Tips på singleplayer spel?

Permalänk
Medlem

Tips på singleplayer spel?

Tjena! Har för tillfället tröttnat totalt på League Of Legends / Terraria och söker nu ett Singleplayer spel som man kan bränna av ett antal timmar på. Multiplayer fungerar också, men som sagt helst Single. Alla genrer mottages varmt, dock ligger FPS längst ned på listan.

Det finns redan oändligt många liknande trådar, men jag föredrar att få lite färska förslag. Så, tipsa på

Visa signatur

Vinnare gör inte annorlunda saker, vi gör saker annorlunda.

Permalänk
Avstängd

Minecraft
Gta v och iv
Black ops
Bad company 2

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Minecraft
Gta v och iv
Black ops
Bad company 2

Neeejjjj

Permalänk
Medlem

Assasins Creed black flag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanQ:

Tjena! Har för tillfället tröttnat totalt på League Of Legends / Terraria och söker nu ett Singleplayer spel som man kan bränna av ett antal timmar på. Multiplayer fungerar också, men som sagt helst Single. Alla genrer mottages varmt, dock ligger FPS längst ned på listan.

Det finns redan oändligt många liknande trådar, men jag föredrar att få lite färska förslag. Så, tipsa på

Borderlands 1 o 2 dock fps.
Skyrim?
Masa effect 1-3 <3

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Batman serien, dvs:
Arkham Asylum
Arkham City
Arkham Origins.
Väldigt bra serie med bra story, bra röstskådespeleri och bra gameplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanQ:

Tjena! Har för tillfället tröttnat totalt på League Of Legends / Terraria och söker nu ett Singleplayer spel som man kan bränna av ett antal timmar på. Multiplayer fungerar också, men som sagt helst Single. Alla genrer mottages varmt, dock ligger FPS längst ned på listan.

Det finns redan oändligt många liknande trådar, men jag föredrar att få lite färska förslag. Så, tipsa på

Mass effect 1-3. Förbered dig på mååånga väl spenderade timmar. Samt väldigt mycket tårar...

Permalänk
Medlem

Här kommer lite tips!

Mass Effect 1-3
Dragon Age 1-2

Har även nyss börjat spela Assassins Creed. Orkade verkligen inte spela ettan (skitspel) så jag såg en film på hela spelet ist Sen började jag med tvåan och gillade det verkligen!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

assassins creed är nog vad jag tycker en av de bästa Singelplayer spelan underbar story, bästa storyn var dock black flag och assassins creed 2, rekommenderar verkligen dessa!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Halo serien, tycker de första var mycket bra gjorda.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foniox:

Batman serien, dvs:
Arkham Asylum
Arkham City
Arkham Origins.
Väldigt bra serie med bra story, bra röstskådespeleri och bra gameplay.

Lite OT men måste ändå säga att jag tyckte Origins var mycket sämre än City och Asylum. Gillade inte alls att de bytte röstskådespelare. Sen kändes spelet inte som något nytt mot City. Kändes mest som ett DLC till City.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Nog för att Bioshock Infinite är en shooter men det skiljer sig ljusår mellan det och tex CoD. Det har en riktigt bra story, du ställs för en del moraliska frågor och karaktärerna känns riktigt genomtänkta och känns nästan levande.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Nog för att Bioshock Infinite är en shooter men det skiljer sig ljusår mellan det och tex CoD. Det har en riktigt bra story, du ställs för en del moraliska frågor och karaktärerna känns riktigt genomtänkta och känns nästan levande.

Riktigt bra spel! Även 1an och 2an.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1-3

Permalänk

witcher 1-2
dark souls

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Avstängd

Brothers : A Tale of Two Sons
Giana Sisters : Twisted Dreams Rise of the Owlverlord
Zombie Driver HD

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem

Deus Ex: Human Revolution
Dishonored
Fallout: New Vegas
Black Ops 2
Alan Wake
Star Wars Knights of the old republic

Bara att börja spela!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Hedersmedlem

Just Cause 2
Sleeping dogs
Trine 1 & 2

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Dark souls... Man blir så fruktansvärt sur på spelet i början men sen går det inte att sluta. Lätt ett utav de bästa spelen jag kört.

Skrivet av HanQ:

Tjena! Har för tillfället tröttnat totalt på League Of Legends / Terraria och söker nu ett Singleplayer spel som man kan bränna av ett antal timmar på. Multiplayer fungerar också, men som sagt helst Single. Alla genrer mottages varmt, dock ligger FPS längst ned på listan.

Det finns redan oändligt många liknande trådar, men jag föredrar att få lite färska förslag. Så, tipsa på

Visa signatur

citera för svar

Permalänk
Medlem

Risk of Rain (Makalöst bra rogue-lite där du kan bränna av många timmar. Dock utan egentlig story)
Dungeon of the Endless (Samma som ovan)
Dishonored (Förvisso FPS fast med magier, stealth och RPG element)
Saints Row IV
Tomb Raider
Xcom: Enemy Unknown
The Bureau: XCOM Declassified (Dock inte värt sitt fulla pris på 50€ imo.. Det verkar vara mycket love/hate över detta men jag gillade det skarpt)

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk

far cry 1-3

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Black Flag var det första bra Assassin's Creed-spelet sen AC2 så det tycker jag definitivt att du ska prova. Slutet var dock väldigt kasst.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk

Mass Effect 1-3
Dragon Age: Origins
Batman 1-3
Legospelen (no joke, de är faktist riktgt bra)
Rayman Legends

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

du får ett par nice single player spel i humble bundlen som e nu, magicka med alla DLC's (RPG) och orc's must die 1 och 2 (tower defence FPS typ) bland annat.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

well, om du vill få bort en hel del timmar av ditt liv så kan du ju spela igenom:
Star Wars: Knights Of The Old Republic (Första, singelplayer - inte mmot, kan vara lite struligt att få igång på Vista och uppåt)
Fallout 1-3
Dragon Age: Origins (första)
Xcom (Ufo defense eller enemy unknown)
Torchlight 2
Path Of Exile

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Dark souls har ju en hyfsad inlärningskurva också..

Minut 1: Döda inledande ej tillbakaslående gubbe med ryggen mot dig
Minut 2: Döda inledande ej tillbakaslående gubbe med ryggen mot dig
Minut 3: Döda inledande ej tillbakaslående sittande gubbe
Minut 4-55: Boss som tåler massor och dödar dig på ett slag...

som sagt omöjligt att sluta.