PS4 + Dustinhome = Skämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Grattis! Du lyckades beställa innan prishöjningen idag och kommer få din konsoll för 3989kr (egentligen höjde de tidigare med 9kr men det är inte hela världen). Webhallen lovar som sagt var att man alltid betalar det priset som står på orderbekräftelsen även om priset på varan i efterhand höjts.

Men om det är tvärtom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Men om det är tvärtom?

Hade du bokat igår efter höjningen så hade du fått det för det priset

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hade du bokat igår efter höjningen så hade du fått det för det priset

Men tänk om dem vill att jag ska betala nuvarande summan som alla andra pga villkoren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Men tänk om dem vill att jag ska betala nuvarande summan som alla andra pga villkoren?

Kolla på detta inlägg för ett officiellt svar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Nä hoja, man ska inte beblanda sig med företag som man inte är nöjd med. Sa upp mitt konto hos Dustin efter den här lösenords grejen. Man ska inte främja sånt beteende helt enkelt, då får mina pengar gärna gå till något annat företag som sköter sig betydligt bättre och är TREVLIGA.

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk
Medlem

Det ser inte bra ut. Jag ångrar att jag valde att köpa från Dustin. Frågade kundtjänst idag ifall de har mer information ang. när de skickar de första Playstation 4 basenheterna, svaret jag fick var, preliminärt under december. Jag förhandsbeställde Playstation 4 den 2:a juni.

Visa signatur

Speldator: BitFenix Phenom mITX, i5-4670K, XFX HD7970 DD, 8GB Corsair Vangeance, 2TB SSHD, XFX ProSeries Core Edition 550W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekay:

Det ser inte bra ut. Jag ångrar att jag valde att köpa från Dustin. Frågade kundtjänst idag ifall de har mer information ang. när de skickar de första Playstation 4 basenheterna, svaret jag fick var, preliminärt under december. Jag förhandsbeställde Playstation 4 den 2:a juni.

Samma här, riktigt dåligt av Dustin! Pratade också med kundtjänst idag och först sa han att jag inte skulle få den skickad förrän nästa år. När jag frågade hur det är möjligt när jag bokade tidigt i juni och fick mail om att de skulle skicka konsolerna i början av december så sa han istället att jag troligen skulle få en nån gång i december. Med andra ord ganska meningslöst att fråga kundtjänst, infon från Dustin gick från tidigt i december till nästa år och sen till "nån gång" i december. Suck, man skulle valt Webbhallen istället inte minst med tanke på att Dustin är 600kr dyrare dessutom.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | ASUS STRIX B550-F GAMING | 16GB DDR4 3200MHz | Asus RTX 4070 12GB Dual OC | 2TB Samsung 980 PRO | Apple LED Cinema Display 27 | Bärbar: iPad Pro 12.9 2022 M1
Server: Xeon E3 1280v2 | 16GB DDR3 ECC | 4x8TB Raidz | Esxi

Permalänk
Medlem

Lider med er alla som bokat tidigt tidigt men som inte kommer få någon konsol i morgon, själv hade man ruggit flyt och gick in på ginza.se för 2! veckor sedan och hittade Killzonebundlen, jag bokade den 10e November och kommer få den i morgon!, först var informationen 4/12 men fick mail igår om att dom redan fått partiet, så vi som hann boka får den i morgon! Just nu sitter man och stirrar sig blind på kollinumret och posten.se (som att det skulle gå fortare) , tänkte gå förbi Elgiganten i morgon bitti på kungsgatan i Stockholm när jag ändå är på väg till jobbet, sen dra dit på lunchen och köpa handkontroll,fifa,bf4 och kanske nåt spel till! Bara timmar kvar nu!

Permalänk
Medlem

Min skickades idag, står däremot elektroniskt förhandsinformation mottagen kl 16:48. Kommer den transporteras något idag eller åker den inte först imorgon?

Visa signatur

Speldator: BitFenix Phenom mITX, i5-4670K, XFX HD7970 DD, 8GB Corsair Vangeance, 2TB SSHD, XFX ProSeries Core Edition 550W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekay:

Min skickades idag, står däremot elektroniskt förhandsinformation mottagen kl 16:48. Kommer den transporteras något idag eller åker den inte först imorgon?

Köpt från Dustin ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Kolla på detta inlägg för ett officiellt svar.

Tack. Blev orolig efter jag läst trådstart, så jag kollade villkoren i orderbekräftelsen...

Citat:

Pris och datum är preliminära och kan komma att ändras på förbokade produkter.

Fick min för 3989kr så det är ju några hundringar. Allt kommer gå åt då jag köper spel och tillbehör hos Webhallen.
FrezoreR hade nog tänkt på samma sätt om Dustin, om dom varit lika smarta som Webhallen.

Ännu ett plus för Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekay:

Min skickades idag, står däremot elektroniskt förhandsinformation mottagen kl 16:48. Kommer den transporteras något idag eller åker den inte först imorgon?

Det skickas när posten hämtar/får paketet, kan vara idag, kan vara imon, kan vara om en vecka bara Dustin / posten vet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Webhallen har ju att om du bokar när den kostar t.ex 4400 och priset sänks till 3900 så kommer du få den för det lägre priset. Om priset sedan går upp igen så kommer ditt bokade ex inte gå upp i pris.

Dehär säger jag bara, vilken bra anledning att stödja Webhallen istället med sina inköp!
Köpte nyligen 7970 för 2000 kr hos wehallen och är så nöjd!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worexon:

Köpt från Dustin ?

Yes, skickades idag och passerade nyss Vaddesta.

Visa signatur

Speldator: BitFenix Phenom mITX, i5-4670K, XFX HD7970 DD, 8GB Corsair Vangeance, 2TB SSHD, XFX ProSeries Core Edition 550W.

Permalänk
Medlem

Info när ni beställde skulle vara bra, för oss som fortfarande väntar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koiden:

Info när ni beställde skulle vara bra, för oss som fortfarande väntar.

Jag beställde min den 2:a juni, min vän beställde också ett PS4 från Dustin som skickades idag, han beställde sin i september har jag för mig.

Visa signatur

Speldator: BitFenix Phenom mITX, i5-4670K, XFX HD7970 DD, 8GB Corsair Vangeance, 2TB SSHD, XFX ProSeries Core Edition 550W.

Permalänk

Fick mail från dustin igår där det stod att dom räknar med att få leverans i början av december och att min kö-plats ger mig möjlighet att köpa. Måste issåfall beställas senast idag 23:59. Nån som vet om dom fått leverans? Känns surt att betala idag och sen vänta till nästa år innan den kommer....

Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av VicMackey:

Fick mail från dustin igår där det stod att dom räknar med att få leverans i början av december och att min kö-plats ger mig möjlighet att köpa. Måste issåfall beställas senast idag 23:59. Nån som vet om dom fått leverans? Känns surt att betala idag och sen vänta till nästa år innan den kommer....

Ja, de har skickat ut enheter i dagarna låter det ju som.

Permalänk
Medlem

Mailade i veckan om när man ungefär kommer att få köpa Ps4. Jag bokade min 2013-10-23 från Dustin. Och jag kommer att få min vid ungefär nångång i Januari eller februari enligt dem. :/. Tur att man inte har bråttom att skaffa den iaf :).

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad - lyft tonen och skippa personliga påhopp*

Citat:

§ 1 Trivsel

För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.
§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Riktigt dåligt av Dustinhome att sätta ett högre pris. Jag valde dock att beställa ändå i tron att jag skulle få det i början av december, d.v.s denna veckan. Inte hört något från dem ännu så det verkar som att leveransen lutar mer åt mitten av december eller senare.

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem

PS4 basenhet kostar ju 4390:- på webhallen, eller har jag missat något?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av FrezoreR:

Nej det låg på 39xx tidigare. 4500 ligger bra över konkurrenterna vilket jag inte tycker är godkänt från en butik som inte ens har egna butiker.

Fysiska butiker brukar annars betyda högre pris.

Skrivet av Wully:

Är nog bara skeptisk (eller?)
Men jag tror inte en sekund på att inköpet per konsol kostar 500kr extra, dom köpte dyrare konsoler sure. Men varför inte passa på att ta ut lite extra vinst på dessa konsoler?

Skulle inte förvåna mig egentligen.

Skrivet av Ghost93:

Fick inte denna meddelande. Vad bör man göra?

Ingenting. Betyder att du inte kommer att få av första batchen. Alltså får du ditt PS4 någon gång nästa år. Alt. om du har riktigt tur någon gång sent December.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ingenting. Betyder att du inte kommer att få av första batchen. Alltså får du ditt PS4 någon gång nästa år. Alt. om du har riktigt tur någon gång sent December.

Fick mail från dustin home idag och ha två dagar på mig om jag vill ifall köpa ps4 med nuvarande pris. Undrar om någon här som vill har min förbokning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Fick mail från dustin home idag och ha två dagar på mig om jag vill ifall köpa ps4 med nuvarande pris. Undrar om någon här som vill har min förbokning?

Jag skulle gärna ta din förbokning. Tack i förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick ett meddelande om att jag har fått en konsoll reserverad och var tvungen att lägga den beställningen inom 36 timmar eller något sådant i onsdags i förra veckan. Glad i hågen la jag en beställning men har inte hört av Dustinhome sen dess. Ringde till kundtjänst idag och fick till svar att de eventuellt ska levereras i slutet på veckan eller i början på nästa...Jag känner mig jävligt grinig och bitter, men om jag ges möjlighet till att lägga en beställning så förväntar jag mig att den skickas inom kort...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av no__One:

Fick ett meddelande om att jag har fått en konsoll reserverad och var tvungen att lägga den beställningen inom 36 timmar eller något sådant i onsdags i förra veckan. Glad i hågen la jag en beställning men har inte hört av Dustinhome sen dess. Ringde till kundtjänst idag och fick till svar att de eventuellt ska levereras i slutet på veckan eller i början på nästa...Jag känner mig jävligt grinig och bitter, men om jag ges möjlighet till att lägga en beställning så förväntar jag mig att den skickas inom kort...

Ringde kundtjänsten igår. Fick svaret att dom inte vet när leveransen kommer men jag ska tilldelas en nästa leverans. Jag bokade den 12 augusti om det hjälper någon. Jag hade plats 278 i kön enl kundtjänst när jag pratade med dem i mitten på november.
Någon som hört något mer om leveranserna?

Edit; autocorrect på telefon
Permalänk
Medlem

Pratade med dem i måndags men det gav inget. De vet inte mer än mailet de skickade ut förra veckan. Ingen ps4 eller ränta på mina 4500kr trist. Men det är smart låta alla betala vänta någon vecka innan leverans av varor. Blir en hel del extra pengar för dusti
n.

Permalänk
Medlem

Jag insåg att jag blev scammad av en kille här i sajten då han fick min förhandsbokat ps4 i dustin medan jag ska få utav hans i webbhallen men tyvärr svarade han icke. Tur att jag bokade min i låg pris, men fick vänta.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mail från Dustin med erbjudandet att köpa en PS4 för 10 dagar sedan. Betalade direkt och trodde de skulle skicka samma dag. Nu har jag varit på dem varje dag och hela tiden får jag höra att de inte vet när de kan skicka ut konsolen. De kunde inte heller garantera leverans till jul. Vilket skämt...