ekwb [EKWB.com, är det bra saker och pålitlig försäljare? -mod]

Permalänk
Medlem

ekwb [EKWB.com, är det bra saker och pålitlig försäljare? -mod]

Någon här som använt http://www.ekwb.com/ eller hört något om deras produkter, jag är intresserad av att köpa kylar-block till en gpu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jadow77:

Någon här som använt http://www.ekwb.com/ eller hört något om deras produkter, jag är intresserad av att köpa kylar-block till en gpu?

Sjuuuukt många som använder EK.

Brukar hålla toppkvalité.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av jadow77:

Någon här som använt http://www.ekwb.com/ eller hört något om deras produkter, jag är intresserad av att köpa kylar-block till en gpu?

Helt okänt företag som jag skulle akta mig för!

Skämt åsido, kollar du på vad som finns att tillgå i Sverige på vattenkylningsfronten så har EK nog minst 90% av marknaden här på swec tex. Deras produkter finns hos ett par större handlar så som Inet till och med. De gör bra grejer när det kommer till allt utom pumpar där de bara rebrandar skit.

Permalänk
Medlem

Skulle det räcka med en cooler master glacer 240L och ett kylarblock till en gpu eller skulle det behövas fler radiatorer?

Permalänk
Skrivet av jadow77:

Skulle det räcka med en cooler master glacer 240L och ett kylarblock till en gpu eller skulle det behövas fler radiatorer?

Cooler master glacer 240L är en sluten vattenkylare precis som Corsairs och antecs liknande modeller. Det betyder att du inte kan byta ut blocket som sitter på den (i dessa fallen till CPU) då pumpen sitter i blocket. Dock går det att fästa dessa CPU kylare på grafikkortet ändå.

Permalänk
Medlem

Man kan väl öppna Glacern och lägga till fler block? så att den kyler både cpu och gpu

Permalänk
Skrivet av jadow77:

Man kan väl öppna Glacern och lägga till fler block? så att den kyler både cpu och gpu

ser faktiskt ut som att du har rätt i det. Hittar dock ingen som säljer den i Sverige så vad går de på? Sen beroende på vad du har för komponenter så är en 240 rad mest troligt för lite för att kyla både cpu och gpu på i vilket fall som.

Permalänk
Medlem

Oki tack för alla svar

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Städade lite.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Discokungen

Galet bra att ha och göra med! Deras egna webbshop är också vettig! Kolla dock priserna för det brukar vara billigare att köpa från Coolingstuff.se än att köpa direkt från EK, och det är innan frakt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld