Permalänk
Medlem

Func KB-460??

Hej! Jag undrar om någon som har tangentbordet Func KB-260 skulle rekommendera det? Just nu har jag ett strelseries 6gv2 red switches. Spelen jag spelar är typ FPS.

Edit: Func KB-460*

Permalänk
Medlem

Du menar Func KB-460?

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem

Ser väll bra ut vara nära att köpa ett idag håll utkik på inet via deras facebook kommer antagligen ut imorgon övermorgon för 349kr

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Ser väll bra ut vara nära att köpa ett idag håll utkik på inet via deras facebook kommer antagligen ut imorgon övermorgon för 349kr

Jag lyckades få iväg en beställning Vilket kap

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem

Fått sjukt bra reviews, men kom ju precis ut så tveksamt om någon här vet mer än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZiSwE:

Jag lyckades få iväg en beställning Vilket kap

Gött får försöka senare i veckan om det kommer ut efter 2 så man inte jobbar kylaren för 99 var med ett riktigt kap:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laaxxii:

Hej! Jag undrar om någon som har tangentbordet Func KB-260 skulle rekommendera det? Just nu har jag ett strelseries 6gv2 red switches. Spelen jag spelar är typ FPS.

Edit: Func KB-460*

Du kanske missade Sweclockers recension?

http://www.sweclockers.com/recension/17972-func-kb-460-med-ch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gublo:

Haha faktiskt inte, men vill ha mer information av folk som äger tangentbordet

Permalänk
Medlem

Har lite funderingar innan jag köper mitt:

1. Kan man stänga av bakgrundsbelysningen och knapparnas belysning helt? (Känns lite väl gaming-nördigt på de videor jag har sett)
2. Är tangenterna "sladdriga"? Eftersom jag aldrig har använt ett mekaniskt tangentbord så kan jag bara jämföra med DELL L30U som jag använder nu och som jag tycker är riktigt nice
http://img683.imageshack.us/img683/1908/l30uswiss.jpg
3. Är det högt? Behöver man ha handledsstödet? (Gillar att köra utan)

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

En sak ni borde tänka på är kvaliteten. Jag har MS-3 som är en grymt trevlig mus, förutom att kvaliteten är bedrövlig. Jag ska byta min första där scrollhjulet pajat efter ca 8 månader, och min bror är inne på sin 3:e efter samma tidsperiod (två döda scrollhjul och en doa där inga knappar fungerade).

Så även om tangentbordet fått mycket positiv kritik vet man ju inte hur länge det håller. Dock är det inga stora pengar iofs men ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk

1. Kan man stänga av bakgrundsbelysningen och knapparnas belysning helt? (Känns lite väl gaming-nördigt på de videor jag har sett)
Svar: JA man kan ändra belysningen på tangentbordet enkelt i olika ljusstyrkor. ( från obefintligt till stark )

2. Är tangenterna "sladdriga"? Eftersom jag aldrig har använt ett mekaniskt tangentbord så kan jag bara jämföra med DELL L30U som jag använder nu och som jag tycker är riktigt nice
Svar: Knapparna känns fasta och inte sladdriga.

3. Är det högt? Behöver man ha handledsstödet? (Gillar att köra utan)
Svar: Njea jag tycker inte det är farligt högt. Inget bra svar men känns inte speciellt högre än något av dom andra 20 tangentborden jag kört med.

Utöver detta.
Positivt.
Bra macro lösningar att man kan välja vilken knapp man vill till eget macro.
Man byter väldigt enkelt macro profiler med enkelt knapptryck.
Gediget tangentbord och man får känslan av bra kvalitet.

Negativt
Man kan inte ställa in tid i macro eller göra mer avancerade macron. Utan endast knapptryckningar i följd utan tidsdistans.
Hoppas det kommer en uppdatering av detta.
Man kan inte ställa in så man ser vilken macro profil som är nuvarande på ljuststyrka eller dylikt som hade varit en suverän lösning.

Slutsats. Gediget tangentbord. Tar lite tid att lära sig specielt vid FPS lir för det räcker oftast att känna på knappen för att den skall aktiveras om man jämför mad andra tangentbord som man faktiskt måste trycka ner tangentknappen på. Mycket floating vid strafe dom första timmarna
Jag är nöjd och ger det 4 av 5 stjärnor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

1. Kan man stänga av bakgrundsbelysningen och knapparnas belysning helt? (Känns lite väl gaming-nördigt på de videor jag har sett)
Svar: JA man kan ändra belysningen på tangentbordet enkelt i olika ljusstyrkor. ( från obefintligt till stark )

Ok, men kan man ändra dels knappbelysningen och dels bakgrundsbelysningen?

Visa signatur

lol

Permalänk
Skrivet av rezziq:

Ok, men kan man ändra dels knappbelysningen och dels bakgrundsbelysningen?

Sorry har vart iväg på jobb men här kommer svar.

Nej tyvärr. 4 lägen. av, svag . . . Men på svag så stör inte bakgrundsbelysningen något nämvärt. Och man kan inte sätta olika belysningar på olika knappar. Men

Har lagt ett förslag till KB gällande just det. Mest för att kunna se vilken profile man är inne på , DVS att profile 1 = F8 i hög kontrast eller vilken ljustyrka man vill ha . Men också för att ev kunna higlighta tillex WSAD eller vilken knapp man vill ha. Har svårt att se om dom får igenom detta men dom skulle ta upp det på deras development möte.
Macro delen håller dom på att arbetar på och är i tidig process. Men skulle även där ta upp att kunna skriva sitt egna macro i .txt sant små justering att lägga in egen tid vid olika knapp tryckningar osv.

Permalänk
Medlem

Hur gör man så att play/pause-knappen funkar med Spotify? Får bara upp windows mediaspelare.

Permalänk
Medlem

Kanske lite för sent men men.
Om du avinstallerar det medföljande programmet så kommer det funka. Allt sparas ändå på tangentbordets minne så alla inställningar och macros är kvar.