Xbox One till Sverige först hösten 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Inga problem.
Finner det bara lite störande när man försöker få fram så mycket information som möjligt angående en konsol och folk ger felaktiga exempel på vad x1 klarar som inte ps4 klarar, medan ps4 i verkligheten också har dessa funktioner.

Och jag väntar fortfarande på svar från flera användare angående min fråga om vad som gör x1 till "mer än en spelkonsol" än vad ps4an är. Hittills är det endast Skype (som troligtvis kommer senare till ps4, se mitt tidigare inlägg), TV och snap funktionen. Dessa 2 senare funktioner är ju dock inte något som kräver att man har en x1 eftersom TV kan man kolla utan x1 och PiP finns på de flesta TV idag.

Allt jag vill är att få riktiga svar på mina frågor, helst med exempel och inte bara svar som "Den har mer funktioner" - Vilka?, "MS har gjort en mer allt i ett maskin" - Vad baseras det på?, "PS4 är som en hund som bara kan ett trick" - say what?

Väldigt bra exempel på vilka typer av svar jag inte vill ha som postades av slayer_92
"jag tänker inte sitta och räkna upp alla features, men om du inte vet det så gick xbox för en mer multimedia approach och ville ha allt med tv etc"
Vilka är dessa funktioner som tydligen inte är så viktiga att nämna så att man väljer att skriva etc istället

Tyvärr lär du aldrig få svar av de människorna du frågar då de visar tydliga tecken på att vara just "fanboys", åtminstone om man ser till argumenten och vad som argumenteras. Jag tycker inte att det är mycket som skiljer konsollerna åt, de gör olika saker olika bra men har överlag rätt lika funktioner. PS4 gör massa saker, de flesta bra, Xbox One likaså.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Skrivet av naforce:

Tyvärr lär du aldrig få svar av de människorna du frågar då de visar tydliga tecken på att vara just "fanboys", åtminstone om man ser till argumenten och vad som argumenteras. Jag tycker inte att det är mycket som skiljer konsollerna åt, de gör olika saker olika bra men har överlag rätt lika funktioner. PS4 gör massa saker, de flesta bra, Xbox One likaså.

Det var det jag också var rädd för.
Lite därför jag avslutade mitt första inlägg i tråden med: "Inte för att jag förväntar mig något svar, men man kan ju alltid hoppas på ett. "
Om någon annan än just dessa "fanboys" som bara nämner TV och slingrar sig har mer information att ge angående mina frågor får dom gärna dela med sig.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Du lever i din lilla egna bubbla av virtual reality. Bara lilla Game i Borås har sålt 200 konsoler och då finns det bra många fler butiker i denna staden som som också sålt den för att inte tala om hela Sverige.
Xbox har sålt 1 miljon konsoler över 13 länder, då var Nordamerika inräknat. Playstation 4 sålde en miljon konsoler i enbart Nordamerika och ytterligare 1,1 miljoner i Europa första veckan vid lansering.
Att PS4 inte går att få tag i för tillfället beror på större efterfrågan än utbud. Efterfrågan på Xbox Done verkar ju således ganska urvattnad och fattig. Nästa batch av Ps4 kommer i januari vilket fortfarande är tidigare än när Microsoft kommer släppa sin första.
Man ska ju inte glömma att det inte bara är Sverige som är drabbat till hösten 2014.

PS4 har sålt 2.1 miljoner ex i 32 länder på 16 dagar och Xbox one 2 miljoner i 13 länder på 18 dagar. Ganska jämna siffror i mina ögon. Sedan är denna eviga diskussionen om vilken som är bäst bara löjligt. Båda konsollerna är bra och den enskildes behov och preferenser avgör vilken som passar bäst för just honom/henne. Se istället det positiva att två bra konsoller konkurrerar om kunderna, det främjar oss alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

hmm de FÅ inläggen räknar jag inte med och det är ju kul med tekniskt snack. Men det är långtifrån vad majoriteten av tråden handlar om...

Fast den barnsliga nivån har ju redan upphört. Så det behövdes inte precis säga "åt dem" när de redan slutat.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Var exakt håller jag med dig om att XB "är mer ett paket"?

Whohoo! SKYPE! finns ju inte tillgängligt på andra plattformar som fungerar mycket bättre. Har t.ex skype på min tablet, desktop, telefon och laptop. Ringer nån på skype vill

jag inte ha ett meddelande i tv'n medan jag sitter och spelar. Även lite intressant att du tycker Skype är en stor grej för X1 när PS Vita också har det. Dessutom är det inte

bakom nån paywall på konkurrentens handhållna konsol. Vem har sagt att skype inte kommer till ps4?

Poängen är att Skype inte finns till PS4, men det finns till XB1. Dock så visar du på något längre ned i din post som indikerar/tyder på att det kan bli så. Precis som MS

satsning med sitt breda utbud av funktioner (som kom vid släpp!) som antyder på att det finns mycket mer i MS plan.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

The PS4 allows you to run two apps at once. There are a few apps you can’t run at the same time – you can’t run two games simultaneously, for example – but there are many

that will run at the same time without a problem. To switch between them, you can simply hit the PS button while in the app to take you to the home menu. That takes an extra,

unnecessary step though. Instead simply double tap the PS button to bypass the home menu and jump right between apps.

Det är ju jättebra. Tänk om man bara hade kunnat snappa in något vid sidan om ens spel så man slipper sluta spela.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Navigering med röstkommandon finns även till PS4. Röstkommandon till den kräver inte ens PS eye utan det räcker med vanlig mikrofon.

Ja, saken är att de är hierarkiska p.g.a att de är kopplade till menyer och undermenyer och därmed mer besvärliga. PS eye är en gimmick, kinect är core experience.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Kan inte uttala mig om Forzas molntjänster eftersom jag inte är ett dugg intresserad av Forza (inte Gran Turismo heller) och jag har inte kollat in det. Men detta är

specifikt för ett spel och inte sjävla konsolen i sig.

Nja, det handlar inte om ett specifikt spel, utan snarare en möjlighet. Forza 5 analyserar ens spelstil och sparar den i molntjänsterna. Man kan sedan spela mot sina vänner,

virtuellt, utan att de är online. Jävligt häftigt, men det kanske är för att jag är intresserad av sådana saker som jag tycker att det är häftigt. Poängen här är, att om

Forza 5 hade släppts på PS4, så hade den funktionen inte kunnat följa med, eftersom PS paket saknar något som ger stöd åt det.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

har inte haft problem med PSN sen hacker attacken.

Tja, de kanske har fått ihopa det lite bättre när de gjort det till en betaltjänst. I alla fall om man skall spela mot andra.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Nytt och fräscht med ps4, förutom det jag nämnt tidigare:
Share funktionen och alla dess möjligheter till sharing, Streama till twitch och ustream. Kunna joina en multiplayer match man kollar på twitch med bara ett knapp tryck om

man vill, högtalare i kontrollen, headset jack i kontrollen, ny input metod tack vare touchpad, lightbar på kontrollen och hur utvecklarna använder sig av den, Gyro i

kontrollen (iofs så hade ds3 detta också), Ladda ner och installera endast en liten del av ett spel och ladda ner och installera resten när du spelar. Remote play på pretty

much allt med Vita Alla dessa exempel behöver man inte nån kamera till för att använda

-- Mjukvara --
Sharing is caring: Finns på XB1, men det verkar vara smidigare implementerat på PS4. Har inte kollat hur den fungerar på XB1, så det vetifan. Inte exklusivt alltså.
Matchmaking: Bra matchmaking är inget nytt för de som kört på XBL. PS försöker komma ikapp alltså.
Spela innan installerat: Finns på XB1, även om den är mkt sämre. Så, inte exklusivt där. Däremot bättre tills vidare.
Remote play - Fungerar antagligen bara om du sitter på samma nätverk. Så snarare "Kind-of-remote play". Helt klart bra om man vill spela på toaletten länge. Denna är ny och exklusiv för PS. Dock så är det samma sak där: Endast spelrelaterat, inte breddat utbud av underhållning.
-- Hårdvara --
Gyro i kontrollen: Har det någonsin använts och blivit bra (jag vet faktiskt inte, då detta är inte en retorisk fråga)? Inget nytt.
Touchpad: Det fungerar skit på laptops, som har funnits i en hel del år. Kanske blir bättre på en konsol? Endast gestures gissar jag. Nytt.
Hörlursjack i kontrollen: Fanns på 360 för headset:et. Komma ikapp, åter igen.
Högtalare i kontrollen: Så man slipper ha hörlurar. Tja, kan vara lite mer bekvämt. Skulle nog föredra hörlurar i så fall. Om man tänker att det ska vara en separat ljudkälla där man hör andra saker än från tv:n så kommer det bli mycket strul med att få rätt balans med tanke på olika personers hörsel, o.s.v. Dessto mer jag tänker på det så känns det bara mer och mer tramsigt.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Hellre navigerar jag mig fram med knappar i textmenyer än tvingas använda en (citat av Carmack om Kinect) "Zero button mouse with a lot of latency on it"

När Carmack säger det så är kontexten Kinect som en spelkontroll, inte som navigator. 200ms att göra det man vill mot att det tar PS4 5-10s att göra samma sak. Ang latency så

kanske du tror att din handkontroll har 0ms latency, men det stämmer ju helt enkelt inte.

Så det verkar som PS4 slänger på lite mer hårdvara, försöker göra saker mer bekvämt när det gäller spel, men breddar inte sitt utbud av underhållning. Kort och gott, endast en spelkonsol, inget mer.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Om "en mer multimedia approach" endast kräver HDMI-In så du får TV i xboxen så visst.
Du vet väl om att ps4an är mindre i storlek och smidigare än en xbox 1 (krävs ingen extern power brick), och livslängden tror jag inte skiljer sig åt från x1 och ps4 (om man bortser från rå-prestanda)

Jo jag vet att ps4an är mer riktad mot gamers, ett bra exempel på detta är ju trots allt specsen. Medan x1 har fokus på vardagsrummet i helhet.
MS försöker ju även få sina fans att tro att x1 är enda boxen som behövs i tv-hyllan, fast detta är ren lögn.
Läser ännu på många ställen x1 fans som tror att x1 har inbygd decoder och att man inte behöver någon annan utrustning än x1 för att se tv t.ex.

Och varför är det så viktigt att få kunna styra och se tv genom xboxen? Det innebär ju bara att istället för att ha igång en pryl så måste du ha igång 2. Snabbheten i att byta program på tvn via xboxen ligger sist och slutligen på dekodern som är kopplad till den. Samt att du även (iaf ännu) måste ha dekoderns fjärrkontroll för att styra den. Räcker det inte med PiP som de flesta tvn har idag om du nu måste se på tv på samma gång du spelar?

Jag tror du överreagerar väldigt, jag jämförde xbox livslängd med pc samma med smidigheten.
Det enda jag sa är att xbox är bättre på hela multimedia approachen och det är den.
Det enda jag har sagt är att xboxen passar mina behov mkt bättre.

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Poängen är att Skype inte finns till PS4, men det finns till XB1. Dock så visar du på något längre ned i din post som indikerar/tyder på att det kan bli så. Precis som MS satsning med sitt breda utbud av funktioner (som kom vid släpp!) som antyder på att det finns mycket mer i MS plan.

Så mer funktioner vid släpp tyder på att MS har mer funktioner planerade automatiskt? Visst. Dessutom hur många av alla utlovade funktioner fungerar på din importerade x1? eller just det... Xbox One till Sverige först hösten 2014, så alla funktioner fungerar inte här ännu. Betyder det då att Ps4 automatiskt får fler funktioner i norden?

Skrivet av kelthar:

Det är ju jättebra. Tänk om man bara hade kunnat snappa in något vid sidan om ens spel så man slipper sluta spela.

Varför skulle man behöva det? Kan du ge mig exempel på sådana situationer? Själv anser jag det vara onödigt

Skrivet av kelthar:

Ja, saken är att de är hierarkiska p.g.a att de är kopplade till menyer och undermenyer och därmed mer besvärliga. PS eye är en gimmick, kinect är core experience.

ok. Läste resten av ditt inlägg med MS fanboy hatten på

Skrivet av kelthar:

Nja, det handlar inte om ett specifikt spel, utan snarare en möjlighet. Forza 5 analyserar ens spelstil och sparar den i molntjänsterna. Man kan sedan spela mot sina vänner, virtuellt, utan att de är online. Jävligt häftigt, men det kanske är för att jag är intresserad av sådana saker som jag tycker att det är häftigt. Poängen här är, att om Forza 5 hade släppts på PS4, så hade den funktionen inte kunnat följa med, eftersom PS paket saknar något som ger stöd åt det.

Det är en funktion som är implementerat i spelet som möjligör att race data att laddas upp i MS molntjänst ja.
Dock så har Sony också en molntjänst som vid ett senare tillfälle kommer medföra streaming av ps3 spel pga GaiKai. MS har själva sagt att deras molntjänst inte klarar av att streama 360 spel
http://metro.co.uk/2013/11/11/microsoft-rules-out-xbox-360-ba...
Så vilken molntjänst som sist och slutligen är bättre återstår att se

Skrivet av kelthar:

Tja, de kanske har fått ihopa det lite bättre när de gjort det till en betaltjänst. I alla fall om man skall spela mot andra.

Det är nu först på ps4 som Multiplayer har blivit betaltjänst. Jag har ingen ps4, men äger både 360 och ps3 och märker ingen skillnad mellan de 2 tjänsterna.

De exempel jag gav var ju vad som var nytt... Trodde du menade nytt jämfört med ps3, inte x1/360.

Skrivet av kelthar:

-- Mjukvara --
Sharing is caring: Finns på XB1, men det verkar vara smidigare implementerat på PS4. Har inte kollat hur den fungerar på XB1, så det vetifan. Inte exklusivt alltså.Inte exklusivt, men som du säger själv: smidigare. Dessutom finns inte twitch streaming ännu på x1 (läs dit egna uttalande om skype)
Matchmaking: Bra matchmaking är inget nytt för de som kört på XBL. PS försöker komma ikapp alltså. äger både 360 och ps3 och märker ingen skillnad mellan de 2 tjänsterna.
Spela innan installerat: Finns på XB1, även om den är mkt sämre. Så, inte exklusivt där. Däremot bättre tills vidare. Som du själv säger: Sämre på x1
Remote play - Fungerar antagligen bara om du sitter på samma nätverk. Så snarare "Kind-of-remote play". Helt klart bra om man vill spela på toaletten länge. Denna är ny och exklusiv för PS. Dock så är det samma sak där: Endast spelrelaterat, inte breddat utbud av underhållning.
Snälla kolla upp lite info före du kastar antaganden runt dig. Remote play funkar på samma nätverk, på olika nätverk och till och med via Vitas 3g
-- Hårdvara --
Gyro i kontrollen: Har det någonsin använts och blivit bra (jag vet faktiskt inte, då detta är inte en retorisk fråga)? Inget nytt.Och nu är det inget nytt för att ps3 hade den? Rolig funktion på ps3 iaf i bla GTA när man kör flyg eller helikopter. eller för text-input på ps4an
Touchpad: Det fungerar skit på laptops, som har funnits i en hel del år. Kanske blir bättre på en konsol? Endast gestures gissar jag. Nytt.Kolla t.ex nya Thiefs inventory selection där touchpaden används. bara som 1 exempel. Navigera i OS. Smidigare använding av webläsaren
Hörlursjack i kontrollen: Fanns på 360 för headset:et. Komma ikapp, åter igen. Går om eftersom du inte måste ha ett xbox certified headset utan du kan använda vilket headset du vill
Högtalare i kontrollen: Så man slipper ha hörlurar. Tja, kan vara lite mer bekvämt. Skulle nog föredra hörlurar i så fall. Om man tänker att det ska vara en separat ljudkälla där man hör andra saker än från tv:n så kommer det bli mycket strul med att få rätt balans med tanke på olika personers hörsel, o.s.v. Dessto mer jag tänker på det så känns det bara mer och mer tramsigt.Inte så man slipper ha hörlurar. möjligör olika spel funktioner med den, bara som ett exempel när din in-game telefon ringer så hör du bara ringsignalen ur kontrollens högtalare, bara som en kul grej. Vilka funktioner som kan tänkas komma till återstår att se

Skrivet av kelthar:

När Carmack säger det så är kontexten Kinect som en spelkontroll, inte som navigator. 200ms att göra det man vill mot att det tar PS4 5-10s att göra samma sak. Ang latency så kanske du tror att din handkontroll har 0ms latency, men det stämmer ju helt enkelt inte.

Så PS eye är en gimmick som kan använda move kontroller som spelkontroll medan kinect är "core experience" för att du inte kan använda den som kontroller och endast som navigator? Vad är det man gör på ps4 som tar 5-10s som tar 200ms att göra på x1?
Och nej. jag tror inte att handkontrollen har 0ms latency. Tror du att kinect har det?
Dessutom så är det bekräftat att PS eye kommer att kunna användas som navigator i menyer

Skrivet av kelthar:

Så det verkar som PS4 slänger på lite mer hårdvara, försöker göra saker mer bekvämt när det gäller spel, men breddar inte sitt utbud av underhållning. Kort och gott, endast en spelkonsol, inget mer.

Om du tycker det. Själk har jag ännu inte fått svar på mina frågor om vad X1 gör mer som mutlimediamaskin än ps4.

Men tack för din input

Edit: Kan du lista några funktioner så som jag gjorde för ps4 om vad som är nytt för X1? som enligt dig och dina kommentarer måste både vara nytt för konsolen jämfört med tidigare konsol och exklusivt för just den konsolen för att det ska räknas.
Angående sista delen i ditt inlägg. Och som återigen kommer tillbaks till min ursprungliga fråga... Vad är som MS har gjort för att bredda sitt utbud av underhållning? Jämfört med Ps4an. Detta påstående dyker upp hela tiden, och det är vad jag har frågat om genom hela tråden.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av 92_slayer:

Jag tror du överreagerar väldigt, jag jämförde xbox livslängd med pc samma med smidigheten.
Det enda jag sa är att xbox är bättre på hela multimedia approachen och det är den.
Det enda jag har sagt är att xboxen passar mina behov mkt bättre.

Att den passar dina behov bättre har jag inget emot. Alla har vi vårt eget tycke och smak.
Men det jag vill veta är vad är det som gör xbox bättre på hela multimedia approachen? Inte för att försöka klanka ner på den utan för att få mer kunskap om x1.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Så mer funktioner vid släpp tyder på att MS har mer funktioner planerade automatiskt? Visst. Dessutom hur många av alla utlovade funktioner fungerar på din importerade x1? eller just det... Xbox One till Sverige först hösten 2014, så alla funktioner fungerar inte här ännu. Betyder det då att Ps4 automatiskt får fler funktioner i norden?

Oavsett när dem kommer eller om just de funktioner som du syftar på finns i Sverige, så är det tydligt att XB har en plan att ha ett mycket bredare utbud än PS. TV, snap in fantasy football league är tydliga exempel på detta. Detta handlar inte om vad jag kommer att använda av det som finns nu, utan den tydliga indikationen på vad MS är ute efter. De vill inte nischa in sig som spelkonsol. Du kan spela på allt. Din dator, din platta, din telefon, din pacemaker ... you name it. Det finns ingen sådan indikation alls för PS4. Den ska det bara spelas på. T.ex på tåget eller toaletten, fast då med fetlagg i stället.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Varför skulle man behöva det? Kan du ge mig exempel på sådana situationer? Själv anser jag det vara onödigt

Skype. Men, poängen är här, att det skulle kunna finnas hur många användningsområden som helst. Helt enkelt en funktion som gör att man kan interagera andra saker i det man gör "maximerat". PS befinner sig i den gamla "en skärm, en sak". Så som man gjorde på DOS-tiden. The good old days.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

ok. Läste resten av ditt inlägg med MS fanboy hatten på

MMmmm, så säger man när man inte har argument att möta upp med. Du om någon skall inte slänga dig med ordet fanboy.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Det är en funktion som är implementerat i spelet som möjligör att race data att laddas upp i MS molntjänst ja.
Dock så har Sony också en molntjänst som vid ett senare tillfälle kommer medföra streaming av ps3 spel pga GaiKai. MS har själva sagt att deras molntjänst inte klarar av att streama 360 spel

Det handlar inte om att data hamnar någonstans, det handlar om beräkningskraft. T.ex skulle man kunna lägga ut tunga AI-beräkningar i molnet och liknande vilket gör att fienderna eller npc skulle kunna bete sig sjukt mycket mer intelligent eftersom de inte är begränsade av CPU:n i lådan. Samma sak med pathfinding och en massa mer. Att strömma spel via nätet och spela har ju inte slått igenom även om flera tjänster har försökt. Det kommer var sjukt stor latency.

Samma sak med Remote Play, att tro att man kan sitta på 3G och få en bra upplevelse, då lever man i någon form av självförnekelse. Rent teoretiskt "fungerar" det på 3G, men att det fungerar tillräckligt bra för att kunna gå att använda är en helt annan sak. Att det skulle ta en sekund från det att jag trycker på en knapp tills jag får feedback skulle jag t.ex inte kalla för fungerande. Dels har du latency för den frame:n som du ser just nu, knapptrycket in och sedan för den frame:n som visar resultatet.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Det är nu först på ps4 som Multiplayer har blivit betaltjänst. Jag har ingen ps4, men äger både 360 och ps3 och märker ingen skillnad mellan de 2 tjänsterna. De exempel jag gav var ju vad som var nytt... Trodde du menade nytt jämfört med ps3, inte x1/360.

Vad som är nytt som tyder på att det finns en riktning mot mer funktionalitet som inte bara rör spel. Det var ju det som vi diskutterade.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Så PS eye är en gimmick som kan använda move kontroller som spelkontroll medan kinect är "core experience" för att du inte kan använda den som kontroller och endast som navigator? Vad är det man gör på ps4 som tar 5-10s som tar 200ms att göra på x1?
Och nej. jag tror inte att handkontrollen har 0ms latency. Tror du att kinect har det?
Dessutom så är det bekräftat att PS eye kommer att kunna användas som navigator i menyer

Ja, det är en gimmick eftersom det sälj som ett tillbehör och en försvinnande liten andel kommer att köpa den. Därför kommer den marginaliseras som en gimmick. Du sa att du hellre tycker på knapparna på din handkontroll, då säger jag att det kommer ta mig så sjukt mycket kortare tid att säga "Xbox Play xxxxx" än att du ska fumla runt bland PS fantastiskt fina rullgardinsmenyer. Förstår du kontexten nu?

Core experience är för att den är med i kärnan, i lådan, när du köper din XB1.

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Edit: Kan du lista några funktioner så som jag gjorde för ps4 om vad som är nytt för X1? som enligt dig och dina kommentarer måste både vara nytt för konsolen jämfört med tidigare konsol och exklusivt för just den konsolen för att det ska räknas.
Angående sista delen i ditt inlägg. Och som återigen kommer tillbaks till min ursprungliga fråga... Vad är som MS har gjort för att bredda sitt utbud av underhållning? Jämfört med Ps4an. Detta påstående dyker upp hela tiden, och det är vad jag har frågat om genom hela tråden.

Snap in, visat upp TV kopplat med fantasy league, visat skype medans man spelar. Att de tänker på att allt inte handlar om spelet längre, utan att världen är så mycket mer. Sen har XB1 allt annat som PS4, förutom Remote play och en presumtiv framtidstjänst där man ska kunna stream:a gamla spel.

GL HF. Hej.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Oavsett när dem kommer eller om just de funktioner som du syftar på finns i Sverige, så är det tydligt att XB har en plan att ha ett mycket bredare utbud än PS. TV, snap in fantasy football league är tydliga exempel på detta. Detta handlar inte om vad jag kommer att använda av det som finns nu, utan den tydliga indikationen på vad MS är ute efter. De vill inte nischa in sig som spelkonsol. Du kan spela på allt. Din dator, din platta, din telefon, din pacemaker ... you name it. Det finns ingen sådan indikation alls för PS4. Den ska det bara spelas på. T.ex på tåget eller toaletten, fast då med fetlagg i stället.

Tv och snap verkar vara det enda som är "den tydliga indikationen på vad MS är ute efter".
Tycker du verkligen det är så fel att Sony har siktet på spel i första hand för sin spelkonsol?
Jag respekterar din åsikt och ditt val av konsol, men man kan göra mer än att spela på en ps4a.

Skrivet av kelthar:

Skype. Men, poängen är här, att det skulle kunna finnas hur många användningsområden som helst. Helt enkelt en funktion som gör att man kan interagera andra saker i det man gör "maximerat". PS befinner sig i den gamla "en skärm, en sak". Så som man gjorde på DOS-tiden. The good old days.

Det finns säkert många användningsområden för det, men istället för att snap:a in en liten ruta som visar annat, skulle jag ha föredragit stöd för en extra skärm istället. Hur ofta spelar du på PC i windowed mode och kör ett skype videosamtal på samma gång? Det är möjligt, men gör du det? Och hur många gör det?
jag frågade bara efter exempel på hur och när man använder det.

Att jämföra PS med DOS!? allvarligt? Tänker inte läsa resten av ditt inlägg eftersom du klart och tydligt inte kan kommunicera på vuxen nivå.
Tänker inte ta mig mer tid på att svara på dina argument eftersom du tydligt är en något av en MS fanboy som inte inser styrkan i båda konsolerna och inte kan diskutera som normalt folk.
Skulle jag få gissa så var det dig naforce syftade på med sitt inlägg:
försök hålla dig till fakta och acceptera den andres argument istället för att bara säga att den har fel. Vad är annars syftet med diskussionen? Inte kan du, eller någon annan för den delen, hoppas få någon att "byta sida"? Således är det enda rimliga utfallet att båda kan få förståelse för sina olika tankar. Dit når man inte med låg nivå på fakta, påhopp och smutskastning, titta bara på dagens politiker.

Skrivet av kelthar:

MMmmm, så säger man när man inte har argument att möta upp med. Du om någon skall inte slänga dig med ordet fanboy.

LoL

Skrivet av kelthar:

Det handlar inte om att data hamnar någonstans, det handlar om beräkningskraft. T.ex skulle man kunna lägga ut tunga AI-beräkningar i molnet och liknande vilket gör att fienderna eller npc skulle kunna bete sig sjukt mycket mer intelligent eftersom de inte är begränsade av CPU:n i lådan. Samma sak med pathfinding och en massa mer. Att strömma spel via nätet och spela har ju inte slått igenom även om flera tjänster har försökt. Det kommer var sjukt stor latency.

Skrivet av kelthar:

Samma sak med Remote Play, att tro att man kan sitta på 3G och få en bra upplevelse, då lever man i någon form av självförnekelse. Rent teoretiskt "fungerar" det på 3G, men att det fungerar tillräckligt bra för att kunna gå att använda är en helt annan sak. Att det skulle ta en sekund från det att jag trycker på en knapp tills jag får feedback skulle jag t.ex inte kalla för fungerande. Dels har du latency för den frame:n som du ser just nu, knapptrycket in och sedan för den frame:n som visar resultatet.

Skrivet av kelthar:

Vad som är nytt som tyder på att det finns en riktning mot mer funktionalitet som inte bara rör spel. Det var ju det som vi diskutterade.

Skrivet av kelthar:

Ja, det är en gimmick eftersom det sälj som ett tillbehör och en försvinnande liten andel kommer att köpa den. Därför kommer den marginaliseras som en gimmick. Du sa att du hellre tycker på knapparna på din handkontroll, då säger jag att det kommer ta mig så sjukt mycket kortare tid att säga "Xbox Play xxxxx" än att du ska fumla runt bland PS fantastiskt fina rullgardinsmenyer. Förstår du kontexten nu?

Core experience är för att den är med i kärnan, i lådan, när du köper din XB1.

Skrivet av kelthar:

Snap in, visat upp TV kopplat med fantasy league, visat skype medans man spelar. Att de tänker på att allt inte handlar om spelet längre, utan att världen är så mycket mer. Sen har XB1 allt annat som PS4, förutom Remote play och en presumtiv framtidstjänst där man ska kunna stream:a gamla spel.

GL HF. Hej.

Så äntligen fick jag svar på min fråga vad som gör x1 till en bättre multimedia maskin än ps4.
TV, snap och skype med, wait for it.... fantasy leauge. Ni får tacka herr kelthar för att ha delat med sig så att jag fått en ännu skevare bild av vad MS har för planer och riktningar.

Tack för mig

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

LOL

PS se om det kommer någon slags "slim" variant, som det hände med ps3 och 360in.. kan det tänkas att de släpper någon nyare variation utav xbone?(lagom till lanseringen)
Hur som helst, så sjukt opepp på xbox(ska jag erkänna att jag är en pclover, alltid gillat ps3 över 360, DOCK äger jag ett 360..), men detta hjälpte jöe inte så mycket hehe

Permalänk
Skrivet av Youjimbo:

Så då ska man lita på din helt ogrundade gissning? Om 4% hade varit en korrekt siffra hade funnits en del trådar om folk som köpt PS4 och haft problem här på Swec-forum. Jag litar bra mycket mer på 0,4% än 4%, även om den senaste siffran jag sett ät 1%.

Om du skall slänga dig och anklaga på det sättet böär du ha mer källor. Kan du länka till någon källa som bevisar ditt påstående om att nästan alla elektroniktillverkare har utfall på 4% bland produkter som faktiskt skickas ut till kund? Länka gärna i så fall. Om inte, sluta släng dig med "fakta".

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

0.04% Var från felaktiga artiklar från diverse nyhetes sidor som mer eller mindre copy pasteade varandra.
0.4% var pre-release. Alltså 0.4% av de som skickades ut före officiella release datumet. (officiellt uttalande)
Post-release är 1% enligt uppgifter.
Sen vad som är helt sant vet vi inte, men så länge vi inte har något annat att gå på (än ett officiellt uttalande på 1%) så är det onödigt att sitta och hitta på siffror.

Finns massa texter om att elektronik tillverkares fail rate ligger på 3-5% över 4 års tid. Det är 4 år också... Sony börjar nu med 1% och kommer säkert att stiga med tiden.

Bara Amazon, som inte ens sålt mest PS4or har ca 700-800 trasiga konsoller.
Reddit hade den 14 nov 97 rapporter om trasiga ps4.

Då är vi snart uppe i 1 av dom där 4000 redan som skulle vara ifall .4% stämmer.
Tänk då resten av världen...

*edit* Herregud... Har blandat ihop 0.4 och 4% helta tiden. My bad! Har jobbat rätt mycket senaste dagarna. My bad! Ber om ursäkt *edit*

Nu är den ju uppe i 1% också vilket betyder 21000 av de 2.1 miljoner tillverkade.

Vänta bara till julafton. Hur många konsoller tror ni inte ligger oöppnade för att det är en julklapp? Kolla bara på hur många oöppnade PS4 det ligger på annonssidor som folk begär alldeles för mycket för....

Och vad räknar Sony sin % på? Fel som användare har rapporterat in? Det dom själva har upptäckt?

24 dec....

Sen ska vi ju inte glömma hur stort antal hackade PSN konton Sony försökte mörka! Inte för att det hör till diskussionen, men det visar ju vad de går för om inte annat.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Efter mycket påtryckningar så ger M$ oss tillbaka startknappen till Win8.2 så det är inte omöjligt att de backar gällande detta beslut också.

Haha, det här är årets inlägg!

edit: För övrigt köper jag bara Xbox One om det släpps ett nytt Dance Central till Kinect. Vilket det inte verkar göra heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

24 dec....
http://i.imgur.com/3oeqwiD.jpg

Sen ska vi ju inte glömma hur stort antal hackade PSN konton Sony försökte mörka! Inte för att det hör till diskussionen, men det visar ju vad de går för om inte annat.

Men sen förändrar det inte det faktum att det inte finns problemtrådar på Sweclockers. Så den batch man fått i Sverige verkar vara mycket bättre än den i USA. Så varför måla upp ett mörkt moln för att skrämma folk?

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Youjimbo:

Men sen förändrar det inte det faktum att det inte finns problemtrådar på Sweclockers. Så den batch man fått i Sverige verkar vara mycket bättre än den i USA. Så varför måla upp ett mörkt moln för att skrämma folk?

http://www.giantbomb.com/playstation-4/3045-146/forums/just-g...

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Där är en svensk, dock utanför detta forum
I alla fall 2 här som har problem med bluetoothen.

Sen måste inte alla som äger ett PS4 vara medlemmar här heller.
Varenda person som sitter med ett trasigt kanske inte heller gråter på forum över det...
Utan bara lugnt och sansat skickar tillbaka den..

Du glömmer fortfarande bort hur många ouppackade det fortfarande finns i landet.
Både i julklappar och på blocket, tradera m.m

Sen behöver ju inte alla komponenter vara DOA heller, massor med problem kan dyka upp efter ett tag.

Som på PS3 slimmen där man var tvungen att luta konsollen 40 grader 9/10 ggr för att skivan skulle kunna läsas. Det är ett exempel på problem som inte vara direkt ur kartongen utan som blev efter ett tags användande!

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Din slutsats är helt tagen ur luften. Skulle vi slippa musarm om datorn styrdes med två möss, bara för att vi då belastar armarna och händerna lika?
Du måste läsa på bättre om vad ergonomi faktiskt är.

Öh, nej, eftersom det finns olika typer av belastning.

Som jag skrev tidigare:

Använder du ett tangentbord som tillåter symmetrisk fingersättning, eller är ditt tangentbord format så att ena handen är i en annan vinkel från den andra, något vriden och förskjuten i sidled? Är ratten på din bil helt rund, eller är vänstra halvan rund och högra fyrkantig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

http://www.giantbomb.com/playstation-4/3045-146/forums/just-g...

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Där är en svensk, dock utanför detta forum
I alla fall 2 här som har problem med bluetoothen.

Sen måste inte alla som äger ett PS4 vara medlemmar här heller.
Varenda person som sitter med ett trasigt kanske inte heller gråter på forum över det...
Utan bara lugnt och sansat skickar tillbaka den..

Du glömmer fortfarande bort hur många ouppackade det fortfarande finns i landet.
Både i julklappar och på blocket, tradera m.m

Sen behöver ju inte alla komponenter vara DOA heller, massor med problem kan dyka upp efter ett tag.

Som på PS3 slimmen där man var tvungen att luta konsollen 40 grader 9/10 ggr för att skivan skulle kunna läsas. Det är ett exempel på problem som inte vara direkt ur kartongen utan som blev efter ett tags användande!

Där ser man. Då har du allt rätt och fel har jag. Fint med länkar där
Vi får väl se hur utbrett problemet blir. Dock som du påpekar är man inte immun mot problemen bara för att man köper en senare konsol. Man får se till att handla på rätt ställe så man får bra support vid problem. Köpte själv min PS4a hos Webhallen.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

hej, du som kan mycket hur mycket tror du X1 kommer påverkas av den lägre bandbredden? känns som PS4 är en mycket bättre design, men för mig som bara är intresserad i en francise (Halo) så blir jag ju illa tvungen att köra X1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av Youjimbo:

Där ser man. Då har du allt rätt och fel har jag. Fint med länkar där
Vi får väl se hur utbrett problemet blir. Dock som du påpekar är man inte immun mot problemen bara för att man köper en senare konsol. Man får se till att handla på rätt ställe så man får bra support vid problem. Köpte själv min PS4a hos Webhallen.

Jo precis, den som lever får se
Jag väntar i alla fall. Finns inget som lockar just nu av spelen som finns.

Ska se till att handla från något ställe jag vet har bra support och personal.
Webhallen blir det dock aldrig mera för min del då de behandlade både mig och två andra kompisar när vi alla tre, vid olika tillfällen hade problem med våra MSI laptops.

Sen tycker jag att deras serviceföretag är helt åt h-vete. Ger löften om leveranstider på delar m.m. som dom sedan bryter flera gånger om.

Gillade dom förut och handlade alltid där, men inget mer blir de från dem. Kompensation är i alla fall inget ord de någonsin hört

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Öh, nej, eftersom det finns olika typer av belastning.

Som jag skrev tidigare:

Använder du ett tangentbord som tillåter symmetrisk fingersättning, eller är ditt tangentbord format så att ena handen är i en annan vinkel från den andra, något vriden och förskjuten i sidled? Är ratten på din bil helt rund, eller är vänstra halvan rund och högra fyrkantig?

Nu svamlar du bara.

Permalänk
Medlem

Stod en bunte till salu på media markt i kristianstad idag, kör dit och köp ett vettja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hen0k92:

Stod en bunte till salu på media markt i kristianstad idag, kör dit och köp ett vettja

Pic or it didn't happen.

(Nyreggad medlem och detta är ditt första inlägg, så du ursäktar nog att jag inte riktigt tror på dig.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Pic or it didn't happen.

(Nyreggad medlem och detta är ditt första inlägg, så du ursäktar nog att jag inte riktigt tror på dig.)

X antal mil dit, inte riktigt värt för en bild

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Det var det jag också var rädd för.
Lite därför jag avslutade mitt första inlägg i tråden med: "Inte för att jag förväntar mig något svar, men man kan ju alltid hoppas på ett. "
Om någon annan än just dessa "fanboys" som bara nämner TV och slingrar sig har mer information att ge angående mina frågor får dom gärna dela med sig.

Vill bara säga att XBox är det bästa som hänt sen fjärrkontrollen , kolla in mina youtubeklipp om saken.
Microsoft i blåsväder – för hemlig Xbox One-reklam

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |