra och fungerande lösning. Sparade mina inställningar som var höga på vissa ställen men låga på dom flesta för att fortfarande ha klar syn, men drog ner upplösningen till 1600x900, provade även på 720p, men jag såg knappt något då det var för suddigt. Laggade inget alls såg det ut som, men nu idag när jag skulle börja spela laggade det även på 720p med samma inställningar. Ska jag behöva gå lägre än så?

Vilket skitspel, förlåt alla som gillar det och ni som bara vill säga typ "sluta spela då" kan jag ju säga till er, eh!

Ska jag behöva gå ner ännu lägre än 720p med ruttna inställningar bara för att få detta spel att inte lagga? Går det att få att inte lagga? Känns riktigt surt då jag spelade Bo2 på ganska höga inställningar på max upplösning för min skärm 1080p.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av RiHjD:

Ghosts är nästan ospelbart för mig just nu, i förrgår tyckte jag att jag hade hittat en bra och fungerande lösning. Sparade mina inställningar som var höga på vissa ställen men låga på dom flesta för att fortfarande ha klar syn, men drog ner upplösningen till 1600x900, provade även på 720p, men jag såg knappt något då det var för suddigt. Laggade inget alls såg det ut som, men nu idag när jag skulle börja spela laggade det även på 720p med samma inställningar. Ska jag behöva gå lägre än så?

Vilket skitspel, förlåt alla som gillar det och ni som bara vill säga typ "sluta spela då" kan jag ju säga till er, eh!

Ska jag behöva gå ner ännu lägre än 720p med ruttna inställningar bara för att få detta spel att inte lagga? Går det att få att inte lagga? Känns riktigt surt då jag spelade Bo2 på ganska höga inställningar på max upplösning för min skärm 1080p.

Vad exakt är det som "laggar"?
Är det microstuttering?
Rubberbanding?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Vad exakt är det som "laggar"?
Är det microstuttering?
Rubberbanding?

Rubberbanding är det inte, microstuttering vet jag inte riktigt vad det är...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av RiHjD:

Rubberbanding är det inte, microstuttering vet jag inte riktigt vad det är...

Här är lite mer info

http://en.wikipedia.org/wiki/Micro_stuttering

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Infinity ward har lyckats med det omöjliga! De har lyckats få ett spel som har sett exakt likadant ut sedan mw2 att bli krävande. såg att en snubbe på youtube hade sett att runt fyra av de cirka sex gb ram spelet använder var endast 7'or om jag minns rätt. Folk med titans har prestandaproblem, så det är bara att glömma.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Medlem

Jag hade två Titan, Ghosts käkade upp Vram så det skrek om det! Och det var inte ens på höga inställningar heller...Riktigt skitspel är vad det är!

Permalänk
Avstängd

Ok, har läst lite, det verkar vara Micro Stuttering om jag förstår vad det är korrekt. Rubberbanding förekommer också, men då brukar jag ha dålig Connection, och det hjälps oftast för mig av att byta lobby/server.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Visst folk med Titan-kort har problem, men vilka fan är det som spelar då? Matcherna är ju fulla med folk..

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Visst folk med Titan-kort har problem, men vilka fan är det som spelar då? Matcherna är ju fulla med folk..

Vad hindrar folk från att spela med skitprestanda?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Vad hindrar folk från att spela med skitprestanda?

Ja, mig hindrar det att spela med skitprestanda att jag inte ser skillnad på människor och en klätterväxt. Det som hindrar mig mest just nu är att jag inte tycks kunna få bra prestanda hur jag än gör, ska prova 640x480 nu med allt på low, ska vi se.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Jag kör utan CF, dvs endast ett sketet 6950 2gb och jag sitter på vsync på konstant 60 fps på ultra.

Har du testat att Ctrl alt del och satt cod som normal prioritet istället för high?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag kör utan CF, dvs endast ett sketet 6950 2gb och jag sitter på vsync på konstant 60 fps på ultra.

Har du testat att Ctrl alt del och satt cod som normal prioritet istället för high?

Skickades från m.sweclockers.com

Min står på prioritet utan att jag ändrat det, har kollat flera gånger. Du har samma sketna kort som jag då, jag ligger inte på konstanta 60 fps på ultra, ska prova nu bara för det...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst två trådar eftersom det inte är tillåtet att korsposta:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Rätten att skapa trådar i detta ämne, alltså diskussioner om Ghosts, är för din del nu förbrukat.

/KimTjik