Permalänk
Medlem

HD 4870 X2 HDMI-problem

Hejsan,

Jag har sedan tidigare alltid kunnat att spegla min dator på tv:en genom HDMI-ingången på mitt grafikkort men nu när jag ska jag göra det så får jag inte fram någon bild eller signal. Någon som har något tips? Har "nyligen" uppgraderat mjukvaran på grafikkortet. Så det kan vara det som spökar.

Har grafikkortet: Radeon HD 4870 X2

Permalänk
Keeper of the Bamse

Huh. Jag råkade ut för exakt samma problem med mitt Asus 4870x2 för ett tag sen. Provade med alla möjliga TV-apparater. Om jag avinstallerade drivrutinerna från enhetshanteraren fungerade bilden ut på HDMI (fast i konstig upplösning) och såfort jag installerade drivrutinerna så försvann bilden. Jag gav upp och slängde kortet.

Ditt kort måste ju vara typ fem år gammalt nu, det kanske helt enkelt gjort sitt?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Huh. Jag råkade ut för exakt samma problem med mitt Asus 4870x2 för ett tag sen. Provade med alla möjliga TV-apparater. Om jag avinstallerade drivrutinerna från enhetshanteraren fungerade bilden ut på HDMI (fast i konstig upplösning) och såfort jag installerade drivrutinerna så försvann bilden. Jag gav upp och slängde kortet.

Ditt kort måste ju vara typ fem år gammalt nu, det kanske helt enkelt gjort sitt?

Det kanske är så... Sämst att kortet tappar en funktion när man uppdaterar mjukvaran:(

Aja, får bli ett nytt köp snart:)