Permalänk
Medlem

Cs Go

Tjena alla!
Börjar blir tokig på cs go pga att det inte flyter på och små laggar, testat det mesta som formatering, drivrutiner, settings hit och dit men får de inte att funka...

Grafikkort: geforce 660
processor: I5 3.4 ghz
Ram: 8gb
ssd disk ( om de nu spelar nån roll )
Datorskärm: benq xl2420t 144 hz

Någon som vet vad det kan vara? // Freppa

Permalänk

Har varit knas på servers har jag hört

Permalänk
Medlem

har haft lagget ett tag dock..

Permalänk
Medlem

Beskriv mer hur lagget uppstår. Är det fps dropp eller typ fryslagg, att det bara händer i några sekunder. Ere alla servrar eller bara valves servrar? Har du provat boka en server från t.ex brutalcs och kollat där osv osv

Permalänk
Medlem

Antar att lagget började samtidigt som skin patchen kom? För då började jag få problem och alla jag känner.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Jag har upplevt att jag inte får vettigt flyt i spelet utan att ha ca 2 gånger högre fps än uppdateringsfrekvensen på min skärm (sitter med en på bara 60Hz), så jag ställer helt enkelt om fps-taket till 121 och så flyter det bättre. Jag vet verkligen inte exakt varför det är så här men det kanske kan hjälpa dig i rätt riktning eller så.

Permalänk
Medlem

Har total flyt , men ibland så spikar det upp o går åt helvete

ni kan väl testa http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1999232...

För mig funkade det inte , utan gav bara större fps problem (För att få tillbaka den, ta bara verify game cache i properties så blir en hämtad igen) eller gör en kopia på den.

Men har dock "auto disconnect problem" men det varierar till dag o dag , ibland har jag inget , och ibland blir jag A-dcad konstant.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

saxar in det jag skrev i tidigare tråd
"Har också haft det problemet nu! Flytit på hur bra som helst förut men nu dem senaste två tre dagarna så har jag fått "hack", att det är fördröjning på mina skott, testade skjuta en kyckling och den exploderade typ en halv sekund efter jag tryckt. Hackade också när jag sprang fram och tillbaka där bilden frös. Ping i spel runt 30ms

Har 100/10 12ms ComHem Malmö, saker i sign."

Har inte haft några som helst problem tills för några dagar sedan då det började "hacka" i spelet, men kanske är något knas på deras sida då?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

saxar in det jag skrev i tidigare tråd
"Har också haft det problemet nu! Flytit på hur bra som helst förut men nu dem senaste två tre dagarna så har jag fått "hack", att det är fördröjning på mina skott, testade skjuta en kyckling och den exploderade typ en halv sekund efter jag tryckt. Hackade också när jag sprang fram och tillbaka där bilden frös. Ping i spel runt 30ms

Har 100/10 12ms ComHem Malmö, saker i sign."

Har inte haft några som helst problem tills för några dagar sedan då det började "hacka" i spelet, men kanske är något knas på deras sida då?

Finns ju mer människor som inte i bosatta i Sverige som säger att dom får disconnect problems och liknande , men kanske värt att ringa operatören ändå för att se om det är något fel där..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Får inget flyt i spelet, det små laggar. ligger på bra ping ( stabil 5 typ ) testat olika upplösningar och kört allt på low osv.. men det fortsätter att små lagga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa94:

Får inget flyt i spelet, det små laggar. ligger på bra ping ( stabil 5 typ ) testat olika upplösningar och kört allt på low osv.. men det fortsätter att små lagga..

testa de jag länka förut

Visa signatur

Permalänk
Geeks Gaming

Vad ligger CPU och GPU på?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|