Permalänk
Medlem

Switching to Black & White

Hejsan Sweclockare

Nu har jag äntligen vågat att ta steget och vattenkyla min dator. Efter år av drömmande var det äntligen dags

Kompontenter:
Chassi: NZXT Switch 810 Matte Black
CPU: Intel i5 4670k
MoBo: Asus Sabertooth Z87
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600 MHz LP White
GPU: Sapphire R9-290 X2
SSD: Samsung 830 256GB, OCZ Vertex 3 60GB
HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB
PSU: Corsair AX860

Kylning:
Alphacool Nexxxos UT60 360
Alphacool Nexxxos Monsta 240
Alphacool VPP655 D
EK D5 X-RES TOP 140 CSQ
EK Supremacy Clean CSQ
EK-FC R9-290X + Backplate x2
EK-FC Terminal DUAL Parallel 3-Slot
Gelid GC Extreme
Bitspower 19/13 Anslutningar och adaptrar
PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT - 19/13mm - Crystal Clear
Mayhems Pastel Ice White
Corsair SP120 QE PWM x10
Corsair AF140 QE x3

Har tyvärr bara en Canon G9 att ta bilder med så de är inte perfekta men man ser i alla fall vad det ska föreställa

Switching to Black & White

Visa signatur
Permalänk

Riktigt fint bygge! Vad ligger du på för temps under belastning och idle?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk

Grymt maffig och snygg dator Jag ska köpa 2st r9 290 när eftermarknadskylarna kommer så jag undrar hur det funkar för dig? Flyter det bra i de spel du testat o.s.v.?

Visa signatur

I have come here to chew bubblegum and kick ass....... and i´m all out of bubblegum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip1727:

Riktigt fint bygge! Vad ligger du på för temps under belastning och idle?

Tackar GPU:rna ligger på 33 idle och 45 load Jag testar bara i BF4, blir kanske varmare om man benchmarkar men sådant tycker inte jag är "på riktigt" hehe

Skrivet av Sp4rkcykel:

Grymt maffig och snygg dator Jag ska köpa 2st r9 290 när eftermarknadskylarna kommer så jag undrar hur det funkar för dig? Flyter det bra i de spel du testat o.s.v.?

Tack så mycket BF4 var ett rent helvete i början i Crossfire Fick sämre prestanda med 2 kort än 1 men det har blivit mycket bättre nu Jag kör på 1440p allt på ultra och får 110-120 FPS på stora Obliteration-banor Lite färre FPS i domination för att det är kaos och granater överallt men aldrig under 80 ETT STORT TIP, NEJ KRAV!! är Windows 8.1! Jag fick 25 FPS mer jämfört med Windows 7. Riktigt störigt att jag var tvungen att uppgradera men jag ångrar inte att jag gjorde det. Det tar lite tid att lära sig Windows 8 och alla designval de har gjort men till slut så lär man sig Spelar tyvärr inte så många andra spel. Har provat lite Skyrim, men det har en forced V-sync på 60 FPS så jag vet inte hur mycket mer jag kan få ut hehe Men som sagt, WINDOWS 8.1!!! Glöm inte hehe

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av BennyZ:

Tackar GPU:rna ligger på 33 idle och 45 load Jag testar bara i BF4, blir kanske varmare om man benchmarkar men sådant tycker inte jag är "på riktigt" hehe

Tack så mycket BF4 var ett rent helvete i början i Crossfire Fick sämre prestanda med 2 kort än 1 men det har blivit mycket bättre nu Jag kör på 1440p allt på ultra och får 110-120 FPS på stora Obliteration-banor Lite färre FPS i domination för att det är kaos och granater överallt men aldrig under 80 ETT STORT TIP, NEJ KRAV!! är Windows 8.1! Jag fick 25 FPS mer jämfört med Windows 7. Riktigt störigt att jag var tvungen att uppgradera men jag ångrar inte att jag gjorde det. Det tar lite tid att lära sig Windows 8 och alla designval de har gjort men till slut så lär man sig Spelar tyvärr inte så många andra spel. Har provat lite Skyrim, men det har en forced V-sync på 60 FPS så jag vet inte hur mycket mer jag kan få ut hehe Men som sagt, WINDOWS 8.1!!! Glöm inte hehe

Det där bygget får 5/5 av mig direkt,det fick du till väldigt snyggt:)
Håller med fullständigt om win 8.1 överlägsenhet i spel också:))
Trevlig lucia och god jul:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

Tack för svar och återigen ett grymt bygge

Visa signatur

I have come here to chew bubblegum and kick ass....... and i´m all out of bubblegum

Permalänk
Discokungen

Ouch, det nätagget kommer gråta om du försöker överklocka! Och nej, det i min signatur är inte det som driver just nu!

Lite konstig böj från radiatorn i botten till pumpen, men det ser vettigt ut annars!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ouch, det nätagget kommer gråta om du försöker överklocka! Och nej, det i min signatur är inte det som driver just nu!

Lite konstig böj från radiatorn i botten till pumpen, men det ser vettigt ut annars!

Böjen är jag inte nöjd med hehe Men det var det enda jag kunde åstadkomma med de anslutningarna jag hade kvar hehe Kommer nog fixa det i framtiden när jag ska flytta, ska tömma systemet då vid flytt och passa på att fixa den böjen Har inga planer på att överklocka korten Finns inte så många spel jag inte klarar just nu, de som jag spelar i alla fall När spelen blir mer krävande uppgraderar jag kanske nätagg för att överklocka men då kommer jag nog byta korten också hehe

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av BennyZ:

Böjen är jag inte nöjd med hehe Men det var det enda jag kunde åstadkomma med de anslutningarna jag hade kvar hehe Kommer nog fixa det i framtiden när jag ska flytta, ska tömma systemet då vid flytt och passa på att fixa den böjen Har inga planer på att överklocka korten Finns inte så många spel jag inte klarar just nu, de som jag spelar i alla fall När spelen blir mer krävande uppgraderar jag kanske nätagg för att överklocka men då kommer jag nog byta korten också hehe

Haha, det är väldigt sant! Lycka till! Hoppas på fler uppdateringar!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Hejsan Sweclockare

Nu har jag äntligen vågat att ta steget och vattenkyla min dator. Efter år av drömmande var det äntligen dags

Kompontenter:
Chassi: NZXT Switch 810 Matte Black
CPU: Intel i5 4670k
MoBo: Asus Sabertooth Z87
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600 MHz LP White
GPU: Sapphire R9-290 X2
SSD: Samsung 830 256GB, OCZ Vertex 3 60GB
HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB
PSU: Corsair AX860

Kylning:
Alphacool Nexxxos UT60 360
Alphacool Nexxxos Monsta 240
Alphacool VPP655 D
EK D5 X-RES TOP 140 CSQ
EK Supremacy Clean CSQ
EK-FC R9-290X + Backplate x2
EK-FC Terminal DUAL Parallel 3-Slot
Gelid GC Extreme
Bitspower 19/13 Anslutningar och adaptrar
PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT - 19/13mm - Crystal Clear
Mayhems Pastel Ice White
Corsair SP120 QE PWM x10
Corsair AF140 QE x3

Har tyvärr bara en Canon G9 att ta bilder med så de är inte perfekta men man ser i alla fall vad det ska föreställa

Switching to Black & White

Hallå! snyggt bygge!
En fråga. var köpte du bitspower anslutningarna?

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eken97:

Hallå! snyggt bygge!
En fråga. var köpte du bitspower anslutningarna?

Dansk sida som skickar till Sverige. Bra frakt och snabba är de också. Då kan också beställa hem anslutningar som de inte har från deras leverantör om man behöver något ovanligt

http://www.coolerkit.se/shop/bitspower-fittings-537s.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Dansk sida som skickar till Sverige. Bra frakt och snabba är de också. Då kan också beställa hem anslutningar som de inte har från deras leverantör om man behöver något ovanligt

http://www.coolerkit.se/shop/bitspower-fittings-537s.html

okej tack! men de va inte billiga direkt

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eken97:

okej tack! men de va inte billiga direkt

Nej tyvärr är de inte billiga men de har riktigt bra kvalité. Har bara hittat dem i en till affär i Sverige och det är:
http://www.liontech.se/SearchResult.aspx?q=kw:bitspower;s:2;p...
och de är ännu dyrare där Men om man bara ska ha lite anslutningar kan man säkert få hem dem från FrozenCPU till en billigare peng om man kan undvika importskatt, tull och andra otrevligheter

Visa signatur