Konstigt beteende av mitt 6950

Permalänk
Medlem

Konstigt beteende av mitt 6950

Tjea alla sc! Jag har ett märkligt problem med mitt 6950. När jag lirar så får skärmen en shutdown då skärmen blir svartvit med ränder. Jag hör spelljuden och allt. Efter 3 sekunder så återhämtar sig datorn och jag får en normal bild men spelet har crashat. Jag får även ett meddelande från windows att drivrutinerna har crashat men har nu recoverat. Vad kan detta bero på?

Jag kan även tillägga att jag klockade grafikkortet för 2veckor sen. Kört furmark i 15 min utan några problem.

Volt 1.13
Coreclock 900mhz
memory 1350
power limit(%) 15+

Mvh

Weibull

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Bara för att det är stabilt i furmark betyder det inte att det är stabilt, och 15 minuter är väl i det kortaste laget. Förslår att du klockar ner den till stock och pröva igen. Sen blir det "trial and error" tills du får den stabil i detta spel.

Vilket spel hände detta i ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Bara för att det är stabilt i furmark betyder det inte att det är stabilt, och 15 minuter är väl i det kortaste laget. Förslår att du klockar ner den till stock och pröva igen. Sen blir det "trial and error" tills du får den stabil i detta spel.

Vilket spel hände detta i ?

Det händer både i WoW och bf4.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A