Permalänk
Medlem

Sänkt temp på 290(x)

Tjena sweclockers! Jag undrar om det finns något effektivt sätt att kyla gpu'n utan att slippa bli av med garantin?
/niclas

Edit: glömde nämna att jag vill inte bli döv på kuppen, dvs att en ganska tyst lösning

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarr3n:

Tjena sweclockers! Jag undrar om det finns något effektivt sätt att kyla gpu'n utan att slippa bli av med garantin?
/niclas

msi afterburner? ställa in max temp du vill att de ska ligga i cataclystcontrolcenter. bättre luftflöde i chassiet

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Slarr3n:

Tjena sweclockers! Jag undrar om det finns något effektivt sätt att kyla gpu'n utan att slippa bli av med garantin?
/niclas

Uhm. Öka fläktstyrkan? Det är rätt onödigt dock, om man inte benchar. Det låter nämligen rätt ordentligt om man kör högre fläkthastighet än original.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Så länge som det inte är ett XFX så bör du kunna byta ut referenskylaren utan att garantin ryker. XFX är totalt anala med det, och har klistermärken på två av skruvarna som måste tas bort, varpå garantin ryker direkt.

Jag har ett oanvänt Accelero Hybrid över om du väljer den vägen, som du kan få till bra pris.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Discokungen
Skrivet av backfeed:

Så länge som det inte är ett XFX så bör du kunna byta ut referenskylaren utan att garantin ryker. XFX är totalt anala med det, och har klistermärken på två av skruvarna som måste tas bort, varpå garantin ryker direkt.

Jag har ett oanvänt Accelero Hybrid över om du väljer den vägen, som du kan få till bra pris.

XFX verkar iofs vara helt okej med det så länge man säger till att man bytt kylare och att felet inte är att man haft sönder kortet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Utan att slippa bli av med garantin så går väl vilken lösning som helst. Vill du slippa bli av med garantin så är det väl trimma fläktkurvor och rikta extra fläktar mot kortet som gäller - om inte tillverkaren av ditt kort tillåter att man plockar av kylaren och byter.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Så länge som det inte är ett XFX så bör du kunna byta ut referenskylaren utan att garantin ryker. XFX är totalt anala med det, och har klistermärken på två av skruvarna som måste tas bort, varpå garantin ryker direkt.

Jag har ett oanvänt Accelero Hybrid över om du väljer den vägen, som du kan få till bra pris.

Så du menar att jag kan byta kylare på mitt sapphire 290 utan att garantin ryker?! Shiet.

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

XFX verkar iofs vara helt okej med det så länge man säger till att man bytt kylare och att felet inte är att man haft sönder kortet.

Ok, det låter ju vettigt. Säkrast att kolla med dem först dock.

Skrivet av Slarr3n:

Så du menar att jag kan byta kylare på mitt sapphire 290 utan att garantin ryker?! Shiet.

Det bör inte vara några problem, förutsatt att du inte tar sönder kortet på något sätt i samband med avmontering/montering, för då är det ju förstås ditt eget fel.

Men som sagt, bör. Det säkraste är förstås att höra med tillverkaren först.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Discokungen
Skrivet av backfeed:

Ok, det låter ju vettigt. Säkrast att kolla med dem först dock.

Det bör inte vara några problem, förutsatt att du inte tar sönder kortet på något sätt i samband med avmontering/montering, för då är det ju förstås ditt eget fel.

Men som sagt, bör. Det säkraste är förstås att höra med tillverkaren först.

De flesta tillverkare går nog med på det så länge man säger det innan man skickar in det! Helt klart. Det är rätt viktigt att felet inte beror på det.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

tack för de snabba svaren!

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U