Cod Ghosts använder 3gb Minneskapacitet(Gpu vram) i 1080p!

Permalänk
Medlem

Cod Ghosts använder 3gb Minneskapacitet(Gpu vram) i 1080p!

Måste bara dubbelkolla med er om det här är normalt.

Min dator klarar inte av Cod Ghosts på maxade inställningar i 60fps

Fps'n droppar var 3-4 sekund till 50-54.

Jag tabbar ner och kollar ms afterburner och ser att spelet använder 3gb memory

Är spelet dålig portat eller vad är problemet?

Kan köra Battlefield 4 Ultra Settings utan problem i 60fps, har inte ens märkt några fps dropp.

Ni andra som kör spelet, vad ligger eran gpu memory på i 1080p?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Avstängd

Dom har beefat up system specs helt i onödan till årets version av tunnelspringningen.
Försöker få en illusion av ett bra spel genom att ha det ospelbart på fullt tillräckliga maskiner.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

http://www.incgamers.com/2013/11/pc-users-suggest-call-duty-g...

Det sägs dra onödiga mängder VRAM på grund av "stora texturer" som inte används, bara för att "höja" kravet på spelet som t.ex deras "start krav"(länken) där deras 6GB RAM krav till och med är fejk, tyvärr har jag ingen länk till att dom använder falska-stora-texturer-som-inte-används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bawten:

http://www.incgamers.com/2013/11/pc-users-suggest-call-duty-g...

Det sägs dra onödiga mängder VRAM på grund av "stora texturer" som inte används, bara för att "höja" kravet på spelet som t.ex deras "start krav"(länken) där deras 6GB RAM krav till och med är fejk, tyvärr har jag ingen länk till att dom använder falska-stora-texturer-som-inte-används.

Är det ram minne de pratar om eller gpu vram? Enligt sidan ser det ut som att de pratar om ram minnen.

Jag kanske var lite otydlig med min rubrik och texten?

För jag har problem med att minnet på min GTX 780 Ti går till 3gb när jag kör spelet maxad i 1080p.
Så ska det väl inte vara?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Låter ju som det är dåligt optimerat. Tycker att texturerna är under all kritik för att ta så mycket plats. Jag toppar 2,2 gb i bf4 med allt på ultra. Kanske inte bästa jämförelsen men det ser ju bättre ut där än i ghosts

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Nu testade jag Optimal Video Settings som spelet rekommenderar.

Den sänkte ner mina inställningar och stängde av Texture settings helt.

Fortfarande käkar spelet 3gb gpu vram lol

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Är det ram minne de pratar om eller gpu vram? Enligt sidan ser det ut som att de pratar om ram minnen.

Jag kanske var lite otydlig med min rubrik och texten?

För jag har problem med att minnet på min GTX 780 Ti går till 3gb när jag kör spelet maxad i 1080p.
Så ska det väl inte vara?

I länken pratar dom om RAM. Om att kravet för att ens starta CoD:Ghost är fake Och att jag har läst att dom använder ovanligt stora texturer som dom laddar in i VRAM, helt i onödan.
Menar att det ryktet om att dom laddar onödiga texturer låter troligt om dom ändå har krav som inte behövs från början.

Permalänk

Ghosts är en av de värsta pc-portarna fram tills dagsläget. Det är inte menat att spelas på PC, det är tyvärr lite det intrycket man får. Jag är ingen FPS-nörd, så jag klarar mig fint på 35-40+.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Ghosts är en av de värsta pc-portarna fram tills dagsläget. Det är inte menat att spelas på PC, det är tyvärr lite det intrycket man får. Jag är ingen FPS-nörd, så jag klarar mig fint på 35-40+.

Lägg där till att Call of Duty anhängarna är de gnälligaste.- Spelar nog ingen roll om de skulle rulla ut en polerad version of COD 4. Nog fan skulle alla gnälla ändå. De har blivit Cods signum "att gnälla".

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av snozan:

Lägg där till att Call of Duty anhängarna är de gnälligaste.- Spelar nog ingen roll om de skulle rulla ut en polerad version of COD 4. Nog fan skulle alla gnälla ändå. De har blivit Cods signum "att gnälla".

Det tycker jag låter lite väl anti-CoD. Alla är inte så och det ska jag verkligen poängtera, så är det med precis varje spel som existerar. LoL, WoW etc. T.o.m. Battlefield är precis samma sak.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Det tycker jag låter lite väl anti-CoD. Alla är inte så och det ska jag verkligen poängtera, så är det med precis varje spel som existerar. LoL, WoW etc. T.o.m. Battlefield är precis samma sak.

En Buffé av gnäll: http://community.callofduty.com/community/call_of_duty/englis...

Seriöst, dom rulla ut en ganska maffig patch (450MB). Självklart löser de inte allas problem, men mångas. De man ska fokusera på är de faktum att patchen faktiskt kom med mycket bra grejer. Dom lär ju inte nöja sej med den patchen utan lyssna på feedbacken och rulla ut fler patchar. Dom hade ju lika gärna kunnat skita i de, de är ju inte PC delen som göder dom.

Läste nånstans att när de kommer till grafik problem är de Nvidia/amd ansvar, trots detta ingår de diverse fixar i patchen.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av snozan:

En Buffé av gnäll: http://community.callofduty.com/community/call_of_duty/englis...

Seriöst, dom rulla ut en ganska maffig patch (450MB). Självklart löser de inte allas problem, men mångas. De man ska fokusera på är de faktum att patchen faktiskt kom med mycket bra grejer. Dom lär ju inte nöja sej med den patchen utan lyssna på feedbacken och rulla ut fler patchar. Dom hade ju lika gärna kunnat skita i de, de är ju inte PC delen som göder dom.

Läste nånstans att när de kommer till grafik problem är de Nvidia/amd ansvar, trots detta ingår de diverse fixar i patchen.

Det är ju lite så med Infinity Ward att dom har lite svårt just med att lyssna. Jag spelade ikväll och märkte fortfarande t.ex. mycket problem med musrörelser trots att jag sitter med Windows 7. Har suttit och knåpat med sensitivity, men det blir ändå inte rätt. Rätt som det är, flyger siktet helt åt skogen o.s.v. Har försökt följa alla tips online, men inget verkar hjälpa. Det är helt enkelt som så att Ghosts är ett spel som kan ha släppts tidigare än det bör, vilket inte är helt ovanligt med många stora spel i dagsläget.

Det jag ville få fram var dock att visst är det mycket gnäll från oss "ungar" som spelar CoD, om man nu är en unge fast man är 20 år gammal, men det är vi inte ensamma om. Mycket av gnället är faktiskt välförtjänt, måste jag påstå. Patchen fixade en del grejer, men mycket av det var grejer jag aldrig märkt av under mina 60h av spelande hittills. Jag själv kommer nog att ha minst timmar spenderade i detta spel av de 2-3 senaste CoD-släppen. Har sett en dalande trend sedan MW3.

Men det är klart, gnälla gör alla, det går inte att komma ifrån. Det sker såväl på nätet som i verkliga livet. Och jag håller helt klart med om att mycket av det kan bli väldigt tröttsamt att höra på. Dock är det lite samma sak överallt. Vet inte om du spelar/spelat League of Legends, men det är nog ett av de "communities" eller samhällen, som jag personligen tycker är besvärligast på denna punkt.

Med detta sagt tar jag och går till sängs och önskar eder en god natt.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Är 36, så ja kanske har slutat bry mej Att de skulle bli problem med just detta spel var ju ingen direkt nyhet. Istället för att copy pasta allt fick de ju nu chansen att kräma på lite extra i och med släppet av Xbox one och PS4. Tror de var där de kugga över ett par gånger.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Proffsmoddare

Första gången jag skulle lira, dagen efter release tror jag det var, kunde jag inte använda min native upplösning (4800x2560) så jag stängde ner spelet direkt. Provade igen idag och nu hade dom fixat detta=) Kollade i afterburner när jag spelat klart och minnesanvändningen låg på stadiga 5,7GB:o, med 6,047GB som max. Alla inställningar på max givetvis men ändå. Inte ens Crysis 3 drar så mycket minne. Nåt måste vara fel, spelet är ju inte ens snyggt för fan:)

Permalänk

Som sagt är spelet väldigt illa optimerat, och känner vi Infinity Ward rätt, så kommer de eventuellt att patcha upp detta någon gång inom det närmsta halvåret eller så. De har aldrig heller velat sälja sina spel till PC-personer, utan de har hållit sig till sina kära konsollspelare.

Det är inget fel på konsollspelare, men det har blivit lite för mycket av att dessa bestämmer hur spelet kodas upp. Detta är dock inget nytt, utan syndes t.ex. väldigt kraftigt redan i Skyrim.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Canson:

Måste bara dubbelkolla med er om det här är normalt.

Min dator klarar inte av Cod Ghosts på maxade inställningar i 60fps

Fps'n droppar var 3-4 sekund till 50-54.

Jag tabbar ner och kollar ms afterburner och ser att spelet använder 3gb memory

Är spelet dålig portat eller vad är problemet?

Kan köra Battlefield 4 Ultra Settings utan problem i 60fps, har inte ens märkt några fps dropp.

Ni andra som kör spelet, vad ligger eran gpu memory på i 1080p?

Runt 2 gb vram i max settings nästan i 1080p,det är inte så att du lånat spelet från nätet?Annars skulle du ha fått en patch mot 6gb vram problemet för ett tag sen:))
Älskar när folk gnäller på spel dom inte ens köpt,haha

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Runt 2 gb vram i max settings nästan i 1080p,det är inte så att du lånat spelet från nätet?Annars skulle du ha fått en patch mot 6gb vram problemet för ett tag sen:))
Älskar när folk gnäller på spel dom inte ens köpt,haha

Tråden är ju inte gjord igår direkt..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.