Dubbla avgifter på grund av fel från företaget

Permalänk
Medlem

Dubbla avgifter på grund av fel från företaget

Hejsan det är så att när jag och min familj flyttade i juli till våran befintliga bostad, så var Boxer dom ända som kunde ge oss tv i lägenheten.
Det började med att modulen dom skickade inte funkade och sen tog det ca 7 veckor innan vi fick igång tvn. Som kompensation fick vi då 2 månader "kommer inte riktigt ihåg men tror det var 2 kanske 3 månader".

Det har nu gått 4½ månad och vi har fått 0 på alla våra fakturor hittills, sen pang bom idag så ligger det ett brev i lådan från Boxer där dom då skriver såhär.

"Hej.
På grund av ett fel i vårt system i samband med att vår faktura fick ett nytt utseende i september gick det ut dubbla kompensationer. Detta justeras nu på denna faktura vilket innebär att beloppet du ska betala denna månad är högre än vanligt. Vi tar självklart inte bort den utlovade kompensationen utan bara de som blivit dubbla.

På "Mitt Boxer" på boxer.se hittar du dina tidigare fakturor och kan se tidigare lagda kompensationer. Har du inget "Mitt Boxer-konto" skapar du det enkelt vid inloggning.
Läs mer på www.boxer.se/mitt-boxer.
Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter detta medför dig.
Med vänliga hälsning. "

Får det gå till såhär att när ett företag gör miss eller det är fel från deras sida.
Kan dom då komma och kräva in alla pengar sen när dom upptäcker problemet?

Permalänk

Ja, även om det känns surt.

Tycker inte det är så konstigt då det handlade om 2 månader i kompensation och inte 4. Det kan alltid bli fel.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Du har godkänt avtalet och är då skyldig att se till att du betalar in rätt summa. Boxer har full laglig rätt att kräva in pengarna i efterhand inom en rimlig tid.

Permalänk
Medlem

Det korta svaret är att ja det får dom, och du skriver ju själv att det var två kanske tre, du har bott där i fyra månader. Om det bara var två så blir det dubbelt denna månad. finns ju en jätte lång tråd här på forumet om att tele 2 gjorde just det här med sina kunder för nått år sedan. Dom hade missat att ta betalt för vissa samtal så dom samtalen kom i en klumpräkning.

*edit*
okej den var inte så lång
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/928795-tele...

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Ja, det kan de. Men du kan ju klaga och fråga om att de fördela merkostnaden över fler månader än en enda.

Permalänk
Avstängd

Ja så är det, finns dock en tidsgräns bakåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, eftersom ni godkänt ett avtal med Boxer.
Företaget har rätt att inom rimlig tid kräva pengar som de inte fått in pga av ett fel, som t.ex. det dom har angivet för er.

Har ni fått information om 2 månaders fritt ska ni ha det. När det då är gratis även månad tre är det egentligen ni som ska höra av er till Boxer och kontrollera detta. (vilket nu har visat sig att det hade varit en god ide så hade du sluppit sitta här med en avsevärt mycket större tv räkning som du inte kan neka att betala)

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket för alla svar

Permalänk
Medlem

Dom kan kräva pengar 3 år efteråt...står någonstans på konsumentverkets hemsida.