Cdon. Tänk efter två gånger

Permalänk
Medlem

Cdon. Tänk efter två gånger

Ser att det börjat få en hel del dåliga omdöme.
Har själv väntat närmre två veckor nu på att byta ut en felaktig produkt utan att höra av dem.
Dessutom tog leveransen lång tid.
Något att fundera på nu till jul.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra , har dock bara positiva saker att säga om CDON.
Lycka till / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Precis det som en del har sagt i evigheter om detta företag. Att när det väl skiter sig och man måste ha och göra med deras s.k kundservice...då får man vara beredd på att vänta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att höra att så många har problem med CDON. Har själv handlat hos dem länge och aldrig haft problem. Alltid snabbt leverans samt allt har gått snabbt och smidigt med supporten för mig. Senast när jag skickade tillbaka ett 7950 hade jag tillbaka pengar och allt på under en vecka.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Vet inte vad dem har gjort med deras kundsupport det senaste året då jag varit rätt så nöjd med mina ärenden tidigare, men nu så skulle jag skicka in mitt trasiga moderkort och jag skrev utförligt alla detaljer inklusive ordernummer och så vidare bara för att 3 dagar senare få ett automatiserat svar som bad mig fylla i det jag redan skrivit utförligt till och börja med..

Så jag i stort sett copy pasta det jag skrev fast denna gång tog det dem bara 1 dag att svara vilket man får vara glad över om det inte vore för det faktum att jag var tvungen vänta på en retursedel som kom i brev som tog ytterligare runt 4-5 arbetsdagar!!

Det har nu gått "sen i torsdags" 2 veckor sen jag äntligen fick det inskickat och jag har inte hört ett pip från vare sig CDON eller verkstaden, felet i sig med moderkortet är att det har en cold boot alltså så fort man startar det slår det av sig och omstartar hela tiden tills man drar ut strömmen alltså inget som är direkt svårt och checka..

Vist det är juletider men att man ska behöva vänta 4 dagar på att kundsupport skickar automatiserade svar och sedan bara konstatera att en retursedel är på väg som tar ytterligare 5 dagar känns inte bra och jag antar att mitt moderkort knappast är tillbaka innan julen vilket är rätt så irriterade men aja vad gör man.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig mer beställa från cdon.
Deras support är patetisk, inget telefonnummer ? Snälla
Det tog 6 arbetsdagar (ink 2 dagar helg) Innan jag fick mailet : din order PACKAS
Avbeställde samma dag och beställde från inet 100kr dyrare, hade produkten hemma 2 dagar senare....

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem

Overall gillar jag CDON, dom har högst konkurrentkraftiga priser - bra kampanjer och ett inte för dåligt utbud. Köper något från dem titt som tätt.

Sist jag behövde kontakta supporten så var det angående denna;

http://cdon.se/hemelektronik/arvani/arvani-soundstation-p2506...

Den hade en defekt fjärrkontroll, saknade funktioner som stod i produktbeskrivningen.

Hade packat upp den och installerat den, men det var ändå inga problem för dem att ta tillbaka produkten och göra ett återköp. Det var alltså reklamation, där jag samtidigt inte var nöjd med produkten och då vela ha pengarna tillbaka.

Deras kundtjänst är aningen tafatt ibland, och det blir wall of text i deras support, då den inte verkar ta radbrytningar - men det fungerar.

Permalänk

Aldrig haft problem med CDON sen att dom har generösa erbjudanden och oftast gratis frakt skadar inte

Det enda negativa är fast man ångrar sig 1 sekund efter betalning så går det inte makulera ordern.....Hallå det är år 2013 är det så jävla svårt att implantera på er hemsida? Nu förlorar ni mycket i fraktkostnader då man ändå skickar tillbaka varan till er när man mottagit den och ni står för returfrakten.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty Dancer:

Aldrig haft problem med CDON sen att dom har generösa erbjudanden och oftast gratis frakt skadar inte

Det enda negativa är fast man ångrar sig 1 sekund efter betalning så går det inte makulera ordern.....Hallå det är år 2013 är det så jävla svårt att implantera på er hemsida? Nu förlorar ni mycket i fraktkostnader då man ändå skickar tillbaka varan till er när man mottagit den och ni står för returfrakten.....

Jag råkade beställa fel vara och sedan beställa igen så jag hade 2 stycken 6500krs beställningar med enbart 7000 på kontot. Skickade ett meddelande på deras support och fick den felaktiga ordern bortplockad på morgonen dagen efter ( skickade vid 22 och fick svar 10:00 )

Men det är olika beroende på hur belastad deras support är antar jag och nu vid jul är det nog rätt mycket.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag råkade beställa fel vara och sedan beställa igen så jag hade 2 stycken 6500krs beställningar med enbart 7000 på kontot. Skickade ett meddelande på deras support och fick den felaktiga ordern bortplockad på morgonen dagen efter ( skickade vid 22 och fick svar 10:00 )

Men det är olika beroende på hur belastad deras support är antar jag och nu vid jul är det nog rätt mycket.

Har alltid mailat 1 sekund efter jag ångrat en av produkterna jag beställt och alltid fått som svar att den tyvärr redan är skickad/plockad.

Permalänk
Medlem

Måste ju bara slänga in en liten notis om att jag fortfarande inte fått mitt spel jag beställde den 1/12... som hade 1-3 dagars leveranstid... så jag misstänker det är en dålig ide att försöka beställa julklappar där nu...

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

CDON har bra priser (ink. deras rabattkoder).

Å andra sidan är dom betydligt långsammare med sina försändelser än vad Komplett/Webhallen/Inet är.
Själv väntar jag fortfarande på en liten artikel som jag beställde den 10:e December (som fanns i lager...).

Vidare så har jag bara haft två supportärenden hos CDON, men båda sköttes riktigt illa, och den enda anledningen till att det till slut löste sig berodde på deras kontaktperson här på forumet - en lyx som de flesta konsumenter inte har.

Nuförtiden så handlar jag bara på CDON om priserna skiljer sig avsevärt.
Är prisskillnaden obefintlig/liten så blir det Webhallen/Inet/Komplett.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med CDon, senast så skickade jag in Note 2 inköpt hos CDon och trodde aldrig dom skulle reparera de problemen jag hade på Note 2. Har tappat den flertals gånger, en synlig stor repa längst upp på höger sida, "bankat" på telefonen så den är lite böjd inåt och skärmen blivit "missfärgad" med regnbåges färger, samt nåt fel på högtalaren och Deltaservice bytte ut skärmen, moderkortet, högtalare och nåt mer. Allt gick på 2 dagar och fick telefonen tillbaks under 1 vecka.
Har bara positivt att säga om CDon och inget negativt.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Efter att läst detta är jag glad att jag inte haft en himla massa garanti ärende osv eller handlat så mycket på cdon, har hört mycket från andra också senaste året som haft lite problem med garanti ärende och att det tagit betydligt mer tid än de gjort tidigare skötts dåligt osv.

Kom på nu att jag handlade min galaxy S4 där vid release för jag fick 500kr rabatt får man hålla tummarna att inget händer med den då.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Har aldrig haft problem med CDon, senast så skickade jag in Note 2 inköpt hos CDon och trodde aldrig dom skulle reparera de problemen jag hade på Note 2. Har tappat den flertals gånger, en synlig stor repa längst upp på höger sida, "bankat" på telefonen så den är lite böjd inåt och skärmen blivit "missfärgad" med regnbåges färger, samt nåt fel på högtalaren och Deltaservice bytte ut skärmen, moderkortet, högtalare och nåt mer. Allt gick på 2 dagar och fick telefonen tillbaks under 1 vecka.
Har bara positivt att säga om CDon och inget negativt.

så delta service = cdon, eller hade du tur med verkstaden och deras garanti policy.. verkar som att det inte var cdon som låg bakom detta...

cdon hade bara tur i att de visste vart du skulle skicka och gav dig en lapp att skicka dit..

för mig tog det över 1.5 veckor att få en frakt lapp för att de inte kunde hitta produkten jag ville skicka in i sitt system.. tack för den skit cdon. 1-5 veckor extra utan moderkort i datan.

jag tänker iaf igenom ett par gånger innan jag handlar på cdoff igen..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Avstängd

När jag beställer datorkomponenter från CDON får jag det till bra pris och leveransen är snabb. I stort sett halva min dator är från CDON. Dessutom har de ju sitt otroligt spännande system med rabattkoder ;p . Och ofta kampanjer/rabatter för Sweclockersmedlemmar.

Jag tycker generellt att människor bara ska gnälla när deras tvivelaktiga reklamationer tar mer än 2 dagar att genomföra med gammal vara inskickad och ny vara i handen. Gnällspikar.

Återköp och reklamationer via ett internetbaserat tar ofta längre tid än om man går till en fysisk butik och lämnar in varan.
Just deal with it.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Sådär 42 dagar efter att jag lade en beställning på en komplett dator sitter jag fortfarande och väntar på ett grafikkort. Fick ett transportskadat (naturligtvis drog den initiala leveransen ut på tiden, och sen tog det flera veckor innan de lyckades få iväg en fraktsedel, nu har min order varit "mottagen av lager" i några dagar.
Kundtjänsten verkar inte kunna hantera två frågor på en och samma gång, och varje gång man ska få tag på dem för att fråga eller berätta att något inte fungerar som det ska så går det ett par dagar. I normalfallet hade jag ju kunnat ringa, förklara situationen, gett dem all info, och löst allting på nolltid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akheron:

Ser att det börjat få en hel del dåliga omdöme.
Har själv väntat närmre två veckor nu på att byta ut en felaktig produkt utan att höra av dem.
Dessutom tog leveransen lång tid.
Något att fundera på nu till jul.

det finns en tråd som heter cdon kanske va smartare att lägga detta inlägg i den tråden kanske du får svar av berörda en oss. eller så kan du ju ta kontakt med cdon en att baktala dom.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/9... Sidan om du har missat den

edit; ser att du skrivit på prisjakt och du lär bli kontaktad av någon från cdon innom kort

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Läser många som klagar på segt mailsvar. Varför använder ni inte chatten på hemsidan? Visst den är inte öppen jämt men den är grymt smidig! Aldrig haft några problem med cdon, dock har de lite längre leveranstid nu under jul.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

det finns en tråd som heter cdon kanske va smartare att lägga detta inlägg i den tråden kanske du får svar av berörda en oss. eller så kan du ju ta kontakt med cdon en att baktala dom.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/9... Sidan om du har missat den

edit; ser att du skrivit på prisjakt och du lär bli kontaktad av någon från cdon innom kort

Du har nog missförstått det hela. Naturligtvis har jag försökt få tag på dem, i nästan två veckor nu. Jag beställde en raspberry pi där kortläsaren var sönder vid leverans och därför kunde man inte sätta i ett kort. Knappast ett tvivelaktigt ärende.

Jag har beställt väldigt mycket från Cdon under årens lopp. Jag har även tidigare haft support ärende som lösts snabbt och på ett bra sätt. Det jag vill göra folk uppmärksamma på är att det verkar som det är många som haft en negativ upplevelse den senaste tiden, inklusive jag själv.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akheron:

Du har nog missförstått det hela. Naturligtvis har jag försökt få tag på dem, i nästan två veckor nu. Jag beställde en raspberry pi där kortläsaren var sönder vid leverans och därför kunde man inte sätta i ett kort. Knappast ett tvivelaktigt ärende.

Jag har beställt väldigt mycket från Cdon under årens lopp. Jag har även tidigare haft support ärende som lösts snabbt och på ett bra sätt. Det jag vill göra folk uppmärksamma på är att det verkar som det är många som haft en negativ upplevelse den senaste tiden, inklusive jag själv.

inget illa ment men du tror inte att dom har rätt mycket att göra vid den här tiden på året. Jag har skälv kontaktat dom via pm och löst mitt problem. under dina ärenden på din sida kan du skapa ett nytt ärende när du inte hittar det du vill ha hjälp med finns ytterligare 2 val det ena är pm det andra är chat. och väljer du chat får du prata med dom direkt sen om dom omber dig att vänta eftersom dom inte kan ge det exakta svaret så kan du ju be dom kontakta dig innom snar framtid

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Suck, detta hat.. Jag har handlat för varierande belopp hos både cdon och inet. Alla ggr har cdon varit billigare, båda har varit lika snabba av packa/skicka och vid returärenden har båda skickat fraktsedel utan tjafs. Förstår inte hur folk antingen kan ha sån otur eller helt enkelt inte förstå varför du inte kan skicka tillbaka X. Jag ställer mig till skaran som aldrig haft problem med cdon, har jag haft tur?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Cdon är oftast billigast. Men då får man räkna med lite tröttare leveranstid och sämre support. Beställt massa grejer från cdon, dock aldrig behövt returnera något som tur är, men leveranstiden brukar alltid vara betydligt högre än hos andra nätbutiker jag handlat från.

Permalänk
Medlem

Verkar finnas endel som bara har otur i allt!!

Har fått fina produkter till mig från Cdon, Komplett, Inte, Webbis, Dustin etc, ingen doa, inget fel, inga skador. Haft alla sakerna inom 3 dagar, oftast runt 24h. Cdon har grymma reor och är oftast billigast! DOCK så har komplett fri frakt så ibland så blir priset lika mot cdons med frakt och då komplett har pick up point och det då bara tar en dag så väljer jag det.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Overall gillar jag CDON, dom har högst konkurrentkraftiga priser - bra kampanjer och ett inte för dåligt utbud. Köper något från dem titt som tätt.

Sist jag behövde kontakta supporten så var det angående denna;

http://cdon.se/hemelektronik/arvani/arvani-soundstation-p2506...

Den hade en defekt fjärrkontroll, saknade funktioner som stod i produktbeskrivningen.

Hade packat upp den och installerat den, men det var ändå inga problem för dem att ta tillbaka produkten och göra ett återköp. Det var alltså reklamation, där jag samtidigt inte var nöjd med produkten och då vela ha pengarna tillbaka.

Deras kundtjänst är aningen tafatt ibland, och det blir wall of text i deras support, då den inte verkar ta radbrytningar - men det fungerar.

Ha, Köpte precis samma "soundstation" för ett tag sedan med exakt samma problem.

Efter totalt 6h med cdons kundtjänst, så har jag blivid lovad ett återköp totalt 5ggr. Inte ett jävla skit händer. Trots alla "ärenden" som startas... Tyvärr har detta fått mig att totalt tappa förtroendet för cdon.

Tycker att detta är under all kritik & jag tycker precis som TS att ni bör tänka efter en extra gång innan ni handlar julklappar hos dem...

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Suck, detta hat.. Jag har handlat för varierande belopp hos både cdon och inet. Alla ggr har cdon varit billigare, båda har varit lika snabba av packa/skicka och vid returärenden har båda skickat fraktsedel utan tjafs. Förstår inte hur folk antingen kan ha sån otur eller helt enkelt inte förstå varför du inte kan skicka tillbaka X. Jag ställer mig till skaran som aldrig haft problem med cdon, har jag haft tur?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har varit nöjd med CDON ett flertal gånger och dem har oftast varit trevliga, förutom denna instans när det gick lite trögt som jag skrev ovan.

Jag hatar inte CDON för det och jag lär inte sluta handla där i framtiden då jag inser att det är juletider, men även om många klagar på CDON så måste det ju ligga någon grund för det och jag själv trodde mest det berodde på bandwagoning eller barnsligheter men jag vart bevisad fel själv! Visst kan många inklusive mig vara lite överkänsliga in the moment men när något inte går som det ska är det lätt att man kanske skrivet lite hatiskt.

Men jag vill ha sagt att bara för att du inte haft problem med dem eller flera andra inte haft betyder det ju inte att dem inte har rätt så många fler onöjda kunder än lått oss säga Inet och det verkar ju vara bevisat om man tittar på hur många "hatar" på dem på senare tid.

Av alla butiker jag skrivit med via mail denna månad så har CDON varit slöast på svara och få kontakt med, du kan få vänta 3 dagar för att få ett automatiserat svar skickat till dig som får dig och fylla i exkat det du redan har svarat med till och börja med!

Jag hatar ingen och förstår att dem har fullt upp men det är mycket dem kan bättra på angående deras kundsupport tycker jag i alla fall!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem

Jag har handlat rätt mycket från cdon de senaste åren och varit med om både en reklamation och ett par ångrade köp och alla ärenden har faktiskt gått rätt smidigt, reklamationen tog lite längre tid men där var jag faktiskt skyldig då jag missade att jag skulle höra av mig till kundtjänst när den trasiga produkten var inskickad till servicestället.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Hah löste moderkorts haveriet med CDON och ska få mina pengar återbetalda och allt är frid och fröjd nu efter runt 4 veckor eller snarare så trodde jag!

Kom ett brev med posten i går kväll om att ett paket var iväg skickat från CDON till mig vilket inte låter fel om det inte vore för det faktum att jag inte beställt något.. Nyfiken som jag är väntar jag med spänning och undra stort vad det kan vara för något!

Var och hämta ut det nu för ett par minuter sedan och öppna det bara för att se att det var ett moderkort, fast inte var det mitt moderkort.. Det var inte mitt ärende ens utan dem har skickat tillbaka en retur på en nekad återbetalning som var till en helt annan person än mig..

Så nu sitter väll någon stackare där ute och väntar på att få tillbaka sitt moderkort medan jag sitter här med en vara som inte ens är min.. Känner mig lite elak som hämtat ut det men hur kunde jag vetat ens!?

Men jag får se vad CDON har att säga om denna röra dem gjort, men jag antar att jag lär få en retur så jag kan skicka in det till dem igen men inte har jag då tänkt betala för returen det kan de då glömma!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN