SweClockers nya videospelare

Permalänk
Medlem

Personligen fick jag ett slags jitter emellanåt som var rätt störande, nu har jag bara hunnit köra i fullskärm iom att sambon krävde uppmärksamhet.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Jag fick grova moiré-mönster i era ögonlock och i Jonas "frisyr" på vimeo-versionen i 720p som ja inte får på youtube-versionen. Kan ni påverka komprimeringen på något sätt eller ligger det utanför er kontroll. Annars var det nice med synliga bokmärken i tidsraden, enda nackdelen är väl att man kanske inte ser exakt tid när man håller där som man gör på youtube.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Jag fick grova moiré-mönster i era ögonlock och i Jonas "frisyr" på vimeo-versionen i 720p som ja inte får på youtube-versionen. Kan ni påverka komprimeringen på något sätt eller ligger det utanför er kontroll.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

För mig fungerade den nya sidan mycket sämre. Sämre komprimering och var tvungen att starta om videon 2ggr runt 22.30.

Permalänk
Medlem

Bakom PFsense med squid så vägrar det starta, kör chrome som är autouppdaterad till senaste, windows xp

edit: funkar när man klickar sig fram i klippet, då ser man buffrings baren och det drar igång

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

Gillar den starkt, det ända är att det ser lustigt ut i fullskärm vilken upplösning jag än har men så att ni redan visste det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Jag har ingen koll bakomliggande problem men för mig hackade videon i den nya spelaren (trots buffermarginal). Sitter med Firefox 25.0.1 i Lubuntu 13.04. Jag provade att köra klippet i 720p i Youtube också och där fungerar det utan att det hackar.

Skrivet av Swedishg33k95:

Hmm. Intressant, tycker nästan alla andra sidor förutom youtube laddar snabbare. Youtube har blivit så jävla slö nu för tiden :/

Ja, alltså. Det är inte så att den nya spelaren laddar långsammare. Snarare är det så att trots att den nya laddar snabbare hackar själva uppspelandet av klippet. Det är alltså inte ett buffringsproblem utan något annat.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Accipiter46:

Jag kan inte hitta någon spelare som räknar nedåt (Youtube, VLC, MPC och spotify räknar uppåt)... Men såg nu när jag tittade igen att total tid inte finns med, det kanske borde läggas till.

Videon hängde sig halvvägs för mig, bytte till youtube för att få det att fungera. Kör firefox 25.0.1.

Edit: Att den hängde sig verkar vara en engångsgrej. Men ett återkommande fel är att videon inte startar när jag trycker på play. Istället tycker det upp en liten kryssruta i övre högra hörnet, kryssar jag den startar videon. Antar att det ska vara reklam eller nåt, men adblock är avstängt.

I VLC kan du klicka på totala tiden nere i högra hörnet så byts den till tid kvar. Vet att man kan byta i Winamp också. Utgår från att det går att ställa in i MPC också men orkar inte testa. Inte för att jag använder det men möjligheten finns.

Saknar också att totala längden. Det är trevligt att veta om klippet är fem minuter, tjugo minuter eller en timme långt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Superbra att ni provar ny teknik och vågar testa en ny läsare.
Skulle också vara superbra om det fanns en Torrentfil (magnet?) med hela fredagspanelen som man kunde tanka hem i full-hd och sedan kunna titta när och hur man vill. (Jag vet att det finns downloaders till flash)

Mina erfarenheter av nya spelaren.

Era ögonbryn blir konstiga.

Tittade inte hela faktiskt, eftersom Youtube funkade bättre idag, kan inte se på sådana ögonbrynsmoire.

Småhackade inte igen när jag kollar efteråt.
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Tja
Allt funkar som vanligt..
Men inget ljud.
Hur kan det komma sig ?
På Youtube finns ljudet..
Spotify va andra testet
Funkar fint..

Spännande och se nån om kan komma på varför..
Kör på Firefox..
Kan det va rävens fel ?

Mvh Dread56

CPU: AMD FX-8350 @ Kylning Noctua | RAM: Vengeance 1600mHz 8GB | MB: Giga 990 FXA |
GPU: XFX 6870 | SSD: Samsung 840 EVO Series 120GB |Samsung 830 128GB HDD: WT 500GB|
PSU: Corsair HW 620 | Case: Antec 1200
Monitor: BenQ GL 2240 Ljud : Creative X-Fi : Win 8.1

Permalänk
Medlem

Med Safari 7.0 o h OSX 10.9
Musen försvinner ej om man startar filmen med ett knapptryck, startar man istället med mellanslag så startar filmen och musen försvinner omedelbart. Ingen jätte big-deal men värt att nämnas. I övrigt fungerar alla funktioner med genvägar och hovring, samt upplösning riktigt bra!
Big thumbs up!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Relik 📜

Åter, tack för feedback! Vi kommer läsa igenom och sammanställa ordentligt efter helgen.

* Att bland annat ögonbrynen blir "taggiga" är ett skalningsproblem i spelaren. Vi har antecknat det.
* Spelaren är i grunden HTML5 ska kicka Flash vid inkompabilitet. Det verkar bråka lite.
* Bara ett kryss i hörnet är när reklamen buggar. Den ska dock vara helt avslagen nu.

EDIT: Reklamen är visst periodvis igång igen för felsökning. Stay tuned!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av Spektra:

Jag fick grova moiré-mönster i era ögonlock och i Jonas "frisyr" på vimeo-versionen i 720p som ja inte får på youtube-versionen.

Exakt samma här!

Permalänk
Medlem

För oss med 4:3 skärmar blir videon vit i nedre och översta delen pga att videon är i widescreen.
Bättre när det var svart, så sjukt fult och jobbigt med vitt.

Edit:Fixade sig efter ett tag. Ska undersöka mer.

Edit 2: Nu blev det vitt igen. Underligt.

Edit 3: Avslutar man helskärmsläget och kör upp det i helskärm igen slipper man de vita ramarna på över och under sidan.

Permalänk
Medlem

Kanske bara är jag som är allmänt dålig. Men lyckas inte få den till att "gömma" min muspekare, sen tycker jag personligen att det är störigt när "tidslinjen" där nere poppar upp vid varje nytt kapitel men det är högst subjektivt!

För övrigt så funkar den fint och fint med en ny spelare istället för YouTube!

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Accipiter46:

Jag kan inte hitta någon spelare som räknar nedåt (Youtube, VLC, MPC och spotify räknar uppåt)... Men såg nu när jag tittade igen att total tid inte finns med, det kanske borde läggas till.

Jag vet att jag sett det någonstans, men hur som helst så är det absolut sämsta att bara räkna upp utan att åtminstone visa totala tiden.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Även jag får moiré-mönster i era ögonlock och i Jonas hår både 720 och 1080.
Har inte sett detta i tidigare youtube videor från er.

Alltid trevligt innehåll och presentation från er, som vanligt för övrigt.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Problem här!

Problem nr 1: I helskärmsläge syns scroll-linjerna på hörnen, lite störande

Problem nr 2: Jag kör Chrome med tillägget "Hacker Vision" som gör alla sidor till hög-kontrast så att det blir lättare att läsa. Dock uppstår det problem med er spelare då själva videon också blir hög-kontrast. Detta händer inte med youtube-spelaren.
Misstänker att det händer i detta fall då ni kanske har integrerat spelaren i själva sidan och att den inte körs av tredje part?

OBS: Högkontrastet för videon förekommer endast i helskärmsläge, när man bara spelar den utan helskärm är videon helt vanlig.

Screenshot på problem 1 & 2:

Gillar den annars, skönt att kunna klicka på ämnet ni pratar om

Permalänk
Medlem

önskemål att piltangenterna skulle hoppa 5-10 sekunder istället för 30 sekunder.
Allt annat är perfekt.
Trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Firefox 25.0.1 är detta inte fixat utan listen är kvar hela tiden även om man flyttar fokus

Jag kör samma Firefox-version (i Win 7 x64), och för mig är det inga problem med listen. Den försvinner alltid efter 3 sekunder.

Alla problem jag hara upplevt har redan rapporterats (skalningen som ser interlace:ad ut osv), så jag tänkte istället bara säga att jag helt klart föredrar detta framför Youtube av flera skäl. Fortsätt gärna med den nya videospelaren!

Riktigt trevligt med markörer för de olika ämnena som tas upp också, så kan man snabbt och enkelt hoppa förbi segment som man kanske inte är alltför intresserad av.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Dålig kvalitet på video trots 1080p. 720p på youtube ser bättre ut. Tycker ni ska fortsätta med youtube faktiskt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Problemet med håret och ögonlocken gör videon i princip oserbar för mig, tyvärr men positivt med försöket att byta till en ny spelare!

Permalänk
Medlem

Funkade bra för mig. Gillar bokmärkena med alla olika topics ni tar upp.

Mitt grafikkort surrade inte på lika högt som med flash heller så det var trevligt.

Det enda som hände för mig som var lite märkligt var att min skärm envisades med att släcka ner sig var 10:e minut som den gör vid inaktivitet. Det gör den inte med flash spelare. Kanske går att fixa på nåt sätt?

Använder för övrigt FF.

Permalänk
Medlem

Fick igång fullskärm i IE10 när jag väl insåg att jag måste klicka en gång extra på den banner som säger detta. Kör inte IE11 då denna inte vill fungera med HBOnordic.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag har en pausknapp längst ner i vänstra hörnet i helskärm. Menyraden gömmer ju sig automatiskt men rör jag musen så dyker den upp och där är pausknappen. Vidare verkar mellanslag fungera för att pausa med. Kan det varit så att du flyttade över fönstret till en annan skärm och sedan inte refreshade? Jag har haft massa lustiga fel med det nämligen. Massa funktioner försvinner magiskt om man flyttar ett fönster mellan skärmar utan att refresha efteråt.

Hm, körde jag klippen hemma i FF så fungerade det mycket bättre...

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

spelaren hänger sig, måste ladda om sidan. hänt 3 grr redan, störigt. Saknar dessutom YTs mellanstorlek - hatar att köra fullscreen.
Byt tillbaka!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Relik 📜

Jag har uppdaterat listan i första inlägget, något mer som ska dit? Jag lägger inte till enskilda fel eller problem med obskyra (no offence) plugins, det är något vi får ta tag i senare om behovet uppstår.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

När man drar upp spelaren i fullskärmsläge så byter den upplösning och börjar buffra onödigt mycket. (sen vet jag inte om detta är sydkoreas internethastigheter som är sämst eller om det är spelaren som krånglar)

Permalänk
Medlem

Tycker att den nya tjänsten känns smartare än den gamla. Byte mellan 720-1080 fungerar väldigt bra, funktionen där den börjar spela när man går in i fullskärmsläge från pausat "litet läge" känns väldigt skönt imo. Ser som sagt like konstigt ut när man fullscreenar (sträck på olika ställen i bilden) och musen försvinner inte. Dock inte något jag är speciellt irriterad över då det finns SÅ många andra tjänster som är flera hundra gånger värre.

Testat på en Windows 7 dator med Chrome och Adblocker(inaktiverat för Sweclockers).

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

När jag växlar till helskärmsläge kan jag inte växla tillbaka till webbläsaren för att surfa runt på annat håll. Tidigare kunde jag låta videon rulla på i helskärmsläge i bakgrunden och växla tillbaka till den lite då och då, och då få helskärmsbild direkt.
Kör W7 & Chrome.