Permalänk

Kort till amd a10 5800k

Hejsan!

Söker nu ett grafikkort som passar bra till min AMD A10 5800k.
Läst att man skall köra med crossfire eftersom A10 har inbyggd grafik.

Vilket kort passar mig bäst för få bästa spel prestanda?

Kan man stänga av A10ans grafikkort och endast köra med ett annat grafikkort? Om det skulle öka prestandan och kanske inte göra processorn så varm?

Mvh

Visa signatur

DreamHack Winter

Permalänk
Proffsmoddare

Klart de går att köra ett separat grafikkort, går ju med vilket som. Att köra crossfire tillsammans med den inbyggda grafiken är inget att hurra för, fortfarande väldigt buggigt.

Själv ser jag inte anledningen att köra A-serien tillsammans med ett separat grafikkort, tycker de gör hela konceptet onödigt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbban77:

Hejsan!

Söker nu ett grafikkort som passar bra till min AMD A10 5800k.
Läst att man skall köra med crossfire eftersom A10 har inbyggd grafik.

Vilket kort passar mig bäst för få bästa spel prestanda?

Kan man stänga av A10ans grafikkort och endast köra med ett annat grafikkort? Om det skulle öka prestandan och kanske inte göra processorn så varm?

Mvh

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/186337-powercolor_rad...
Är rätt prisvärt och borde göra en hel del skillnad i spelprestanda.

Kopplar du skärmkabeln i det externa kortet så brukar det inbyggda inaktiveras per automatik. Ibland kan det dock behövas att man rensar ut gamla drivrutiner och lägger in nya för att få den nya hårdvaran att fungera riktigt bra. Frågan är väl ifall du valt ett väldigt litet nätaggregat till din numera strömsnåla dator. Ett hyfsat nätagg på 450-550W med 2 st 6pins PCI-e anslutningar är ju en förutsättning för kortet jag länkade.

Permalänk
Medlem

Säger som Kerbo, hans rekommendation på grafikkort är bra. Och med Mantle så kan processorn räcka rätt långt i sig.
att köra på den inbyggda grafikkortet med ett likvärdigt i crossfire är inte att rekommendera dock.

Permalänk

Kan ni rekomendera något nätagg tro?
Har ett som är ett antal x år gammalt men tror det är på 550w inte säker! Kan vara på 450!

Visa signatur

DreamHack Winter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbban77:

Kan ni rekomendera något nätagg tro?
Har ett som är ett antal x år gammalt men tror det är på 550w inte säker! Kan vara på 450!

Det funkar, har du redan köpt processorn? Du kommer inte kunna köra crossfire med grafikkorten som rekommenderas för de är för bra så har du inte köpt processorn än är det bättre om du köper en Athlon ll istället. Samma CPU men utan grafikdel till ett lägre pris så du kan lägga mer pengar på grafikkortet

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Har haft datorn sen i våras och är sugen på "snabba" upp grafiken lite.
Så ja, processorn är redan köpt.

Visa signatur

DreamHack Winter