Powercolor Radeon R9 280x med HD7000 serie Drivers?

Permalänk

Powercolor Radeon R9 280x med HD7000 serie Drivers?

Hej! Köpte Powercolor Radeon R9 280x igår från webhallen och försökte mig på att installera det oxå, men vet inte om det funkar riktigt som det ska

Först deleteade jag alla mina gamla Nvidia drivers genom kontrollpanelen. Sen installerade jag Amd's catalyst via AMD's hemsida (Det var senaste driversena till 280x) precis som man ska göra, men när jag försökte dra igång ett spel så blinkade spelen till sen la dom av med ett error message om gamla drivers.
Då försökte jag avinstallera allt, köra en driver sweeper i safemode (men den funkade inte, driver sweeper prog var outdated) och sen installera om drivrutinerna, men det funkade ändå inte.
Då provade jag att starta upp BF4 av nyfikenhet, vilket oxå varnade för gamla drivers, och dom dirigerade även mig till nya driversena, som jag installera och trodde det vad R9 280x drivers, men det var tydligen Radeon HD7000 serie drivers, hursomhelt så funkade alla spel helt plötsligt och BF4 flöt på i ultra med ~60fps.

Då till min fråga, är detta lungt, kan jag köra på bara? För det funkar ju nu iaf, eller får jag kanske inte ut full prestande av mitt kort med andra drivers?:)

Mvh Alex.

Permalänk
Medlem

7970/r9 280x är exakt samma kort.

fungerar den drivrutinen du har just nu bra för dig så använd den! ingen idé o byta

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugernine:

Hej! Köpte Powercolor Radeon R9 280x igår från webhallen och försökte mig på att installera det oxå, men vet inte om det funkar riktigt som det ska

Först deleteade jag alla mina gamla Nvidia drivers genom kontrollpanelen. Sen installerade jag Amd's catalyst via AMD's hemsida (Det var senaste driversena till 280x) precis som man ska göra, men när jag försökte dra igång ett spel så blinkade spelen till sen la dom av med ett error message om gamla drivers.
Då försökte jag avinstallera allt, köra en driver sweeper i safemode (men den funkade inte, driver sweeper prog var outdated) och sen installera om drivrutinerna, men det funkade ändå inte.
Då provade jag att starta upp BF4 av nyfikenhet, vilket oxå varnade för gamla drivers, och dom dirigerade även mig till nya driversena, som jag installera och trodde det vad R9 280x drivers, men det var tydligen Radeon HD7000 serie drivers, hursomhelt så funkade alla spel helt plötsligt och BF4 flöt på i ultra med ~60fps.

Då till min fråga, är detta lungt, kan jag köra på bara? För det funkar ju nu iaf, eller får jag kanske inte ut full prestande av mitt kort med andra drivers?:)

Mvh Alex.

Som celos skrev är det bara att köra på!
Hur upplever du kortet? Temps/ljudnivå?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Skrivet av Kenta42:

Som celos skrev är det bara att köra på!
Hur upplever du kortet? Temps/ljudnivå?

Jag fick det att fungera 23.40 igår, så har inte riktigt hunnit testa det riktigt ännu men kan återkomma med det!

Permalänk
Skrivet av Kenta42:

Som celos skrev är det bara att köra på!
Hur upplever du kortet? Temps/ljudnivå?

Ljudnivån var defenetivt inte så farlig som jag förväntat mig, den låter lite när jag lirar BF4 men de är inte allt för farligt.
Hade ett GTX 560 ti innan och de va betydligt tystare, men 280x funkar ändå.

Hur kollar jag tempsen, vilket program är bäst dvs?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugernine:

Ljudnivån var defenetivt inte så farlig som jag förväntat mig, den låter lite när jag lirar BF4 men de är inte allt för farligt.
Hade ett GTX 560 ti innan och de va betydligt tystare, men 280x funkar ändå.

Hur kollar jag tempsen, vilket program är bäst dvs?:)

Finns en hög att välja ifrån. Själv kör jag mest MSI Afterburner.

http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Inte stött på något problem med coil-whine?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugernine:

Hej! Köpte Powercolor Radeon R9 280x igår från webhallen och försökte mig på att installera det oxå, men vet inte om det funkar riktigt som det ska

Först deleteade jag alla mina gamla Nvidia drivers genom kontrollpanelen. Sen installerade jag Amd's catalyst via AMD's hemsida (Det var senaste driversena till 280x) precis som man ska göra, men när jag försökte dra igång ett spel så blinkade spelen till sen la dom av med ett error message om gamla drivers.
Då försökte jag avinstallera allt, köra en driver sweeper i safemode (men den funkade inte, driver sweeper prog var outdated) och sen installera om drivrutinerna, men det funkade ändå inte.
Då provade jag att starta upp BF4 av nyfikenhet, vilket oxå varnade för gamla drivers, och dom dirigerade även mig till nya driversena, som jag installera och trodde det vad R9 280x drivers, men det var tydligen Radeon HD7000 serie drivers, hursomhelt så funkade alla spel helt plötsligt och BF4 flöt på i ultra med ~60fps.

Då till min fråga, är detta lungt, kan jag köra på bara? För det funkar ju nu iaf, eller får jag kanske inte ut full prestande av mitt kort med andra drivers?:)

Mvh Alex.

Får man fråga vad du har för dator i övrigt? Jag har också ett 280x som ligger hemma och väntar på installation

Permalänk
Skrivet av Kenta42:

Finns en hög att välja ifrån. Själv kör jag mest MSI Afterburner.

http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Inte stött på något problem med coil-whine?

Var tvungen att googla "Coil-Whine" hehe, men nej det jag inte stött på ännu

Permalänk
Skrivet av Knoffen:

Får man fråga vad du har för dator i övrigt? Jag har också ett 280x som ligger hemma och väntar på installation

MK Gigabyte GA-990FXA-UD3 ATX, 990FX, AM3+
CPU AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz, 8MB,125W, AM3, BE
Kab Fractal Design Define R3/SVART/NO-PSU
PSU XFX P1-650S-NLB9 ATX 12V
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/VENGEAN/1,5VBLUE

Copy paste från mitt gamla inköp