Microsoft säljer två miljoner Xbox One

Permalänk
Avstängd
Skrivet av holmberg:

Mja, finns fördelar med DRM också. Jag hade gärna sett att dessa fördelar behölls. DRM handlar lika mycket om att "enabla" som "disabla". Är inte tekniskt insatt vad gäller DRM - men det finns mer möjligheter än att bara "förhindra piratkopiering". Microsoft försökte hitta en medelväg för att ge deras kunder fler möjligheter helt enkelt. Jag gillade deras vision.

Precis, att de tog bort "DRM"-policyn innebar att vi måste ha skivan i läsaren för att kunna spela. Känns lite som när man satt med kassetter och spelade Nintendo 8bit tyvärr :/

Som tur är kan man köpa allt digitalt och då slipper man ha skivan i.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Skype, Kinect och TV= Mutimedia *skratt*
Microsoft får inte ens ut sin maskin så pratar folk om hur revolutionerade xbone kommer bli.
Redan nu verkar den ju vara klart undermålig med alla problem som rapporterats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Förstår ganska väl hur folk som följer spelindustrin faktiskt väljer Xbox One. De bildar sig en egen uppfattning i stället för att följa strömmen av uppviglare på olika forum. De ser till nytänkandet MS har för att hitta nya sätt att spela på. De vet att råprestanda inte är allt (visst några av oss köpte Neo-Geo på 90-talet). De kanske tycker bättre om de exklusiva titlarna på plattformen?

Så det behöver inte alls vara några medel Svenssons, med det sagt så har vi inte en aning om hur Xbox One säljer än då Svensson inte börjat köpa nästa generation än. Ge det 6 - 12 månader och vi har en fingervisning om Xbox One är en hit eller hyllvärmare. Just nu är det fortfarande merparten entusiaster som raggar tag på den. Först när de kommit ikapp med tillverkning och de ligger på hyllorna vet vi hur det går, just nu vet vi inte ett skit.

PS: ang att tappa förtroende för företag så säger jag bara rootkit

Maken till långlivad konsol får man leta efter. Släpps fortfarande grymma lir till den, dock billigare att investera i ett MVS system iofs. billigare spel än på AES versionen. Tyvärr så fick jag alla mina spel och en kontroller stulen för några år sedan, så nu sitter min AES med originaltillbehör i sin originallåda och gör ingen nytta alls. Funderar på att sälja faktiskt även om det tar emot.

Häpp

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Jag förstår inte hur någon som följt xbone kan överväga att köpa en. Allting dom försökte trycka på, DRM och allt annat bajs. Det är inte okej, även om dom ändrade sig. Dom kommer säkert ändå bara smyga tillbaka det i uppdateringar som man måste ladda ner, annars funkar inte xboxet.

Jag säger inte att ps4 är bättre, dom är riktigt vidriga dom med. Dom blev hackade och det fanns risk för att kreditkortsuppgifter läckte ut, sedan kom det en uppdatering som man var tvungen att ladda ner där dom gömt en rad i "terms of service" om att man, genom att godkänna villkoren avsäger sig från alla rättigheter till att stämma sony för det.

Båda företag är jävligt vidriga och förstör så mycket dom bara kan men folk köper ändå deras skit.

PC gamer nu och alltid.

Fast PC världen är ju inte direkt fri från DRM heller, skulle snarare säga att man generellt sett är lika dålig där som i konsoll världen.
Ta tex Steam, Origin eller Battlenet vilka alla är tjänster som baseras på DRM.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Länder varierar stort i befolkningsunderlag och köpkraft, man borde räkna upp vilka länder

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Mja, finns fördelar med DRM också. Jag hade gärna sett att dessa fördelar behölls. DRM handlar lika mycket om att "enabla" som "disabla". Är inte tekniskt insatt vad gäller DRM - men det finns mer möjligheter än att bara "förhindra piratkopiering". Microsoft försökte hitta en medelväg för att ge deras kunder fler möjligheter helt enkelt. Jag gillade deras vision.

Kan du inte ge några konkreta exempel mer än allmänt löst svammel?

Detta är wikipedias definition:

"Digital rights management, access control technologies that limit the usage of digital content and devices"

Eller på löst översatt till Svenska: Teknologi för kontroll av åtkomst som begränsar användandet av digitalt innehåll och enheter.

Vilka är fördelarna du ser med att MS och övriga förbjuder dig att använda din konsol och dess program hur du vill?

Skrivet av havoc:

Fast PC världen är ju inte direkt fri från DRM heller, skulle snarare säga att man generellt sett är lika dålig där som i konsoll världen.
Ta tex Steam, Origin eller Battlenet vilka alla är tjänster som baseras på DRM.

Alla tjänster som är valfria, med konsol är DRM inte valfritt utan inbyggt i själva maskinen. Det finns inget med min PC som hindrar mig från att köpa alla mina spel DRM fria via GoG eller gamersgate för att nämna två...

Permalänk
Medlem

Hade även jag hellre sett fullt ut DRM och helt digitalt än som nu med skivor och dyra online spel (tvingar till det pga butikerna inte ska vara dyrare). Tycker Microsoft är nyskapande och vågar medans Sony kör i gamla spår.

Har någon koll på tillverkningshastigheten? Hur många spottas ur per dag? Utökas detta? Tycker det är märkligt de inte räknat bättre på efterfrågan.

Permalänk
Medlem

Xbox finns ju tydligen att köpa än så dom lider nog inte av en under produktion däremot Sony tycks ju somnat på lagret en aning.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Kan du inte ge några konkreta exempel mer än allmänt löst svammel?

Detta är wikipedias definition:

"Digital rights management, access control technologies that limit the usage of digital content and devices"

Eller på löst översatt till Svenska: Teknologi för kontroll av åtkomst som begränsar användandet av digitalt innehåll och enheter.

Vilka är fördelarna du ser med att MS och övriga förbjuder dig att använda din konsol och dess program hur du vill?

Alla tjänster som är valfria, med konsol är DRM inte valfritt utan inbyggt i själva maskinen. Det finns inget med min PC som hindrar mig från att köpa alla mina spel DRM fria via GoG eller gamersgate för att nämna två...

Fast då är du kraftigt begränsad vad gäller urval, på gog saknas ett flertal (alla?) av de nya och mer populära speltitlarna och på gamersgate ser det ut som de flesta nerladdningar går via steam eller uplay.

DRM är på gott och ont här för att stanna det är bara att gilla läget.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Kan du inte ge några konkreta exempel mer än allmänt löst svammel?

Detta är wikipedias definition:

"Digital rights management, access control technologies that limit the usage of digital content and devices"

Eller på löst översatt till Svenska: Teknologi för kontroll av åtkomst som begränsar användandet av digitalt innehåll och enheter.

Vilka är fördelarna du ser med att MS och övriga förbjuder dig att använda din konsol och dess program hur du vill?

Alla tjänster som är valfria, med konsol är DRM inte valfritt utan inbyggt i själva maskinen. Det finns inget med min PC som hindrar mig från att köpa alla mina spel DRM fria via GoG eller gamersgate för att nämna två...

Fördelarna är att Microsoft kan verifiera att jag har rätt till innehållet - vilket innebär att jag sedan har möjlighet att dela med mig av det digitalt (enligt microsoft/rättighetsinnehavarens villkor. Ungefär så

Men det är ju lite samma grej med att kunna spela spotify/Xbox Music, titta på viaplay, netflix, you name it - på flera enheter etc.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Lite roligt hur folk bråkar om vilken konsol som är bäst.

Guide inför konsol köp:

1: Vilken konsol har flest spel som du vill spela?
2: Spelar även dina vänner på denna konsol?
3: Köp

Som ni ser så finns det ingen punkt för vilken konsol som har sålt mest. För det ska väl fan inte konsumenten bry sig om. Får man någon superpower när ens konsol har sålt i fler exemplar? Eller mår man dåligt när den inte har gjort det? Seriöst jag förstår inte.

Själv så planerar jag ett köp om 2-3 år när fler spel har kommit ut. Då kan man verkligen se vem som har bäst exklusiva spel.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Lite roligt hur folk bråkar om vilken konsol som är bäst.

Guide inför konsol köp:

1: Vilken konsol har flest spel som du vill spela?
2: Spelar även dina vänner på denna konsol?
3: Köp

Som ni ser så finns det ingen punkt för vilken konsol som har sålt mest. För det ska väl fan inte konsumenten bry sig om. Får man någon superpower när ens konsol har sålt i fler exemplar? Eller mår man dåligt när den inte har gjort det? Seriöst jag förstår inte.

Själv så planerar jag ett köp om 2-3 år när fler spel har kommit ut. Då kan man verkligen se vem som har bäst exklusiva spel.

Vad tror du att du gör? Hur vågar du tänka logiskt i en tråd om konsoller? STICK MED DIG!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Att Xbox skulle sälja minst lika bra som PS4 i USA vore inte förvånande.
Allt snack om att Xboxet ska vara bättre för att du kan använda det för att se på TV osv.
Vad är meningen med detta? Som dom flesta här kanske redan vet så går vi bort från det
gamla sättet att se på film och även TV, blir mer streaming och att se på nyheter/sport/whatever
så kan du se på det på internet, live eller inte. Själv tittar jag aldrig på TV. Allt gör jag på internet i princip.
Det är framtiden gott folk, så argumentet (som en del har sagt, kanske inte på detta forumet dock)
att Xbone skulle vara mer framtidssäker för att du har "allt i ett" håller inte. Om du gör som jag, så spelar det
ingen roll om man har Xbox eller PS, och tittar man på dom andra fördelarna/nackdelarna med konsolerna
så väljer (i alla fall jag) mycket hellre ett Playstation

PS: Givetvis ska man tänka på exklusiva titlar, föredrar man Xbones titlar så ska man köpa det och tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ivek:

Xbox 1 släpptes i 13 länder medans ps4 i 32...o ändå så är försprånget inte stor.

Jag köppte ps4 klarade av Killzone o resogun o nu har jag faktist tråkigt med min ps4..inga spel o spela juhh
Men xboxen är på hela riden.. forza,ryse o killer instinkt

Jag tror faktist att dom flesta som köppt ps4 som jag saknar spel till den...
Second son släpps snart juhh men det är ändå ett par månader dit :-S
Men xboxen underhåller med sina spel.
Känns som Xbox säljer mer o mer på grund av att ps4 inte har spel ..o då menar jag exklusiva titlar..
Snälla jag har hört det innan...det kommer...40 utvecklare gör spel..100 nu...nu gör 180 utvecklare spel för ps4...men fotforande inget rök av dom.
Men köpper man xbox så har du ett bra urval..om du inte gillar fps bara så finns det forza,ryse.D3 onästa år kommer titanfall o halo

Ps4 har snabbare GPU men vad spelar det för roll om det inte finns spel?? Ej okej Sony no no no

Det var ju högst underligt, att en konsoll som funnits ute på marknaden i en ganska stor mängd år har FLER spel än en nylanserad. Man kan ju undra vem som har ett biased inlägg egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Att Xbox skulle sälja minst lika bra som PS4 i USA vore inte förvånande.
Allt snack om att Xboxet ska vara bättre för att du kan använda det för att se på TV osv.
Vad är meningen med detta? Som dom flesta här kanske redan vet så går vi bort från det
gamla sättet att se på film och även TV, blir mer streaming och att se på nyheter/sport/whatever
så kan du se på det på internet, live eller inte. Själv tittar jag aldrig på TV. Allt gör jag på internet i princip.
Det är framtiden gott folk, så argumentet (som en del har sagt, kanske inte på detta forumet dock)
att Xbone skulle vara mer framtidssäker för att du har "allt i ett" håller inte. Om du gör som jag, så spelar det
ingen roll om man har Xbox eller PS, och tittar man på dom andra fördelarna/nackdelarna med konsolerna
så väljer (i alla fall jag) mycket hellre ett Playstation

PS: Givetvis ska man tänka på exklusiva titlar, föredrar man Xbones titlar så ska man köpa det och tvärtom.

Visst rör vi oss ifrån vilken teknik vi använder för att se på TV men vi är fortfarande långt ifrån att endast nyttja streamingtjänster. Vi kommer troligtvis fortfarande ha en hyfsad bit att gå även efter den här generationens konsoler. Väldigt många sitter uppbundna på abonnemang och leverantörerna gör allt de kan för att binda upp så många som möjligt. Så helt ur spår är de inte med sin TV-idé egentligen när man tänker efter, lustigt att ingen kommit på idén tidigare.

Jag ser heller inte på TV men äger ju ändå en sådan, fast jag har inte haft antennsladden inkopplad på något år nu. Kommer heller inte skaffa någon av de nya konsolerna då jag inte har något behov av en sådan.
Man märker dock bland kolleger och ganska mycket folk i allmänhet som visst använder sig av streamingtjänster likt Netflix men mer som ett komplement till det traditionella kanalutbudet de redan har.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

[opinion]PS4 har redan vunnit/håller på att vinna slaget eftersom Xbone inte ens har lyckats komma ut på världsmarknaden...[/opinion]

Vadå vunnit? Xbox har de bästa exklusivitetsavtalen och säljer typ lika bra om inte bättre med tanke på vilka marknader konsollerna är släppta i.
Ingen större skillnad grafikmässigt heller om man kollar side by side comparisons.

PS4an är dessignmässigt snyggare imo då den är mindre och nätdelen är inbyggd.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat en del inlägg och redigerat andra eftersom dessa bröt mot olika paragrafer i forumets trivselregler. Jag ber er upphöra med tjafs och onödiga personliga uppgörelser. Vill ni tvunget reda ut något finns möjlighet att skicka PM.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

[opinion]PS4 har redan vunnit/håller på att vinna slaget eftersom Xbone inte ens har lyckats komma ut på världsmarknaden...[/opinion]

Skrivet av BrutalSwede:

Tror Xbone kommer ha svårt att få fäste utanför USA eftersom den släpps nästan ett år efter PS4.

Skrivet av Googolplex:

PS4 sålde 1 miljon enheter på 24h i två länder, Xbone lyckades med samma bedrift, men i 13 länder. Tycker det visar att efterfrågan har varit större för PS4, men att ingen av konsoltillverkarna har lyckats producera fler enheter än efterfrågan.

Xbox One har sålt över 900k enheter enbart i USA. Totalt över 2miljoner konsoller sålda i 13länder jämnfört med PS4 i 32 länder. PS4 är inte så populärt som folk tror. Xbox One började segt med förhandsbokningar men strax innan release var de i princip jämna i bokningar.

PS4 måste släppa lite bra spel ifall de vill hänga på Xbox

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

http://www.extremetech.com/gaming/173403-ps4-sales-accelerate-towards-christmas-beating-the-xbox-one-by-almost-2-to-1

Till synes så har MS leverarat 2 miljoner konsoler till återförsäljare och inte till slut kund. Annars så borde dom ju kunnat mätta fler än bara 13 länder vid release så någonting är lurt och säg inte att det är språk som stoppar dom. Det finns ju uppenbarligen konsoller att få tag i fortfarande i många länder hur lätt som helst medans enda sättet att få tag på ett PS4 är av privat person.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 