Microsoft säljer två miljoner Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Microsoft säljer två miljoner Xbox One

På bloggen Xbox Wire avslöjar Microsoft att två miljoner Xbox One sålts de första 18 dagarna på marknaden, vilket är något lägre än Playstation 4 som säljs i fler länder.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Skäggig legend

Jag vill verkligen gilla Xbox, men kan verkligen inte det på pappret, får se när jag har klämt på båda för att jämföra. Precis som Emil säger: prestanda har aldrig varit det viktiga i en konsol. Efter alla missar som Microsoft har gjort har jag verkligen svårt för det! >.<

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

[opinion]PS4 har redan vunnit/håller på att vinna slaget eftersom Xbone inte ens har lyckats komma ut på världsmarknaden...[/opinion]

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Gillar och tänkt köpa Xbox One men att skjuta på lanseringar och ge vaga svar gjorde så att jag avbeställde hela skiten, Konsol + kontroller + spel..

Får se om jag ändrar mig i framtiden men nu känns det bara som en pungspark mot oss som väntat på detta.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Avstängd

Även om jag har varit en Playstation-fanboy som haft PS1/PS2 och nu PS3 tror jag att Xbox One vinner denna generation. Konsolen har så mycket potential, främst tack vare Kinect 2.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

PS4 har redan vunnit slaget eftersom Xbone inte ens har lyckats komma ut på världsmarknaden...

*** raderat ***

Xbox 1 släpptes i 13 länder medans ps4 i 32...o ändå så är försprånget inte stor.

Jag köppte ps4 klarade av Killzone o resogun o nu har jag faktist tråkigt med min ps4..inga spel o spela juhh
Men xboxen är på hela riden.. forza,ryse o killer instinkt

Jag tror faktist att dom flesta som köppt ps4 som jag saknar spel till den...
Second son släpps snart juhh men det är ändå ett par månader dit :-S
Men xboxen underhåller med sina spel.
Känns som Xbox säljer mer o mer på grund av att ps4 inte har spel ..o då menar jag exklusiva titlar..
Snälla jag har hört det innan...det kommer...40 utvecklare gör spel..100 nu...nu gör 180 utvecklare spel för ps4...men fotforande inget rök av dom.
Men köpper man xbox så har du ett bra urval..om du inte gillar fps bara så finns det forza,ryse.D3 onästa år kommer titanfall o halo

Ps4 har snabbare GPU men vad spelar det för roll om det inte finns spel?? Ej okej Sony no no no

§ 1.2 och 1.5
Visa signatur

I7-3930K/ 16 g 1600 mhz/ ASUS RAMPAGE IV BLACK ED/2x 780 ti SLI/ XFX Proseries Black Edition 1250W PSU/ SAMSUNG SSD 840 EVO 1TB/
Jag spelar på en Panasonic vt65 :-)
Konsol / xboz1 ( forza5,ryse,Cod )
Ps4 ( Bf 4,Fifa 14, Ac Black flag, Killzone)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ivek:

Hahaha den va rolig ps 4 har sålt 100 000 ex fler o dom har vunnit?? Typiskt sony fanboy o skriva nåt sånt idiotiskt :-S

Xbox 1 släpptes i 13 länder medans ps4 i 32...o ändå så är försprånget inte stor.

Jag köppte ps4 klarade av Killzone o resogun o nu har jag faktist tråkigt med min ps4..inga spel o spela juhh
Men xboxen är på hela riden.. forza,ryse o killer instinkt

Jag tror faktist att dom flesta som köppt ps4 som jag saknar spel till den...
Second son släpps snart juhh men det är ändå ett par månader dit :-S
Men xboxen underhåller med sina spel.
Känns som Xbox säljer mer o mer på grund av att ps4 inte har spel ..o då menar jag exklusiva titlar..
Snälla jag har hört det innan...det kommer...40 utvecklare gör spel..100 nu...nu gör 180 utvecklare spel för ps4...men fotforande inget rök av dom.
Men köpper man xbox så har du ett bra urval..om du inte gillar fps bara så finns det forza,ryse.D3 onästa år kommer titanfall o halo

Ps4 har snabbare GPU men vad spelar det för roll om det inte finns spel?? Ej okej Sony no no no

Det är som sagt svårt att jämföra försäljningssiffrorna. Xbox One är dyrare. Playstation 4 har släppts i fler länder, men hur många konsoler som sammanlagt har producerats och blivit tillgängliga i butik är också en faktor. Kanske har Microsoft lyckats producera fler för de 13 länder man lanserat i?

Vi får vänta med att utropa en vinnare, det lär dröja något år innan vi vet.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Discokungen
Skrivet av XHI:

Jag vill verkligen gilla Xbox, men kan verkligen inte det på pappret, får se när jag har klämt på båda för att jämföra. Precis som Emil säger: prestanda har aldrig varit det viktiga i en konsol. Efter alla missar som Microsoft har gjort har jag verkligen svårt för det! >.<

Precis så. Efter att enbart ha haft den riktiga Xbox 1 och Xbox 360 så är jag lite trött på Microsoft. Jag blir tvingad till att ha en halvsvensk dashboard för att systemspråket inte finns på svenska och att man inte KAN ändra språk för marketplace. Riktigt irriterande. Sen har dashboarden bara blivit mer svårnavigerad med alla uppdateringar. Även om den är klart snyggare nu så är jag inte sugen på minst tre undermenyer för att kunna göra något.

De lyckas alltid ramla tio meter innan mållinjen och skrapa upp varje kvadratmillimeter hud på kroppen. Fattar inte varför de gör så här.

De verkar inte direkt lära sig av sina misstag heller. Nej tack, inga fler produkter av Microsoft.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

[opinion]PS4 har redan vunnit slaget eftersom Xbone inte ens har lyckats komma ut på världsmarknaden...[/opinion]

Om XBox One sålde 2 miljoner på 18 dagar utan att vara på världsmarknaden medans Playstation 4 sålde 2.1 miljoner på 16 dagar och är ute på världsmarknaden så ser iaf jag det som en vinst för Xbox One.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Om XBox One sålde 2 miljoner på 18 dagar utan att vara på världsmarknaden medans Playstation 4 sålde 2.1 miljoner på 16 dagar och är ute på världsmarknaden så ser iaf jag det som en vinst för Xbox One.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror Xbone kommer ha svårt att få fäste utanför USA eftersom den släpps nästan ett år efter PS4.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

PS4 sålde 1 miljon enheter på 24h i två länder, Xbone lyckades med samma bedrift, men i 13 länder. Tycker det visar att efterfrågan har varit större för PS4, men att ingen av konsoltillverkarna har lyckats producera fler enheter än efterfrågan.

Permalänk
Medlem

Enligt South Park så vann Xbox så jag tänker göra som dom säger.

Permalänk
Medlem

Men vad säger egentligen lanseringsförsäljningen av två produkter, som kommer finnas på hyllan i flera år framöver, om vilken av dem som kommer ha sålt mest...?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av strejf:

Även om jag har varit en Playstation-fanboy som haft PS1/PS2 och nu PS3 tror jag att Xbox One vinner denna generation. Konsolen har så mycket potential, främst tack vare Kinect 2.

Skulle inte vilja ha en storebror i mitt vardagsrum dock.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Beklagar det inträffade.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ser det som mycket svårt eller nästan omöjligt att sia om hur försäljningen kommer att arta sig över en längre period endast baserad på den initiala försäljningen då både PS4 och Xbox one säljer slut snabbare än vad Sony och Microsoft kan få dom tillverkade.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

[opinion]PS4 har redan vunnit slaget eftersom Xbone inte ens har lyckats komma ut på världsmarknaden...[/opinion]

Ingen konsol har väl kommit ut på "världsmarknaden" ännu. Att idag spekulera i vem som har "vunnit slaget" är i min mening högst trångsynt när den absolut viktigaste faktorn utesluts: tid. Det spekuleras fortfarande i vem som "vann" förra generationen... Enligt mig förlorade ingen, men framförallt vann konsumenterna som har ett mycket bra utbud att välja på.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är som sagt svårt att jämföra försäljningssiffrorna. Xbox One är dyrare. Playstation 4 har släppts i fler länder, men hur många konsoler som sammanlagt har producerats och blivit tillgängliga i butik är också en faktor. Kanske har Microsoft lyckats producera fler för de 13 länder man lanserat i?

Vi får vänta med att utropa en vinnare, det lär dröja något år innan vi vet.

Jag håller me det lär dröja ett bra tag innan man kan utse nån vinnare..
Men att säga att ps4 har vunnit bara på grund av att den har starkare GPU o vassare minnen är idiotiskt.

Visa signatur

I7-3930K/ 16 g 1600 mhz/ ASUS RAMPAGE IV BLACK ED/2x 780 ti SLI/ XFX Proseries Black Edition 1250W PSU/ SAMSUNG SSD 840 EVO 1TB/
Jag spelar på en Panasonic vt65 :-)
Konsol / xboz1 ( forza5,ryse,Cod )
Ps4 ( Bf 4,Fifa 14, Ac Black flag, Killzone)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tror Xbone kommer ha svårt att få fäste utanför USA eftersom den släpps nästan ett år efter PS4.

Eller så kommer de som köpt PS4 vara less på sin maskin om ett år när M$ släpper sin. Sony hade inget problem att sälja sin burk trots att de var långt efter X360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ivek:

Xbox 1 släpptes i 13 länder medans ps4 i 32...o ändå så är försprånget inte stor.

Jag köppte ps4 klarade av Killzone o resogun o nu har jag faktist tråkigt med min ps4..inga spel o spela juhh
Men xboxen är på hela riden.. forza,ryse o killer instinkt

Jag tror faktist att dom flesta som köppt ps4 som jag saknar spel till den...
Second son släpps snart juhh men det är ändå ett par månader dit :-S
Men xboxen underhåller med sina spel.
Känns som Xbox säljer mer o mer på grund av att ps4 inte har spel ..o då menar jag exklusiva titlar..
Snälla jag har hört det innan...det kommer...40 utvecklare gör spel..100 nu...nu gör 180 utvecklare spel för ps4...men fotforande inget rök av dom.
Men köpper man xbox så har du ett bra urval..om du inte gillar fps bara så finns det forza,ryse.D3 onästa år kommer titanfall o halo

Ps4 har snabbare GPU men vad spelar det för roll om det inte finns spel?? Ej okej Sony no no no

herregud människa, om du vill bli tagen på allvar så får du sluta skriva som du talar.

Men jag tror vi kan vara överens om att båda tillverkarna säljer lika många som de mäktar med att producera

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst och pengar på Xbox One.

Alla som gnäller på hur kraftfull olika saker är hit och dit, PS4 är ett monster tydligen!

det skiter jag fullständigt i, jag vill ha en enhet vid tv:n som jag kan använda till så mycket som möjligt.
Skype Kinect och TV är bara början

Vill jag spela fps, strategi eller liknande så kommer detta ske på min PC först och främst.
Kinectspel, Bilspel och Halo-liknande kommer självklart spelas på Xboxen.

Jag är väl medveten om att ps4:a är mer kraftfull (på dom flesta saker) men det är ju inte så att xbox one kommer komma med spel som hackar och är ospelbara.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

*** raderat ***

Jag spelar också på pc, köpte ps4 för dom exklusiva o började med killzone...sen xbox för forza
Varför hatar du Ms o Sony ?? Visst båda är pengarkåta företag men dom ger oss konsoler o spel..båda snackar mycket skit men du kan välja själv vilket som passar dig

Jag ogillade Sony för att jag fick byta kontokort efter deras big fail....o Ms stör jag mig på för alla deras ändringar. Xbox1 va enligt mig perfekt när dom visade upp den men nu liknar dom för mycke..o det är inte bra för konsumenter

Citat raderat
Visa signatur

I7-3930K/ 16 g 1600 mhz/ ASUS RAMPAGE IV BLACK ED/2x 780 ti SLI/ XFX Proseries Black Edition 1250W PSU/ SAMSUNG SSD 840 EVO 1TB/
Jag spelar på en Panasonic vt65 :-)
Konsol / xboz1 ( forza5,ryse,Cod )
Ps4 ( Bf 4,Fifa 14, Ac Black flag, Killzone)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ivek:

Jag spelar också på pc, köpte ps4 för dom exklusiva o började med killzone...sen xbox för forza
Varför hatar du Ms o Sony ?? Visst båda är pengarkåta företag men dom ger oss konsoler o spel..båda snackar mycket skit men du kan välja själv vilket som passar dig

Jag ogillade Sony för att jag fick byta kontokort efter deras big fail....o Ms stör jag mig på för alla deras ändringar. Xbox1 va enligt mig perfekt när dom visade upp den men nu liknar dom för mycke..o det är inte bra för konsumenter

Du skrev ju anledningen precis där

Sen kostar spel till konsol en förmögenhet, när man ofta kan köpa dem till PC för 150-200:- mindre. De pengarna man sparar kan man lägga på en bättre PC och på så sätt få en bättre upplevelse än 30fps @ 720p.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur folk som följer spelindustrin kan köpa denna. Average Joe som inte är så insatt, visst, men entusiasterna? Hur mycket skitsnack och lögner ska det krävas innan folk tappar förtroendet för ett företag? Tydligen obegränsat.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Sååååå.... XB1 lanserades i Nya Zeeland men inte i Sverige??!!!
Ett land med dubbelt så många människor.
Jag hänger inte med i logiken där.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av segen:

Sååååå.... XB1 lanserades i Nya Zeeland men inte i Sverige??!!!
Ett land med dubbelt så många människor.
Jag hänger inte med i logiken där.

Deras modersmål är engelska, vårt är svenska.

"Exksboks, gå hem!"

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Jag förstår inte hur folk som följer spelindustrin kan köpa denna. Average Joe som inte är så insatt, visst, men entusiasterna? Hur mycket skitsnack och lögner ska det krävas innan folk tappar förtroendet för ett företag? Tydligen obegränsat.

Förstår ganska väl hur folk som följer spelindustrin faktiskt väljer Xbox One. De bildar sig en egen uppfattning i stället för att följa strömmen av uppviglare på olika forum. De ser till nytänkandet MS har för att hitta nya sätt att spela på. De vet att råprestanda inte är allt (visst några av oss köpte Neo-Geo på 90-talet). De kanske tycker bättre om de exklusiva titlarna på plattformen?

Så det behöver inte alls vara några medel Svenssons, med det sagt så har vi inte en aning om hur Xbox One säljer än då Svensson inte börjat köpa nästa generation än. Ge det 6 - 12 månader och vi har en fingervisning om Xbox One är en hit eller hyllvärmare. Just nu är det fortfarande merparten entusiaster som raggar tag på den. Först när de kommit ikapp med tillverkning och de ligger på hyllorna vet vi hur det går, just nu vet vi inte ett skit.

PS: ang att tappa förtroende för företag så säger jag bara rootkit

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Jag tror att Playstation 4 kommer sälja mer än Xbox One men det är jag det. Kul att båda konsolerna säljer bra i alla fall.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur någon som följt xbone kan överväga att köpa en. Allting dom försökte trycka på, DRM och allt annat bajs. Det är inte okej, även om dom ändrade sig. Dom kommer säkert ändå bara smyga tillbaka det i uppdateringar som man måste ladda ner, annars funkar inte xboxet.

Jag säger inte att ps4 är bättre, dom är riktigt vidriga dom med. Dom blev hackade och det fanns risk för att kreditkortsuppgifter läckte ut, sedan kom det en uppdatering som man var tvungen att ladda ner där dom gömt en rad i "terms of service" om att man, genom att godkänna villkoren avsäger sig från alla rättigheter till att stämma sony för det.

Båda företag är jävligt vidriga och förstör så mycket dom bara kan men folk köper ändå deras skit.

PC gamer nu och alltid.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Jag förstår inte hur någon som följt xbone kan överväga att köpa en. Allting dom försökte trycka på, DRM och allt annat bajs. Det är inte okej, även om dom ändrade sig. Dom kommer säkert ändå bara smyga tillbaka det i uppdateringar som man måste ladda ner, annars funkar inte xboxet.

Jag säger inte att ps4 är bättre, dom är riktigt vidriga dom med. Dom blev hackade och det fanns risk för att kreditkortsuppgifter läckte ut, sedan kom det en uppdatering som man var tvungen att ladda ner där dom gömt en rad i "terms of service" om att man, genom att godkänna villkoren avsäger sig från alla rättigheter till att stämma sony för det.

Båda företag är jävligt vidriga och förstör så mycket dom bara kan men folk köper ändå deras skit.

PC gamer nu och alltid.

Mja, finns fördelar med DRM också. Jag hade gärna sett att dessa fördelar behölls. DRM handlar lika mycket om att "enabla" som "disabla". Är inte tekniskt insatt vad gäller DRM - men det finns mer möjligheter än att bara "förhindra piratkopiering". Microsoft försökte hitta en medelväg för att ge deras kunder fler möjligheter helt enkelt. Jag gillade deras vision.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W