Tjipp,
Jag har nu fått ytterligare problem med Tele2 som påstår att de inte fått den trasiga telefon jag skickat till dem.
Det hela började i april i år då jag köpte en Galaxy S4 som inte fungerade som den skulle. Jag skickade in telefonen för reparation tre gånger och tjatade fram och tillbaks med kundservice. Detta pågick fram till slutet av Augusti då de bad mig skicka in den en fjärde gång, men detta orkade jag inte med så jag lade ner hela processen.
Ett par veckor efter detta, mitten av september någon gång, så ringde en kille på Tele2's kundtjänst och erkände att mitt ärende hade behandlats felaktigt och att jag direkt skulle få en ny telefon skickad till mig, något jag också fick. I samma veva skulle jag skicka in den gamla telefonen med den fraktsedel jag fick av dem, något jag också gjorde.
Nu, tre månader senare, påstår de att ingen telefon har anlänt och kräver mig således på 5095kr.
Hade man haft kollinumret hade det ju varit enkelt sak att kontrollera på postens hemsida, men vem sparar postens inlämningskvitton flera månader efter avslutat ärende?
Jag mailade Posten för att se om de kan få fram någon information, men det har jag inget som helst förtroende till...
Inte nog med att de slarvar med reparationen i flera månader, de ska sen också slarva bort telefonen när de får in den och kräva en hutlös summa pengar för den. Inte ens en splitterny telefon kostar 5095kr idag, och denna var till och med trasig.
Vad sjutton kan man göra i det här läget?