Vattenblock till Sapphire 280x Dual-X?

Permalänk
Medlem

Vattenblock till Sapphire 280x Dual-X?

Undrar om det finns ett par passande fullblock till mina Sapphire 280x Dual-X? Vart kan jag köpa såna?

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V Pro/Gen3
Cpu: i7 2600k @ 4,5 ghz
Gpu: Geforce Gtx 780ti
Mem: Corsair Vengeance 1600mhz 16gb (4x4gb)
Psu: Chieftec 750w...

Permalänk
Medlem

då Sapphire inte har reference design på sina PCB så tror jag inte det finns något fullblock just nu på marknaden EKWB har det i allfall inte, men det finns universal som passar men då får du hitta på egen kylning till vrm och Vram

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

då Sapphire inte har reference design på sina PCB så tror jag inte det finns något fullblock just nu på marknaden EKWB har det i allfall inte, men det finns universal som passar men då får du hitta på egen kylning till vrm och Vram

Okej... Åååh!! Nä nu säljer jag mina kort och satsar på ett 780 ti istället. Vill ju köra vattenkylning på korten...

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V Pro/Gen3
Cpu: i7 2600k @ 4,5 ghz
Gpu: Geforce Gtx 780ti
Mem: Corsair Vengeance 1600mhz 16gb (4x4gb)
Psu: Chieftec 750w...

Permalänk
Medlem

kolla för säkerhets skull på kartongen eller på baksidan kortet om det står "PCB - rev 1.0" i så fall har du referens PCB och då funkar det med 7970 Ghz ref fullblock då det är samma PCB.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

mitt dual-x 7970 har heatkiller block på referensdesighn
det du kan göra är att kolla på facebööken på sapphires sida är att lägga upp serienr och fråga om de vet om det är referens... så gjorde jag

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av teilus:

Okej... Åååh!! Nä nu säljer jag mina kort och satsar på ett 780 ti istället. Vill ju köra vattenkylning på korten...

Ehh? Varför inte gå på ett 290/290X istället och skaffa dig ett EK vattenblock om du nu ska byta upp till en helt annat prestandasegment?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

mitt dual-x 7970 har heatkiller block på referensdesighn
det du kan göra är att kolla på facebööken på sapphires sida är att lägga upp serienr och fråga om de vet om det är referens... så gjorde jag

Okej ska prova

Skrivet av Rogga67:

kolla för säkerhets skull på kartongen eller på baksidan kortet om det står "PCB - rev 1.0" i så fall har du referens PCB och då funkar det med 7970 Ghz ref fullblock då det är samma PCB.

Tack för tipset

Skrivet av Tumnus:

Ehh? Varför inte gå på ett 290/290X istället och skaffa dig ett EK vattenblock om du nu ska byta upp till en helt annat prestandasegment?

Får se hur det blir med det.

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V Pro/Gen3
Cpu: i7 2600k @ 4,5 ghz
Gpu: Geforce Gtx 780ti
Mem: Corsair Vengeance 1600mhz 16gb (4x4gb)
Psu: Chieftec 750w...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

mitt dual-x 7970 har heatkiller block på referensdesighn
det du kan göra är att kolla på facebööken på sapphires sida är att lägga upp serienr och fråga om de vet om det är referens... så gjorde jag

Gjorde det på deras egna hemsida men fick ett negativt svar... Det var inget referenskort. Hur ska jag göra nu då?

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V Pro/Gen3
Cpu: i7 2600k @ 4,5 ghz
Gpu: Geforce Gtx 780ti
Mem: Corsair Vengeance 1600mhz 16gb (4x4gb)
Psu: Chieftec 750w...