Trådlös mus/tangentbord signal förstärkare?

Permalänk
Medlem

Trådlös mus/tangentbord signal förstärkare?

Hej,

Jag har en stationär datorn kopplad mot TVn via HDMI som jag brukar spela på ibland med en XBOX kontroll (har den även för surf m.m) Köpte ett trådlöst tangenbord (Logitech K400)+mus för att kunna styra datorn men upptäckte ganska snabbt att räckvidden var alldeles för kort (sitter ca 3-3½m ifrån), så fort jag sätter mig längre bak i soffan så "tappar" tangenbordet/musen anslutningen. Ställer jag mig rakt framför datorn så fungerar det bra men det förstör hela upplevelsen.

Jag undrar om ni har några idéer på produkter som kan tänkas klara längre trådlösa räckvidder eller om det finns några adaptrar eller liknande som kan förstärka signalerna för dom trådlösa prylarna?

Thanks!

Permalänk
Medlem

För detta ändamål hade jag nog valt en bluetooth lösning istället.
Annars kan du ju prova göra en "parabol" till mottagaren.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Du kan alltid införskaffa en USB-förlängningssladd och försöka placera dongeln på ett bättre ställe.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Du kan alltid införskaffa en USB-förlängningssladd och försöka placera dongeln på ett bättre ställe.

Förlängningssladd gjorde susen tack för tipset (att jag inte tänkte på det innan!)