Xbox One till Sverige först hösten 2014

Permalänk
Skrivet av kelthar:

HDMI in skulle jag snarare kalla hårdvara. Funktionsmässigt så syftar jag på mjukvaran. Så klart att input kommer att krävas för att kunna köra tv genom den, men jag syftar mest på de steg som jag ser att MS har tagit hitintills. Det är ganska tydligt år vilken riktning som de bär och jag tror mycket på den. Jag tycker att om man endast vill spela på sin konsol så köp en PS4, men om du vill göra fler saker (som inte är spelrelaterade) så är det XB1 som gäller.

Intressant att det sägs på andra forum också.

Samma sak igen. Snackar om alla dessa magiska funktioner som MS tydligen har men aldrig något konkret.
Bara massa snack om de steg som MS har tagit. Och att det är tydligt vilken riktning som de bär... men om du vill göra fler saker (som inte är spelrelaterade) så är det XB1 som gäller.

VILKA ÄR DESSA SAKER SOM XB1 GÖR SOM INTE PS4 GÖR??
Ge mig exempel för fan och inte hålla på att försöka gå runt frågan genom att nämna "oooohhh, MS går åt den riktningen och det är bra"! Vilken jävla riktning? Bort från Spelandet javisst. Kan du försöka gissa vad en spelkonsol först och främst borde klara av?

Och allt tjafs om att med X1 behöver man inget annat i tv-hyllan... Bullshit!
För mig skulle det innebära fler enheter i hyllan.
Skulle bli tvungen att skaffa Dekoder-box för Tv (eftersom min nuvarande tv har inbyggd dekoder). Vill jag ha mer diskutrymme, ja då måste jag skaffa en extern hårddisk som också ska ligga i hyllan. En stor jävla kamera om man vill använda röststyrning och rörelse styrning, som verkar vara mer eller mindre ett krav för att man ska kunna navigera OS'et. Och risken att bli bannad från xbox live om det går dåligt i ett spel en kväll och man råkar svära för mycket.

Och jepp, det sägs på andra forum också, men ingen kan ge raka svar vad det är som gör den så mycket bättre. För det mesta svarar dom aldrig, eller så svarar dom som dig... genom att försöka slingra sig

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av naforce:

Xbox360 nådde 80 miljoner sålda enheter i oktober, PS3 i november. Wii nådde 100 miljoner i september.

Det är dock inte helt otroligt att det sålt fler spel till både Xbox 360 och PS3 än vad som sålts till Wii då många av Wii konsollerna endast används med de spel som följde med konsollen. Har inte sett några färska siffror här men jag har för mig att 360 hade en liten ledning över PS4 vad gällde sålda spel per konsoll sist jag kollade.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

30 konsoler ? Bara Webbhallen skeppade över 1000 konsoler på release dagen och det är en butik. Hur många Xbox skeppades då ?

http://www.slate.com/blogs/moneybox/2013/12/09/microsoft_store_pentagon_city_is_empty_on_a_pre_christmas_saturday.html nuff said.

Tänk på att det är strejf som sa det där,
förvänta dig inget annat än "försvar" för Microsoft

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Hade han skrivit stabila 30 hade jag inte reagaret, nu var det just för att han skrev 60. Sen tror jag nog att den länken inte är pre-release utan retail, antagligen utan den där day1 patchen som det stod om i din länk dock.

Sure. Spelet går i stabila 720p30, som utlovat, med patchen som kom på release. Den grabben har ingen aning vad han talar om dock, 60fps i Dead Rising 3 tror jag nog aldrig kommer ske, med så mycket på skärmen samtidigt! Troligtvis var det retail-disc de installerade spelet från, men utan day one patch (aka release patch) så är det inte mycket att komma med. Tyvärr är det ju så nuförtiden, spelutvecklingen fortsätter långt efter skivorna är gjorda! Så de tester de genomförde, på pre-release builden, är irrelevanta. De problemen existerar inte längre, som tur är.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

PS4 har en mycket bättre teknisk lösning än Xbone men men vad tillför minnesbuss och grafikprocessorer.... jag vill hellre ha en dyr webbcam att dansa framför.....

Jag har en idé! Den förra generationerna sålde i slutändan bra, låt oss därför fortsätta i samma gamla fotspår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tänk på att det är strejf som sa det där,
förvänta dig inget annat än "försvar" för Microsoft

Är det inte bra att det finns en motpol till det fullständigt oproportionerliga eller rent av absurda Microsoft hat som råder på forumet?
Kan på rak arm nämna två-tre medlemmar som egentligen endast klagar på Microsoft oavsett situation eller ämne.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

"planerar du att köpa en Xbox?"
Många som jag har redan pyntat för sin XboxOne. Att försöka få tillbaka pengarna/avbryta bokningen blir bökigt.

1) Hur retarded är MSFT? De som verkligen vill ha XboxOne kommer att köpa dem från Tyskland och det är BILLIGARE än officiella svenska.
2) Hur kan tex Apple pumpa ut 500000st iPhones per dag medan MSFT har lyckats tillverka 2 miljoner XboxOne sedan augusti? Har de ingen självkritik? Varför kan de inte bygga fler? Det är en enkel PC! Det skall inte finnas hinder att bygga dessa i miljon antal/vecka.

Alla generationer tills nu så har konsoller varit subventionerade kraftigt. Detta var orsaken varför det var nästan omöjligt att få en Xbox360/PS3 under första året. Där valde Sony/MSFT att inte tillverka tillräckligt många eftersom de gick back 160 dollar (MSFT) 300 dollar (Sony) per såld enhet.

Nu när det är standard X86/AMD lek så finns det ingen orsak till detta förutom om det är dålig design på CPU/GPU (Som det finns väldigt starkt bevis för). Sony har inte detta problem. De använde standard AMD design. MSFT har problem eftersom de skulle leka med custom.

(Sony Vs MSFT är ganska ointressant. Speciellt nu när det är X86 och 95% av spelen finns billigare till PC/Steam --> TV bigscreen mode. För mig är Xbox360 controllern överlägset den bästa som finns. Klarar inte av Sonys. Dock sägs 4an vara bättre men det är inte ergonomiskt att ha pinnarna bredvid varandra!
Hela denna konsol generation är rätt så ointressant då de valt billigaste skräpgrejerna. Detta är en inställning som är totalt tvärtom mot alla generationer innan då man rent generellt haft snabbare CPU än vanliga PCs och graffekort i klass med snabbaste som fanns när de släpptes. Sony/MSFT valde båda att göra långsamt/billigt. Hade varit intressant om en av dem valt highend. Nu är båda som Nintendo)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZaInT:

Röststyrning är en gimmick, kontrollerna är en smaksak, dedikerade servrar och bra onlinetjänst har båda. Apparna är det enda som faktiskt kan vara relevant men jag anser att man spelar spel på en konsol, appar är nästintill totalt ointressant.

En gimmick som tydligen fungerar bra och som faktiskt är uppskattad av folk så att bara avfärda det rakt av är tämligen arrogant. Båda har fördelar och vilken som är bäst är personligt beroende lite på vad man är ute efter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av shompa:

För mig är Xbox360 controllern överlägset den bästa som finns. Klarar inte av Sonys. Dock sägs 4an vara bättre men det är inte ergonomiskt att ha pinnarna bredvid varandra!

... Alltså, detta är ett påstående som jag hör då och då, och blir lika förvånad varje gång. Det ergonomiska ÄR ju att ha en symmetrisk kontroll då våra händer är symmetriska. En asymmetrisk placering av spakarna innebär ju direkt att händerna/fingrarna belastas olika och detta kan ju inte kallas ergonomiskt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det här ändå är ganska bra, det visar ganska tydligt vad MS tycker om den nordiska marknaden.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Röststyrning som fungerar perfekt, skön handkontroll, bra onlinetjänst med dedikerade servrar, "Snap" funktion så att man kan köra valfri apps medans man spelar. Listan kan göras ganska lång. Däremot finns det i princip inget som talar för PS4

Inget talar för PS4 förutom kraftfullare hårdvara och ett företag som inte häver ur sig idiotiska idéer i stil med att låsa spel till konsoller och därmed inte kunna byta/låna spel med kamrater - vilket varit normen sen Nintendo 8-bit eller tidigare. Inte heller talar det för PS4 då MS tvingar alla köpare av XBOne att köpa Kinect också, oavsett om man vill ha det eller inte, ej heller är kravet på att man alltid måste vara online något negativt.

Sist men inte minst så talar ju inte det faktum att PS4 faktiskt finns ute på marknaden för konsollen heller...

Jag vet inte hur mycket av det ovanstående som Microsoft fortfarande står för och som gäller än idag, men bara det faktum att företaget kommit på och förespråkat allt ovannämnt borde tala för PS4 mer än bara lite. Skulle jag köpa en konsoll baserat på tillverkarnas relation till- och förståelse för kunderna skulle Sony vinna med hästlängder.

Sen kan man ju välja konsoll efter exklusiva titlar också om man är så lagd, men köper inte riktigt det där med handkontrollen, den kanske är skönare till XBox, men PS3/4 har ju inte en kontroll som man dör av heller.

Saken är inte svart och vit, och din generalisering till Xbox fördel visar tydligt att du valt en sida och måste låta alla andra veta det.
Jag kommer inte att köpa någon av denna generations konsoller eftersom jag tycker att dom ligger för långt efter desktopdatorer i utvecklingen och jag har en bra dator redan, det skulle vara om några år när dom sjunker till "fickpengspriser" i så fall. Generationen konsoller med stöd för 4K är det nästa som kan vara av något intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

... Alltså, detta är ett påstående som jag hör då och då, och blir lika förvånad varje gång. Det ergonomiska ÄR ju att ha en symmetrisk kontroll då våra händer är symmetriska. En asymmetrisk placering av spakarna innebär ju direkt att händerna/fingrarna belastas olika och detta kan ju inte kallas ergonomiskt.

Nu är du ute och velar, käre Antor. Ja, om majoriteten av spelen innebar tumplacering huvudsakligen på spakarna så vore ju symmetri att föredra. Dock är det inte nuläget, utan faktum är att oftast används vänstertummen för spak och högertummen för knappar. Därav är det, om jag får lov att använda din egna åsikt emot dig, mer ergonomisk att ha knapparna och vänsterspaken på samma plats (fast på var sin sida av kontrollen). Då får händerna mest symmetrisk belastning.

Jag vill tillägga att jag själv inte vet vad som är bäst eller sämst ergonomiskt. Ergonometri är inte så simpelt som symmetri, men det är inget jag väntar mig att gemene man skall veta. Det finns massor av faktorer inom begreppet ergonomi som kan tillämpas på dessa kontroller, att tro att det är så simpelt som symmetri mellan spakarna är att förenkla det å det grövsta!

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Tommy:

Inget talar för PS4 förutom kraftfullare hårdvara och ett företag som inte häver ur sig idiotiska idéer i stil med att låsa spel till konsoller och därmed inte kunna byta/låna spel med kamrater - vilket varit normen sen Nintendo 8-bit eller tidigare. Inte heller talar det för PS4 då MS tvingar alla köpare av XBOne att köpa Kinect också, oavsett om man vill ha det eller inte, ej heller är kravet på att man alltid måste vara online något negativt.

Sist men inte minst så talar ju inte det faktum att PS4 faktiskt finns ute på marknaden för konsollen heller...

Jag vet inte hur mycket av det ovanstående som Microsoft fortfarande står för och som gäller än idag, men bara det faktum att företaget kommit på och förespråkat allt ovannämnt borde tala för PS4 mer än bara lite. Skulle jag köpa en konsoll baserat på tillverkarnas relation till- och förståelse för kunderna skulle Sony vinna med hästlängder.

Sen kan man ju välja konsoll efter exklusiva titlar också om man är så lagd, men köper inte riktigt det där med handkontrollen, den kanske är skönare till XBox, men PS3/4 har ju inte en kontroll som man dör av heller.

Saken är inte svart och vit, och din generalisering till Xbox fördel visar tydligt att du valt en sida och måste låta alla andra veta det.
Jag kommer inte att köpa någon av denna generations konsoller eftersom jag tycker att dom ligger för långt efter desktopdatorer i utvecklingen och jag har en bra dator redan, det skulle vara om några år när dom sjunker till "fickpengspriser" i så fall. Generationen konsoller med stöd för 4K är det nästa som kan vara av något intresse.

Så inget talar för PS4 om man bortser från

  • bättre HW för spel

  • vettigare företagspolicy

  • finns på marknaden nu

  • (något) Lättare att

  • mindre och smidigare

Helt klart, XBO känns som den självklara vinnaren!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Klipper ut lite saker du häver ur dig för faktans skull, inte för att argumentera med dig.

Skrivet av Tommy:

idiotiska idéer i stil med att låsa spel till konsoller

Låst till konto, inte konsol. Det ryktades att det skulle finnas fina fördelar med detta systemet, men om det får vi nog aldrig veta sanningen.

Skrivet av Tommy:

MS tvingar alla köpare av XBOne att köpa Kinect också, oavsett om man vill ha det eller inte, ej heller är kravet på att man alltid måste vara online något negativt.

Nåväl, den ingår, du tvingas inte köpa den. Du kan köpa en Xbox One i andrahand utan Kinect, då den fungerar utan. Det är inte heller något krav på att vara online utöver första booten. Vi får väl se om något år huruvida det var ett klokt val eller inte att inkludera en Kinect 2.0 till varje Xbox One, det beror ju på hur väl utvecklarna nyttjar det faktum att de nu kan anta att varje användare har en Kinect, vilket de inte kunde med Xbox 360. Den är en riktigt avancerad pryl i sig, så jag hoppas de hittar på lite roliga saker med den!

Skrivet av Tommy:

Sist men inte minst så talar ju inte det faktum att PS4 faktiskt finns ute på marknaden för konsollen heller...

Ja, i det här landet gäller ju detta sannerligen!

Skrivet av Tommy:

Jag vet inte hur mycket av det ovanstående som Microsoft fortfarande står för och som gäller än idag, men bara det faktum att företaget kommit på och förespråkat allt ovannämnt borde tala för PS4 mer än bara lite. Skulle jag köpa en konsoll baserat på tillverkarnas relation till- och förståelse för kunderna skulle Sony vinna med hästlängder.

Det vore intressant om vi konsumenter var så naiva, undrar hur marknaden hade sett ut. Alla företag tänker på egna plånboken först och kunden sist. Hur mycket de tror sig kunna tänja på vårat tålamod/humör utan att tappa oss som kunder är det som skiljer.

Skrivet av Tommy:

Sen kan man ju välja konsoll efter exklusiva titlar också om man är så lagd, men köper inte riktigt det där med handkontrollen, den kanske är skönare till XBox, men PS3/4 har ju inte en kontroll som man dör av heller.

Ja, om man nu älskar sina exklusiva titlar är det ju rimligt att sikta in sig på den konsollen om man inte har något intresse alls av den andres exklusiva titlar. Kontrollen är ju subjektivt och inget att tala om alls, om jag skall vara ärlig. Du gillar det ena, jag det andra och en tredje, han föredrar Dreamcast-kontrollen.

Skrivet av Tommy:

Saken är inte svart och vit, och din generalisering till Xbox fördel visar tydligt att du valt en sida och måste låta alla andra veta det.
Jag kommer inte att köpa någon av denna generations konsoller eftersom jag tycker att dom ligger för långt efter desktopdatorer i utvecklingen och jag har en bra dator redan, det skulle vara om några år när dom sjunker till "fickpengspriser" i så fall. Generationen konsoller med stöd för 4K är det nästa som kan vara av något intresse.

Definitivt. Jag anser inte att sådana inlägg förtjänar respons, därför ger jag dig respons på din post istället för du verkar vara intelligent nog att förstå att dina argument besitter mer tyngd om de är baserade på fakta. Konsoler kommer aldrig komma ikap desktopdatorer, det går inte för det priset, och väldigt få kommer köpa konsoler för 10k som ungefär är vad vi kan vänta oss om de skall mäta sig med desktopdatorer. Vi får se om 4K slår igenom, då blir nästa generation intressant, inte minst med alla uppstickare det är tal om. TV-sändningarna i dagsläget är ju inte direkt 4K, streamad TV går ju att få med hyfsad kvalitet men inte i närheten av 4K upplösning, jag tror inte vi får se någon större nytta av 4K-TV-apparater förrän TV-sändningarna når dit!

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Yoshman;14179614]Så inget talar för PS4 om man bortser från

  • bättre HW för spel

  • vettigare företagspolicy

  • finns på marknaden nu

  • (något) Lättare att

  • mindre och smidigare

Helt klart, XBO känns som den självklara vinnaren! ;)[/QUOTE]

Nej, du kanske inte läste allt. Det är ju även många som köper konsoller baserat på exklusiva titlar, inte minst Halo och Uncharted. Det är också en faktor, vilket jag även nämnde ovan. Ergonomin hos handkontrollen diskuterar många också, men ingen av kontrollerna har dålig ergonomi egentligen, och det kan variera från person till person hur man upplever dom beroende på ens händer.

Du får det att låta som att en vettig företagspolicy inte är värt något? Det håller jag inte med om. Står man i valet och kvalet mellan två snarlika produkter kan det mycket väl vara det som tippar vågen till den enas fördel. Jag tror inte att MS påhitt den senaste tiden kommer att gå obemärkt förbi vill säga.

Det är frågan hur stor del av XBOne:s primära målgrupp lägger lika stor vikt på mediacenter-stuket som MS vill framhäva, tekniskt intresserade Sweclockare kanske inte riktigt representerar den stora massan.

Att konsollen finns på marknaden är ju en enorm fördel för den största majoriteten som ska köpa en konsoll det kommande året, om ryktet stämmer vill säga. Har man inte grejer på marknaden får man inte heller sälja något, och de flesta kommer inte att privatimportera XBOne för att få den.

Jag vågar inte utnämna någon vinnare idag, alla spelare är inte ens vid bordet än.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Tommy:

Nej, du kanske inte läste allt. Det är ju även många som köper konsoller baserat på exklusiva titlar, inte minst Halo och Uncharted. Det är också en faktor, vilket jag även nämnde ovan. Ergonomin hos handkontrollen diskuterar många också, men ingen av kontrollerna har dålig ergonomi egentligen, och det kan variera från person till person hur man upplever dom beroende på ens händer.

Du får det att låta som att en vettig företagspolicy inte är värt något? Det håller jag inte med om. Står man i valet och kvalet mellan två snarlika produkter kan det mycket väl vara det som tippar vågen till den enas fördel. Jag tror inte att MS påhitt den senaste tiden kommer att gå obemärkt förbi vill säga.

Det är frågan hur stor del av XBOne:s primära målgrupp lägger lika stor vikt på mediacenter-stuket som MS vill framhäva, tekniskt intresserade Sweclockare kanske inte riktigt representerar den stora massan.

Att konsollen finns på marknaden är ju en enorm fördel för den största majoriteten som ska köpa en konsoll det kommande året, om ryktet stämmer vill säga. Har man inte grejer på marknaden får man inte heller sälja något, och de flesta kommer inte att privatimportera XBOne för att få den.

Jag vågar inte utnämna någon vinnare idag, alla spelare är inte ens vid bordet än.

Ah, sorry. Ironi går sällan hem i skriven form.

Jag tycker i princip allt talar för att PS4 "vinner" denna generation. Rent personligen så har jag alltid gillat dual-shock mer än Xbox-kontrollen, men just den punkten är ju väldigt personlig.

Själv använder jag bara en konsol som en spelkonsol, så då känns valet ännu mer självklart.

Men i slutändan avgör spelen. Har ett Wii U nu och den är inte precis inköpt för dess enorma HW-kapacitet... Kommer köpa minst en av PS4 och XBO, köper båda om det finns tillräckligt bra exklusiva titlar. Även här lutar jag mot PS4 då de spel jag gillat bäst denna generation har endera funnits på båda konsolerna eller bara på PS3 (t.ex. Uncharted, Last Of Us, InFamous).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av naforce:

Nåväl, den ingår, du tvingas inte köpa den. Du kan köpa en Xbox One i andrahand utan Kinect, då den fungerar utan. Det är inte heller något krav på att vara online utöver första booten. Vi får väl se om något år huruvida det var ett klokt val eller inte att inkludera en Kinect 2.0 till varje Xbox One, det beror ju på hur väl utvecklarna nyttjar det faktum att de nu kan anta att varje användare har en Kinect, vilket de inte kunde med Xbox 360. Den är en riktigt avancerad pryl i sig, så jag hoppas de hittar på lite roliga saker med den!

Du tvingas köpa den eftersom det inte finns något annat alternativ. Javisst, den ingår i priset, men du slipper inte undan att betala för den om du vill ha en ny x1.

Kinect 2.0 tror inte jag kommer att bli så bra som MS vill.
Kolla tillbaks på Kinect 1 och de funktioner som utlovades av MS till den före den släpptes. Det är först nu med Kinect 2.0 som MS nästan har kommit upp till den nivån som utlovades med första versionen.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Läste bara första sidan och såg bara mycke av samma. Att MS gjort ett väldigt dåligt val bla bla bla.

De fokuserar på sin huvudmarknad där pengarna finns och ignorerar småkunder tills vidare? Detta är ett strategiskt dåligt affärsbeslut i vilken värld då? Som vanligt kretsar världen runt er person och därigenom kring detta lilla land. Men inse att Norden INTE är en stor marknad. Vi är en mariginal!

Visst, vi var tidigt ute med internet och allt, men tiden har gått och varenda lilla sketland har bra nät nu. Plus 100miljoner invånare...

Så snälla, sluta säga att detta var dödsstöten för MS. Det var snarare det mest rationella beslut de kunde ta när det framkom att de inte kan producera enheter i tillräcklig takt. Klaga istället på hur tråkigt det är att de inte lyckas få sina komponenter i tid och att vi, som ett minoritetsland, därför får en fördröjd enhet

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av naforce:

Klipper ut lite saker du häver ur dig för faktans skull, inte för att argumentera med dig.

Skrivet av naforce:

Låst till konto, inte konsol. Det ryktades att det skulle finnas fina fördelar med detta systemet, men om det får vi nog aldrig veta sanningen.

Så kanske det var, men poängen var rätt i alla fall

Skrivet av naforce:

Nåväl, den ingår, du tvingas inte köpa den. Du kan köpa en Xbox One i andrahand utan Kinect, då den fungerar utan. Det är inte heller något krav på att vara online utöver första booten. Vi får väl se om något år huruvida det var ett klokt val eller inte att inkludera en Kinect 2.0 till varje Xbox One, det beror ju på hur väl utvecklarna nyttjar det faktum att de nu kan anta att varje användare har en Kinect, vilket de inte kunde med Xbox 360. Den är en riktigt avancerad pryl i sig, så jag hoppas de hittar på lite roliga saker med den!

Om den ingår utan möjlighet att avstå är jag nästan beredd att påstå att jag blir tvingad att köpa den. Men oavsett hur man ser på det så kommer vissa att betala för hårdvara de inte vill ha. Det tycker jag är ganska lågt, men det är klart att MS kanske tror hårt på Kinect och vill få ut apparaten till hemmen.

Skrivet av naforce:

Det vore intressant om vi konsumenter var så naiva, undrar hur marknaden hade sett ut. Alla företag tänker på egna plånboken först och kunden sist. Hur mycket de tror sig kunna tänja på vårat tålamod/humör utan att tappa oss som kunder är det som skiljer.

Ja det där med företagsimage är ett helt kapitel i sig, men i alla fall i mina ögon har MS sjunkit efter dessa påhitt som dom kommit med, dock säger jag inte att Sony är ofelbara heller. Alla företag gör sina egna blundrar, men i MS fall har det varit väldigt tydligt att dom klantat sig när dom gör rena tvärvändningar och går emot sina egna policies från ena stunden till den andra. Det är oprofessionellt av ett så stort företag att inte göra bättre marknadsundersökningar än så om den typen av saker, lite som bristen på startmeny i Windows 8, men det är en annan sak.

Skrivet av naforce:

Ja, om man nu älskar sina exklusiva titlar är det ju rimligt att sikta in sig på den konsollen om man inte har något intresse alls av den andres exklusiva titlar. Kontrollen är ju subjektivt och inget att tala om alls, om jag skall vara ärlig. Du gillar det ena, jag det andra och en tredje, han föredrar Dreamcast-kontrollen.

Precis, jag håller helt med dig om kontrolldiskussionen, det finns ingen vinnare när händer kan se väldigt olika ut. Jag har själv inte varit särskilt intresserad av exklusiva titlar, och än mindre i samband med köp av konsoll, men jag undrar ändå hur många av konsollkunderna överlag som sätter stor vikt på mediacenter-grejen som MS har förespråkat, i första hand är kunderna fortfarande spelare tror jag.

Skrivet av naforce:

Definitivt. Jag anser inte att sådana inlägg förtjänar respons, därför ger jag dig respons på din post istället för du verkar vara intelligent nog att förstå att dina argument besitter mer tyngd om de är baserade på fakta. Konsoler kommer aldrig komma ikap desktopdatorer, det går inte för det priset, och väldigt få kommer köpa konsoler för 10k som ungefär är vad vi kan vänta oss om de skall mäta sig med desktopdatorer. Vi får se om 4K slår igenom, då blir nästa generation intressant, inte minst med alla uppstickare det är tal om. TV-sändningarna i dagsläget är ju inte direkt 4K, streamad TV går ju att få med hyfsad kvalitet men inte i närheten av 4K upplösning, jag tror inte vi får se någon större nytta av 4K-TV-apparater förrän TV-sändningarna når dit!

Jag förstår att desktopdatorer ligger före konsoller och alltid kommer att göra det, men får ändå uppfattningen att PS4 och Xbox one är en generation efter i utvecklingen och kanske borde kommit typ två år sen. Men jag är inte så djupt insatt i alla detaljer kring konsollerna så min uppfattning kanske inte stämmer. Att 1080p inte är standard på konsoll idag är inte okej i mina ögon.

Däremot håller jag inte riktigt med dig om att vi inte får någon större nytta av 4K-TV innan tv-sändningarna är där. Vi har ju idag väldigt stor nytta (anser jag i alla fall!) av 1080p fast det fortfarande är relativt få tv-sändningar som sänds i den upplösningen. Jag hoppas bara på att hårdvaruutvecklingen hos grafikkort och annat går så pass fort att vi snart kan lira datorspel i 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ah, sorry. Ironi går sällan hem i skriven form.

Jag tycker i princip allt talar för att PS4 "vinner" denna generation. Rent personligen så har jag alltid gillat dual-shock mer än Xbox-kontrollen, men just den punkten är ju väldigt personlig.

Själv använder jag bara en konsol som en spelkonsol, så då känns valet ännu mer självklart.

Men i slutändan avgör spelen. Har ett Wii U nu och den är inte precis inköpt för dess enorma HW-kapacitet... Kommer köpa minst en av PS4 och XBO, köper båda om det finns tillräckligt bra exklusiva titlar. Även här lutar jag mot PS4 då de spel jag gillat bäst denna generation har endera funnits på båda konsolerna eller bara på PS3 (t.ex. Uncharted, Last Of Us, InFamous).

Fan, jag missade helt din ironi, det är sant att det är sjukt svårt att avgöra i text

Jag kommer att avvakta ett bra tag innan jag eventuellt köper någon av konsollerna, jag ser idag inget behov av någon av dom eftersom jag tycker att det funkar bra att spela på datorn. På konsoll har jag mest lirat fighting-spel så där skulle Killer Instinct på XBOne vara ganska ballt, men det är inte värt flera tusen kronor för mig, inklusive Kinect

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Du tvingas köpa den eftersom det inte finns något annat alternativ. Javisst, den ingår i priset, men du slipper inte undan att betala för den om du vill ha en ny x1.

Kinect 2.0 tror inte jag kommer att bli så bra som MS vill.
Kolla tillbaks på Kinect 1 och de funktioner som utlovades av MS till den före den släpptes. Det är först nu med Kinect 2.0 som MS nästan har kommit upp till den nivån som utlovades med första versionen.

Ja, precis som med strömkontakten, HDMI-kabeln, kontrollen, och i Xbox Ones fall, batterierna till kontrollen. Vet inte om batterier ingår till PS4, men whatever. Alla dessa kan du hoppa över och skaffa på andra, billigare sätt om du nu ens vill ha dem. Skillnaden är att det anser du, och de flesta, skall ingå, medan Kinect inte skall. Därför menar jag att det faktum att de gjort Kinect 2.0 till en inkluderad produkt gör att den ingår i köpet och är inget du tvingas köpa. Om du nu inte menar att du tvingas köpa HDMI-kabeln, kontrollen och resten också. Kinect 1 är mäktig. Produkten är det inget fel på, har du inte sett alla grymma saker utvecklare har hittat på med den när de utforskar teknologin? Kinect 2 är flera gånger mäktigare än den, möjligheterna är enorma. Problemet med Kinect 1 var att den inte fanns till så många 360s, så marknaden för spelutvecklarna att hitta på fina funktioner med den var i princip värdelös. Nu när mer eller mindre alla Xbox One har en Kinect 2 inkopplad kan spelutvecklarna tänka lite annorlunda! Återstår att se hur bra det blir, jag vågar påstå att det är allt för tidigt att konstatera något iaf.

Skrivet av Tommy:

Så kanske det var, men poängen var rätt i alla fall
Om den ingår utan möjlighet att avstå är jag nästan beredd att påstå att jag blir tvingad att köpa den. Men oavsett hur man ser på det så kommer vissa att betala för hårdvara de inte vill ha. Det tycker jag är ganska lågt, men det är klart att MS kanske tror hårt på Kinect och vill få ut apparaten till hemmen.

Se ovan!

Skrivet av Tommy:

Ja det där med företagsimage är ett helt kapitel i sig, men i alla fall i mina ögon har MS sjunkit efter dessa påhitt som dom kommit med, dock säger jag inte att Sony är ofelbara heller. Alla företag gör sina egna blundrar, men i MS fall har det varit väldigt tydligt att dom klantat sig när dom gör rena tvärvändningar och går emot sina egna policies från ena stunden till den andra. Det är oprofessionellt av ett så stort företag att inte göra bättre marknadsundersökningar än så om den typen av saker, lite som bristen på startmeny i Windows 8, men det är en annan sak.

Jag håller med, varje gång ett företag inte lyckas sköta sina påhitt snyggt sjunker de ju. Beroende på hur kritiskt inställd man är från början får det ju olika utslag, själv förstår jag att alla företag bara bryr sig om pengar och har inget förtroende för något av dem i princip, så "MS-blundern" (som jag för övrigt var positivt inställd till) påverkade mig inte. Jag tycker dock självklart att de måste utöka sin marknadsundersökningsdivision, den verkar ju vara total katastrof med tanke på deras beslut. De kan fråga mig om det kommer vara poppis att ta bort start-menyn så kan jag svara..

Skrivet av Tommy:

Precis, jag håller helt med dig om kontrolldiskussionen, det finns ingen vinnare när händer kan se väldigt olika ut. Jag har själv inte varit särskilt intresserad av exklusiva titlar, och än mindre i samband med köp av konsoll, men jag undrar ändå hur många av konsollkunderna överlag som sätter stor vikt på mediacenter-grejen som MS har förespråkat, i första hand är kunderna fortfarande spelare tror jag.

Där tror jag du saknar en viktig poäng, eller underskattar den (eller så överskattar MS den kraftigt). MS vill ändra definitionen av konsollkunder, från det traditionella spelandet till en viktig komponent under TVn. De vill finnas under alla TV-apparater, varesig du är intresserad av Halo eller ej. Av oss, traditionella konsollkunder är väl intresset inte så stort, personligen tycker jag det är nice med mer features för framtiden, att man kan nyttja den så mycket även när man inte spelar, typ som sin dator. Frågan är om MS lyckas ta sig in i gemene mans vardagsrum, ge det ett år eller två så vet vi nog, då får vi även ett klart svar på om deras strategi var bra eller dålig. Just nu är ju de flesta kunderna spelare, men när de säljs för 3000 på någon mellandagsrea 2015 tror jag många som inte spelar kan tänka sig köpa en. Menmen, spekulationer och åter spekulationer tillför föga till diskussionen.

Skrivet av Tommy:

Jag förstår att desktopdatorer ligger före konsoller och alltid kommer att göra det, men får ändå uppfattningen att PS4 och Xbox one är en generation efter i utvecklingen och kanske borde kommit typ två år sen. Men jag är inte så djupt insatt i alla detaljer kring konsollerna så min uppfattning kanske inte stämmer. Att 1080p inte är standard på konsoll idag är inte okej i mina ögon.

Jag håller delvis med dig. Jag hade nog föredragit om de båda hade kommit om ytterligare ett år med lite bättre prestanda istället! För två år sedan hade vi inte kunnat få den här prestandan för det priset, tyvärr. 1080p kan vara standard på konsol, problemet ligger ju i att utvecklarna testar massa olika inställningar för att ta reda på vad som ser bäst ut på just TV. Full AA, 720p, 30fps? 1080p60 med kassa skuggor och dåliga vattenreflektioner? 1080p60 säger inte så mycket, att se spelet in action säger desto mer är min åsikt. Sen kan man ju argumentera för att de borde klara 1080p60 med dugliga inställningar oavsett, men då återkommer vi till pris/prestanda-problemet jag talade om lite tidigare. För målpriset måste de helt enkelt skala ner på något. Om vi antar att båda konsollerna är lika dyra i sig (Xbox One utan Kinect) så snackar vi i runda slängar 3500kr för lådan eller nått, det är inte mycket pengar. Hade de dock kunnat gå back mer på konsollerna men få in pengarna på andra håll, typ om de hade haft MS-policyn som blev så hatad (bl.a. ingen begagnatmarknad) så kanske vi hade kunnat få mer prestanda. Självklart hade vi inte fått det ur Xbox One då den redan var framtagen då, men om det beslutet hade tagits och visats upp tidigare kanske de hade kunnat budgetera en större förlust av konsollförsäljningen som de räknar med att ta igen på andra håll.

Skrivet av Tommy:

Däremot håller jag inte riktigt med dig om att vi inte får någon större nytta av 4K-TV innan tv-sändningarna är där. Vi har ju idag väldigt stor nytta (anser jag i alla fall!) av 1080p fast det fortfarande är relativt få tv-sändningar som sänds i den upplösningen. Jag hoppas bara på att hårdvaruutvecklingen hos grafikkort och annat går så pass fort att vi snart kan lira datorspel i 4K

Vart är marknaden för 4K-upplösning? I en 100" TV kan jag tänka mig att det är trevligt med en 4K-bluray, men i övrigt tror jag intresset är relativt svalt. Jag kanske är ute och cyklar, vem vet. För övrigt så kan vi väl spela datorspel i 4K med toppkorten i dagsläget? Vet inte hur snyggt det är dock jämfört med de andra alternativen, om det är relativt märkbart.

Jag ber om ursäkt för dåliga styckesindelningar och dylikt, jag är inget vidare koncentrerad.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av naforce:

Ja, precis som med strömkontakten, HDMI-kabeln, kontrollen, och i Xbox Ones fall, batterierna till kontrollen. Vet inte om batterier ingår till PS4, men whatever. Alla dessa kan du hoppa över och skaffa på andra, billigare sätt om du nu ens vill ha dem. Skillnaden är att det anser du, och de flesta, skall ingå, medan Kinect inte skall. Därför menar jag att det faktum att de gjort Kinect 2.0 till en inkluderad produkt gör att den ingår i köpet och är inget du tvingas köpa. Om du nu inte menar att du tvingas köpa HDMI-kabeln, kontrollen och resten också. Kinect 1 är mäktig. Produkten är det inget fel på, har du inte sett alla grymma saker utvecklare har hittat på med den när de utforskar teknologin? Kinect 2 är flera gånger mäktigare än den, möjligheterna är enorma. Problemet med Kinect 1 var att den inte fanns till så många 360s, så marknaden för spelutvecklarna att hitta på fina funktioner med den var i princip värdelös. Nu när mer eller mindre alla Xbox One har en Kinect 2 inkopplad kan spelutvecklarna tänka lite annorlunda! Återstår att se hur bra det blir, jag vågar påstå att det är allt för tidigt att konstatera något iaf.

HDMI-kabel, kontroll och strömkontakt är ändå mer essentiella grejer än Kinect som majoriteten ser som ett tillbehör/gimmick.
Jag säger inget om huruvida Kinect är bra eller dåligt, men kan tycka att jag är inte den som skulle vilja köpa den för att jag spelar med kontroll och inte genom att vifta omkring med armarna. Andra vill säkert spela på andra sätt.

Skrivet av naforce:

Där tror jag du saknar en viktig poäng, eller underskattar den (eller så överskattar MS den kraftigt). MS vill ändra definitionen av konsollkunder, från det traditionella spelandet till en viktig komponent under TVn. De vill finnas under alla TV-apparater, varesig du är intresserad av Halo eller ej. Av oss, traditionella konsollkunder är väl intresset inte så stort, personligen tycker jag det är nice med mer features för framtiden, att man kan nyttja den så mycket även när man inte spelar, typ som sin dator. Frågan är om MS lyckas ta sig in i gemene mans vardagsrum, ge det ett år eller två så vet vi nog, då får vi även ett klart svar på om deras strategi var bra eller dålig. Just nu är ju de flesta kunderna spelare, men när de säljs för 3000 på någon mellandagsrea 2015 tror jag många som inte spelar kan tänka sig köpa en. Menmen, spekulationer och åter spekulationer tillför föga till diskussionen.

Jag förstår konceptet, men tror inte riktigt på det. Det återstår som sagt att se hur apparaten mottas av kunderna.

Skrivet av naforce:

Jag håller delvis med dig. Jag hade nog föredragit om de båda hade kommit om ytterligare ett år med lite bättre prestanda istället! För två år sedan hade vi inte kunnat få den här prestandan för det priset, tyvärr. 1080p kan vara standard på konsol, problemet ligger ju i att utvecklarna testar massa olika inställningar för att ta reda på vad som ser bäst ut på just TV. Full AA, 720p, 30fps? 1080p60 med kassa skuggor och dåliga vattenreflektioner? 1080p60 säger inte så mycket, att se spelet in action säger desto mer är min åsikt. Sen kan man ju argumentera för att de borde klara 1080p60 med dugliga inställningar oavsett, men då återkommer vi till pris/prestanda-problemet jag talade om lite tidigare. För målpriset måste de helt enkelt skala ner på något. Om vi antar att båda konsollerna är lika dyra i sig (Xbox One utan Kinect) så snackar vi i runda slängar 3500kr för lådan eller nått, det är inte mycket pengar. Hade de dock kunnat gå back mer på konsollerna men få in pengarna på andra håll, typ om de hade haft MS-policyn som blev så hatad (bl.a. ingen begagnatmarknad) så kanske vi hade kunnat få mer prestanda. Självklart hade vi inte fått det ur Xbox One då den redan var framtagen då, men om det beslutet hade tagits och visats upp tidigare kanske de hade kunnat budgetera en större förlust av konsollförsäljningen som de räknar med att ta igen på andra håll.

Jag anser (önskar?) bara att idag borde man kunna få ner kostnaden via massproduktion av komponenter till konsoller så pass att det är möjligt att som standard köra 1080p med helt okej inställningar, de flesta TV-apparater i hemmen måste stödja 1080p vid det här laget ändå. Att inte uppnå detta känns förlegat.

Skrivet av naforce:

Vart är marknaden för 4K-upplösning? I en 100" TV kan jag tänka mig att det är trevligt med en 4K-bluray, men i övrigt tror jag intresset är relativt svalt. Jag kanske är ute och cyklar, vem vet. För övrigt så kan vi väl spela datorspel i 4K med toppkorten i dagsläget? Vet inte hur snyggt det är dock jämfört med de andra alternativen, om det är relativt märkbart.

Jag ber om ursäkt för dåliga styckesindelningar och dylikt, jag är inget vidare koncentrerad.

Om du läst trådarna om 4K-skärmarna som kommit nu så är det en liten fingervisning om att en marknad definitivt finns för 4K. TV-sändningar är ju idag bara en liten del av användningsområdena för en TV-apparat, det lär inte dröja alltför länge innan många kör desktops med 4K och lite senare även ser film i samma upplösning. Bearbetning av text och bild är också marknader som välkomnar 4K med öppna armar. Det jag menade med mitt tidigare inlägg var att för mig var inte den nya generationen med PS4 och XBOne lika imponerande som PS3 vs PS2, därav att jag vill se 4K för att känna mig uppspelt över en ny konsoll

Permalänk
Medlem

Om vi nu är så obetydliga och små här i norden så kan väl inte en sändning till oss skada den s.k kärnmarknaden mycket. Känns som att vi har blivit rövk..... rätt mycket av MS nu, Suck.
Hoppas uppgifterna inte blir till sanning för det känns lite tråkigt att behöva betala fullpris för en nästan 1år gammal produkt, vilket priset med största sannolikhet kommer att bli.
Fast kanske många har köpt PS4 så dom blir tvungna att dumpa priset för att få iväg dom hmm

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Nej, varför betala dubbelt så mycket för att spela en dåligt optimerad port!? Rullar förmodligen bättre på konsollen.

Skickades från m.sweclockers.com

Njä, det har det aldrig gjort. Dessutom suger konsoller på FPS, oavsett vad man säger. FPS = mus!

Skrivet av Yoshman:

D.v.s man måste explicit anpassa sitt programvara för eSDRAM. Fast 32MB är inte tillräckligt för att man ska kunna använda det till speciellt mycket mer än Z-buffer + render-buffer, så det borde inte vara raketforskning att använda detta minne på ett bra sätt.

Ja, fast underskatta inte människor som Carmack som kan trolla med vad som helst.

Skrivet av sKRUVARN:

Haha men nu får du ju ta å ge dig, båda är ju baserade på en ny plattform så vad fan snackar du om? Är förövrigt extremt få studios som bara gör exlusiva titlar, när det kommer till optimering i det här fallet så lär ju de som gjort mycket för PC ha störst fördel, men ja är ju inte direkt exotisk hårdvara så lär inte spela så stor roll den här generationen. Och du är medveten om att det sitter i princip samma CPU och GPU i ps4 och xbox va? PS4at har bara en kraftigare variant, är inte svårare att utnyttja det än att kunna skruva upp upplösningen... Med din logik så skulle det ta flera år för att kunna utnyttja ett 7870 mer än ett 7850 på PC.

Vilket konsol som är "bäst" låter jag vara osagt, som vanligt så beror det helt på hur det kommer se ut med spelen och imo så har ingen av konsolerna så bra releasetitlar så det är bara vänta å se. Bästa spelupplevelsen får man fortfarande på en bra PC så det krävs att det kommer ett antal bra exlusiva titlar för att det ska vara värt med någon av konsolerna om man har en bra dator imo.

Jo, men MS har byggt kärnor/OS sen barnsben medans Sony gjorde freestyles. ... MS kan bara dra ut en x86-kärna ur mängden, modda den och köra på.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naforce:

Nu är du ute och velar, käre Antor. Ja, om majoriteten av spelen innebar tumplacering huvudsakligen på spakarna så vore ju symmetri att föredra. Dock är det inte nuläget, utan faktum är att oftast används vänstertummen för spak och högertummen för knappar. Därav är det, om jag får lov att använda din egna åsikt emot dig, mer ergonomisk att ha knapparna och vänsterspaken på samma plats (fast på var sin sida av kontrollen). Då får händerna mest symmetrisk belastning.

Öh, nej? Majoriteten av alla konsolspel innebär tumplacering huvudsakligen på spakarna. Rent krasst sätt så används främst de analoga spakarna och triggers/bumpers i dagens konsolspel med knapparna som en liten krydda vid sidan om. Detta är inte så konstigt, då det görs väldigt få 2D-spel numera.

Citat:

Jag vill tillägga att jag själv inte vet vad som är bäst eller sämst ergonomiskt. Ergonometri är inte så simpelt som symmetri, men det är inget jag väntar mig att gemene man skall veta. Det finns massor av faktorer inom begreppet ergonomi som kan tillämpas på dessa kontroller, att tro att det är så simpelt som symmetri mellan spakarna är att förenkla det å det grövsta!

Nej, givetvis inte, eftersom det inte finns någonting som kallas "ergonometri".

Alvarligt talat, jag misstänker att du inte har den blekaste om vad ergonomi ens är baserat på vad du säger. Men om vi säger så här: Skriver du dina inlägg på ett tangentbord som tillåter symmetrisk fingersättning, eller är ena halvan liksom förskjuten framåt, lite vriden och nedsänkt något? Är ditt ena armstöd på din stol något högre och något förskjutet än det andra? Är ratten på din (eller dina föräldrars bil) rund, eller är vänstra halvan rund och högra fyrkantig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Är det inte bra att det finns en motpol till det fullständigt oproportionerliga eller rent av absurda Microsoft hat som råder på forumet?
Kan på rak arm nämna två-tre medlemmar som egentligen endast klagar på Microsoft oavsett situation eller ämne.

Skillnad på att hitta på saker och att tycka. När man börjar hitta på grejer för att försvara så går det åt helt fel håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Samma sak igen. Snackar om alla dessa magiska funktioner som MS tydligen har men aldrig något konkret.
Bara massa snack om de steg som MS har tagit. Och att det är tydligt vilken riktning som de bär... men om du vill göra fler saker (som inte är spelrelaterade) så är det XB1 som gäller.

VILKA ÄR DESSA SAKER SOM XB1 GÖR SOM INTE PS4 GÖR??
Ge mig exempel för fan och inte hålla på att försöka gå runt frågan genom att nämna "oooohhh, MS går åt den riktningen och det är bra"! Vilken jävla riktning? Bort från Spelandet javisst. Kan du försöka gissa vad en spelkonsol först och främst borde klara av?

Och allt tjafs om att med X1 behöver man inget annat i tv-hyllan... Bullshit!
För mig skulle det innebära fler enheter i hyllan.
Skulle bli tvungen att skaffa Dekoder-box för Tv (eftersom min nuvarande tv har inbyggd dekoder). Vill jag ha mer diskutrymme, ja då måste jag skaffa en extern hårddisk som också ska ligga i hyllan. En stor jävla kamera om man vill använda röststyrning och rörelse styrning, som verkar vara mer eller mindre ett krav för att man ska kunna navigera OS'et. Och risken att bli bannad från xbox live om det går dåligt i ett spel en kväll och man råkar svära för mycket.

Och jepp, det sägs på andra forum också, men ingen kan ge raka svar vad det är som gör den så mycket bättre. För det mesta svarar dom aldrig, eller så svarar dom som dig... genom att försöka slingra sig

Ja, XB är så mycket mer än bara en spelkonsol. Jag ser att du håller med mig där. XB är mer ett paket.

Skype, tv-styrning, snap:a, multitasking/minimerande av spel, navigering med röstkommandon (alla reviews har sagt att det var sjukt bra, förutom de gånger som man fick upprepa sig en gång), forzas utnyttjande av molnet (fantastiskt roligt exempel på vad som görs), en onlinetjänst som faktiskt fungerar bra och inte brakar ihopa som PSN ... och det är de som jag ser nu.

Låt mig fråga dig vad som är nytt och fräscht med PS4? Vad har de försökt åstadkomma förutom att de har stoppat in lite snabbare hårdvara?

Du säger att du är ute efter en spelkonsol, men det är exakt vad du får. En hund som kan göra ett trick, inget mer.

Så ja, sitt du och navigera dig upp och ner i olika textmenyer med dina gulliga knappar, medans jag sitter och skriker "död åt tengil" och möts av en orgasm av nöje.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Om den här nyheten stämmer kommer jag köpa PS4 om det blir aktuellt med konsoll, bara som ett ställningstagande. Är det som ni spekulerar pga optimering av Kinect får dom väl isf erbjuda möjlighet att köpa med engelsk röststyrning och få sitt eget språk via uppdatering.
MS är iofs inte ensamma om att frysa ut delar av världen tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Öh, nej? Majoriteten av alla konsolspel innebär tumplacering huvudsakligen på spakarna. Rent krasst sätt så används främst de analoga spakarna och triggers/bumpers i dagens konsolspel med knapparna som en liten krydda vid sidan om. Detta är inte så konstigt, då det görs väldigt få 2D-spel numera.

Om så är fallet får jag be om ursäkt. Jag har massor av speltimmar på Xbox 360 och delar inte den uppfattningen, oftast styr jag kameran med högerspaken. Är väl mest i action-spel man ser att höger spak används mer än knapparna?

Skrivet av Cinder:

HDMI-kabel, kontroll och strömkontakt är ändå mer essentiella grejer än Kinect som majoriteten ser som ett tillbehör/gimmick.
Jag säger inget om huruvida Kinect är bra eller dåligt, men kan tycka att jag är inte den som skulle vilja köpa den för att jag spelar med kontroll och inte genom att vifta omkring med armarna. Andra vill säkert spela på andra sätt.

Ja, precis, det är ju det jag menar. Dock måste du inte vifta med armarna för att nyttja en kinect, men låt oss lämna det ämnet, jag tror inte vi kommer någonvart. Jag har försökt förklara varför det kan vara positivt att den är med, utöver det finns det inte mycket vi kan diskutera.

Skrivet av Cinder:

Jag förstår konceptet, men tror inte riktigt på det. Det återstår som sagt att se hur apparaten mottas av kunderna.

Yes!

Skrivet av Cinder:

Jag anser (önskar?) bara att idag borde man kunna få ner kostnaden via massproduktion av komponenter till konsoller så pass att det är möjligt att som standard köra 1080p med helt okej inställningar, de flesta TV-apparater i hemmen måste stödja 1080p vid det här laget ändå. Att inte uppnå detta känns förlegat.

Ja, jag hade också hoppats på det, menmen. Det stör mig inte åtminstone, spelen är lika roliga oavsett och ser bra ut!

Skrivet av Cinder:

Om du läst trådarna om 4K-skärmarna som kommit nu så är det en liten fingervisning om att en marknad definitivt finns för 4K. TV-sändningar är ju idag bara en liten del av användningsområdena för en TV-apparat, det lär inte dröja alltför länge innan många kör desktops med 4K och lite senare även ser film i samma upplösning. Bearbetning av text och bild är också marknader som välkomnar 4K med öppna armar. Det jag menade med mitt tidigare inlägg var att för mig var inte den nya generationen med PS4 och XBOne lika imponerande som PS3 vs PS2, därav att jag vill se 4K för att känna mig uppspelt över en ny konsoll

Dem har jag inte läst, ämnet intresserar mig inte, men tack för infon! Jag håller delvis med dig angående den nya generationen. PS4 imponerar mig inte ens en bråkdel så mycket som PS3 gjorde, däremot måste jag säga att jag är imponerad av Xbox One. Jag anser att det faktum att MS valde att gå sin egen väg med denna generationen, likt det Nintendo gjorde med Wii, är imponerande. Återstår att se hur det ter sig, vem vet! So far so good iaf, för både Sony och Microsoft, då de båda har sålt över 2 miljoner enheter redan och verkar vara backordrade en del, återstår att se hur väl sales står sig och hur mycket nytt de lyckas implementera innan nästa jul innan vi kan börja sia om något på riktigt. Faktum kvarstår dock, om Xbox One inte släpps i Sverige förrän Q3 2014 ser det inte ut att bli mycket tävling i just det här landet.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Om den här nyheten stämmer kommer jag köpa PS4 om det blir aktuellt med konsoll, bara som ett ställningstagande. Är det som ni spekulerar pga optimering av Kinect får dom väl isf erbjuda möjlighet att köpa med engelsk röststyrning och få sitt eget språk via uppdatering.
MS är iofs inte ensamma om att frysa ut delar av världen tyvärr.

Det som kallas import menar du?

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition