Permalänk
Avstängd

Ghost - Ett skitspel?

Köpte precis ett nytt kort, mycket bättre, nej jag säger mycket, mycket bättre än mitt förra. Vad gör Ghosts då? Vad gör Ghosts då? Jo, sänker och FPS:en med en hel del och ger mig dubbla laddtiden för alla banor. Hallelulja!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Åh nej, så tråkigt för dig..?

Permalänk
99:e percentilen

Du har köpt ett HD 7990. Du vet väl att det är två GPU:er i CrossFire på ett kort?

Vilket kort hade du innan?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Köpte precis ett nytt kort, mycket bättre, nej jag säger mycket, mycket bättre än mitt förra. Vad gör Ghosts då? Vad gör Ghosts då? Jo, sänker och FPS:en med en hel del och ger mig dubbla laddtiden för alla banor. Hallelulja!

Stäng av CF/SLI... det är så next gen att de tycker att det är utdaterat eller nåt

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Entusiast

Ghosts är ju som det är, tycker TotalBiscuit gav ett ganska bra råd om att köpa Ghosts eller inte: http://youtu.be/AAgc43e-zp4?t=27m22s

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Serzarian:

Ghosts är ju som det är, tycker TotalBiscuit gav ett ganska bra råd om att köpa Ghosts eller inte: http://youtu.be/AAgc43e-zp4?t=27m22s

Detta var innan update, sedan dess har det blivit mycket bättre, allt har barnsjukdomar vid release.

Permalänk
Medlem

Skitspel*

Permalänk
Inaktiv

Du har aktiverat crossfire?

Permalänk
Skrivet av RiHjD:

Köpte precis ett nytt kort, mycket bättre, nej jag säger mycket, mycket bättre än mitt förra. Vad gör Ghosts då? Vad gör Ghosts då? Jo, sänker och FPS:en med en hel del och ger mig dubbla laddtiden för alla banor. Hallelulja!

särskrivning i rubriken
Vad är meningen med tråden?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem

Haha din dator suger.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Inaktiv

Det är ju en next gen titel. Lite mer krävande blir det ju.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200632:

Du har aktiverat crossfire?

Tror det, r-multi gpu typ?

Skrivet av deadich:

Haha din dator suger.

Fuck off, min dator äger din skitburk alla gånger!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Stödjer spelet ens crossfire?

Du skulle köpt Nvidia istället, så hade du fått tufft physx och verkligare päls! ...om dom ens släppt den patchen än.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

stäng av crossfire så laddar det ok spelet/drivrutiner är inte optimerat för 2 gpu samt låst på 90fps
kör själv med 2 290x ospelbart med crossfire

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Haha din dator suger.

Jag kunde inte ens spela spelet när jag hade två Titan, ska vi säga skitdator där också?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Stödjer spelet ens crossfire?

Du skulle köpt Nvidia istället, så hade du fått tufft physx och verkligare päls! ...om dom ens släppt den patchen än.

Haha, nvida fanboys snack, kola benchmarks på nätet, mitt kort är det snabbaste som går att äga just nu. Slår alla nvida, titan, 690, 780ti, alla.

Skrivet av zfrigg:

stäng av crossfire så laddar det ok spelet/drivrutiner är inte optimerat för 2 gpu samt låst på 90fps
kör själv med 2 290x ospelbart med crossfire

Ok, är det bara i configen man ändrar det då? r_multi gpu eller nått sånt liknade? För jag tror den stog på "0" när jag installerade mitt spel, och kanske märkte lite skillnad, ska prova igen. För övrigt tror jag mitt agg är för dåligt, när det blir krävande som Ghosts så låter det som en helikopter och det luktar bränt, har gjort en annan tråd om det redan tidigare, tror du det kan påverka prestandan i spel?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Långa laddtider botas med en snabb SSD, ser inte till nån sådan i sign.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

På tal om nått helt, helt annat. Någon som vet vilken inställning som gör sniper siktet helt svart? Satt och tweakade lite i configen, råkade nog ta bort nått av misstag, vet inte riktigt var jag ska leta... Tur att sniprarna är as tråkiga och värdelösa då!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

[QUOTE="RiHjD;14176502"]Haha, nvida fanboys snack, kola benchmarks på nätet, mitt kort är det snabbaste som går att äga just nu. Slår alla nvida, titan, 690, 780ti, alla.

Ok, är det bara i configen man ändrar det då? r_multi gpu eller nått sånt liknade? För jag tror den stog på "0" när jag installerade mitt spel, och kanske märkte lite skillnad, ska prova igen. För övrigt tror jag mitt agg är för dåligt, när det blir krävande som Ghosts så låter det som en helikopter och det luktar bränt, har gjort en annan tråd om det redan tidigare, tror du det kan påverka prestandan i spel?[/QUOT

I catalyst ska det gå att stänga av sen sätter du prestanda i texturfilteringskaviltet brukar hjälpa kan även testa med 2 gpu efter du ändrat det så du får ut max

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

[QUOTE="zfrigg;14176520"]

Skrivet av RiHjD:

Haha, nvida fanboys snack, kola benchmarks på nätet, mitt kort är det snabbaste som går att äga just nu. Slår alla nvida, titan, 690, 780ti, alla.

Ok, är det bara i configen man ändrar det då? r_multi gpu eller nått sånt liknade? För jag tror den stog på "0" när jag installerade mitt spel, och kanske märkte lite skillnad, ska prova igen. För övrigt tror jag mitt agg är för dåligt, när det blir krävande som Ghosts så låter det som en helikopter och det luktar bränt, har gjort en annan tråd om det redan tidigare, tror du det kan påverka prestandan i spel?[/QUOT

I catalyst ska det gå att stänga av sen sätter du prestanda i texturfilteringskaviltet brukar hjälpa kan även testa med 2 gpu efter du ändrat det så du får ut max

Jag använder också AMD och kan bara säga att där har du fel. I i princip alla benchmarks kommer 780 Ti ut som segrare.

Förlåt TS för OT!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Haha, nvida fanboys snack, kola benchmarks på nätet, mitt kort är det snabbaste som går att äga just nu. Slår alla nvida, titan, 690, 780ti, alla.

Ok, är det bara i configen man ändrar det då? r_multi gpu eller nått sånt liknade? För jag tror den stog på "0" när jag installerade mitt spel, och kanske märkte lite skillnad, ska prova igen. För övrigt tror jag mitt agg är för dåligt, när det blir krävande som Ghosts så låter det som en helikopter och det luktar bränt, har gjort en annan tråd om det redan tidigare, tror du det kan påverka prestandan i spel?

Inget fanboysnack. Hade kunnat skriva SLI men då hade det ju inte handlat om ditt kort. Kan väl skriva såhär: stödjer spelet ens SLI/Xfire? Nej, du kommer inte få awesome fur och physx!! För det hade gjort spelet så jävla mycket bättre..eller nej.

PS. du får testa att tanka den nya camon som dom släpper 15e. Den kanske kommer göra spelet mer spelbart!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Långa laddtider botas med en snabb SSD, ser inte till nån sådan i sign.

En SSD ska köpas, dock så om du läste rätt i början så var det inget fel på mina laddtider innan jag bytte grafikkort. Kom in i matcherna först ganska ofta, fick vänta 1 min i bland på andra spelare, eller den började räkna från 60 sek, sen hoppade den vid kanske 45-50 sek till 15-20 sek. Nu kommer jag inte när det är 5-10 kvar på nedräkningen, tror någon gång jag kommit in efter dom börjat spela. Så om du förstår, hade jag haft dessa problem sen jag köpte datorn hade jag inte klagat nu, och jag fattar fan inte varför ett byta av grafikkortet ska påverka laddtider!

[QUOTE="Casper;14176532"]

Skrivet av zfrigg:

Jag använder också AMD och kan bara säga att där har du fel. I i princip alla benchmarks kommer 780 Ti ut som segrare.

Förlåt TS för OT!

Länka gärna, alla benchmarks jag kollat på har 7990 legat i topp, har sett minst 10 st.

Skrivet av kevve1:

Inget fanboysnack. Hade kunnat skriva SLI men då hade det ju inte handlat om ditt kort. Kan väl skriva såhär: stödjer spelet ens SLI/Xfire? Nej, du kommer inte få awesome fur och physx!! För det hade gjort spelet så jävla mycket bättre..eller nej.

PS. du får testa att tanka den nya camon som dom släpper 15e. Den kanske kommer göra spelet mer spelbart!

Får vänta på nya camon helt enkelt! Jävla konstigt spel, tyckte det var fullt spelbart i början, dock använde jag fps unlocker då, men hade ju sämre kort än nu. Även med fps unlockern som jag inte vågar spela med längre är spelet värdelöst nu, det var so matt patcharna (om dom nu ens släppte några) i början gjorde det mindre optimerat för mig!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="zfrigg;14176520"]

Skrivet av RiHjD:

Haha, nvida fanboys snack, kola benchmarks på nätet, mitt kort är det snabbaste som går att äga just nu. Slår alla nvida, titan, 690, 780ti, alla.

Ok, är det bara i configen man ändrar det då? r_multi gpu eller nått sånt liknade? För jag tror den stog på "0" när jag installerade mitt spel, och kanske märkte lite skillnad, ska prova igen. För övrigt tror jag mitt agg är för dåligt, när det blir krävande som Ghosts så låter det som en helikopter och det luktar bränt, har gjort en annan tråd om det redan tidigare, tror du det kan påverka prestandan i spel?[/QUOT

I catalyst ska det gå att stänga av sen sätter du prestanda i texturfilteringskaviltet brukar hjälpa kan även testa med 2 gpu efter du ändrat det så du får ut max

Den står redan på Prestanda där, har fixat där så mycket jag kunnat på spelinställningar, utan att egentligen fått Ghosts att fungera bättre än med mitt gamla 6950 kort, vilket är sjukt konstigt, även om mitt kort gick på en gpu bara skulle det gå fortare!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Får vänta på nya camon helt enkelt! Jävla konstigt spel, tyckte det var fullt spelbart i början, dock använde jag fps unlocker då, men hade ju sämre kort än nu. Även med fps unlockern som jag inte vågar spela med längre är spelet värdelöst nu, det var so matt patcharna (om dom nu ens släppte några) i början gjorde det mindre optimerat för mig!

Det får du göra! Hoppas på en längre recension om fördelar och nackdelar med den nya camon när du testat den.

Hoppas problemet löser sig för dig!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Klockade upp mitt kort till max 1100MHz/1575MHz. Nu hänger dig spelet om jag ens försöker spela det. Klockade ner det till 840MHz/1325MHz som mitt förra kort hade, då gick det att spela innan jag klockade upp det iaf.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Det får du göra! Hoppas på en längre recension om fördelar och nackdelar med den nya camon när du testat den.

Hoppas problemet löser sig för dig!

Kan ju säga redan nu, provade sätta på mig nya strupor, ökade 4,79 fps, så det ser ljust ut!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Förvånad att tråden inte är låst än.. Vad är meningen med den? Uttrycka dina starka känslor för ditt nya kort? Du bad i alla fall om en benchmark eftersom alla du sett visat att 7990 är guds gåva till mänskilgheten: http://www.guru3d.com/articles_pages/call_od_duty_vga_graphic... (du måste scrolla ner en bit)

Permalänk
Inaktiv

Kollar man där så är ju ett gtx 660 mycket bättre som knappt kostar något.

Du får nog köpa ett kraftigare kort om du vill ha mer fps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gublo:

Förvånad att tråden inte är låst än.. Vad är meningen med den? Uttrycka dina starka känslor för ditt nya kort? Du bad i alla fall om en benchmark eftersom alla du sett visat att 7990 är guds gåva till mänskilgheten: http://www.guru3d.com/articles_pages/call_od_duty_vga_graphic... (du måste scrolla ner en bit)

Meningen med tråden är ju att förklara att ett jätte bra kort gör inte ett skit i detta skitspel, varna andra, få hjälp. Din benchmark var ju trevlig, bara för ghosts då, och för att nått inte är optimerat för just detta kort. Se igenom andra benchmarks för andra spel. Din benchmark var ju uppenbart riktad åt de som gillar och ska köpa Gforce, alla tester jag har sett ligger 7990 först och gtx 690 en liten bit efter, lustigt att i just detta spel gtx 690 är dubbelt så bra. Det är ju knappast heller någon trovärdig benchmark. Inget kort för över 60 fps, bullshit.

Skrivet av anon200632:

Kollar man där så är ju ett gtx 660 mycket bättre som knappt kostar något.

Du får nog köpa ett kraftigare kort om du vill ha mer fps.

Det är BARA det där spelet som det kortet presterar dåligt i, det lovar jag. Kolla nått annat innan du säger en sådan där korkad sak som att gtx 660 är bättre.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RiHjD:

Meningen med tråden är ju att förklara att ett jätte bra kort gör inte ett skit i detta skitspel, varna andra, få hjälp. Din benchmark var ju trevlig, bara för ghosts då, och för att nått inte är optimerat för just detta kort. Se igenom andra benchmarks för andra spel. Din benchmark var ju uppenbart riktad åt de som gillar och ska köpa Gforce, alla tester jag har sett ligger 7990 först och gtx 690 en liten bit efter, lustigt att i just detta spel gtx 690 är dubbelt så bra. Det är ju knappast heller någon trovärdig benchmark. Inget kort för över 60 fps, bullshit.

Det är BARA det där spelet som det kortet presterar dåligt i, det lovar jag. Kolla nått annat innan du säger en sådan där korkad sak som att gtx 660 är bättre.

Det är ju bättre i detta spel, inget korkat med det unge man.