Permalänk

Fallout 4 bekräftat?

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/168642-fallout_4&atcl=...

Är efterlängtade Fallout 4 äntligen påvägen? Vet webhallen mer än vi vet? Någon som har mer info?

Bara att sitta snällt och vänta antar jag!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk

Tack för länken, har läst den artikeln. Dock är de ju skillnad på rykten som skrivs om på FZ och att faktiskt webhallen lägger upp spelet för bokning. I min värld är de ytterna bekräftelsen på att spelet faktiskt kommer inom en snart framtid.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobodan87:

Tack för länken, har läst den artikeln. Dock är de ju skillnad på rykten som skrivs om på FZ och att faktiskt webhallen lägger upp spelet för bokning. I min värld är de ytterna bekräftelsen på att spelet faktiskt kommer inom en snart framtid.

Webhallen lägger alltid upp kommande spel, även om dom är bekräftade eller inte. Blizzards Project Titan har legat uppe ett antal år nu till exempel.

Så nyheten på FZ är bra mycket mer än webhallens intetsägande förhandsbokningar.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/127068-project_titan

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Helt fel kan det ju inte vara ändå, om man läser fortsättningen 2 dagar efter artikeln så var det ju någon som hade hittat att ZeniMax faktiskt ägde den Polska Domänen sidan ligger under. (Om det nu är sant yet again att användaren fick rätt.)

Permalänk
Medlem

Ser med glädje fram emot Fallout 4 om det skulle vara på väg inom en rimlig framtid! Fallout 3 är ett av mina absoluta favoritspel

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Ser med glädje fram emot Fallout 4 om det skulle vara på väg inom en rimlig framtid! Fallout 3 är ett av mina absoluta favoritspel

Jag med! Hoppa de blir lite mer visuellt tillfredsställande än förra så är jag nöjd!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Hehe hoppas verkligen, förbokade det till PS4 nu
Och smög in F1 också

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Ja, det är bekräftat. Se denna länk.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Ja, det är bekräftat. Se denna länk.

Vad menar du att den där länken skulle bekräfta?

Permalänk
Medlem

http://thesurvivor2299.com/
DÄR har ni den riktiga teasern!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Vad menar du att den där länken skulle bekräfta?

Att Fallout 4 är i produktion? All info kommer från thesurvivor229.com som hostas av Zenimax som publishar spelet. Om du läser på den så kommer du att förstå.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Att Fallout 4 är i produktion? All info kommer från thesurvivor229.com som hostas av Zenimax som publishar spelet. Om du läser på den så kommer du att förstå.

Källa på det tack.

Permalänk
Keeper of Traditions

Äh, med tanke på hur relativt dåliga trean och new vegas var så finns inga större förhoppningar inför en eventuell del fyra.

Jag hoppas mer på Wasteland 2 om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Äh, med tanke på hur relativt dåliga trean och new vegas var så finns inga större förhoppningar inför en eventuell del fyra.

Jag hoppas mer på Wasteland 2 om jag ska vara ärlig.

Fallout 3 fick pris för Game of the Year, men vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/168642-fallout_4&atcl=...

Är efterlängtade Fallout 4 äntligen påvägen? Vet webhallen mer än vi vet? Någon som har mer info?

Bara att sitta snällt och vänta antar jag!

PS4 låg väl uppe för förbokning på Webhallen typ 3 millisekunder efter PS3 hade släppts

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Fallout 3 fick pris för Game of the Year, men vad vet jag.

Jo, fast det har ju hundratals andra spel också fått, det betyder inget särskilt.

Det är såklart bara min åsikt, men om man jämför med föregångarna så är de bara löjligt fördummade och saknar allt det som gjorde serien grym. Hade de däremot hetat något helt annat (så man inte förknippar de med Fallout) så hade jag också kunnat säga att de är helt okej.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, fast det har ju hundratals andra spel också fått, det betyder inget särskilt.

Det är såklart bara min åsikt, men om man jämför med föregångarna så är de bara löjligt fördummade och saknar allt det som gjorde serien grym. Hade de däremot hetat något helt annat (så man inte förknippar de med Fallout) så hade jag också kunnat säga att de är helt okej.

Det du säger kan liknas vid att ett OS-guld heller inte betyder något särskilt för att hundratals delats ut. Det finns ingen logik i det.
Givetvis blir det många spel som har fått "Game of the Year" med åren, men att det inte skulle betyda något när spelen valts ut bland tusentals titlar är helt enkelt osanning.

Fallout 3 tog ett stort kliv från 1, 2, Tactics och de andra spelen i och med att de gick in i 3D-världen, men fan så bra de gjorde det. Spelet var ju jättepopulärt och har hyllats till höger och vänster, men det är klart att om du vill spela strategispel a'la peka-och-klicka så måste du tyvärr hålla dig till dom äldre spelen i serien.

Permalänk
Skrivet av o0ski:

Källa på det tack.

Detta är dock inte källan men...
Läste själv detta, och då är det en användare/läsare som tagit reda på. http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131125/nedrakningen-till-...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Det du säger kan liknas vid att ett OS-guld heller inte betyder något särskilt för att hundratals andra också delats ut. Det finns ingen logik i det.
Givetvis blir det många spel som har fått "Game of the Year" med åren, men att det inte skulle betyda något när spelen valts ut bland tusentals titlar är helt enkelt osanning.

Fallout 3 tog ett stort kliv från 1, 2, Tactics och de andra spelen i och med att de gick in i 3D-världen, men fan så bra de gjorde det. Spelet var ju jättepopulärt och har hyllats till höger och vänster, men det är klart att om du vill spela strategispel a'la peka-och-klicka så måste du tyvärr hålla dig till dom äldre spelen i serien.

Nej, det kan inte liknas vid ett OS-guld. I OS är det objektivt mätt vem som vid tillfället är bäst, GoTY delas ut helt subjektivt, så där har du fel tycker jag.

Jag kan hålla med om att Fallout 3 tog ett stort kliv, tyvärr var det åt det negativa hållet bara.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tre suspekta länkar med vag info? Half-life 3 confirmed.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Om vi ska gå ifrån att dela med oss av våra egna åsikter om Fallout seriens kvalite, så skulle jag vilja påstå att alla dessa små tecken på att ett nytt spel är pågång iaf får mig att vilja köra igenom senaste spelet igen, är jag ensam om den känslan!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det kan inte liknas vid ett OS-guld. I OS är det objektivt mätt vem som vid tillfället är bäst, GoTY delas ut helt subjektivt, så där har du fel tycker jag.

Jag kan hålla med om att Fallout 3 tog ett stort kliv, tyvärr var det åt det negativa hållet bara.

Nu ändrade du ditt argument när du säger att GotY inte är värt något eftersom du inte håller med om bedömningen, nyss menade du ju att antalet utdelade priser resulterade i att det saknar värde.. Det kan inte vara så att du bara har bestämt dig för att inte tycka om FO3?

Vad exakt är det som är så dåligt med Fallout 3, ditt sätt att lägga fram det hela för bara tankarna till retro-fanboyism och bakåtsträvande. Jag har spelat dom gamla spelen också, men tycker inte att Fallout 3 är ett steg i fel riktning, så du får gärna utveckla.

Skrivet av slobodan87:

Om vi ska gå ifrån att dela med oss av våra egna åsikter om Fallout seriens kvalite, så skulle jag vilja påstå att alla dessa små tecken på att ett nytt spel är pågång iaf får mig att vilja köra igenom senaste spelet igen, är jag ensam om den känslan!

Nej det är du nog inte, men tiden räcker inte till för mig att plöja ner tiotals timmar på att spela igenom det igen. Jag siktar på fyran istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Om vi ska gå ifrån att dela med oss av våra egna åsikter om Fallout seriens kvalite, så skulle jag vilja påstå att alla dessa små tecken på att ett nytt spel är pågång iaf får mig att vilja köra igenom senaste spelet igen, är jag ensam om den känslan!

Mitt enda problem med Fallout 3 är att det är mer fokus på våld som problemlösning än i de två första spelen, att det är fler problem som måste lösas genom att skjuta allt som rör sig. I övrigt finns det inte så värst mycket att klaga på. Jag upplevde att Fallout New Vegas var ett positivt steg i rätt riktning jämfört med trean, framför allt att det var så mycket mindre linjärt. Om fyran fortsätter i samma stil som New Vegas kan det bli riktigt bra.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Tack för länken, har läst den artikeln. Dock är de ju skillnad på rykten som skrivs om på FZ och att faktiskt webhallen lägger upp spelet för bokning. I min värld är de ytterna bekräftelsen på att spelet faktiskt kommer inom en snart framtid.

WEbhallen gör alltid så. De hade tom uppe "XBOX 720" ett tag.
Så det bekräftar inget.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Finns lite att läsa om den sidan och utvecklingen av den.

http://www.reddit.com/r/Fallout/comments/1s0ch2/the_survivor_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Om vi ska gå ifrån att dela med oss av våra egna åsikter om Fallout seriens kvalite, så skulle jag vilja påstå att alla dessa små tecken på att ett nytt spel är pågång iaf får mig att vilja köra igenom senaste spelet igen, är jag ensam om den känslan!

Hade samma känsla som du, installerade Fallout 3 men tänkte inte på att man måste spara själv då och då för plötsligt gick jag in i ett hus där en arg robot var. Stannade jag kvar och slogs så dödade han mig, gick jag ut så fick jag alla stadsborna efter mig och dog. Min manuella savefil var nästan i början på spelet och eftersom jag inte orkade spela om allt så avinstallerade jag det pga autosave

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

GTA V för PC finns också att boka hos Webbhallen, trots att det är obekräftat att det över huvud taget kommer?! http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/113061-grand_theft_aut...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini C TG | CPU: Intel Core i5 9600K | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: Asus Radeon GTX 970 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX | MB: Asus Prime Z390M-Plus | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Western Digital Green 3TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Nu ändrade du ditt argument när du säger att GotY inte är värt något eftersom du inte håller med om bedömningen, nyss menade du ju att antalet utdelade priser resulterade i att det saknar värde.. Det kan inte vara så att du bara har bestämt dig för att inte tycka om FO3?

Vad exakt är det som är så dåligt med Fallout 3, ditt sätt att lägga fram det hela för bara tankarna till retro-fanboyism och bakåtsträvande. Jag har spelat dom gamla spelen också, men tycker inte att Fallout 3 är ett steg i fel riktning, så du får gärna utveckla.

Nej, jag har inte ändrat mitt argument. Det delas ut helt subjektivt och därmed kan hur många spel som helst och också vilka spel som helst få priset, vilket leder till att priset inte betyder någonting.

Bara för att lista ett par saker om är sämre (men också detta är rent subjektivt såklart) så skulle jag nämna känslan och stämningen i spelet, som i de senare versionerna är som helt bortblåsta. Miljöerna och karaktärerna är även dem fantasilösa och trista.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Tack för länken, har läst den artikeln. Dock är de ju skillnad på rykten som skrivs om på FZ och att faktiskt webhallen lägger upp spelet för bokning. I min värld är de ytterna bekräftelsen på att spelet faktiskt kommer inom en snart framtid.

Haha, kommer du inte ihåg hur det var med Grand Theft Auto V till PC?