CDON Varning vid byte av vara.

Permalänk

CDON Varning vid byte av vara.

Vill bara varna för en vädligt märklig metod som CDON verkar ha. Har tyckt om dom innan men nu vet jag inte längre.

Köpte en jacka av CDON i deras Jukalender event för ynka 399 kr. Jag kör alltid storlek L på mina övriga jackor som passar mycket bra. Dock var denna jackan lite större än vanligt. Går in på deras sida skapar medelande vilket det där står angående byte så fungerar det som ångerätt. Sagt och gjort. Fyller i allt,skickar iväg och önskar byta jackan mot en Medium då jackan var alldeles för stor för mig.
MEN istället för att få en jacka i rätt storlek får jag nu mina pengar tillbaka som jag betalat för jackan och att jag ska lägga en ny beställning med rätt storlek dock nu till normala priset 999kr. Så jag ska lägga till 600 kr extra för en vara jag redan köpt eftersom den längre inte är på "Jul REA" och får ej byta Jackan till annan storlek.

Så vill bara höja varningens finger till andra hur CDON hanterat min situation i det hela.

Ja jag får mina pengar tillbaka. Ja dom har rätt att göra vad fan dom vill..
MEN det är i min värld inte en bra service mot sina kunder när man beter sig på detta sätt .
Tack och hej.

----------
Denna diskution med CDON har pågått några dagar
Men nu har cdon gått med på att reducera priset till det jag köpte varan för. Så detta fall är nu moraliskt löst för min del. Dock efter en hel del turer.
Kan dock vara bra att veta för andra ändå.

Permalänk
Skrivet av Blackbeardie:

Vill bara varna för en vädligt märklig metod som CDON verkar ha. Har tyckt om dom innan men nu vet jag inte längre.

Köpte en jacka av CDON i deras Jukalender event för ynka 399 kr. Jag kör alltid storlek L på mina övriga jackor som passar mycket bra. Dock var denna jackan lite större än vanligt. Går in på deras sida skapar medelande vilket det där står angående byte så fungerar det som ångerätt. Sagt och gjort. Fyller i allt,skickar iväg och önskar byta jackan mot en Medium då jackan var alldeles för stor för mig.
MEN istället för att få en jacka i rätt storlek får jag nu mina pengar tillbaka som jag betalat för jackan och att jag ska lägga en ny beställning med rätt storlek dock nu till normala priset 999kr. Så jag ska lägga till 600 kr extra för en vara jag redan köpt eftersom den längre inte är på "Jul REA" och får ej byta Jackan till annan storlek.

Så vill bara höja varningens finger till andra hur CDON hanterat min situation i det hela.

Ja jag får mina pengar tillbaka. Ja dom har rätt att göra vad fan dom vill..
MEN det är i min värld inte en bra service mot sina kunder när man beter sig på detta sätt .
Tack och hej.

----------
Denna diskution med CDON har pågått några dagar
Men nu har cdon gått med på att reducera priset till det jag köpte varan för. Så detta fall är nu moraliskt löst för min del. Dock efter en hel del turer.
Kan dock vara bra att veta för andra ändå.

Det kommer upp 100st *varning för CDON* trådar i veckan här på SweC och märkligt nog har du också lyckats köpa en jacka, dator, högtalare, whatever som det sen blir snack om med deras kundsuport. ja deras kundsuprot suger. Men köp då inte prylar som du inte till 100% vet passar.

du har ju varit med i snart 2 år på SweC några varning för CDON måste du ha sett??

tycker det är lite märkligt att man köper något som man tror passar, "tyckte den datorn var snygg men sen kändes det fel" & "ljudet lät inte bra"...

seriöst skärp er allihop... du/ni behöver inte köpa från CDON aldrig mer. ja däremot kommer göra det men blir mest SDHC minnes kort, lite spel, inget ja börjar tycka att ja måste lämna tillbaks.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

Det kommer upp 100st *varning för CDON* trådar i veckan här på SweC och märkligt nog har du också lyckats köpa en jacka, dator, högtalare, whatever som det sen blir snack om med deras kundsuport. ja deras kundsuprot suger. Men köp då inte prylar som du inte till 100% vet passar.

du har ju varit med i snart 2 år på SweC några varning för CDON måste du ha sett??

tycker det är lite märkligt att man köper något som man tror passar, "tyckte den datorn var snygg men sen kändes det fel" & "ljudet lät inte bra"...

seriöst skärp er allihop... du/ni behöver inte köpa från CDON aldrig mer. ja däremot kommer göra det men blir mest SDHC minnes kort, lite spel, inget ja börjar tycka att ja måste lämna tillbaks.

Det har blivit mode att klaga på CDON här.

Permalänk
Medlem

Du klagar på CDON för att de inte har gjort något fel dessutom erkänner du det själv? Bra där!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Vad är varningen för? Deras beteende är helt normalt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Det vi ser här är en person som tydligen inte är så erfaren med att köpa saker på internet.

CDON gjorde helt rätt men tyvärr håller jag med dig att dem skulle skickat med minst 3st jackor och en värdekod på 3000kr... Snälla människa, var glad att du fick tillbaka pengarna...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk

Enkel lösning. Handla aldrig mer av cdon. Det gör iaf inte jag efter deras värdelösa support och kundbemötande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

Oki då är det jag som lever i en fel vriden värld.

Köper jag en vara för X antal kronor och som i detta fall kläder som är väldigt varierande sen höjs priset på denna vara efteråt. Skall du då betala extra för du vill byta denna vara mot exakt samma med annan storlek ?

Hade gärna viljat prova jackan men då dom inte har en fysisk butik blir detta svårt.

Jag har aldrig som sagt haft problem med CDON tidigare. Dock att få en sådan service med x antal repeterade svar är inte service.

OCH handlar du inte över internet så kanske man inte ska hänga på ett konsumenträtt forum där 99% av alla fallen handlar om just internethandel. Eller ifrågasätta varför folk handlar över nätet.

Deras beteende är helt normalt ? Ok nej jag har inte varit och läst varenda CDON tråd. Tyvärr. Så kanske starta specifika bolags trådar där man kan resonera och sedan ge ett betyg. Då många trådar dyker upp som lyder som Är denna handlare legit? osv.
Där vill jag i stort säga till dem . Köp något och gör sedan ett uttalande om det gick åt helvete.

Och jag trodde faktiskt inte dom skulle reducera priset då dom påvisat att så inte är sättet. 5 minuter efter jag skapade denna tråden så fick jag ett mail. Kanske läste någon där här och fick hjälp på det viset ? Så kanske var det bra ändå.. ;an kan ju hoppas.

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

Det vi ser här är en person som tydligen inte är så erfaren med att köpa saker på internet.

CDON gjorde helt rätt men tyvärr håller jag med dig att dem skulle skickat med minst 3st jackor och en värdekod på 3000kr... Snälla människa, var glad att du fick tillbaka pengarna...

Du är inget annat än en troll tomte.

CDON gjorde helt rätt.. i vad ? Resten av ditt svar är tyvärr ologiskt och patetiskt.

Permalänk
Medlem

kan faktiskt vara så att när cdon hade sin kampanj hade dom köpt in flera tusen och fått super deal
nu ett tag senare när dom kör ordinarie pris så kanske dom fått dyrare inköp och då inte byta...

säger bara man ska se saken från bådas sidor tycker jag.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Du klagar på CDON för att de inte har gjort något fel dessutom erkänner du det själv? Bra där!

Klagar på deras service. Fel lagligt vis = Nej. Fel service mässigt som en handlare = JA

Men eftersom tydligen "alla" vet att dom alltid beter sig så här så kan ju MOD radera denna tråden. Och alla andra cdon trådar. Varför ta upp något som alla tydligen vet. Ber om ursäkt för min dumhet för att varna framtida eventuella icke kunder.

Permalänk
Skrivet av Blackbeardie:

Du är inget annat än en troll tomte.

CDON gjorde helt rätt.. i vad ? Resten av ditt svar är tyvärr ologiskt och patetiskt.

Dem gjorde rätt med att ge tillbaka pengarna.

Resten av mitt inlägg var dock ironi, men det kanske du inte är van vid heller?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

Du är inget annat än en troll tomte.

CDON gjorde helt rätt.. i vad ? Resten av ditt svar är tyvärr ologiskt och patetiskt.

Det är ofta så på rea, inte bara på cdon utan på flera andra också.

Permalänk
Skrivet av j.nyberg:

kan faktiskt vara så att när cdon hade sin kampanj hade dom köpt in flera tusen och fått super deal
nu ett tag senare när dom kör ordinarie pris så kanske dom fått dyrare inköp och då inte byta...

säger bara man ska se saken från bådas sidor tycker jag.

Så du menar att 2 dagar efter "kampanjen" då varan levererades till mig så har priset på en vara som sålts inte kan tas i byte mot en annan storlek för att batchen har höjts till nytt pris trots dom har den inne på lager?

Jag förstår naiva mäniskor som inte handlar på nätet. Dock förstår jag inte varför dom hänger på en sådant här forum. jag gillar att spara tusenlappar. Jag är tyvärr inte miljadär eller Moderat.

Permalänk
Medlem

Tråkigt för dig men CDON har gjort helt rätt vad lagen anbelangar. Du använde ångerrätten och fick pengarna tillbaka, inget att skapa en tråd om.

Sedan kan jag dock tillägga att liknande hänt mig vid 2000 kr rabatt på en dator och detta ordnade de utan problem med att dra av pengarna på den nya ordern i efterhand trots att kampanjen var över. Likadant när jag köpte ett par tröjor som inte passade. Inget krav dock att de skall göra det. Har beställt säkert 100 gånger från CDON under årens lopp och haft ett antal kundtjänstärenden, alltid löst sig bra.

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

Det vi ser här är en person som tydligen inte är så erfaren med att köpa saker på internet.

CDON gjorde helt rätt men tyvärr håller jag med dig att dem skulle skickat med minst 3st jackor och en värdekod på 3000kr... Snälla människa, var glad att du fick tillbaka pengarna...

Personen var bara ute efter att få en jacka i rätt storlek, inte efter en massa goodwill. Att få betala 600 kr extra för att få byta storlek känns som ett rejält överpris...

Skrivet av j.nyberg:

kan faktiskt vara så att när cdon hade sin kampanj hade dom köpt in flera tusen och fått super deal
nu ett tag senare när dom kör ordinarie pris så kanske dom fått dyrare inköp och då inte byta...

säger bara man ska se saken från bådas sidor tycker jag.

De kan ju fortfarande sälja jackan de får tillbaka, dvs det borde gå på ett ut...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Varför köpa jackor på CDON.? skulle Intersport bara finnas på nätet så skulle ja inte köpa mitt Nätaggregat där bara för att det var billigare. och sen bli sur om ja ändra mig och vill ha en annan färg. och istället får pengarna tillbaks...

Köp dom prylar som behöver testas på plats så man kan ta på sig jackan testa ja/nej den passar inte. hur svårt ska det va ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Måste vara svårt att köpa kläder online. Köpte ett par jeans en gång alldeles fel storlek som tur är hade affären fria returer.

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

Köp dom prylar som behöver testas på plats så man kan ta på sig jackan testa ja/nej den passar inte. hur svårt ska det va ?

Men att köpa kläder på postorder har man gjort i alla tider. Det är nästan praxis i branschen att erbjuda fri returfrakt och byten nuförtiden. Men det är av seriösa och renodlade klädbutiker online.

Permalänk
Skrivet av stolproten:

Men att köpa kläder på postorder har man gjort i alla tider. Det är nästan praxis i branschen att erbjuda fri returfrakt och byten nuförtiden. Men det är av seriösa och renodlade klädbutiker online.

självklart.. men cdon? seriöst vilken vettig människa köper en jacka från dom ? Ellos säljer ju datorer men det betyder väl inte att ja skulle köpa därifrån bara för att det finns..
jackor / sportkläder köper ja i en affär där man kan testa, lika så med skor.
usb-minnen datorer, moderkort, teknik handlar åtminstone jag på firmor som är inriktade på teknik.

WOW!! kutar ja ner till Hemköp så finns det Iphone 5c snart säljer väl ICA nätaggregat ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Du köpte en vara som var nedsatt under en viss tid, sen återgår den självklart till sitt normala pris dvs. 999:- Du ska vara glad att dom ens gick med på att sälja jackan till dig för kalenderpriset, men vad gör du istället? Du skapar en whinetråd där du i stort sett varnar folk från att inte handla från dom, jag kan då inte tolka det på nåt annat sätt.
Ja jisses...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag är på TS sida helt och hållet. Säljer man kläder via internet så får man räkna med att kunden kommer att behöva byta storlek, det spelar ingen roll om det är reavara eller inte (såvida det inte framgår väldigt tydligt att byte ej medges) - det är stört omöjligt att veta om ett klädesplagg garanterat kommer att passa, även om det är exakt samma storleksmått som man brukar köpa, då storlekar kan variera kraftigt beroende på produktionsland.

Klantigt hanterat av CDON, men bra att de gav med sig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Du fick ju pengarna tillbaka så varför har dom sköt sig dåligt? Bara för att ica säljer bananer för 1 kr betyder det inte att dom kommer kosta det nästa dag. Ps kanske dåligt exempel men jag kan förklara tydligare någon annan gång

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Inget fel på CDON, dom gjorde ju helt korrekt.
Bara du som måste whine någonstans, vaddå VARNING...
Skall du inte kräva skadestånd också för allt lidande du varit igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

självklart.. men cdon? seriöst vilken vettig människa köper en jacka från dom ? Ellos säljer ju datorer men det betyder väl inte att ja skulle köpa därifrån bara för att det finns..
jackor / sportkläder köper ja i en affär där man kan testa, lika så med skor.
usb-minnen datorer, moderkort, teknik handlar åtminstone jag på firmor som är inriktade på teknik.

WOW!! kutar ja ner till Hemköp så finns det Iphone 5c snart säljer väl ICA nätaggregat ?

Köpte en jacka på CDON den 7/12. Fick hem den fort, den passade bra och den var precis så varm och skön som jag föreställt mig. Dessutom var CDON cirka 1500 kr billigare än närmaste konkurrent.

Ger CDON 5/5 klappar på det köpet. Tack för mig.

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

Köpte en jacka på CDON den 7/12. Fick hem den fort, den passade bra och den var precis så varm och skön som jag föreställt mig. Dessutom var CDON cirka 1500 kr billigare än närmaste konkurrent.

Ger CDON 5/5 klappar på det köpet. Tack för mig.

självklart kan man göra kap fina köp av jackor eller mini-pizza på CDON.

inte så att det är 1/1000 dels fel på färgnyansen... ? du är väl lite missnöjd eller hur ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

självklart.. men cdon? seriöst vilken vettig människa köper en jacka från dom ? Ellos säljer ju datorer men det betyder väl inte att ja skulle köpa därifrån bara för att det finns..
jackor / sportkläder köper ja i en affär där man kan testa, lika så med skor.
usb-minnen datorer, moderkort, teknik handlar åtminstone jag på firmor som är inriktade på teknik.

WOW!! kutar ja ner till Hemköp så finns det Iphone 5c snart säljer väl ICA nätaggregat ?

Nu är du bara löjlig.
Varför skulle man inte kunna köpa kläder från Cdon?
Nelly ingår i Cdongroup och jackorna kommer förmodligen från deras lager.
Tretti.se, gymgrossisten mfl ingår också.
Inte så konstigt om de tar del av systerbutikernas sortiment.

Vill man inte handla nätdelar från ICA, så gör man inte det.
Enkelt.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Nu är du bara löjlig.
Varför skulle man inte kunna köpa kläder från Cdon?
Nelly ingår i Cdongroup och jackorna kommer förmodligen från deras lager.
Tretti.se, gymgrossisten mfl ingår också.
Inte så konstigt om de tar del av systerbutikernas sortiment.

Vill man inte handla nätdelar från ICA, så gör man inte det.
Enkelt.

jasså men då kan ju alla fortsätta handla jackor som kanske passar, och sen bli sura när man får pengarna tillbaks istället för nya jackan...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

crybaby whine är alltid gott att se Dom var snälla och lät dig byta mot en med annan storlek fastän rean var slut, ändå tjafsar du emot alla som tycker att cdon har rätt. Ja dom har rätt, det tycker du också, men du vill ju att alla affärer ska gå som just DU vill, eller hur? *host crybaby*^^ Dom gav pengarna tillbaka direkt, detta är ett stort plus till cdon redan, att dom sedan byter eller inte det har inget med den moraliska aspekten att göra, utan det är mer givmildhet och cdon som är snäll som byter den mot en mindre storlek. Ja, din tråd är helt värdelös. Sluta klaga på allt som inte går som du vill. Du varnar andra från stt handla på cdon för att dom gör något som är rätt, sen så tjafsar du mot alla här på SweC istället för att ta åt dig kritik. Du är en väldigt mogen människa, men alltid kul att se såna som dig *host* *crybaby* *host*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är det här för idioti? Är jag den ENDA här som haft bra bemötande av CDON gällandes både service & ångerrätt? Är det ett mode att klanka ner på en viss specifik nätbutik? CDON har gjort allting korrekt i trådskaparens fall. Jösses, man blir nästan rädd för vilka krav människor ställer på återförsäljare.
Direkt till TS (så citera inte för diskussion, lär ej hända): Köp INTE en jacka över nätet nästa gång, då du VET att du INTE kommer att få PROVA varan för att säkerställa att den är rätt storlek. OM du nu lyckas köpa en vara på en rea, förvänta dig INTE att varan säljs till dig till samma pris när rean är ÖVER.
*puh*

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2