5 anledningar varför spotify suger(+alternativ till spotify)

Permalänk
Medlem

vem använder 5.1 till musik?

Permalänk
Skrivet av kozmos:

vem använder 5.1 till musik?

Jag :). Stereo->multichannel 5.0 ut i min förstärkare med optisk kabel.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag antar att det är detta från http://wimp.dk/wweb/specials/lossless/ som det handlade om:

"You can be the first to get access by signing up during a limited period to be part of an exclusive WiMP HIFI launch." / "LIMITED TIME PERIOD: 2 DAYS LEFT"

Men det står ju ingenting om vad det skulle vara som skiljer sig om två(?) dagar och Hifi-prenumerationen går ju att beställa på https://wimpmusic.se/wweb/iwannarock/

Jag undrar faktiskt om det bara är någon gammal kampanjsida som blivit kvar men om något faktiskt förändras om två dagar så är det ju värt att ta en titt igen.

Skumt, jag ser bara CAMPAIGN ENDED. Dessutom verkar det vara från tidigare i höstas och således bara gälla ios och android, ej pc.

"The service will be available as fully featured mobile apps on iOS and Android phones and tablets, as well as Sonos and BlueSound."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Gillar du inte Spotify, fine by me.

Men själv kommer jag fortsätta att använda och betala för det varje månad. Är väldigt nöjd med det, och i princip all musik jag är intresserad av finns där, så ser ingen anledning alls att klaga. Ungefär 100 kronor per månad för att lyssna på hur mycket musik jag vill är rätt sjukt egentligen, nej jag är helnöjd med Spotify!

Permalänk

Har ingen som helst lust att sitta och spara på musik lokalt i dator eller telefon. Inte i hyllan heller. Moln ska det vara. Sedan om det är Spotify eller någon annan tjänst har ingen större betydelse. Tror jag skulle kunna betala upp till 4-500 kr i månaden för det jag får i Spotify premium så prissättningen känns generös.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Grooveshark i sig är väl inte olagligt men det är en sida där det är användarna som laddat upp musiken och de har såvitt jag vet inte avtal med något av de stora skivbolagen.

Dvs vad gäller musik som inte användarna själva skapat eller som faktiskt är släppt under sådana villkor att den får spridas fritt så lär det vara mycket i deras utbud som inte borde finnas där. Beroende på vad du gör där kan det mycket väl vara olagligt.

Tjänsten i sig klarar sig undan baserat på "safe harbor"-reglerna i amerikansk upphovsrättslag där tjänsteleverantören om de uppfyller vissa krav inte hålls ansvarig för vad användarna gör så länge de samarbetar när de uppmärksammas på brott. Användarna kan ju dock fortfarande hållas ansvariga för vad de gjort.

Jag skulle med andra ord inte se Grooveshark som en direkt konkurrent till tjänster som t.ex. Spotify, Wimp, etc som bara tar in musik där de fått utgivarnas medgivande. Det har väl både för- och nackdelar, jag antar att Grooveshark har en del smalare musik som de faktiskt får sprida och som inte plockas upp på så många ställen men just vad gäller mainstream misstänker jag att Grooveshark fullkomligt svämmar över av upphovsrättsbrott.

Okej bra och intressant svar! Kul att läsa.. Men jag använder Grooveshark mycket då jag gillar dess design, upplägg osv.. vet inte hur jag ska förklara det men framförallt ingen reklam, mycket mycket musik som inte finns på Spotify och sen INGEN REKLAM!

Men jag kommer fortsätta använda båda som jag gör i dagsläget..

Använder du själv grooveshark? )

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem

Spotify är väldigt bra om man har premium (gratis om man har teliamobil). Du kan få musiken från din dator syncad med mobilen automatiskt genom spotify i vilken kvalité du vill, och sedan ha spellistor sammanflätade med annan musik levererad av spotify. Väldigt smidigt om du frågar mig.
Ska du grina får du gå hem, ingen tvingar dig till att använda spotify.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrZodiak:

http://grooveshark.com/ Som spotify fast i webbläsare och utan reklam!

Tack för den xD

Hittar mycket Post-Rock nu! xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Den där hade jag glömt bort... suveränt.

Hatar reklam som sagt så Spotify-skräpet bryr jag mig inte om längre.

Om du betalar så får du bättre ljud och slipper reklamen. Grooveshark ger ju som bäst 192kbps mp3 filer.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Spotify fanboy checking in!

For me music is everything, I guess because I am popular that makes me a popstar and I really don't care who dislike me or why.

Skulle aldrig klara mig utan musik, mina 50 kr i månaden kunde inte gått till någonting vettigare tbh :). Kommer förmodligen köra 100 kr per månad framöver t o m.

Permalänk

Vad mer begär du för 99 kr månaden!? tillgång till VÄLDIGT mycket musik i din mobil, dator och surfplatta UTAN reklam, Du får bättre ljud kvalltiet än free. Ska du även få as bra ljudkvallite för 99 kr!?!? Hade kunnat betala upp till 300 per månad för att få det vi får för 99 kr.

Sedan så är inte spotify min flaskhals när jag lyssnar på musik. Det är mina hörlurar/snäckor som är det.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vem bryr sig om sån noggrann ljudkvalitet.

Vi är en minoritet som verkligen bryr oss om kvalitén både musikaliskt och rent tekniskt....
Det är mkt pga den stora massan som "jag lyssnar ju bara" som det ser ut som det gör idag...

Jag menar....jag har inte lagt ut ngr hundra tusen under åren för att lyssna på kass kvalitét på matrialet jag sätter på.
Fladdrande brusande toppregister, överdriven bas, dynamiklöst så instrumenten INTE låter som de gör live.....nej nej....komprimering för att låta "bra" digitalt spart och på små billiga anläggningar är dagens melodi vilket gör att vi entusiaster dör ut allt mer och de stora skivbolagen kan fortsätta att fördärva musik som de gör.....

*End rant*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lonefox:

Vi är en minoritet som verkligen bryr oss om kvalitén både musikaliskt och rent tekniskt....
Det är mkt pga den stora massan som "jag lyssnar ju bara" som det ser ut som det gör idag...

Jag menar....jag har inte lagt ut ngr hundra tusen under åren för att lyssna på kass kvalitét på matrialet jag sätter på.
Fladdrande brusande toppregister, överdriven bas, dynamiklöst så instrumenten INTE låter som de gör live.....nej nej....komprimering för att låta "bra" digitalt spart och på små billiga anläggningar är dagens melodi vilket gör att vi entusiaster dör ut allt mer och de stora skivbolagen kan fortsätta att fördärva musik som de gör.....

*End rant*

Tyvärr ligger det mycket i detta, det börjar utvecklas två paralella industrier i ljudbranchen, en som handlar om kvalité och så har vi även spotify+logitech s220. Förhoppningsvis kommer spotify liknande konka och merparten av dagens skivbolag lägga ner http://www.theguardian.com/technology/2013/aug/01/spotify-pan...

Permalänk
Skrivet av anjora:

Tyvärr ligger det mycket i detta, det börjar utvecklas två paralella industrier i ljudbranchen, en som handlar om kvalité och så har vi även spotify+logitech s220. Förhoppningsvis kommer spotify liknande konka och merparten av dagens skivbolag lägga ner http://www.theguardian.com/technology/2013/aug/01/spotify-pan...

Jag förstår inte hur du tänker... Att Spotify finns påverkar väl inte dig om du ändå laddar hem FLAC eller vad du nu gör? Det är väl bara för dig att inte använda det.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av antonlundin:

Jag förstår inte hur du tänker... Att Spotify finns påverkar väl inte dig om du ändå laddar hem FLAC eller vad du nu gör? Det är väl bara för dig att inte använda det.

klart det påverkar, det håller skivbolagen vid liv och det blir mindre ännu mindre viktigt för skivbolagen att hålla bra kvalité om de flesta använder spotify

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zipmiX:

Det finns många band jag saknar i Spotify. Och som jag även förmodar aldrig kommer hamna där, exempel är Led Zeppelin. Ett band jag älskar, som fortfarande inte finns och som sagt förmodligen ej någonsin kommer komma dit heller. Men det får jag leva med, det finns mycket annat och jag tycker det är en mycket smidig tjänst, kör premium så det går att ha i luren när man är ute och går, eller sitter i bilen.

Hade alla mina favoritband/musiker funnits i Spotify, så hade jag kört det på heltid förmodligen. Jag har spelat filer i FLAC och från Spotify, och jag är inte en av dem som hör en sån markant skillnad att jag helt enkelt dumpar Spotify för att FLAC filer lät så otroligt mycket bättre.

http://www.svd.se/kultur/led-zeppelin-nu-pa-spotify_8815132.s...

"Vid en presskonferens i New York på onsdagen avslöjade Spotify att Led Zeppelin från och med nu kommer att finnas tillgänglig via den svenska musiktjänsten."

"Än så länge är bandets två första album, klassiska "Led Zeppelin" och ännu mer klassiska "Led Zeppelin II" tillgängliga på Spotify."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anjora:

Tyvärr ligger det mycket i detta, det börjar utvecklas två paralella industrier i ljudbranchen, en som handlar om kvalité och så har vi även spotify+logitech s220. Förhoppningsvis kommer spotify liknande konka och merparten av dagens skivbolag lägga ner http://www.theguardian.com/technology/2013/aug/01/spotify-pan...

tycker väl snarare att de borde lägga till möjligheten till bättre kvalite via annan prenumeration eller liknande.. samma med hur mycket låtar man får ha lagrade. kan väl inte vara så knepigt att lägga till en prenumeration som kostar lite extra eller något sådant då det ju är många som skulle vara beredda att betala mer för det som de erbjuder just nu :s, enligt vad jag skumläste i denna tråden så det finns nog marknad för detta, skulle väl säga att det kan vara smart att panga fram iden till spotify istället om du nu tycker att det är förfärligt att spotify existerar..

Edit: starta en poll (eller vad de nu heter) och se hur många som är intresserade bara på sweclockers, skicka resultat. det kan ju vara av intresse för tex spotify om det visar sig vara en hel del på bara ett svenskt forum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jag :). Stereo->multichannel 5.0 ut i min förstärkare med optisk kabel.

så du skickar samma stereo signal fast till flera högtalare? låter dumt.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Varför finns ens denna tråd....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezin:

det kan ju endast handla om att din skogsrock som sålt 50plattor sammanlagt inte finns ute..

Sorgligt när folk gnäller på att man lyssnar på "alternativ" musik och inte radiopop. Jag använder inte Spotify för att min "skogsrock" inte existerar. Sen vill jag ha mina låtar lagrade.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Nu när Led Zeppelin finns måste jag säga att Spotify är riktigt bra

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av giplet:

Spotify är inte svaret på allt, men jag upplever att jag för 99kr/mån kan få betydligt mycket mer musik i mitt liv än om jag skulle spenderat det på andra musiktjänster. Jag upplever tex inte att man får så mycket bättre ljudkvalitet om man köper låtarna på iTunes. FLAC är trevligt, men finns det någon som säljer musik i FLAC-format?

Ja, de kallas för "Skivbutiker", de säljer något nytt som kallas för fysiska skivor på CD och/eller vinyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Ja, de kallas för "Skivbutiker", de säljer något nytt som kallas för fysiska skivor på CD och/eller vinyl

Ja
http://www.ginza.se/
Tex

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anjora:

1 - utbudet är värdelöst, problemet är att spotify användare ofta inte har använt andra alternati och därför inte inser hur begränsade de är
2 - inlåsningseffekten, man blir låst till en tjänst som ett vinstdrivande företag tillhandahåller, deras strategi är att få folk att börja använde spotify free alternativt få tjänsten när de tecknar teleabbonemang för att folk skall bli beroende av tjänsten, sedan så stramar de åt möjligheten att använda tjänsten gratis och alla tjänster utom spotify premium ligger på högst ogg q50 eller ~160kbps
3 - skivbolag har inget intresse av att tillhandahålla musik av god kvalité till streamingtjänster, tvärt om http://www.mattmontag.com/music/universals-audible-watermark
4 - ljudkvalitén spotify erbjuder är högst ogg vorbis q90 vilket är otillräckligt i många sammanhang(förutsatt att låten inte redan är förstörd från skrivbolaget) och hur kan man veta att de flesta låtar ens ligger på det? det finns andra tjänster där lossless streaming erbjuds och T.O.M studio master i över 44.1 KS/s
5 - ingen frihet att göra vad man vill med musiken tillskillnad mot om man använder sig av FLAC filer.

Samtidigt förstår jag att folk använder spotify i brist på alternativ, det finns alternativ till spotify tyvärr är ett problem brist på bra lagliga alternativ men det börjar röra sig år rätt håll.
-youtube är bättre ifall man vill upptäcka ny musik
-Qobuz.com (tyvärr endast på franska) erbjuder lossless streaming, tyvärr så är detta ingen garanti för bra ljudkvalité då skivbolag ofta använder tveksamma, qubuz erbjuder också försäljning av musik i studiokvalité.
-det finns sidor som säljer musik till nedladdning såsom hdtracks.com denna sidan har fått mycket skit på forum för att de "lurar på folk musik med bättre bitrate/samplingrate när man inte kan höra skillnad", ofta är dessa låtar bättre mastrade och man kan på egen hand testa ifall man har skillnad ifall man konverterar ner musiken till CD kvalité. många skivbolag erbjuder också nedladdning direkt från deras sida.
-man kan använda torrentsidor såsom what.cd, thepiratebay.sx, waffles.fm till musik som är fri att sprida(finns sådan musik), man kan också ladda ner låtarna via webben.
-man kan köpa musiken fysiskt vilket många har glömt bort

Ex på sidor som säljer FLAC http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57532487-221/top-5-sites...!
http://www.96khz.org/
http://pcaudiophile.ru/index.php?id=31

http://www.expressen.se/noje/spotify-blir-gratis-pa-alla-mobi...

Permalänk
Avstängd

Det spelar ingen som helst roll varför vissa låt inte existerar på spotify då det är slutresultatet som räknas, givetvis kan man jämföra med andra streamingtjänster och jag tvivlar på att spotify ens kan mäta sig med merparten av dessa.

Förstår inte att folk bryr sig om spotify free, riktig skittjänst med massa begränsningar, då är youtube bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

Det spelar ingen som helst roll varför vissa låt inte existerar på spotify då det är slutresultatet som räknas, givetvis kan man jämföra med andra streamingtjänster och jag tvivlar på att spotify ens kan mäta sig med merparten av dessa.

Förstår inte att folk bryr sig om spotify free, riktig skittjänst med massa begränsningar, då är youtube bättre.

Håller med om att det är rätt ointressant som kund varför de inte kan leverera viss musik som efterfrågas.
Personligen har jag aldrig sett "Free" som ett alternativ.

Dock är jag mycket skeptisk till att de ligger så dåligt till jämfört med andra tjänster som du antyder. Som exempel har jag testat Wimp lite sedan sist och mitt intryck är att de har ett mindre utbud. Det är ju den tjänst som för mig framstår som det främsta alternativet om man på den svenska marknaden vill ha en motsvarande tjänst.

Edit: Rdio är väl också en mer direkt motsvarighet, jag fastnade inte för den när jag testade men kanske bör återbesöka den.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Håller med om att det är rätt ointressant som kund varför de inte kan leverera viss musik som efterfrågas.
Personligen har jag aldrig sett "Free" som ett alternativ.

Dock är jag mycket skeptisk till att de ligger så dåligt till jämfört med andra tjänster som du antyder. Som exempel har jag testat Wimp lite sedan sist och mitt intryck är att de har ett mindre utbud. Det är ju den tjänst som för mig framstår som det främsta alternativet om man på den svenska marknaden vill ha en motsvarande tjänst.

Edit: Rdio är väl också en mer direkt motsvarighet, jag fastnade inte för den när jag testade men kanske bör återbesöka den.

I princip samma utbud. Eftersom de har avtal med nästan samma stora bolag. Sedan finns det mer om du letar på rätt sätt. Vissa stora artister finns inte eftersom bolaget/artist har själv valt att inte tillhandahålla musiken.

Exempelvis Eagles fanns inte innan att lyssna på mer än 1 album förrän efter sommaren 2013. The Beatles får du inte heller tillgång till, samma visa där. Finns fler artister som har gått samma öde. Till sist inser artist att man vinner mer på det hela.

Sedan till sist varför kan Spotify inte erbjuda Ogg Opus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Håller med om att det är rätt ointressant som kund varför de inte kan leverera viss musik som efterfrågas.
Personligen har jag aldrig sett "Free" som ett alternativ.

Dock är jag mycket skeptisk till att de ligger så dåligt till jämfört med andra tjänster som du antyder. Som exempel har jag testat Wimp lite sedan sist och mitt intryck är att de har ett mindre utbud. Det är ju den tjänst som för mig framstår som det främsta alternativet om man på den svenska marknaden vill ha en motsvarande tjänst.

Edit: Rdio är väl också en mer direkt motsvarighet, jag fastnade inte för den när jag testade men kanske bör återbesöka den.

Det är så enkelt med ett enda ord att det inte ens borde ifrågasättas, AVTAL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Det är så enkelt med ett enda ord att det inte ens borde ifrågasättas, AVTAL

Det är väl inte någon som ifrågasatt någonting? Det jag konstaterade är att det inte är särskilt intressant ur kundens perspektiv.

Om man istället vill sia om musikindustrins framtid så kan det väl vara intressant men då är ju frågan snarare varför de inte lyckas/kan/vill få till avtal med vissa. (Är de bara bakåtsträvande? Är villkoren för dåliga? ..........)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Det är väl inte någon som ifrågasatt någonting? Det jag konstaterade är att det inte är särskilt intressant ur kundens perspektiv.

Om man istället vill sia om musikindustrins framtid så kan det väl vara intressant men då är ju frågan snarare varför de inte lyckas/kan/vill få till avtal med vissa. (Är de bara bakåtsträvande? Är villkoren för dåliga? ..........)

Snarare skivbolagen som är giriga och tjänar ingenting på att ha låtarna för fri lyssning på en streamingtjänst som Spotify jämfört med att sälja skivor, musikindustrins framtid är väldigt osäker då allt fler band väljer att släppa sina egna saker då de får mer kontroll på sina egna alster och äger själva rättigheterna på dem, dessa artister väljer även att finnas på Spotify pga enkel och billig marknadsföring, internet har gjort att artister inte är lika beroende av skivbolag längre och de vet skivbolagen, så de försöker försvara sina inkomster på alla sätt de kan