Crossfire, Slave kort i översta PCI-e slot.

Permalänk
Medlem

Crossfire, Slave kort i översta PCI-e slot.

Ja kör så just nu pga vissa problem med att placera mitt ljudkort annars, det funkar bra efter windows bootat men jag kan inte få bios att visas genom main kortet än fast det är kopplat.

Kopplar jag ur slave kortet fungerar det dock prima.
Något vis jag kan tvinga fram bild innan drivrutiner laddats med mainkortet längst ner?

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem, men kom aldrig på någon lösning. Skulle vara om man kan få moderkortet att prioritera PCIE-slottarna. Jag hittade dock aldrig någon inställning för det på mitt Asus P68-kort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Ja kör så just nu pga vissa problem med att placera mitt ljudkort annars, det funkar bra efter windows bootat men jag kan inte få bios att visas genom main kortet än fast det är kopplat.

Kopplar jag ur slave kortet fungerar det dock prima.
Något vis jag kan tvinga fram bild innan drivrutiner laddats med mainkortet längst ner?

Jag försökte precis som du byta plats på sladdarna/korten en gång i tiden men fick det aldrig att funka under boot utan bara efter att windows dragit i gång. Hittade aldrig någon lösning på det.

Det spelar i och för sig ingen roll vilket av dina kort som är master när du kör SLI/CF, de kommer synca ihop ändå, så bara att koppla in sladdarna i övre kortet så löser det sig. Det kommer inte göra någon skillnad på performance, om det nu inte är antalet utgångar som ställer till det för dig (som det gjorde för mig en gång i tiden)

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag vill ha det övre kortet idle större delen av tiden då fläkten på det är delvis blockerad.
Inte så att temperaturerna kommer bli jobbiga men den kommer behöva håll en högre fläkthastighet, därav vill jag hellre ha det kortet avstängt när jag slösurfar och liknande.

Jobbigt, oh well får väl koppla ur kortet om jag måste in i bios någon gång.