Permalänk

Radeon 7870 problem.

Hej!
För ungefär 2 veckor sen har jag fått märkbart mindre fps och allmänna lagg när jag spelar. Ibland dyker det upp vita streck som typ blixtrar till på skärmen, och min fps uncapped på league of legends har minskat märkbart. Innan detta skedde hade jag runt 200 fps minst när jag lira, nu ligger jag runt 100-150, jag tycker att detta är väldigt märkligt att det bara skulle ske över en natt. har liksom haft datan sen i sommras en Komplett Summer Gamer. Jag har varken klockat gpu eller cpu. Har ni på Swec nån aning vad detta skulle kunna vara? Har kört FurMark och innan detta hände hade jag 45-50fps och nu 29-30fps, temp och sånt är som vanligt..
Även skannat för Virus med både Norton och Malwarebytes inget dök upp där heller.
Kan Grafikkortet vara paj? Varför skulle det bara ske över en natt har ju haft datorn flera månader....

Specs:
Moderkort- MSI B75MA-P45
grafikort- XFX Radeon hd 7870
Hårddisk- Samsung Dvd writer 1tb
Proccessor- i7- 2700k 3,5Ghz
Ram- Crucial DDR3 BallistiX sport 1600mhz

/fredde
tacksam för hjälp

Permalänk

Jag fick exakt samma sak på lol rensade datorn och sånt men hade massor av sträck i andra spel med så jag köpte nytt grafikkort och det löste det sig

Permalänk

Men jag behövde nytt andå , måste gå på nått annat sätt

Permalänk

Men vaa? ska detta kosta mig 2 lax? detta måste gå på garantin korten kan ju inte bara paja efter en natt.

Permalänk

fick du ochså sämre fps då eller? Och hur fick du det, kom det ochså bara helt random?

Permalänk
Skrivet av FreddeLikeGredde:

fick du ochså sämre fps då eller? Och hur fick du det, kom det ochså bara helt random?

också*

Permalänk
Medlem

Kika om din cpu kylare sitter som den ska (stockkylarna brukar lossna när de känner för det ibland på intels pushpins.) och då kan processorn klocka ner sig och det kan ge dig lägre fps.
(tar du loss kylaren helt så måste du byta kylpasta också.)
kika temperaturer innan på din processor innan du håller på med något invändigt i datorn btw.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Ska kolla Mini, har faktiskt hört lite skramlade från datorn som kom samtidigt som detta.

Permalänk

Nja det blev ingen egentlig skillnad, kan vara ett defekt grafikkort kanske

Permalänk
Skrivet av FreddeLikeGredde:

fick du ochså sämre fps då eller? Och hur fick du det, kom det ochså bara helt random?

Ja det kom helt random -.- Gick inte att fixa på nått sätt.

Permalänk

Enligt Reddit är du inte ensam, många HD7850 och HD7870 ägare stöter på dessa svartvita blixtar på skärmen när de spelar LoL. Något som bör kunna ordnas med drivrutinsuppdatering så skicka gärna din upplevelse till AMDs support.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Kan medge att efter senaste drivrutinsuppdateringen så försvann alla blixtar på LoL med mitt 7870 för mig också.

Permalänk

Men vad ska jag göra med mina fps, känns sådär att ha pungat ut 7.5k för en data där grafikkortet bara presterar "halvbra"... Liksom 120fps uncapped är ju inte direkt imponerande när jag haft över 200-250...

Permalänk

Spela roll om du har haft 200-250 på 60hz skärm eller 120-144Hz

Permalänk

Nej såklart men det stör mig som fan, känns ju halvkul o ha ett potentiellt grafikkort

Permalänk

Så kan det vara med amd

Permalänk

Ska kolla vad Komplett support svarar, vem vet jag kanske får ett nytt kort!