EA skjuter upp expansioner till Battlefield 4 för att laga buggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Undra, när dom tänker släppa ett spel som funkar från början.
Bra att dom tar sig tid att fixa något, oacceptabelt att det behövs föras.
trams.!

Jaa, Sim City går ju fortfarande inte att spela så man ska väl inte hoppas för mycket.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Har spelat 120+ timmar. Kraschat kanske 7 gånger.

Samma visa för mina vänner.

Netcode är inte brutalt dålig om man har bra internet. Säg inte att de ska fixa det, som att klaga på de inte finns botemedel mot cancer.

Det går inte att lösa det i dagsläget, tekniken finns inte.

Jämför inte heller andra spel med Battlefield's netcode, då battlefield är jävligt mycket större.

Läs vad jag skrev och fundera verkligen över om battlefield är så dåligt.

Spelat alla BF spel och älskar serien!

Har spelat ungefär samma speltid. Mitt har crashat kanske 50-60 gånger?
Har ett mycket bra internet med stabil ping och jag har problem med hitbox och netcode, det är så att det är ifrån spelare till spelare via spelet. Så det är spelet det är fel på inte så mycket internet. Netcode = gör det spelbart oavsett (nästan) vad man har för lina.
Av 50 skott skjutna så kan 2 bli hit markerade och det är påtok för mycket missar skulle jag vilja påstå.
Battlefield är stort och de har alltid haft problem med hitbox och netcode i alla dar men det är ju något man skulle vilja kunna förvänta sig att inte ha vid det här laget.

Battlefield är inte ett dåligt spel. Det är väl balanserat men det finns vissa saker som jag kan störa ihjäl mig på.

*Dålig netcode (man kan springa bakom skydd men ändå dö)
*Black loading screen (när man laddar spelet så är skärmen svart, du laddar men kommer ingen vart tills du får timeout)
*Crashes av olika slag
*Ljudbug (då allt ljud försvinner och man hör ensaka saker orelevant till ditt spelande)
*Dålig hitbox (du kan skjuta 50 skott som sagt och få två hitmarkers och förlora striden mot den andra spelaren)
*1 shot buggen (vilket vapen som helst kan 1 shotta dig helt ur det blå)
*Ress buggen (du blir ressad, ser menyn men kan inte välja något alternativ) Lämnar du matchen får du vänta tills den är slut för få poäng, joinar du ingen går du miste om allt du hade innan. Inc rewards.
*Samt att man har en J***la förmåga får såkallade (BF moments) typ att man råkar ha ihjäl varandra när man skjuter på någon annan. Men när det händer 5-10 gånger på en match så är det väl så att det är något som inte stämmer. Det är inte speciellt troligt att man till stor chans kan döda någon samtidigt som en annan dödar dig så pass ofta.

Det finns massor mer att skriva. Men det är väl det jag stör mig mest på.. för övrigt så är det ett dyrt, skit trevligt action proppat spel som är mig i smaken men jag ogillar hur Dice och EA tacklar sina problem genom ge ALLA 5 dagar dubbel xp och ett scope till en skit pistol.. Jag hoppas ju innerligt att något mer relevant till spelarna kommer igång då jag ändå betalat för att få min förbannade xp den helgen som jag likväl fick. Inte för att vara självisk men det är ändå 500? kr som den dubbel xpn än så länge kostat mig. Får väl se om problemen kvarstår och det blir dubbel xp för ALLA igen..

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING CPU: AMD Ryzen 7 5800X Mem: Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 32GB
Nätagg: ASUS TUF GAMING 750B, 750W GPU: ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC Chassi: Cooler Master Masterbox TD500 Mesh Cpu-Kylare: CM ML240L V2 ARGB Skärm: LG 34" 34GN850-B OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Hade maximalt med krasher, inom 3 minuter varje gång om jag körde högsta inställningar, drog jag ner allt på lägsta så krashade det mellan 5-10 minuter istället, provade en hel drös olika grejor inget hjälpte.

Efter 4 veckor fick jag nog, drog in Windows 8.1 64-Bit på prov, spelet blev då helt felfritt, inte en enda krash på 30 timmar nu, och det med kraftigt överklockad processor och 3st grafikkort i SLI, spelar i 6048x1080 på Ultra, som sagt, inte en enda krash fungerar helt perfekt.

Har precis samma applikationer i bakgrunden körandes och installerade, så det enda som är skillnaden var Windows 7 Ultimate x64 vs Windows 8.1 Professional x64, alltså verkar det som det var något drivar problem, enda slutsatsen.

Så tips, krashar du fortfarande ofta, så är det högst troligt ett drivar problem, dra en formatering, gärna på senaste Windows 8.1

(Det jag installerat i drivar väg är att jag kört Windows Update på allt, Intel X79 drivrutiner, senaste Nvidia 331.82, DX/VC via Battlefield 4 installations mappen, PB sen en vecka tillbaka, sen ett par av programmen jag kör i bakgrunden atm, t.ex. Winamp, Logitech Gaming Software, Fraps, EVGA Precision, AIDA64, körde precis samma och samma drivrutiner med förra OS)

Skrivet av Marroak:

Det är väl balanserat men det finns vissa saker som jag kan störa ihjäl mig på.

*Dålig netcode (man kan springa bakom skydd men ändå dö)
*Black loading screen (när man laddar spelet så är skärmen svart, du laddar men kommer ingen vart tills du får timeout)
*Crashes av olika slag
*Ljudbug (då allt ljud försvinner och man hör ensaka saker orelevant till ditt spelande)
*Dålig hitbox (du kan skjuta 50 skott som sagt och få två hitmarkers och förlora striden mot den andra spelaren)
*1 shot buggen (vilket vapen som helst kan 1 shotta dig helt ur det blå)
*Ress buggen (du blir ressad, ser menyn men kan inte välja något alternativ) Lämnar du matchen får du vänta tills den är slut för få poäng, joinar du ingen går du miste om allt du hade innan. Inc rewards.
*Samt att man har en J***la förmåga får såkallade (BF moments) typ att man råkar ha ihjäl varandra när man skjuter på någon annan. Men när det händer 5-10 gånger på en match så är det väl så att det är något som inte stämmer. Det är inte speciellt troligt att man till stor chans kan döda någon samtidigt som en annan dödar dig så pass ofta.

Haha, spelet är extremt obalanserat, precis som Battlefield 3.

Netcoden är absolut inte dålig, på något vis, det är mer delay än vad vi är vana vid, det beror mycket på netcoden absolut, men utan den skulle vi inte ha destruction.

Black Loading Screen, Ljudbug, Dålig Hitbox, 1 Shot Buggen, Ress Buggen har jag aldrig stött på, det under 100 timmar.

Enda är Crashes, tills jag drog in Windows 8.1, som nu alltså är helt borta, och sen så händer Trade Kills ofta, som beror på delay, som i grunden då är netcoden.

Det var betydligt färre trade kills i Battlefield 3, även om det hände en del så var det inte i närheten lika ofta, det är det DICE behöver jobba på, behöver bara tweaka lite så blir det acceptabelt.

Problemet med spelet jag har just nu är att assignments och ribbons är urkorkade, precis som i Battlefield 3, och som jag nämnt det är extremt obalanserat, banorna och vapen/utrustning, igen.. precis som i Battlefield 3.

Försök endast att spela på Svenska servrar så blir delayen mindre, t.ex. <10 ping Svensk mot 30 ping Tysk, dag och natt skillnad.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Visst är det en del krasher osv.
Men det jag stör mig mest på är alla långa jävla laddtider, och sen att man inte alltid kommer in på alla servrar.

Att Origin är med i leken gör det inte bättre.

Permalänk
Medlem

Tycker dom ska skjuta upp expansioner till BF4 och släppa en remake av BF 1942 i Frostbite 3-motorn istället.
*Shut up and take my money EA*

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Låter dunder, hoppas det går hyffsat snabbt bara. Kan spela absolut högst en timme sen kraschar det varje gång jag deploy'ar tills jag startat om datorn.

Permalänk
Medlem

Enda jag har haft problem med är att ljudet försvinner ibland, sen en och annan D/C pga servern jag spelat på har crashat. Annars så är det inte mer än så. I battlelog klagar massor bara för klagans skull, och i ett flertal av fallen är problemet orsakat av ingen annan än de själva.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Khringo:

Enda jag har haft problem med är att ljudet försvinner ibland, sen en och annan D/C pga servern jag spelat på har crashat. Annars så är det inte mer än så. I battlelog klagar massor bara för klagans skull, och i ett flertal av fallen är problemet orsakat av ingen annan än de själva.

O jag klagar bara för att spelet inte funkar inte för att det är kul å klaga.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

EA går mot det bättre?

Skulle inte hoppas på allt för mycket. Till och med Hitler ansågs föra Tyskland åt rätt håll i början, och vi såg ju hur det gick där. Nä, EA kommer nog alltid att vara ett rötägg, men kommer nog att hoppa mellan att vara ett bra rötägg och ett dåligt rötägg.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

Jaa, Sim City går ju fortfarande inte att spela så man ska väl inte hoppas för mycket.

Varför går inte det?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

Jaa, Sim City går ju fortfarande inte att spela så man ska väl inte hoppas för mycket.

Spelat det utan problem i två dagar.

---

Skrivet av zhrooms:

Finns många "fixar" på problemet, ibland verkar det vara helt random. Vissa löste sina krasch-problem med att köra lägre ljudkvalitet än hifi, andra med att installera senaste .NET framework/directX.
Dock så är det ett memory leak-problem i Windows 8(.1) som har att göra med NDU Service. Så testa disablea det om det är problem i Windows 8(.1).

http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1r7hd6/windows...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Skrivet av VeryMadMeatball:

Snälla människor... SLUTA GNÄLL FÖR I H*LVETE! :s

Spelet funkar numera bra för mig och alla som jag känner. ndet var mest första och andra veckan det var nära till ospelbart, men detta löstes ganska fort ändå tycker jag, och nu vi ett fint fungerande spel (på PC iaf). Så snälla, tagga ner och ta det lugnt. och sluta hata på allt som har med BF4 att göra..

Du var dålig på att trolla. Spelet kraschar kanske inte för dig nu men det är fortfarande fyllt med buggar och VÄRLDSÄMST netcode. När jag spelade i förrgår så kraschade spelet 6 gånger på samma afton och jag gav upp och avinstallerade skiten, för när man väl får stanna inne på en server så möts man av textur / UI buggar, folk som buggar fast i objekt, folk som skjuter andra igenom 3 meters betongväggar, netcode som är så usel att din hitbox ibland ligger över 1 sek bakom det som du faktiskt gör ( http://imgur.com/gallery/R8u9cr5 ), extrema fps drops på vissa banor & 1 skott i huvudet buggen som med samma vapen som tar 30dmg i övriga kroppen och 60dmg i huvudet men inte varje gång dom försökte fixa denna bugg i patchen tidigare i veckan men den fixade nada.

Det här är de buggar jag stöter på varje gång jag är inne och spelar, Dessa buggar fanns även i beta testet tidigare i år men inte på lika stor skala vilket då tyder på att detta inte bara är ett client fel utan server fel.

Visa signatur

Source moddare

Permalänk
Medlem

De borde ha dedikerat och fokuserat ännu mer resurser på att bygga Mantle för då borde ju allt ha fungerat klockrent vid release. Fantastiskt jobb med att bygga ett nytt API som ännu inte går att använda och inte spelet heller för många.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Skrivet av slydotcom:

Du var dålig på att trolla. Spelet kraschar kanske inte för dig nu men det är fortfarande fyllt med buggar och VÄRLDSÄMST netcode. När jag spelade i förrgår så kraschade spelet 6 gånger på samma afton och jag gav upp och avinstallerade skiten, för när man väl får stanna inne på en server så möts man av textur / UI buggar, folk som buggar fast i objekt, folk som skjuter andra igenom 3 meters betongväggar, netcode som är så usel att din hitbox ibland ligger över 1 sek bakom det som du faktiskt gör ( http://imgur.com/gallery/R8u9cr5 ), extrema fps drops på vissa banor & 1 skott i huvudet buggen som med samma vapen som tar 30dmg i övriga kroppen och 60dmg i huvudet men inte varje gång dom försökte fixa denna bugg i patchen tidigare i veckan men den fixade nada.

Det här är de buggar jag stöter på varje gång jag är inne och spelar, Dessa buggar fanns även i beta testet tidigare i år men inte på lika stor skala vilket då tyder på att detta inte bara är ett client fel utan server fel.

Jag trollar då inte. spelet funkar fint för mig, utan krascher. Textur buggar har jag sett några gånger på gomud railway, men inte annars och några extrema FPS drops märker jag inte av. jag håller med dig om att netcoden är dålig dock, och att man några gånger blvit one-hit-killed på något vänster, men inte märkt av det särskilt mycket. Skjuten runt hörn tycker jag man blir lika mycket här som i BF3. så ja, det finns buggar och fel, men inget som gör det ospelbart (för mig dom jag känner då vi inte märker av krascher)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hade maximalt med krasher, inom 3 minuter varje gång om jag körde högsta inställningar, drog jag ner allt på lägsta så krashade det mellan 5-10 minuter istället, provade en hel drös olika grejor inget hjälpte.

Efter 4 veckor fick jag nog, drog in Windows 8.1 64-Bit på prov, spelet blev då helt felfritt, inte en enda krash på 30 timmar nu, och det med kraftigt överklockad processor och 3st grafikkort i SLI, spelar i 6048x1080 på Ultra, som sagt, inte en enda krash fungerar helt perfekt.

Har precis samma applikationer i bakgrunden körandes och installerade, så det enda som är skillnaden var Windows 7 Ultimate x64 vs Windows 8.1 Professional x64, alltså verkar det som det var något drivar problem, enda slutsatsen.

Så tips, krashar du fortfarande ofta, så är det högst troligt ett drivar problem, dra en formatering, gärna på senaste Windows 8.1

(Det jag installerat i drivar väg är att jag kört Windows Update på allt, Intel X79 drivrutiner, senaste Nvidia 331.82, DX/VC via Battlefield 4 installations mappen, PB sen en vecka tillbaka, sen ett par av programmen jag kör i bakgrunden atm, t.ex. Winamp, Logitech Gaming Software, Fraps, EVGA Precision, AIDA64, körde precis samma och samma drivrutiner med förra OS)

Haha, spelet är extremt obalanserat, precis som Battlefield 3.

Netcoden är absolut inte dålig, på något vis, det är mer delay än vad vi är vana vid, det beror mycket på netcoden absolut, men utan den skulle vi inte ha destruction.

Black Loading Screen, Ljudbug, Dålig Hitbox, 1 Shot Buggen, Ress Buggen har jag aldrig stött på, det under 100 timmar.

Enda är Crashes, tills jag drog in Windows 8.1, som nu alltså är helt borta, och sen så händer Trade Kills ofta, som beror på delay, som i grunden då är netcoden.

Det var betydligt färre trade kills i Battlefield 3, även om det hände en del så var det inte i närheten lika ofta, det är det DICE behöver jobba på, behöver bara tweaka lite så blir det acceptabelt.

Problemet med spelet jag har just nu är att assignments och ribbons är urkorkade, precis som i Battlefield 3, och som jag nämnt det är extremt obalanserat, banorna och vapen/utrustning, igen.. precis som i Battlefield 3.

Försök endast att spela på Svenska servrar så blir delayen mindre, t.ex. <10 ping Svensk mot 30 ping Tysk, dag och natt skillnad.

Visst banorna är extremt obalanserade. Rush är en katastrof men vapnen är helt okej. Tråkigt dock att de gjort vissa vapen så dåliga att de sällan används.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING CPU: AMD Ryzen 7 5800X Mem: Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 32GB
Nätagg: ASUS TUF GAMING 750B, 750W GPU: ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC Chassi: Cooler Master Masterbox TD500 Mesh Cpu-Kylare: CM ML240L V2 ARGB Skärm: LG 34" 34GN850-B OS: Windows 11

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=ai656sdq8rc. Här kan ni se DICE snacka skit som vanligt.

Tycker att den här killen förklarar på ett bra sätt fördelar och nackdelar med BF4. Ni som orkar se : https://www.youtube.com/watch?v=YMfeDi7x1RI

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Det enda jag har att klaga på är att ljudet försvinner på vissa banor. Ok någon enstaka "Battlefield 4 har slutat att fungera".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

har haft problem med att komma in ibland. men det har aldrig Iaggat eller kraschat för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Moderator
Testpilot

Till alla härinne som använder sig av den numera väldigt populära termen "netcode".

http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1q1p54/to_ever...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Värdelös betal BETA!

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!