Vad gör/betyder Max_fps?? CS GO

Permalänk
Medlem

Vad gör/betyder Max_fps?? CS GO

Hej!
Jag har hört och sätt att många skriver in i console typ "Max_fps 300" eller "Max_fps 120".
Vad gör det att skriva så?
Jag vill ha så mycket fps som är möjligt vad borde jag skriva in? Eller borde jag inte skriva in något?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du märker knappast av någon skillnad på >300fps. Så den spärren ligger där för att hindra din dator att göra en massa jobb du inte märker av

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keymin:

Hej!
Jag har hört och sätt att många skriver in i console typ "Max_fps 300" eller "Max_fps 120".
Vad gör det att skriva så?
Jag vill ha så mycket fps som är möjligt vad borde jag skriva in? Eller borde jag inte skriva in något?
Tack på förhand

Det många gör är att försöka lägga sig på en synk med skärmens Hertz.
Alltså om skärmen ligger på 120Hz så försöker man lägga sig på 120fps.
Dessutom med en V-sync OFF

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem

skriv in max_fps 0 så får du så mkt som möjligt.

Permalänk
Medlem

Kör man inte 300fps i cs:go för att motorn fungerar bäst då?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Kör man inte 300fps i cs:go för att motorn fungerar bäst då?

Den gjorde det i CS:S men i CS:GO är servrarna låsta till 64, 104 eller 128 tick, vinsterna för att gå över det är så små att de ofta förlorades pga nätverksbegränsningar m.m.
Dock högre FPS ger en smidigare känsla men t.ex. blir det effekter så som att du skjuter någon, ser blodstänk men ingen träff registreras för din klient har uppdaterat mer än servern och infon ni jobbar på skiljer sig.

Optimalt borde egentligen att köra exakt samma FPS som servern kör FPS/tickrate, fördelen med att köra lite mer är möjligen att du kan ha tur att prediction modellen faller exakt in och du och servern är helt i synk på vad som sedan sker och din hit registreras perfekt, själv märker jag att vissa omgångar verkar allt sitta medan andra kan jag tömma ett mag på 1meters avstånd och missa allt

Samma som att man ibland bara ser någon skjuta 1 skott och döda en fast den egentligen skjutit flera osv.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood