Google lanserar vit Nexus 7 – LG och Sony avtäcker Google Play Edition-enheter

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar vit Nexus 7 – LG och Sony avtäcker Google Play Edition-enheter

Sökjätten Google lanserar en vit version av surfplattan Nexus 7. Samtidigt avtäcker partnertillverkarna LG och Sony egna enheter enligt konceptet Google Play Edition.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Vit kan väl diskuteras då Nexus 7 ändå är svart på framsidan, rätt kan vara att den kommer med en vit baksida.

Permalänk
Medlem

LGs platta är väldigt snygg!

Permalänk
Medlem

Ironi på hög nivå. Släppa en 'vit' surfplatta som är svart på framsidan, det man i huvudsak ser när man använder den...

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Ironi på hög nivå. Släppa en 'vit' surfplatta som är svart på framsidan, det man i huvudsak ser när man använder den...

Det handlar om att förmedla en stil till andra på tunnelbanan när de glor på ens platta från andra hållet.
Hur man uppfattas av andra när man gömmer sig i plattans värd som alla andra mindless zombies med sina smartphones och plattor är viktigt. Man vill ju visa att man ändå bryr sig om andra på något sätt liksom.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Färgen på plattan känns som om det kvittar om den e svart eller vit. Speciellt då många ändå gömmer den i fodral...

Iof dåligt med fodral till nexus 7. Hittar nästan bara till gen 1.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Inaktiv

vad trevligt att google satsar bara på stora och gigantiska telefoner. Skulle vara trevligt med ren version av något som går enkelt att använda med en hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Ironi på hög nivå. Släppa en 'vit' surfplatta som är svart på framsidan, det man i huvudsak ser när man använder den...

Ja, när ska företag lära sig att bakplåten inte är framsidan. Som att säga att en lägenhet har balkong i söderläge när den har skugga hela dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Färgen på plattan känns som om det kvittar om den e svart eller vit. Speciellt då många ändå gömmer den i fodral...

Iof dåligt med fodral till nexus 7. Hittar nästan bara till gen 1.

Köpte ett suveränt fodral till min Nexus 2013. Säljaren på Webhallen rekommenderade ett lämpligt fodral direkt. Har dock inte koll på vad jag köpte
Passar perfekt dock. Fodralet var dock rätt dyrt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

LGs platta är väldigt snygg!

Ser väl bra ut, men störigt med logga på framsidan.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av anon127948:

vad trevligt att google satsar bara på stora och gigantiska telefoner. Skulle vara trevligt med ren version av något som går enkelt att använda med en hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Typ Nexus 5?

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Discokungen

Men vafan. Kan de släppa Nexus 10 2013 någon gång? Eller en Nexus 12 kanske? Hade köpt direkt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadwood:

Typ Nexus 5?

Jag som knappt kan använda nexus 4 med en hand är det inte så ultimat tyvärr...
Hoppas på att xperia z1s släpps och att den kommer som google play edition. Då är jag otroligt intresserad.

Permalänk
Medlem

Google Play?

Skrivet av Beltet:

Jag som knappt kan använda nexus 4 med en hand är det inte så ultimat tyvärr...
Hoppas på att xperia z1s släpps och att den kommer som google play edition. Då är jag otroligt intresserad.

Google Play går väl inte att använda från Sverige?
Endast US,UK och Japan vad jag förståt.

Visa signatur

tillräcklig.
Arguing on the internet is like the special olympics....you might win but you are still retarded

Permalänk
Medlem

Sorry, kollade felaktig källa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Färgen på plattan känns som om det kvittar om den e svart eller vit. Speciellt då många ändå gömmer den i fodral...

Iof dåligt med fodral till nexus 7. Hittar nästan bara till gen 1.

Skrivet av JesperT:

Köpte ett suveränt fodral till min Nexus 2013. Säljaren på Webhallen rekommenderade ett lämpligt fodral direkt. Har dock inte koll på vad jag köpte
Passar perfekt dock. Fodralet var dock rätt dyrt.

Antar det var detta?

DX har inte helt överraskande hur mycket som helst på fodralfronten för den som har tid att vänta några veckor på leverans, ta en kik här. Visst, inte samma kvalitet som det officiella fodralen, men till mindre än en femtedel av priset.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Men vafan. Kan de släppa Nexus 10 2013 någon gång? Eller en Nexus 12 kanske? Hade köpt direkt!

Håller med. Blir snart en Air istället.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av TuHack:

Håller med. Blir snart en Air istället.

Verkligen inte. Men det är trist att de är så sega.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Så himla trött på det här, Skandinavien är sltså ingen marknad google/who ever vill åt eller bryr sig om överhuvud taget? Snart slänger jag ut android helt.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Ironi på hög nivå. Släppa en 'vit' surfplatta som är svart på framsidan, det man i huvudsak ser när man använder den...

Vad är detta för dumt, dom får göra den helt i vitt tycker jag för att den ska få klassas som vit.
Ska man då kunna göra en som är röd/grön och klassa den som grön?

Skrivet av Beltet:

Jag som knappt kan använda nexus 4 med en hand är det inte så ultimat tyvärr...
Hoppas på att xperia z1s släpps och att den kommer som google play edition. Då är jag otroligt intresserad.

hehe inte jag heller så jag fick ju tyvärr sälja den pga detta.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Ironi på hög nivå. Släppa en 'vit' surfplatta som är svart på framsidan, det man i huvudsak ser när man använder den...

Min bil är grön, men den är grå på insidan och det är det jag ser i huvudsak när jag använder den, så är min bil grå då?

Skrivet av JesperT:

Det handlar om att förmedla en stil till andra på tunnelbanan när de glor på ens platta från andra hållet.
Hur man uppfattas av andra när man gömmer sig i plattans värd som alla andra mindless zombies med sina smartphones och plattor är viktigt. Man vill ju visa att man ändå bryr sig om andra på något sätt liksom.

What?! Köper jag en vit platta (eller någon annan färg) så är det för att jag tycker den är snygg, struntar fullkomligt i vad andra tycker om den, det är ändå min och jag som ska använda den

Permalänk

Kul med fler Google Play enheter. Sneglar på HTC One X Goggle Play Edition men den kostar en slant. Men vad betalar man inte för äkta android?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Min bil är grön, men den är grå på insidan och det är det jag ser i huvudsak när jag använder den, så är min bil grå då?

Skulle du säga att din bil var grön om framdelen av den var orange? Det här är en platta med vit baksida och svart framsida. Då är den svart/vit, precis som din bil skulle vara grön/orange. Förstår du? Så om jag vill köpa en platta som är vit så förväntar jag mig att den är det även på framsidan.

Skrivet av Sabelskiöld:

What?! Köper jag en vit platta (eller någon annan färg) så är det för att jag tycker den är snygg, struntar fullkomligt i vad andra tycker om den, det är ändå min och jag som ska använda den

Du förstår inte riktigt det här med ironi och sarkasm va? Till och med jag som har autism förstod det.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Ironi på hög nivå. Släppa en 'vit' surfplatta som är svart på framsidan, det man i huvudsak ser när man använder den...

Skrivet av €lysian:

Skulle du säga att din bil var grön om framdelen av den var orange? Det här är en platta med vit baksida och svart framsida. Då är den svart/vit, precis som din bil skulle vara grön/orange. Förstår du? Så om jag vill köpa en platta som är vit så förväntar jag mig att den är det även på framsidan.

Du förstår inte riktigt det här med ironi och sarkasm va? Till och med jag som har autism förstod det.

Vet inte riktigt om det var så mycket ironi eller sarkasm över det där egentligen då det är så folk över lag är i dagens samhälle, allt handlar om att ha "rätt" saker eller "rätt" stil, framför allt bland yngre, men har även börjat klättra uppåt i åldrarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Vet inte riktigt om det var så mycket ironi eller sarkasm över det där egentligen då det är så folk över lag är i dagens samhälle, allt handlar om att ha "rätt" saker eller "rätt" stil, framför allt bland yngre, men har även börjat klättra uppåt i åldrarna

Det är möjligt, men jag tolkade i alla fall hans inlägg som sarkastiskt, alternativt satiriskt. I vilket fall som helst anser jag fortfarande att en surfplatta som marknadsförs som "vit" skall vara vit även på framsidan. Annars är den svart/vit.

Edit: här är två jättebra exempel på detta:
svart/vit
vit

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk

Väntar fortfarande på en "stor" nexusplatta. Släpp nexus 10 (2013) eller nån större, t.ex. nexus 13 platta så köper jag den direkt!

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

vad trevligt att google satsar bara på stora och gigantiska telefoner. Skulle vara trevligt med ren version av något som går enkelt att använda med en hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu är ju Nexus 7 ingen telefon. Eller det kanske var N5 du syftade på?
Tycker snarare den är normalstor, är väl i så fall iPhone eller vad det är du jämför med
är liten i så fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av h@aPir@:

Google Play går väl inte att använda från Sverige?
Endast US,UK och Japan vad jag förståt.

Så.. En av dehär mobilerna kan man inte få i sverige eller missförstod jag? Om det här är fallet så får man va nöjd med CyanogenMod här i norden då.

Håller med någon som sa en Z1 play device, hade köpt med en gång!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.