Vilka 280x kan man höja volt på?

Permalänk
Medlem

Vilka 280x kan man höja volt på?

Som titeln säger, undrar vilket/vilka 280x som har upplåst volt förutom asus DC2 top.
Har googlat runt som en galning, men hittar ändå inget.
Hjälp uppskattas oerhört mycket!

Permalänk
Skrivet av garreet:

Som titeln säger, undrar vilket/vilka 280x som har upplåst volt förutom asus DC2 top.
Har googlat runt som en galning, men hittar ändå inget.
Hjälp uppskattas oerhört mycket!

Sapphire toxic kommer ha upplåst volt när det släpps. Det jag kommer på just nu. http://www.anandtech.com/show/7406/the-sapphire-r9-280x-toxic...

Permalänk
Medlem

Asus 280x DCII

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaggillarkakor:

Sapphire toxic kommer ha upplåst volt när det släpps. Det jag kommer på just nu. http://www.anandtech.com/show/7406/the-sapphire-r9-280x-toxic...

Vad jag läste tidigare om detta så är det låst volt på detta kort. Plus att detta har släppts redan.

Asus 280x DCII ska som sagt ha upplåst volt.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Skrivet av Ostbiten:

Vad jag läste tidigare om detta så är det låst volt på detta kort. Plus att detta har släppts redan.

Asus 280x DCII ska som sagt ha upplåst volt.

Nej toxic är inte volt låst. http://www.anandtech.com/show/7406/the-sapphire-r9-280x-toxic...

Permalänk
Medlem

Jag blir knäpp! Man höjer SPÄNNING inte volt.
Det är som att säga till någon man åker bil med, "Du, öka km/h"

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag blir knäpp! Man höjer SPÄNNING inte volt.
Det är som att säga till någon man åker bil med, "Du, öka km/h"

Så kan man väll säga
Volt är spänning, inget fel alls i att säga öka volten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag blir knäpp! Man höjer SPÄNNING inte volt.
Det är som att säga till någon man åker bil med, "Du, öka km/h"

Know dat feeling bro! Har under åren påpekat det ett hundratal gånger och nästan lika många gånger har man fått som svar "du fattar ju vad jag menar" eller "grammatikpolis" så nu orkar jag inte bry mig längre. Istället sitter jag o skrattar åt folks inkompetens för mig själv.

Skrivet av Stenull:

Så kan man väll säga
Volt är spänning, inget fel alls i att säga öka volten.

Fel, volt är en enhet på samma sätt som liter, km/h, sekunder eller hertz (som många vill använda sig av istället för uppdateringsfrekvens när vi pratar om skärmar).

"Hörru jag är snart klar, behöver bara lite mer sekunder"
eller om du har en 60hz skärm
"Du märker ingen skillnad på fps >60 för din skärm har för låg hertz"

Edit: En till som är tagen direkt ur rubriken från en tråd här på forumet, "Hur många Watts om jag kör SLI?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DOGE:

Know dat feeling bro! Har under åren påpekat det ett hundratal gånger och nästan lika många gånger har man fått som svar "du fattar ju vad jag menar" eller "grammatikpolis" så nu orkar jag inte bry mig längre. Istället sitter jag o skrattar åt folks inkompetens för mig själv.

Fel, volt är en enhet på samma sätt som liter, km/h, sekunder eller hertz (som många vill använda sig av istället för uppdateringsfrekvens när vi pratar om skärmar).

"Hörru jag är snart klar, behöver bara lite mer sekunder"
eller om du har en 60hz skärm
"Du märker ingen skillnad på fps >60 för din skärm har för låg hertz"

Håller med fullständigt...det är engelskans voltage som förvirrar! De har inget ord för spänning förutom tension, men detta är mekanisk spänning. Så de uppfann voltage. Därför säger kidsen höja volten...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

Så kan man väll säga
Volt är spänning, inget fel alls i att säga öka volten.

Om vi använder språket utan regler och säger "du fattar ju i alla fall" så kan vi hamna i den situation som Danmark nu har där infödda danskar inte förstår varandra och till och med får byta till engelska ibland för att kommunicera. Det heter höja spänning och inget annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro