Dator bootar inte med 280x

Permalänk
Medlem

Dator bootar inte med 280x

Köpte idag ett powercolor 280x från webhallen för 2099kr, problemet är att jag inte får datorn att boota med nya kortet. Fläktarna startar men får ingen bild..

Datorn består av:
Corsair TX650
Gigabyte Z77-DS3H rev 1.0
Intel 3570k
Corsair 2x8gb 1333

Någon idé? trasigt kort eller har jag missat något?

Permalänk
Skrivet av asdelk:

Köpte idag ett powercolor 280x från webhallen för 2099kr, problemet är att jag inte får datorn att boota med nya kortet. Fläktarna startar men får ingen bild..

Datorn består av:
Corsair TX650
Gigabyte Z77-DS3H rev 1.0
Intel 3570k
Corsair 2x8gb 1333

Någon idé? trasigt kort eller har jag missat något?

Har du kopplat in alla kablar i grafikkortet? Sitter alla ram-minnen som dom ska? Sitter skärmkabeln i grafikkortet och inte i moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaggillarkakor:

Har du kopplat in alla kablar i grafikkortet? Sitter alla ram-minnen som dom ska? Sitter skärmkabeln i grafikkortet och inte i moderkortet?

Alla kablar är inkopplade 1x8 + 1x6 pin och skärmkabeln sitter i grafikkortet, ram-minnen sitter bra, funkar med andra grafikkort jag testat med.

Permalänk
Skrivet av asdelk:

Alla kablar är inkopplade 1x8 + 1x6 pin och skärmkabeln sitter i grafikkortet, ram-minnen sitter bra, funkar med andra grafikkort jag testat med.

Hmm, känns ju som problem med grafikkortet. Kolla med dom du köpte kortet av om dom kan pröva det och se om det funkar, annars kan du pröva det i en annan dator om du har tillgång till det!

Permalänk
Medlem

Uppdaterat mb bios?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaggillarkakor:

Hmm, känns ju som problem med grafikkortet. Kolla med dom du köpte kortet av om dom kan pröva det och se om det funkar, annars kan du pröva det i en annan dator om du har tillgång till det!

Kan flytta över nätagget och grafikkortet till en annan dator och testa, lite pain med kabeldragningen bara

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdatera moderkortets BIOS som första åtgärd.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blorr:

Uppdaterat mb bios?

Skickades från m.sweclockers.com

Ah bra idé! Har F2 nu, senaste är F11a. Börjar med F9 då den är senaste icke-beta.

Permalänk
Medlem

Tack allihopa!

Fungerar efter biosuppdatering!

Permalänk

Har haft samma problem, när man kör bios i UEFI läget så fungerar det inte att boot:a av någon anledning.

Permalänk
Skrivet av blacksight:

Har haft samma problem, när man kör bios i UEFI läget så fungerar det inte att boot:a av någon anledning.

Du är tvungen att installera om os:et eller något register hack när du ändrar det Finns en tråd om detta.

Känner jag jag måste leta rätt på den.

Så där: http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1141959...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdelk:

Tack allihopa!

Fungerar efter biosuppdatering!

Kul att höra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold