Permalänk
Medlem

2x 7850 arbetar bara 50%

Som sagt mina kort jobbar inte som dem ska prolen ligger på 70-80% så den flaskhalsar inte vad kan vara felet?, detta händer i alla spel

Permalänk
Medlem

V-sync?

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Nej. Har också ulps inaktiverat! Det står i Speccy att CF är inaktiverat fast aktiverat i ccc och i gpu-z

Permalänk
Medlem
Skrivet av macken88:

Nej. Har också ulps inaktiverat! Det står i Speccy att CF är inaktiverat fast aktiverat i ccc och i gpu-z

Rätt åt dig för att du trollade med ac3:n

Men har du V-SYNC aktiverat? Hur många hz har du på din skärm? och hur många fps får du också för den delen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MaKerS:

Rätt åt dig för att du trollade med ac3:n

Men har du V-SYNC aktiverat? Hur många hz har du på din skärm? och hur många fps får du också för den delen?

nej avaktiverat 60hz 40-50 när båda korten jobbar på 37% hela tiden!

Permalänk
Medlem

Har du energisparläge aktiverat?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Klockat processorn? Att processorn ligger på 70-80% är inget bevis för att en flaskhals inte existerar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Senaste bios-version?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du bytt dina grafikkort på den närmaste tiden? Isåfall har du rensat datorn från de gamla drivrutinerna?

EDIT: kolla in TS trådar, han trollar lite då och då, ganska roligt att läsa hans inlägg
Typ skänkningen av AC3
Säljning av 2st 7xxx radeon kort, där han ville byta mot ett 660ti eller 7870, fast när han fick erbjudandet tackade han nej

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sen så startar han en ny tråd om exakt samma sak xD
Länk

Men vad är märket på dina grafikkort också? Det kan vara nyttigt att veta. Kan du skriva ner dina specs?

EDIT: såg att dom finns med i din signatur

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MaKerS:

Har du energisparläge aktiverat?

Var hittar jag

Skrivet av Tumnus:

Klockat processorn? Att processorn ligger på 70-80% är inget bevis för att en flaskhals inte existerar.

ska försöka!

Skrivet av MaKerS:

Senaste bios-version?

Nej kan du länka den nyaste?

Skrivet av MaKerS:

Har du bytt dina grafikkort på den närmaste tiden? Isåfall har du rensat datorn från de gamla drivrutinerna?
Rensade drivisar idag men har inte byt någon gång!

EDIT: kolla in TS trådar, han trollar lite då och då, ganska roligt att läsa hans inlägg
Typ skänkningen av AC3
Säljning av 2st 7xxx radeon kort, där han ville byta mot ett 660ti eller 7870, fast när han fick erbjudandet tackade han nej

Allt över 7870 mot två 7850 2gb + cash!

Skrivet av MaKerS:

Sen så startar han en ny tråd om exakt samma sak xD
Länk

Men vad är märket på dina grafikkort också? Det kan vara nyttigt att veta. Kan du skriva ner dina specs?

EDIT: såg att dom finns med i din signatur

Permalänk
Medlem

BIOS

Samma tråd här också

Kan du be moddsen att ta bort dessa två trådar som jag länkade till dom handlar om exakt samma sak?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MaKerS:

BIOS

Samma tråd här också

Kan du be moddsen att ta bort dessa två trådar som jag länkade till dom handlar om exakt samma sak?

Har sagt till!

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst denna och 2 trådar till med hänvisning till forumreglerna § 3.3. Rätten att ställa denna fråga är nu förbrukad.

/KimTjik