Behöver hjälp med pinout till CX500M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Jun 2009

Behöver hjälp med pinout till CX500M

nu är det så att jag har pga. anledningar klippt sönder/slängt mina kablar i nätagget corsair cx500m och nu ska jag löda ihop dem.

jag har ritat vilka kablar jag har nu och jag undrar hur jag skall löda ihop skiten?

http://gyazo.com/e92b57b2e90f012984c6950a5619ffd0

kontakten i nätagget har ju samma form som en pci-e 6 pin, men den har bara 4 pins. jag ska koppla in en molexkabel dit och molex har ju 4 pins. 12v sladden fattar jag ska gå till 12v(gul) på pci-e 6pin sladden (längst ner till höger), sen har jag 2 jord kvar, och en 5v, är inte alla tre översta kontakterna på pcie jord? var blir då av min 5v(röd)? :SS

edit: allt till moderkort har jag, det är bara molexen jag vill ha hjälp med

tl;dr: söker pinouts till cx500m

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Jun 2009

http://gyazo.com/acb77f33a6dbeca252ef20a203952c48

kan dessa pinouts stämma tro?

det är alltså pinoutsen på kabeln, på psun blir det ju spegelvänt

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Som har skrivits många gånger nu så finns det ingen standard när det gäller modulära kablar.

Alltså måste man antingen:

1. Använda originalkablar till just den modellen.
2. Mäta upp originalkablar och koppla likadant om man gör egna.
3. Starta nätagget och mäta på vilka pinnar de olika spänningarna och jord finns på och koppla därefter.
4. Kontakta tillverkaren och få pinouts för just den modellen.

Bara för att du tycker att kontakten i nätagget ser ut som en pcie är det inte alls säkert att den är kopplad som en.

För övrigt helt kass rubrik som inte följer §3.1 i reglerna, därför ändrar jag nu, men gör bättre rubriker i fortsättningen, tack.

*Trådrubrik redigerad*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Jun 2009

jag har läst på som fan nu, men har tyvärr ingen spänningsmätare. jag hra dock laddat upp en bild på så jag försökt lista ut att pinoutsen är genom att titta på sataströmkabeln. någon med samma psu som vet om det stämmer kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höör
Registrerad
Apr 2009

Köp en multimeter och mät för der är i min mening nte värt att riskera att förstöra aggregat och eventuellt mer. En multimeter kostar inte mer än någon hundring och vid enkel användning behöver du inte ha det bästa. Kjell o Company, Biltema m. fl. lär sälja för billig peng.