Jag köpte ett PS4 på Ebay av misstag, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Utegångsförbud är väl en belöning för dagens ungdomar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Utegångsförbud är väl en belöning för dagens ungdomar?

Det var väl det för min del i alla fall.

För övrigt så tror jag att du kan sälja vidare konsolen för lite mer än priset ni betalar för den så det borde lösa sig om inte säljaren kan tänka sig att blåsa av det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty Dancer:

Du kan även kontakta säljaren och säga som det är, du erbjuder dig då även att betala för vad auktionen kostade. Nu vet jag inte vad det kostar på ebay men 100-200 kr skulle jag kunna tänka mig.

Och om jag inte betalar vad auktionen kostade? Är det en olaglig handling?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lsak:

Så det blir ingen fråga om något åtal eller dyl. om jag inte betalar?

Din far som står för kontot han kan bli bannad om du inte visar intresse att göra nått åt det, nått jag tror din far inte vill , jag har skälv råkat ut för detta så det är troligen vad som händer. Om du inte är så pass bra på engelska att du kan förklara på ett bra sätt att du gjort ett misstag.

Lycka till!!!

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av lsak:

Man ser ju bara ditt meddelande? hahah

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Man ser ju bara ditt meddelande? hahah

Nej men jag menar det över mitt meddelande "This member has a question for you"-saken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lsak:

Nej men jag menar det över mitt meddelande "This member has a question for you"-saken

vänta o se du har i allfall gjort ett försöK!!!!

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsak:

Nej men jag menar det över mitt meddelande "This member has a question for you"-saken

Det är bara ett standardmeddelande. Att du och säljaren inte får slutföra någon affär utanför ebay-auktionen (eftersom ebay inte får några pengar då)

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk

Kontakta säljaren, Ge honom kostnaden för auktionen, (inte för produkten) Så klarar du dig nog, Men vad din farsa gör mot dig.. kan jag bara föreställa mig..=D

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsak:

Dude, det står;
"Denna medlemmen [I detta fallet du!] har en fråga."
"Svara inte på detta meddelandet [Uppmaning till Säljaren] om utsändaren [Du] har en tillfrågan om att betala utanför Ebay. Denna typen av transaktion är emot Ebays policy och är inte inom Ebays Buyers protection program"

No worries, vänta bara på svar. Han kommer förmodligen som vi andra, skratta åt dig och tycka det är svin skoj.

Visa signatur

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Permalänk
Medlem

försök retracta så långt det går. funkar det inte så skit helt enkelt i och betala.
sen så får du skylla dig själv för konsekvenserna, man råkar inte köpa ett ps4 för 3.500kr.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Värsta som kan hända är väl att din farsas konto får ett negativ omdöme, vilket inte är speciellt bra. I varje fall inte på ebay.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Värsta som kan hända är väl att din farsas konto får ett negativ omdöme, vilket inte är speciellt bra. I varje fall inte på ebay.

Alltså Ebay-kontot, inte hans bank-/paypalkonto, right?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsak:

Hej,
Som sagt jag råkade bjuda på ett PS4 med 2 minuter auktionstid kvar och "vann" det.
Har kontaktat säljaren, dock inget svar än (c:a 10 minuter har gått).
Har panik, är 15 och det är min pappas konto.
Pappa säger att han vägrar betala.
Snälla hjälp mig, jag kommer få utegångsförbud i ett år om inte det här löser sig.

EDIT: Okej jag skiter helt enkelt i att betala.

Jag är ledsen att jag skrattar åt dig Isak men det här gjorde verkligen min söndagskväll haha.
Hoppas det löser sig, är som sagt bara att strunta i att betala och låta säljaren lämne ett dåligt omdöme till din pappas konto.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem

Tips för framtiden: Om du inte tänker köpa något genom bud, tryck inte på budknappen....

Vet inte hur det är med Ebay om säljaren får betala för att lägga upp budet, eller om ebay tar en del när köparen betalar. Men om det är alternativ 1 så borde du betala säljaren uppläggningskostnaden!

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsak:

Alltså Ebay-kontot, inte hans bank-/paypalkonto, right?

Nej Ebay kontot. Tror inte man kan betygsätta PayPal konton. Det man/du ska komma ihåg ang. negativa omdömen på just Ebay är att det är betydligt värre att ha ett negativt omdöme där än på Tradera ex. rent generellt säger negativa omdömen betydligt mer om säljaren på Ebay än vad det gör på Tradera.
Ta en titt på många av Top-seller osv. Många av dom har i vissa fall flera tusen positiva omdömen och inte ett enda negativa. Här på Tradera upplever jag väldigt sällan, eller jag har i varje fall inte sett nån, säljare med 500+ omdömen ex. utan ett enda negativt omdöme.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

i USA kan man väl stämma folk för allt? hoppas inte denna säljaren har en skicklig advokat

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Min önskan är att du måste köpa det, din far betalar sen får du arbeta av det på din fritid. [länge] , så du lär dig att hålla dig borta från "vuxna" sidor. har själv hafft några annonser på tradera. där sånna som du bjudit och sen skitit i o betala!.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

HAHA tack TS:D

Hoppas det här kan hjälpa lite.
http://pages.ebay.com/help/buy/questions/unwanted-item.html

Utegångsförbud ska du givetvis ha också:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

Min önskan är att du måste köpa det, din far betalar sen får du arbeta av det på din fritid. [länge] , så du lär dig att hålla dig borta från "vuxna" sidor. har själv hafft några annonser på tradera. där sånna som du bjudit och sen skitit i o betala!.

Haha dig funderade jag på att jag köpa en mobil av för ett tag sedan. Tack för din åsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Nej Ebay kontot. Tror inte man kan betygsätta PayPal konton. Det man/du ska komma ihåg ang. negativa omdömen på just Ebay är att det är betydligt värre att ha ett negativt omdöme där än på Tradera ex. rent generellt säger negativa omdömen betydligt mer om säljaren på Ebay än vad det gör på Tradera.
Ta en titt på många av Top-seller osv. Många av dom har i vissa fall flera tusen positiva omdömen och inte ett enda negativa. Här på Tradera upplever jag väldigt sällan, eller jag har i varje fall inte sett nån, säljare med 500+ omdömen ex. utan ett enda negativt omdöme.

Okej tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leechu:

Svårt att undvika att bara skriva här för att dumförklara dig, och nej, jag kunde inte hålla mig! Haha!
Råkar du dra pappas visa lite här och där med?
Hur går det i skolan för dig kan man fråga sig?
Du borde få utgångsförbud oavsett, pga dumheten i vad du gjorde.

Man tackar, haha! Det går bra, tack.

Permalänk
Medlem

OffT :Jag gör så här. Jag har min mammas mastercard på mitt ebay och paypal konto.( Är 18 och har eget mastercard men mamma vill ha det såhär, tycker det är "säkrare på något sätt eftersom hennes inte är kopplat till något konto utan räkningen fås på faktura eller något). Jag betalar sedan henne den summa jag köper för

Nu vet jag inte hur gammal du är och jag har väll ingen egentlig rätt att ge dig moralkakor, men hur tänkte du? Man budar inte på något som du inte kan betala. Annars är det bara att hosta upp pengarna till din farsa. Eller indragen månadspeng och hjälpa till hemma.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Det är ju så att vissa människor är bra på att lära sig saker den hårda vägen. Tyvärr är det ju inte TS som får smällen denna gången utan hans farsa. Så det är ju upp till farsan hur hårt det blir..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Pappa kan ju köpa det, koppla in det på stora TVn i vardagsrummet och spela som tusan, men TS får inte titta på eller spela ... bara höra från sitt rum.

Permalänk
Medlem

Helt jävla depp sen Inter förlorade mot Napoli ikväll... Men denna tråden gjorde min kväll haha!

Ontopic: Skit bara i att betala, som alla andra säger så kommer du få ett negativt omdöme. Den varan som du av misstag vann kommer att gå ut på auktion igen. Morsan handlar på Ebay varje dag i princip. Det är inte värre än att du får ett dåligt omdöme.

Visa signatur

Chassi Fractal Design R3 Silver. CPU I5 2500K @ 4.5Ghz Kylning Corsair H80 Moderkort Asus P8P67 Pro RAM Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600Mhz Grafikkort MSI Twin Frozr 780 Ljudkort Creative X-Fi Xtreme Music HDD Kingston HyperX SSD 120GB

Permalänk

inb4 konsolen fungerar ej när den väl är framme...

Hade du budat någon timme innan auktionen slutar så skulle du kunna ta bort ditt bud då (funkar på ebay). #dealwithit

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte köpa några skjortor på nätet och jag spontanbudade på eBay när jag satt på mobilen. Hade tydligen inte sett bra då jag nästa dag kollade på bilden såg att det var skjortor för 1-2 åringar.. Säljaren erbjöd sig att fixa det då de får återbetalning från eBay om något sådant händer. Så du får hoppas på en trevlig säljare.