Permalänk
Avstängd

Ska önska mig ny dator mus, men vilken?

Tja, ska önska mig en ny datormus i julklapp då min razer deathadder börjar ge upp efter några år nu, vänster klick vill inte som jag vill ibland och känner att det kan behövas en ny, passar ju speciellt bra till jul.
Jag älskar annars Razer Deathadder, den ligger perfekt i handen, därför letar jag efter en som ligger ungefär likadant och är bekväm.
Jag har kollat lite på Steelseries Sensei Raw Rubberized, prövade den hos min kompis lite och tyckte den var bekväm, någon som har den och kan informera lite om den?

Rekommendera annars en mus ni tycker är bra, motivera gärna varför!
Det ska vara bra tyngd, sitta helst lika bra som en deathadder, ganska lik hållning om det finns! ( För er som har haft deathadder kan ju bara jämföra ).
Men rekommendera gärna en mus som passar till de flesta spelen, dock spelar jag mest CSS, CSGO och CS 1.6, annars kan det bli andra spel som LoL, WoW, osv, asså jag vill ha en all around mus som är himla bra för surfing, gaming, och allt, som är himla bra och bekväm!
Tack!

EDIT : Vill inte ha nyare versionen av Razer, eller Razer alls. Tycker bara att razer har varit bra form, tyngd och bra i sig! Vill pröva något helt nytt, men vill bara påpeka att jag har varit väldigt nöjd med deathaddern så om det finns något som kan jämföras och är bra jämte Deathaddern så tar jag gärna en titt på det!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Den nya versionen av deathadder?

Permalänk

just nu så använder jag min razer mamba 2012 elite som jag är väldigt nöjd med, i stort sett likadan som deathadder fast trådlös samt att du kan ändra färg på scrollhjulet. dock är den ganska dyr men jag är nöjd med mitt köp iaf och ångrar inget då det är en riktigt bra mus!

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080

Permalänk
Skrivet av zenyard:

Tja, ska önska mig en ny datormus i julklapp då min razer deathadder börjar ge upp efter några år nu, vänster klick vill inte som jag vill ibland och känner att det kan behövas en ny, passar ju speciellt bra till jul.
Jag älskar annars Razer Deathadder, den ligger perfekt i handen, därför letar jag efter en som ligger ungefär likadant och är bekväm.
Jag har kollat lite på Steelseries Sensei Raw Rubberized, prövade den hos min kompis lite och tyckte den var bekväm, någon som har den och kan informera lite om den?

Rekommendera annars en mus ni tycker är bra, motivera gärna varför!
Det ska vara bra tyngd, sitta helst lika bra som en deathadder, ganska lik hållning om det finns! ( För er som har haft deathadder kan ju bara jämföra ).
Men rekommendera gärna en mus som passar till de flesta spelen, dock spelar jag mest CSS, CSGO och CS 1.6, annars kan det bli andra spel som LoL, WoW, osv, asså jag vill ha en all around mus som är himla bra för surfing, gaming, och allt, som är himla bra och bekväm!
Tack!

Tyckte du om den gamla deathadder musen så är den nya ett självklart val.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

DeathAdder 2013 eller SteelSeries Rival

Visa signatur

5800X3D | 32gb DDR4@3200 | Powercolor Hellhound 7900 XTX | Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Roccat Kone Pure

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

Den nya versionen av deathadder?

Tycker inte om den nya versionen, gillar för det första inte grön LED + att den är väldigt obehaglig enligt mig, alltså materialet på musen. Vill pröva på någon ny mus dessutom.

Skrivet av Larsson96:

just nu så använder jag min razer mamba 2012 elite som jag är väldigt nöjd med, i stort sett likadan som deathadder fast trådlös samt att du kan ändra färg på scrollhjulet. dock är den ganska dyr men jag är nöjd med mitt köp iaf och ångrar inget då det är en riktigt bra mus!

Hade velat pröva på något nytt som steelseries eller annat, finns så mycket kul på marknaden att välja mellan så har så svårt att välja!

Skrivet av Schackmannen:

Tyckte du om den gamla deathadder musen så är den nya ett självklart val.

Som jag skrev ovan, tycker inte om materialet på 2013 edition deathaddern, gillar heller inte grön LED. Dessutom vill jag pröva på något nytt, tror jag haft 3-4 deathadders igenom tiderna, allt ifrån första till andra versionen. Dels att jag haft så många är för att jag haft skilda föräldrar.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Logitech g400 brukar vara ett bra och billigt val. Har en själv och har jämfört den med en Steelseries sensei som jag också har och enligt mig så vinner g400 med hästlängder. Har dock aldrig testat en deathadder så kan inte riktigt jämföra där

Men som tidigare sagt, om du inte vill testa nåt nytt förstås så kan kanske en nyare deathadder kan vara ett bra val

Permalänk
Avstängd
Skrivet av re187:

DeathAdder 2013 eller SteelSeries Rival

Hur är Rival? Har en annan kompis som har den, är inte så glad vid gummit på sidorna annars är den väldigt härlig att hålla i. Störs man inte av gummit på sidorna, tänkte om det blir svettigt eller bara irriterande för huden efter ett tags gaming?

Skrivet av daskedennis:

Roccat Kone Pure

Frågan är ju om man kan lita på roccat efter att jag köpte deras mus för ett par år sedan som var väldigt kass

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goffen:

Logitech g400 brukar vara ett bra och billigt val. Har en själv och har jämfört den med en Steelseries sensei som jag också har och enligt mig så vinner g400 med hästlängder. Har dock aldrig testat en deathadder så kan inte riktigt jämföra där

Men som tidigare sagt, om du inte vill testa nåt nytt förstås så kan kanske en nyare deathadder kan vara ett bra val

Vill pröva något nytt faktiskt, kanske skulle skrivit det. Men en enklare förklaring : Tycker att deathadder är bra form och storlek, därför vill jag ha något liknande men inte en razer deathadder igen..

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Hur är Rival? Har en annan kompis som har den, är inte så glad vid gummit på sidorna annars är den väldigt härlig att hålla i. Störs man inte av gummit på sidorna, tänkte om det blir svettigt eller bara irriterande för huden efter ett tags gaming?

Frågan är ju om man kan lita på roccat efter att jag köpte deras mus för ett par år sedan som var väldigt kass

Tycker den är grym, går den sönder är det ju bara att reklamera? Min G400 gick sönder efter ett halvår, tillbaks med skiten så provade j ag denna istället. Helnöjd sofar.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Jag har en Mad Catz R.A.T 7 och rekommenderar den starkt!

Permalänk
Medlem

Qpad 5000 kanske

Permalänk
Skrivet av zenyard:

Frågan är ju om man kan lita på roccat efter att jag köpte deras mus för ett par år sedan som var väldigt kass

Jag sitter med en Roccat kone + som jag använt sen 2011 och den fungerar utmärkt. haft problem med deras programvara dock men tror de har löst problemet och programvaran är inget man behöver om man inte vill sitta och ändra inställningarna. de jag menar är att när man en gång satt färgerna/inställningarna så sparas de inställningarna i musen och muser har samma inställningar och färger även om du kopplar in den i en annan dator.

Roccat kone + tycker jag är ett bra val om inte någon annan Roccat mus.